Min kunskap angående lyd er kun tilegnet ved lyttingSier en som får sin kunnskap fra Youtube, selgere og brosjyrer.
|
Min kunskap angående lyd er kun tilegnet ved lyttingSier en som får sin kunnskap fra Youtube, selgere og brosjyrer.
Grunnen til at det ble bedre, er mest sannsynlig at den nye switchen du kjøpte hadde mer båndbredde og mulig også galvanisk skille på portene som den forrige ikke hadde. Istedet for at trafikken choket, så går den nå igjennom uten pakketap eller feil. Dette gjør underverker på lydkvaliteten, og man slipper at streaming-tjenester throttler og setter ned kvaliteten på musikken for å få spillt.Jeg satte inn en switch for et par år siden fordi jeg trengte kablet nett til både tv og anlegg fra samme nettverkspunkt. Stor var overraskelsen da jeg oppdaget at lyden i anlegget ble bedre! Dette var jeg totalt uforberedt på. I ettertid har det skjedd mye og audiofile switcher har kommet på markedet. Jeg er skeptisk til om dette har noe for seg for en som allerede har en god switch med intern strømforsyning. Men jeg er nyskjerrig...
Men du hører forskjell på switcher uten å ha eller ha prøvd??Ja det er klart vi er, men jeg må nesten nevne at jeg heller ikke har prøvd en switch. Jeg skal prøve snart da![]()
Hahaha nei heller ikke jeg gjør detMen du hører forskjell på switcher uten å ha eller ha prøvd??
Ikke idioter akkurat, men mye til felles med flat-earthers, religiøse og konspirasjonsteori-tilhengere. Evnen til å tilegne seg logisk informasjon og fakta er sterkt nedsatt.Nei, vi som bruker ørene våre og hører forskjell er alle idioter![]()
Hvordan vet du da at det er stor forskjell?Hahaha nei heller ikke jeg gjør det![]()
Det kan jeg ikke vite før jeg har prøvd, men jeg kan si at jeg tror mer på hva de som har prøvd en switch sier enn hva de som ikke har prøvd sier.Hvordan vet du da at det er stor forskjell?
Jeg forstår at noen synes at støy er behagelig og legger til krydder i lyden... Gjerne motbevis det, og si hva annet det er som lager den forskjellen enkelte opplever?Det er tydeligvis noe du ikke forstår da siden det blir bedre lyd med den switchen som de som har prøvd den sier
Jeg har ikke peiling på noe av dette, men jeg vil prøve før jeg sier at det blir bedre, dårligere eller ingen forskjellJeg forstår at noen synes at støy er behagelig og legger til krydder i lyden... Gjerne motbevis det, og si hva annet det er som lager den forskjellen enkelte opplever?
Jeg er åpen for hva det er som forårsaker forskjellen mange opplever, men så lenge ingen av "gullørene" gidder å sette seg inn i hva det kan være så er denne diskusjonen helt dødfødt. Alle som har en snev av kompetanse på nettverk sier det samme, at det er jordingsloop som blir lagd med de switchene sammen med skjermet kabel.
I fare for å gjenta meg selv, jordingsloop er noe man IKKE ønsker sammen med Hifi..
Det kan jeg ikke vite før jeg har prøvd, men jeg kan si at jeg tror mer på hva de som har prøvd en switch sier enn hva de som ikke har prøvd sier.
Jeg velger å høre hva som skjer eller ikke skjer når jeg selv skal prøve en switch. Det er forresten helt gratis for meg å prøve den så jeg betaler kun hvis jeg beholder switchenSe den videoen som ble lagt ut her. Dersom du ikke forstår noe teknisk se fra 30 minutter og ut.
Hvorfor tror du han er en stakkar?Også ender denne tråden som alle andre Switch og kabel tråder.. Starter med at en stakkar trenger en enkel switch hjemme, også blåser det ut i det uendelige med audiofile switcher uten at noen forstår hvordan de fungerer (selv ikke produsenten av audiofile switcher!)..
Trådstarter sier takk for hjelpen i innlegg #13, men tråden fortsetter.........
Hva var årsaken til at du vraket Telenor ruteren og valgte Asus? Hastighet?Drit I switch og kjøp en brukbar trådløsruter.
Kastet ut Telenor Ruteren, kjøpte en ASUS RT-AX92U.
Vis vedlegget 696774
Det vil jeg si bare er helt genialt!Med Telenor fiber kan jeg bare kaste ut medsendt ruter og plugge rett inn Asus,n istedet.
Ettersom denne tråden er så langt bort fra ontopic fra før.. Hvilket anlegg har du?Kan nevne at jeg har fintrimmet alt i anlegget til den minste detalj, og med masse tweaks så jeg er veldig var for selv de minste endringer.
ps. Noen sa i tråden her at de gikk lei av å tweake. Det er det som er moro synes jeg. Akkurat som de som mekker på bil, så mekker vi på anlegget![]()
TotalDac og Accuphase elektronikk. Canton 2K høytt.Ettersom denne tråden er så langt bort fra ontopic fra før.. Hvilket anlegg har du?
Etherregen har en 10MHz klokkegenerator input? Hva er den godt for? Den har jo ingenting med nettverket å gjøre, den er der mest for syns skyld.Kan anbefale disse:
og denne:
Nope. Det er gjort masse endringer innvendig, jeg har også en spesial-tunet versjon med div ekstra komponentoppgraderingerSilent Angel er samme switchen man får for 349,- på komplett.no bare i en annen innpakning. Google litt så finner du at det er samme produsent av de to boksene.
Hvilke modifikasjoner? Det er fortsatt samme chip og funksjon etc..Nope. Det er gjort masse endringer innvendig, jeg har også en spesial-tunet versjon med div ekstra komponentoppgraderinger
Åpne den, ta noen bilder og legg ut her da.Nope. Det er gjort masse endringer innvendig, jeg har også en spesial-tunet versjon med div ekstra komponentoppgraderinger
Så den har et støygulv på -167dB? Eller er det PSUen som støyer 17db mindre enn std?Jeg er ikke ekspert på dette, men her er det jeg har fått med meg:
- et par kretser på hovedkortet som reduserer støy med 17dB utover std.
- Silent Angel egenutviklet TCXO (Temperature Compensation crystal Oscillator)
- Det er også EMI absorpsjonsmateriale på innsiden.
I tillegg har min 5 oppgraderte kondensatorer samt oppgradert ekstern strømforsyning.
Alt i alt skal jitter støy være målt til 90% lavere enn for standard modell.
Selvsagt vil du det. Dvs. ikke ørene dine men hjernen din vil omsette inntrykkene til bedre lydkvalitet. Du tror jo på dette.Hvis det bare var ren marketing, ville jeg vel ikke hørt forskjell vel?![]()
Selvsagt vil du det. Dvs. ikke ørene dine men hjernen din vil omsette inntrykkene til bedre lydkvalitet. Du tror jo på dette.
Igjen, den videoen med amirm fra tidligere. Se gjerne fra ca 30min og ut.