Anbefaling av cd spiller

Screamingeagle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2012
Innlegg
119
Antall liker
49
Sted
Nesodden
Lostx9 skrev:
Ettersom cd mediet ikke akkurat er pop for tiden, så burde det absolutt være mange gode kjøp.

Denne har jo fått god mottakelse, og er så godt som ny :)

EDIT: Direkte linking til bruktannonser er ikke tillatt. En annonse fjernet
Jo, har sett den. Rent teknisk er vel den kanskje et av de mest fornuftige kjøpene. Det eneste er at den mangler det "eksotiske" preget og "vil ha" faktoren som en del av de europeiske og amerikanske merkene har. Altså, rent snobberi, hehe...
Det er vel samme grunnen til at jeg ikke kjøper Toyota....
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.287
Antall liker
237
Torget vurderinger
1
Har hatt veldig mange cd spillere i anlegget, men den beste jeg har hatt på lange tider er den jeg nå har: Hegel CDP 4A MKII.

En meget musikalsk og god cd spiller, har hatt meridian G06, Sony xa 5400, Primare i 30, Denon dcd 1510ae, har også hatt copland 289 her, og mange andre.

De fleste har hatt sine forser, men har ikke vært så fornøyd med cd spillern som nå siden jeg hadde meridian 508.24, den var veldig god.

Destiny.. :)
 

GSi-Turbo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.11.2009
Innlegg
91
Antall liker
36
Jeg investerte i ny brukt cd-spiller for ett par år siden og kunne ikke tro at en cd-spiller hadde så vanvittig mye å si for lyden. Fikk jo ett helt annet anlegg etter ny cd-spiller kom i hus.

Lyden åpnet seg på en fantastisk måte, nå kan du sitte å høre hvert instrument å skille ut alt med ett stort smil om munnen. Stereoseperasjonen kom mye bedre fram. metal (slipknot, pantera osv) som før var ei suppe av noen gitarer å skriking å forskjellige lyder du ikke kunne høre hva var ble noe helt nytt å høre på. Nå har du roen i lydbildet samtidig som du kan skille ut instrumenter å hører detaljer du aldri har hørt tidligere på noen anlegg (sanger jeg kjenner godt)

Spilleren heter Vincent cd-6
 

monolake

Medlem
Ble medlem
25.01.2012
Innlegg
24
Antall liker
0
Destiny skrev:
Har hatt veldig mange cd spillere i anlegget, men den beste jeg har hatt på lange tider er den jeg nå har: Hegel CDP 4A MKII.

En meget musikalsk og god cd spiller, har hatt meridian G06, Sony xa 5400, Primare i 30, Denon dcd 1510ae, har også hatt copland 289 her, og mange andre.

De fleste har hatt sine forser, men har ikke vært så fornøyd med cd spillern som nå siden jeg hadde meridian 508.24, den var veldig god.

Destiny.. :)
Hej jeg vil gerne høre hvad må den maks koste ? Jeg kan anbefale en Eera 0,5 model den spiller dejlig analog uden noget der stikker af af i toppen.
 

Screamingeagle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2012
Innlegg
119
Antall liker
49
Sted
Nesodden
monolake skrev:
Destiny skrev:
Har hatt veldig mange cd spillere i anlegget, men den beste jeg har hatt på lange tider er den jeg nå har: Hegel CDP 4A MKII.

En meget musikalsk og god cd spiller, har hatt meridian G06, Sony xa 5400, Primare i 30, Denon dcd 1510ae, har også hatt copland 289 her, og mange andre.

De fleste har hatt sine forser, men har ikke vært så fornøyd med cd spillern som nå siden jeg hadde meridian 508.24, den var veldig god.

Destiny.. :)

Maks 10, men gjerne mindre
Hej jeg vil gerne høre hvad må den maks koste ? Jeg kan anbefale en Eera 0,5 model den spiller dejlig analog uden noget der stikker af af i toppen.
 

monolake

Medlem
Ble medlem
25.01.2012
Innlegg
24
Antall liker
0
Screamingeagle skrev:
monolake skrev:
Destiny skrev:
Har hatt veldig mange cd spillere i anlegget, men den beste jeg har hatt på lange tider er den jeg nå har: Hegel CDP 4A MKII.

En meget musikalsk og god cd spiller, har hatt meridian G06, Sony xa 5400, Primare i 30, Denon dcd 1510ae, har også hatt copland 289 her, og mange andre.

De fleste har hatt sine forser, men har ikke vært så fornøyd med cd spillern som nå siden jeg hadde meridian 508.24, den var veldig god.

Destiny.. :)

Maks 10, men gjerne mindre

[/
Hejsa grunden til jeg nævner en Eera cdmaskine var og er fordi det er den sjoveste jeg har haft til rimelige penge jeg købte den brugt, til 5000 danske kroner og den overraskede mig meget så analog den lyd, jeg jeg har fortrudt at jeg solgte den igen men var bare rastløst og der skulle ske noget nyt jeg spillede på den i cirka et års tid og blev bare rigtig glad for den.

Så kan varmt anbefale den dog kræver den et godt powerkabel og dæmpningsfødder på den men så spiller den forrygende.


Hej jeg vil gerne høre hvad må den maks koste ? Jeg kan anbefale en Eera 0,5 model den spiller dejlig analog uden noget der stikker af af i toppen.
 

Screamingeagle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2012
Innlegg
119
Antall liker
49
Sted
Nesodden
Fet den der ja, men for mitt vedkommende funker det ikke med toppmating ifht den gitte plasseringen.
 

monolake

Medlem
Ble medlem
25.01.2012
Innlegg
24
Antall liker
0
JanR skrev:
Klikk på linken 8)

Ca.8000 nkr.

/jan
Ok det er da ikke så slemt, dog foretrækker jeg med frontload, i stedet for topload. Pga placeringen på mit rack kender dog ikke den cd maskine har du noget kendskab med hensyn til lyden ?
 

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
494
Antall liker
163
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Jag hade en wadia 850 en gång.
Den saknar jag!
Det var nåt speciellt med den alltså... :)
Synd bara att den krånglade mycket med lasern, annars så lät det kanonbra!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
monolake skrev:
JanR skrev:
Klikk på linken 8)

Ca.8000 nkr.

/jan
Ok det er da ikke så slemt, dog foretrækker jeg med frontload, i stedet for topload. Pga placeringen på mit rack kender dog ikke den cd maskine har du noget kendskab med hensyn til lyden ?
Fair pris, og til en viss grad enig at top loaded passer ikke inn i alle rack.

Ikke hørt den og tør ikke synse :)

/jan
 

Screamingeagle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2012
Innlegg
119
Antall liker
49
Sted
Nesodden
Det ble en Meridian 508.20. Det er vel første gang jeg leter etter en dingseboms og ender opp med å bruke mye mindre penger enn planlagt. Spilleren funker og låter helt knall til mitt bruk. Prisen på 2500,- er vel heller ingen ulykke.
 
L

lasse5214

Gjest
Bra valg, en slik har jeg hatt og den
eneste som har vært like bra er Oppo
og kanskje en Italiener med navnet Stibbert.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jeg er på utkikk etter en god cd-spiller som kan erstatte og overgå min Arcam Delta 270 fra ca 1993. Jeg kjøper gjerne brukt, men den bør ikke være eldre enn 10 år. Rent lydmessig er jeg ute etter en spiller med snill topp og bra dybde, for å kompensere for en litt lys klang i høyttalerne. Prisklasse: maks 10 laken
Den vil kjøres på Musical Innovation pre/power og JmLab Focal Electra 926. Signalkabler er div Monster og ht-kabler er Qed Silver Anniversary Biwire
Jeg har allerede prøvd Arcam Cd92, og den er bra, men kunne trengt enda mer dybde.

Noen som har tips eller kanskje noe til salgs som kunne passe?

Burmester Rondo, får en gjerne til under 10, vet det lå en på brukten. Spiller mye bedre en hegel
 
Topp Bunn