Jeg hørte mye på klassisk tidligere og nesten alle mine CD´er er fra 90-tallet. Nå har jeg begynt å gå relativt ofte på klassiske konserter og dermed øker lysten til å spille mer klassisk hjemme. Det var også en liten plan med å gå over til Sonus Faber fra mer nådeløse high-end høyttalere. Nå streamer jeg nesten alltid, men jeg har sluttet å bruke Roon da det ble lite brukt(angret bittert at jeg ikke kjøpte livstid på 5 år). Å lete etter klassiske album på Tidal synes jeg er litt vrient? Synes som utvalget er lite. Uansett synes jeg det er best å sette på noe fysisk med klassisk.
Jeg antar også at nyere innspillinger generelt har bedre lyd?
Derfor ønsker jeg anbefalinger(CD) som utmerket seg mest musikalsk, mens god lyd er et mer et pluss. Jeg er først og fremst interessert i mine gamle favoritter som Prokofievs fiolinkonserter, Rachmaninovis klaverkonserter og Sjostakovitsj beste symfonier. I tillegg er det Mahler´s symfonier. Bruckner´s symfonier og Brahms 4. symfoni. Berlioz, Bartok, Messiaen, Szymanowski, Schoenberg.
Beethoven, Mozart, Haydn osv er ikke min kopp av te.
Jeg antar også at nyere innspillinger generelt har bedre lyd?
Derfor ønsker jeg anbefalinger(CD) som utmerket seg mest musikalsk, mens god lyd er et mer et pluss. Jeg er først og fremst interessert i mine gamle favoritter som Prokofievs fiolinkonserter, Rachmaninovis klaverkonserter og Sjostakovitsj beste symfonier. I tillegg er det Mahler´s symfonier. Bruckner´s symfonier og Brahms 4. symfoni. Berlioz, Bartok, Messiaen, Szymanowski, Schoenberg.
Beethoven, Mozart, Haydn osv er ikke min kopp av te.