|
Bifalles !SOEDAL skrev:Denon AH-D2000
Helt makeløse.
Hva kjennetegner lydbildet i disse kontra eksempelvis Grado og AKG'ne som er nevnt her?? Kjenner faktisk ikke til disse japanerne når det gjelder hodetelefoner. Setter gjerne pris på om anbefalingene inneholder en kort begrunnelse/beskrivelse av foreslått kandidat.....SOEDAL skrev:Denon AH-D2000
Helt makeløse.
Jeg har ikke hørt så mange av konkurentene. Sikkert veldig gode de også.terryboy skrev:Hva kjennetegner lydbildet i disse kontra eksempelvis Grado og AKG'ne som er nevnt her?? Kjenner faktisk ikke til disse japanerne når det gjelder hodetelefoner. Setter gjerne pris på om anbefalingene inneholder en kort begrunnelse/beskrivelse av foreslått kandidat.....SOEDAL skrev:Denon AH-D2000
Helt makeløse.
Litt nytt for meg dette. Har alltid trodd AKG K701 skulle være behagelige. Er dette et issue flere har med AKG'ene?otare skrev:Bare en liten advarsel omkring AKG 701. Jeg har disse, og de er svært ubehagelige å ha på. Båndet over hodet "tar nedi" hodebunnen, og jeg får ganske vondt i hodet av dette. Greier ikke ha dem på mer enn 20 minutter før det blir ubehagelig.
De beste hodetelefonene jeg har prøvd er STAX 4040, men de koster langt over 4000 kr (eller rettere sagt - hodetelefonene koster ca 3700, men head-ampen koster rundt 7000).
Alt er relativt. Jeg ser at cdon oppgir en veilpris på AKG 450 til 1099. Denne hodetelefonen er solgt til veilpris hos Soundgarden for 895. Når cdon nå selger den til - 33% for 749 så er det litt både og.Tor Nado skrev:Ser at Musik-magazinet i Bergen holder hodetelefonfest torsdag 24 med 'VILLE priser.
Vel, sammenlign med prisene på AKG og Senn på Cdon og få hakeslepp.
http://cdon.no/elektronikk/lyd_&_bilde/hodetelefoner/
Så absolutt, men "hakesleppet" blir litt mindre ;Dlille hiawata skrev:Hva er både og , man sparer jo noen kroner Mvh Geir
Elektron skrev:Så absolutt, men "hakesleppet" blir litt mindre ;Dlille hiawata skrev:Hva er både og , man sparer jo noen kroner Mvh Geir
mvh Elektron
ja men den er utsolgt for øyeblikket, men k601 har under halv pris veiledende av hva som er normalt hos musik-magazinet.tore_v1 skrev:K701 til 1899 er vel en god deal![]()
Overbevisende dokumentasjon Tor Nado. Jeg strekker hendene i været ;DTor Nado skrev:Ville priser my ass. ;D
Bifalles! Gi disse skikkelige betingelser, så gjengir de lyd på en meget tilfredsstillende måte. The best there is...?? Tja, iallefall gode nok for meg! Du bør ikke la være å prøve K701, men de må være godt inspilte. Nye låter de vel kliniske, men gi de et par uker...quad_lars skrev:AKG K701 eller K702.
Også Scandinavian Photo har K530 til den prisen, og det var der jeg kjøpte mine. Jeg mener at de er såpass gode at hvis de ekstra pengene i enda bedre amp så vil de være konkurransedyktige med mye annet. Og til den prisen er det uansett ikke mulig å gå feil. De er nok i utgangspunktet verdt de 1200 som er den opprinnelige prisen, og til tilbudsprisen er de røveri. Du bør ikke avskrive de heller, for i fremtiden vil de ha sin berettigelse til annet bruk enn i det store riggen. De hodetelefonene er det beste rådet jeg har fått av folket på HFS. Jeg kunne levd med dem alene, men det er enkelt å si når man har Stax fra før.K530 veil. 1.200,- (-25%) veil 799,- tilbud 489,- hos cdon
Den er tilgjengelig igjen hos cdon, men de har desverre økt prisen til 2349,-tore_v1 skrev:K701 til 1899 er vel en god deal![]()
Jeg er ikke fornøyd med HD595 i alle fall. Bomkjøp. Jeg vil f.eks. heller lytte til PX100 enn HD595.decibelius skrev:HD595 låter bra, men koster ikke nok.