Annonser

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.321
Torget vurderinger
2
Det er vel akkurat som popupen sier -> hyggelig hvis en ikke bruker ad-blocker på siden vår.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.321
Torget vurderinger
2
Den popupen er generert av Google, og den gjelder kun for Google annonser. Jeg har sikkert huket av for å godta den uten og egentlig tenke så mye over det.

Annonsene på toppen er for norske bransjeaktører, og de er satt opp som bilder og kan ikke like enkelt skrus av. Jeg vil tro at de fleste ikke har så mye imot bannere for norske butikker.

Det er forøvrig Google reklamen som betaler mest, så hvis en ikke godtar dem, så blir det mindre inntekter.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.321
Torget vurderinger
2
Blir jo enkelt kvitt pop ups ved å støtte dette fellesskapet som har gitt mange av oss svært mye tilbake...
Støttemedlemskap går direkte til utvikling av sidene, og progresjonen til HFS5 går fremover, men det tar tid og det koster penger. Selve forumet er basert på Xenforo, og det koster ikke rare greiene, men forside, bruktbørs og egenutviklede moduler tar mye tid og jeg kan gjøre mye selv, men jeg er også avhengig av innleid programmeringshjelp, og da går pengene fort unna. Som eksempel så kostet HFS3 fra 2010 rundt kr. 450-500.000 i ren utvikling, og det var i all hovedsak bruktbørsen som den gang var nokså avansert, og det fantes ingen annen side som kunne skilte med tilsvarende børs (til og med ikke Finn.no på det tidspunktet). Problemstillingen vi hadde den gang var å lage en Ajax-basert bruktbørs som ville fungere med sømløs integrering mot vBulletin forum-motor (som vi forøvrig ikke bruker lenger). Her stod vi skikkelig fast, og det tok 2 år før vi kom i mål. Vi klarte ikke å koble oss mot vBulletin, men vi fant en måte å koble vBulletin mot vår software slik at det fremstod som en og samme side.

Dagens HFS har en simplere bruktbørs, men jeg er nokså sikker på at vi er den eneste Xenforo-siden i verden med såpass avansert børs. Men, det er ting som kan gjøres bedre, og bedre skal det bli. :) Varslinger, ønskeliste, følge med på osv. er alle eksempler på funksjoner som kan forbedres.

Hvis en tillater Google reklame eller hvis en betaler for støttemedlemskap, så vil alle pengene gå utelukket til utvikling av sidene.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
48.034
Sted
og til
Torget vurderinger
7
Hvis en tillater Google reklame eller hvis en betaler for støttemedlemskap, så vil alle pengene gå utelukket til utvikling av sidene.
Forskjellen er at google ikke tjener noe på støttemedlemskap da, for de tar jo tross alt sitt for å forstyrre meg med reklame på truseinnlegg og verktøy fra Temu... 😁

Topp Bunn