- Ble medlem
- 02.05.2009
- Antall liker
- 3.781
ok, så hva er dette for noe fint?
Støttemedlemskap går direkte til utvikling av sidene, og progresjonen til HFS5 går fremover, men det tar tid og det koster penger. Selve forumet er basert på Xenforo, og det koster ikke rare greiene, men forside, bruktbørs og egenutviklede moduler tar mye tid og jeg kan gjøre mye selv, men jeg er også avhengig av innleid programmeringshjelp, og da går pengene fort unna. Som eksempel så kostet HFS3 fra 2010 rundt kr. 450-500.000 i ren utvikling, og det var i all hovedsak bruktbørsen som den gang var nokså avansert, og det fantes ingen annen side som kunne skilte med tilsvarende børs (til og med ikke Finn.no på det tidspunktet). Problemstillingen vi hadde den gang var å lage en Ajax-basert bruktbørs som ville fungere med sømløs integrering mot vBulletin forum-motor (som vi forøvrig ikke bruker lenger). Her stod vi skikkelig fast, og det tok 2 år før vi kom i mål. Vi klarte ikke å koble oss mot vBulletin, men vi fant en måte å koble vBulletin mot vår software slik at det fremstod som en og samme side.Blir jo enkelt kvitt pop ups ved å støtte dette fellesskapet som har gitt mange av oss svært mye tilbake...
Forskjellen er at google ikke tjener noe på støttemedlemskap da, for de tar jo tross alt sitt for å forstyrre meg med reklame på truseinnlegg og verktøy fra Temu...Hvis en tillater Google reklame eller hvis en betaler for støttemedlemskap, så vil alle pengene gå utelukket til utvikling av sidene.
Det sier jo litt om hva du bruker pengene dine påForskjellen er at google ikke tjener noe på støttemedlemskap da, for de tar jo tross alt sitt for å forstyrre meg med reklame på truseinnlegg og verktøy fra Temu...![]()
Stadig ikke støttemedlem??Takker for svar!
Jeg var støttemedlem et par år, og så valgte jeg å ikke være det.Stadig ikke støttemedlem??![]()