Antennekabel

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.503
Antall liker
15.340
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Trenger en ny og lengre antennekabel. Noen som har erfaring med en standard kontra en mer påskostet når det gjelder bildekvalitet? Tenker da f.eks. på Van den Hul the Name o.l.

OU812
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Trenger en ny og lengre antennekabel. Noen som har erfaring med en standard kontra en mer påskostet når det gjelder bildekvalitet? Tenker da f.eks. på Van den Hul the Name o.l.

OU812
Dette er jeg spent på svaret på! Lurer på det samme selv!
 
T

tce-teams

Gjest
Jeg bruker antennekabel fra pure av , og så har jeg også brukt den vanlige hvite antennekabelen man får med , men jeg har ikke merket forskjell på bilde kvaliteten , når det kommer til vanlig antenne kabel. Men hdmi kabler der har jeg sett forskjell når det kommer til bilde kvalitet.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.503
Antall liker
15.340
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Ja ja da får jeg teste selv og deponere hvis det ikke har noe for seg. Bor jo et steinkast fra Hifi-kubben!
VDH_NAME_ANT.jpg
 
T

tce-teams

Gjest
Jeg bruker denne
Belkin antennekabel.jpeg
, men det jeg ikke forstår , hvorfor lurer folk på om det blir bedre bilde kvalitet , med ein antenne kabel ? Sei vist man har antenne fra riks tv , så går kabelen fra antennen og inn i digital boksen , denne leiter så opp kanalene. Men fra digital boksen igjen bruker jo alle hdmi kabler og det er her bilde kvaliteten kommer inn. Det jeg har merket med disse antenne kablene er signal kvaliteten.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.503
Antall liker
15.340
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Jeg bruker denne Vis vedlegget 224866 , men det jeg ikke forstår , hvorfor lurer folk på om det blir bedre bilde kvalitet , med ein antenne kabel ? Sei vist man har antenne fra riks tv , så går kabelen fra antennen og inn i digital boksen , denne leiter så opp kanalene. Men fra digital boksen igjen bruker jo alle hdmi kabler og det er her bilde kvaliteten kommer inn. Det jeg har merket med disse antenne kablene er signal kvaliteten.
Når du skriver i siste setning "Det jeg har merket med disse antenne kablene er signal kvaliteten." Da mener du at det blir bedre bilde kvalitet eller? For tidligere i innlegget så høres det ut som om du tviler på det!

jeg bruker Den innebygde tuneren og har Canal Digital kortet direkte koblet på TV. Bruker derfor ikke noen ekstern tuner, men antenneledningen dir. I TVn

OU812
 
T

tce-teams

Gjest
Når jeg meiner bedre signal , så nei ikke bedre bilde kvalitet.
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.566
Antall liker
3.123
Sted
Oslo
Så du har målt signalstyrken?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.123
Antall liker
9.437
De tunerene jeg har vært borti har signalstyrkemåler. (Har parabol) Er signalet for dårlig så forsvinner kanalen lettere ved dårlig vær. Med digitale sendinger så har man enten bilde eller ikke bilde.
Det er kun ledeevnen på kabelen som er avgjørende. Uansett hvor tuneren/dekoderen er plassert så er signalet fra antennen/parabolen/kabelen digitalt og signalet fra tuner/dekoder til TV analogt eller digitalt, avhengig av hvilken inngang man kobler til. Har man ekstern tuner går signalet direkte inn i TV, da brukes ikke TVens mottagerdel. Det er egentlig tull å kjøpe TV med ørtenhundre kanalplasser, da man ikke bruker disse. Alt bestemmes fra tuner/dekoder.
 
Topp Bunn