Anti-cables

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
slowmotion skrev:
Anti-kablene ser ut som helt vanlig lakkisolert kobbertråd.
Det er det sannsynligvis også.
Nehehei! Den vanligste lakkisolert kobbertråd er jo brunaktig i fargen. Anti cables er jo rød. ;)

S

slowmotion

Gjest
roffe skrev:
slowmotion skrev:
Anti-kablene ser ut som helt vanlig lakkisolert kobbertråd.
Det er det sannsynligvis også.
Nehehei! Den vanligste lakkisolert kobbertråd er jo brunaktig i fargen. Anti cables er jo rød. ;)

heheh... ;)

Ja, Anti-Cables benytter sikkert en helt spesiell lakk laget av tibetanske jomfruer ved fullmåne ....den røde fargen tyder på at det er brukt naturfarge laget på et sted med rød jord, for en mer organisk og naturlig lyd .... ;D ;D ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.470
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
MusikkGal skrev:
HCS skrev:
MusikkGal skrev:
Anticables? de er ikke så billig heller, iallefall her i Norge. Styge som faen og veldig krevende når det gjelder hvor skal kablene placeres eller ved side av hva. Det finnes mange andre spennede kabler for samme penger. Testen i Fidelity er veldig uklart ( det går ann på hvilket ustyr du har bla bla bla, samme old song...............
..billig per meter? Om du kjøper i rulle uterminert...kanskje, men det kan du gjøre med mange andre kabler.

dyrt ifht hva da ?? Cord, cardas, Jorma osv osv...Hmmm...Godt å vite at noen er prisbevisste.... ;D
Dyrt i forhold med hva? prisene i U.S.A. for eksempel, andre kabler som ikke bare ser myyyyyyyyyyyyyyyyye bedre ut men som låter myyyyyyyyyyyyyyyyye bedre også. Noen ganger må man ikke sammenligne med noe for å vite ( eller synes) at noe er dyrt. eksempel? å betale kr 300 for en halv liter. Trenger ikke å si at i Spania koster 3 ganger mindre, eller 100 ganger mindre i Vietnam, sikkert det er en sted ( verdens beste hotell kanskje ) der det koster dobbelt så dyrt, for meg er uinteresant, kr 300 for en halv liter øl blir uansett DYRT. Forstår du hva jeg mener????? Selv Abramovich - som kunne betale kr 1000 for en halv liter- synes det er for dyrt også

Fortell gjerne om hvilke kabler som er mye bedre til en lavere pris. Alltid fint å lære nye ting... Hvilke konkrete erfaringer er det du har med AC som du har testet imot hvilke kabler. Bring it on! :)

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.470
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
mls skrev:
HCS skrev:
mls skrev:
HCS skrev:
mls skrev:

..og dette vet du fordi du har testet begge ? ;)
Nei, selvfølgelig er kobbertrådene fra anticables meget spesielle. De har sikkert brukt en meget avansert og magisk formel på sine kabler. Sikkert derfor de har kalt dem "anticables".............. ;)
To ører, en munn..har en ikke hørt de vet en ikke hva en snakker om... Å åpne kjeften uten noen erfaring med produktet er det samme som å røpe at en ikke har det som sitter mellom øra ... 8)
Jada, går man tom for argumenter så går man på person og ikke på sak...............

Så du sier at å høre og erfare selv har ingen betydning...At det en tror , uvisst av hvilken grunn, er det som gjelder..?? Har etterlyst din erfaring med AC og at du deler dette med oss.

Og, for the record, jeg besitter ikke AC kabler. Jeg bare synes det er direkte tåplig hvis en argumenterer uten engang å ha hørt komponeten selv . Det være seg hos andre eller hos seg selv. :)

N

nb

Gjest
HCS skrev:
Så du sier at å høre og erfare selv har ingen betydning...At det en tror , uvisst av hvilken grunn, er det som gjelder..?? Har etterlyst din erfaring med AC og at du deler dette med oss.

Og, for the record, jeg besitter ikke AC kabler. Jeg bare synes det er direkte tåplig hvis en argumenterer uten engang å ha hørt komponeten selv . Det være seg hos andre eller hos seg selv. :)
AntiCables er vel sånn ca like bra eller dårlig som annen lakkisolert kobbertråd skulle jeg tro.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.470
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
nb skrev:
HCS skrev:

AntiCables er vel sånn ca like bra eller dårlig som annen lakkisolert kobbertråd skulle jeg tro.

Og det "tror" du sikkert rett i...Men du "vet" ikke... Hvis noen synes AC gir god valuta for penga i sitt oppsett og synes de høres bra ut er det helt ok. Da "vet" de det fordi de har hørt det med sitt oppsett og sitt rom. Vi som ikke har AC står da kun på utsiden og " tror"....

Pussig hvordan folk som ikke har noen direkte kunnskap om AC annet en produkt omtalte har så mye meninger om dette.... Ja, ja, noe skal en jo fylle fritiden med... ;D

S

slowmotion

Gjest
HCS skrev:
Pussig hvordan folk som ikke har noen direkte kunnskap om AC annet en produkt omtalte har så mye meninger om dette.... Ja, ja, noe skal en jo fylle fritiden med... ;D
Har aldri brukt Anti-Cables, og kommer aldri til å prøve dem heller.
Men jeg har brukt ( og bruker fremdeles ) en del kobbertråd med og uten lakkisolasjon .... og siden Anti-Cables er lakkisolert kobbertråd.....

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
nb skrev:
HCS skrev:

Helt typiskt at det blir krangling over noen stakkars kabler. Her er mitt utgangspunkt for å kjøpe nye kabler: Har hatt de samme kablene i flere år og er nyskjerrig på om det finnes noen ting der ute som kan "forbedre" anlegget. Disse kablene er rel rimelige hvis man kjøper dem rett fra prod. Da er de fedig terminert med spader og man slipper å drive med lodding og slikt. Er de gode så selgees de gamle og da går det ca opp i opp. Er de ikke gode, selges de på bruktbørsen med litt tap. Så enkelt er det.

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Kjør på med Anti-Cables du, oyvjorge!

Har selv brukt disse ca 1 år og er godt fornøyd. I en uhøytidelig test mot BM Revelation mener jeg A-C kom fra det med æren i behold, og vel så det.

harhau

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.07.2007
Antall liker
1
Ja, jeg tror også at Anticables er like bra som lakkisolert kobbertråd, ettersom den er lakkisolert kobbertråd...

Foretrekker dog å få kabler som er ferdig terminert fra "fabrikk". Derfor Anticables.

Har brukt mine et par år nå og dette er "notorisk" uproblematiske kabler. ;) Dette bekjentskapet har gjort at ihvertfall jeg har mistet all tro på "esoterisk" (som jeg har kalt det) kabeldesign, som ikke gjør annet enn å påvirke (dvs. ødelegge) lyden.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg har likt ac veldig godt i tidligere oppsett, men i mitt nåværende system, med rør og avantgarde-horn, så låter de helt merkelig.
hardt, litt metallisk i øvre mellomtone-området.

nå er det er godt mulig at de er så "nøytrale" og ikke gjør noe annet enn å fortelle meg "sannheten om anlegget og cd-samlingen min", men sånne ting driter jeg igrunnen i.
derfor har de blitt skiftet ut med kabler som i nåværende system låter langt bedre.

harhau

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.07.2007
Antall liker
1
Finn Schjøll skrev:
..., men sånne ting driter jeg igrunnen i.
derfor har de blitt skiftet ut med kabler som i nåværende system låter langt bedre.
Ja, det synes jeg også du skal gjøre. Som alltid er dette et spørsmål om matching OG personlige preferanser, så unnskyld de kanskje litt bastante uttalelser overfor, men det gjelder selvfølgelig mitt eget oppsett og mine preferanser. :)

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
oyvjorge skrev:
nb skrev:
HCS skrev:

Helt typiskt at det blir krangling over noen stakkars kabler. Her er mitt utgangspunkt for å kjøpe nye kabler: Har hatt de samme kablene i flere år og er nyskjerrig på om det finnes noen ting der ute som kan "forbedre" anlegget. Disse kablene er rel rimelige hvis man kjøper dem rett fra prod. Da er de fedig terminert med spader og man slipper å drive med lodding og slikt. Er de gode så selgees de gamle og da går det ca opp i opp. Er de ikke gode, selges de på bruktbørsen med litt tap. Så enkelt er det.
Har nå prøvd ut AC i mitt anlegg og i et annet. Mine gamle kabler ble slått ut. I det andre anlegget sitter det AU24 HTkabler og ble vurdert som 99% eller like gode. Så da beholder jeg AC og selger eller bruker de gml i TV anlegget.

Har forresten prøvd installasjonskabler som HT kabler for noen år tilbake. Kan fint brukes som en midl løsning.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Likte godt AntiCables, veldig tørre og stramme. Hadde ikke kablene vært avhengige av litt fleksibiltet grunnet plassering over stuegulvet så hadde jeg nok kjøpt noen meter. De skal ha et minuspoeng, de farger for lite ;D

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Anticables er lagd av sånn kobber som er et krystall strukket ellerno. Så det er litt flottere kobbertråd enn elfa tenker jeg. Uansett, jeg har prøvd og synes de er bra. Men tørrheten kom på bekostning av mindre rom og klang og slikt så jeg beholdt mine synergistic res ref II da de var mer musikalske (fordi klangen fra instrumentene var bedre) Men til prisen gud bedre...

sODDoff

Medlem
Ble medlem
07.10.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har nå kjørt med hjemmelagde såkalte Anti Cables i en god stund nå, omlag 6mnd og er veldig fornøyd. Prismessig og lydmessig, så er det vel det nærmeste jeg kommer lyd himmelen (iallefall om ikke Lottoen kommer inn...) Det eneste jeg kan trekke frem på det negative er vel at de er helvettes stive og må termineres skikkelig. Men det er jo litt moro å lage slikt selv og da, har lagd 4 sett til kompiser som alle er godt fornøyde. Har forøvrig endel meter igjen om noen trenger noe nytt tilskudd til anlegget.

Og ja, har noen noe erfaring med signalkabler fra Anti Cables?

Odd

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg synes dette ser veldig spennende ut.

Er det noen i Trondheim som har et par AC høytalerkabler eller signalkabler jeg kunne lånt et par timer til testing før jeg evt kjøper?

Hva mener du med AC DIY? Kjøpt rull med kabel og terminert selv?

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
42.179
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke prøvd signalkablene, og har heller ikke tenkt å prøve. Signalkabler er noe annet enn høyttalerkabler. Resistans (dvs tverrsnitt) er ikke så viktig når inngangsimpedansen på neste boks er 10 - 50 kiloohm. Derimot er lav kapasitans viktig for båndbredden, dvs diskantgjengivelse. Kapasitans og induktans kontrolleres primært med avstanden mellom senterleder og skjerm i en coax, eventuelt avstanden mellom ledere i et tvinnet par. Det frister ikke å dra senterleder gjennom en spiral uten annen støtte enn egen stivhet - her vil avstanden være nesten uforutsigbar, og dermed også kapasitansen. At luft er et bedre dielektrisk materiale enn f eks polyetylen blir sekundært - variasjoner i avstand kan lett oppveie det. Skjerming kan også være viktig, og her kan det også være stor variasjon i dekningsgrad.

Jeg ville heller prøvd meg litt frem med diverse datakabler fra Belden og Alpha-Core. Båndbredde opp til gigahertz-området, skjermet etter alle kunstens regler, streng kvalitetskontroll og overkommelig pris. Kjøpes som metervare på Elfa, sammen med utmerkede terminaler fra Neutrik. Mye større sjanse for at det blir bra.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Datakbel fra Belden

Slik som denne?
Vil denne være bedre egnet ift skjerming enn ölflex? Jeg har et par meter av den liggende.

Men - trondheim - høytalerkabler fra AC noen?

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
42.179
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Linken fungerte ikke, så jeg vet ikke hvilken du mente. Jeg bruker Belden 8451 som innvendig signalkabel i effektforsterkerne og har ikke ofret den en tanke etter at den var loddet på plass.

Belden 9841 ser ut til å være et godt valg som signalkabel - har både folie og flettet skjerm, lav kapasitans og ikke spesielt høy induktans. Artikkelnummer 55-790-08 hos Elfa. -3 dB ved 20 MHz pr 30 meter kabel. 52 kr/m, like mye for hver Neutrik-plugg, pluss moms og frakt, så har man et par state of the art signalkabler til fem hundre kroner. Hvis man absolutt vil ha en flettet svart nylonstrømpe utenpå, kan det også skaffes til 15-16 kroner pr meter hos Elfa, og ditto med krympeslange til å holde den på plass. Jeg har tenkt å lage noen sånne i løpet av høsten.

Bedre enn Ölflex? Vil tro det. Ikke alle Ölflex er skjermet, men f eks CLASSIC-110CY er det. Selv den har bare en enkel kobberflette som skjerm, mens Belden 9841 har både flettet skjerm og folieskjerm for pottetett dekning. Ölflex har rikelig med ledertverrsnitt, men det er ikke så viktig for signalkabler. Selv den tynneste versjonen er mer enn tykk nok. Forøvrig er det ikke lett å si så mye meningsfylt, siden Lapp ikke oppgir sammenlignbare data for Ölflex. For meg ser den ut til å være ment for høyere strømmer og spenninger enn hva en audio-signalkabel utsettes for.

Og så har jeg tenkt å prøve enten Alpha-Core 6072C, Belden 9729 eller Belden 8102 som signalkabel mellom platespiller og RIAA-trinn. Disse har to lederpar + separat jordleder, og da har jeg tenkt å terminere med DIN-plugg i begge ender. Jeg liker ikke tanken på å drive et par klumpete RCA-plugger med det mikroskopiske signalet fra en MC-pickup. Joda, jeg vet at "alle" gjør det slik, men likevel.

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.222
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Likte godt AntiCables, veldig tørre og stramme. Hadde ikke kablene vært avhengige av litt fleksibiltet grunnet plassering over stuegulvet så hadde jeg nok kjøpt noen meter. De skal ha et minuspoeng, de farger for lite ;D
Haha...genialt minuspoeng der:) Har hatt flere sett kabler av ymse merker og priser her og alltid kommet tilbake til anti cabels og xlo av en eller annen grunn.
Når det gjelder AC, er jeg Paul Speltz teori tilhenger. XLO (ren kobber) er jeg ikke sikker på hva det er med, men har alltid likt lyden de gir meg i uansett oppsett jeg har.

Når det gjelder AC, har jeg hatt kjøpere her som kom for å kjøpe diverse komponenter av meg, men som returnerte for å kjøpe mine AC for å få riktig lyd som de hadde hørt hos meg. Det er anerkjennelse.

PS; synd denne tråden dabbet av, da utviklingen hos anti Cables går videre. Der er allerede kommet til Level 3 pluss autoformers:)

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.247
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Noen her som har strømkablene til AC? Hvor står de mot rivaler?

Topp Bunn