Linken fungerte ikke, så jeg vet ikke hvilken du mente. Jeg bruker Belden 8451 som innvendig signalkabel i effektforsterkerne og har ikke ofret den en tanke etter at den var loddet på plass.
Belden 9841 ser ut til å være et godt valg som signalkabel - har både folie og flettet skjerm, lav kapasitans og ikke spesielt høy induktans. Artikkelnummer 55-790-08 hos Elfa. -3 dB ved 20 MHz pr 30 meter kabel. 52 kr/m, like mye for hver Neutrik-plugg, pluss moms og frakt, så har man et par state of the art signalkabler til fem hundre kroner. Hvis man absolutt vil ha en flettet svart nylonstrømpe utenpå, kan det også skaffes til 15-16 kroner pr meter hos Elfa, og ditto med krympeslange til å holde den på plass. Jeg har tenkt å lage noen sånne i løpet av høsten.
Bedre enn Ölflex? Vil tro det. Ikke alle Ölflex er skjermet, men f eks CLASSIC-110CY er det. Selv den har bare en enkel kobberflette som skjerm, mens Belden 9841 har både flettet skjerm og folieskjerm for pottetett dekning. Ölflex har rikelig med ledertverrsnitt, men det er ikke så viktig for signalkabler. Selv den tynneste versjonen er mer enn tykk nok. Forøvrig er det ikke lett å si så mye meningsfylt, siden Lapp ikke oppgir sammenlignbare data for Ölflex. For meg ser den ut til å være ment for høyere strømmer og spenninger enn hva en audio-signalkabel utsettes for.
Og så har jeg tenkt å prøve enten Alpha-Core 6072C, Belden 9729 eller Belden 8102 som signalkabel mellom platespiller og RIAA-trinn. Disse har to lederpar + separat jordleder, og da har jeg tenkt å terminere med DIN-plugg i begge ender. Jeg liker ikke tanken på å drive et par klumpete RCA-plugger med det mikroskopiske signalet fra en MC-pickup. Joda, jeg vet at "alle" gjør det slik, men likevel.