Anti Skating problem Sony Ps Lx5

frog79

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.11.2014
Innlegg
661
Antall liker
712
Hei der!

Fikk tak i meget pent brukt Sony PS LX5 her for en god pris.

Alt ser ut til å fungere utenom Anti Skate justeringen. Problemet er at hvis man prøver å justere på den så sklir den bare tilbake til 0.

Tok av lokket under og slik ser det ut. Dette er da med tonearmen max inn mot senter av plate:

DSCF8590.jpg


Et annet bilde med tonearmen tilbake i "krybben" sin:

DSCF8580.jpg


Jeg prøvde å stramme skruen for å se om det hjalp men det hadde ingen effekt.

Jeg demonterte hele antiskatingen for å se om det var noen deler som manglet evt hadde gått i stykker men nei. Alt ser ut til å være der ifølge tegningene i servicemanualen. Jeg fjernet en god del grease ifra kanalen til antiskatingen. Og da ble det verre.. Nå er det ingen friksjon overhodet. Det er nesten så jeg lurer på om de hadde klinet noe klebrig stoff inni der for at det skulle bli friksjon slik at denne holdt seg på plass? :confused:

DSCF8596.jpg


DSCF8598.jpg


Anti skate.jpg


Er det noen som har noen ideer på hva som er galt?

Frog79
 

frog79

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.11.2014
Innlegg
661
Antall liker
712
Fikset.

Del nr 36 i service manualen (kobberfarget skive som ligger under selve hjulet for justeringen) har to tydelige punkter hvor det har vært kontakt med annen flate. Jeg søkte opp samme delen på nett og så at de var vesentlig mere bøyd utover enn min.

En liten bøy på denne skiven og sammen med trykket ifra skruen under er nok for å holde justeringen stabil.

DSCF8599.jpg


Og ergo ender min 6 timer lange feilsøking..:rolleyes:

Frog79
 
Topp Bunn