APL HA-Master Monoblokker!

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Katta er ute av sekken, APL Hi-Fi kommer med referanse monoblokker.
Alex hos APL skriver:


Based on long-term research and development, we are working on completing the first ever HA-Master amplification system.

The middle Control unit is the "brain" of the amplification system with a master microprocessor inside that monitors and controls everything. The two units you see to the sides are the unique IGBT Balanced Power current converters that are also microprocessor controlled and slaved to the master control unit. The system can be expanded to 4 or 6 power converters total (2 or 3 per channel) when more power is required for bi-amping or tri-amping.

As shown on the picture, with 2 power units, the power rating of the system is 350W per channel at 4 Ohms. Expanding the system with more power units allows for driving more speaker modules with ease. For example, with our Gravitas NB-Master speakers, you can have two power converters per channel - one powering the sub-bass and the other one powering the rest.

The Control unit shown in the middle is remote controlled and has three single ended inputs and one balanced. The inputs are routed to the unique H-Attenuator with precision steps ranging from 0.5dB to 1dB per step. The gain is provided by a Single Ended tube stage featuring 6SN7 driver and 2A3, 45 or 300B output tubes (switchable). The tube stage is transformer coupled to the Balanced power converters using custom Lundahl audio transformers.

Since the Control unit is dual mono configuration with no large power transformers inside, the power for the tubes is provided by the current converter modules for each channel. There are 3 custom made umbilical cords connecting the Control unit and the Power unit (total of 6). One signal, one power and one control per channel.

Please do not confuse the HA-M with a tube preamp (or amp) driving two solid state monoblocks! Every power amplifier has a voltage gain stage in order to amplify the small signal coming from your preamp (or any source) and a power stage so it can drive your speakers. The Control unit of the HA-Master provides all the voltage gain, while the balanced Power converters provide the ample current needed to drive the speakers and have no gain. In other words, the HA-Master system is an unique modular integrated power amplifier.

The HA-Master is an all-hand-made, cost-no-object boutique, that offers unparalleled features and sound quality, combining the sound of Direct Heated Triodes with an amazing power output capable of driving the most difficult loads/speakers. The HA-M has no Negative Feedback and no capacitors on the signal path. It is designed for the most enthusiastic audiophiles who cannot settle for anything else but the best.

Alex


Jeg har bestillt ett sett, gleder meg til å få det på plass!

Mvh.
SAL
 

Vedlegg

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Det blir en intropris på ca. $35K

Mvh.
SAL
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Kommer så fort de er klare, APL holder på med sluttutviklingen. Er vel meningen at jeg får første sett, går sikkert 1 mnd. eller 3?

Mvh.
SAL
 
8

8x12_TOM

Gjest
Når alt er på plass er det vel på tide å invitere lauget på nyt "symøte" ;)

Tor
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.859
Antall liker
21.855
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Spennende konsept, SAL.

Men IBGT? Er utgangstrinnene switchmode?
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Valentino skrev:
Spennende konsept, SAL.

Men IBGT? Er utgangstrinnene switchmode?
Jeg har ikke noe særlig greie på elektonikk, men slik jeg har forstått dette er det noe transistor "greier" som er en blanding av mosfet og vanlig transistor(var noe mer også, husker ikke, slettet en tidl. mail fra Alex. Skal ta kontakt i kveld så vi blir litt klokere). Det påståes å ikke ha noen av ulempene til respektive versjoner.

Fikk svar av Alex og rettet opp så det ble riktig:
Skal være IGBT(ikke IBGT)Isolated Gate Bipolar Transistor er blanding av MOSFET og bipolar transistor uten noen av ulempene til hver av de!


@ 8x12tom.
Er ikke umulig at vi må ha ett nytt møte... ;)

Mvh..
SAL
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Frekk amp! :)

Håper på en mulighet for å høre denne. :p

Hvor mange power converters per side har du bestillt?


Geir Arne
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
ganilsen skrev:
Frekk amp! :)

Håper på en mulighet for å høre denne. :p

Hvor mange power converters per side har du bestillt?


Geir Arne
Vi begynner med 1 pr. side, i følge Alex skal det være krefter i dette! Verity Lohengrin II har en følsonhet på 95 db og dropper med til maks 4,5 ohm. Holder det ikke med 1 pr. side plusser vi på 1 til, jeg har jo også terminaler og kabler til bi-amping.... ;)
Lytteseanse ordner vi!

Mvh.
SAL
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.859
Antall liker
21.855
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Takk for svar, SAL. Etter det jeg kjenner til er IBGT mest brukt i svitsjede strømforsyninger og klasse D effektforsterkere. Jeg, som jo liker at det bannes litt i kirken, hadde syntes det var morro om de strømforsterkerne (spenningforsterkningen er jo i kontrollenheten) var svitsjede på et vis. På den annen side ville det være nytt for meg med IBGT i lineær konfigurasjon.

Vi (jeg ;)) får se om det kommer noen tekniske rapporter etterhvert. Gleder med til å lese lytteinntrykk, for det får vi vel?
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
SAL skrev:
ganilsen skrev:
Frekk amp! :)

Håper på en mulighet for å høre denne. :p

Hvor mange power converters per side har du bestillt?


Geir Arne
Vi begynner med 1 pr. side, i følge Alex skal det være krefter i dette! Verity Lohengrin II har en følsonhet på 95 db og dropper med til maks 4,5 ohm. Holder det ikke med 1 pr. side plusser vi på 1 til, jeg har jo også terminaler og kabler til bi-amping.... ;)
Lytteseanse ordner vi!

Mvh.
SAL
Oi, såpass lettdrevent.

Det pleier å være serdeles morsomt. :)


Geir Arne
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Valentino skrev:
Takk for svar, SAL. Etter det jeg kjenner til er IBGT mest brukt i svitsjede strømforsyninger og klasse D effektforsterkere. Jeg, som jo liker at det bannes litt i kirken, hadde syntes det var morro om de strømforsterkerne (spenningforsterkningen er jo i kontrollenheten) var svitsjede på et vis. På den annen side ville det være nytt for meg med IBGT i lineær konfigurasjon.

Vi (jeg ;)) får se om det kommer noen tekniske rapporter etterhvert. Gleder med til å lese lytteinntrykk, for det får vi vel?
Hei Val!
Fikk svar fra Alex, er vel kanskje ikke helt hva du ønsket? ;) Han skriver:

Hello Stein,
I am not a fan of switch mode Class-D amps, sorry to say. The HA-Master is a pure no-negative-feedback analog amplifier with Single Ended Direct Heated Triode voltage gain stage and very powerful Balanced IGBT voltage to current converters. IGBT means Isolated Gate Bipolar Transistor which is a hybrid between MOSFET and Bipolar transistor, it brings the best of both worlds.
The HA-M power converters use specially designed for audio IGBT transistors working on complementary configuration.


Alex


Da fikk vi svar på det, fint for meg å lære litt mer. Jeg har stor tro på at dette blir veldig bra, Alex har ikke skuffet meg så langt med sine produkter, han har en enorm kunskap og erfaring!
IGBT og IBGT som du sier er kanskje ikke det samme?

Mvh.
SAL

PS. Mere info her: http://www.aplhifi.com/phpBB/viewtopic.php?p=5188#5188
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.859
Antall liker
21.855
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Så der fikk vi lært litt mer! Jeg er ikke overrasket av at Alex foretrekker lineære koblinger også i utgangstrinnene. Det likner ham langt mer en switchmode.
Forskjellen på IBGT og IGTB er nok helst av det dyslektiske slaget. ;D My bad.
 
R

Roysen

Gjest
Hei SAL.

Gratulerer med nye forsterkere. De virker veldig spennende. Det kunne vært interessant å vite om den kunne leveres med aktivt delefilter slik at hvert at de tre mulige Power Converterne kunne hver sin høytalermodul med forskjellig frekvensområde.

Et annet spørsmål er hvilken volumkontroll Alex foretrekker - den som er benyttet i denne eller den som finnes i NWO-Master når anlegget ditt har begge.

Det hadde vært morsomt å høre dette en gang.

Mvh
Roysen
Produktsjef
Audio Norge
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.175
Antall liker
4.363
Torget vurderinger
1
o.t.
Valentino skrev:
...
På den annen side ville det være nytt for meg med IBGT i lineær konfigurasjon.

Vi (jeg ;)) får se om det kommer noen tekniske rapporter etterhvert. Gleder med til å lese lytteinntrykk, for det får vi vel?
High Fidelity (DK) brukte IGBT i sin versjon av «The Alexander Current-Feedback Audio Power Amplifier» jf. pdf:
http://www.analog.com/static/import...tes/58052492001115525484056221917334AN211.pdf

Det var noen nye utfordringer med bias og komponentvariasjon mener jeg å huske.

Morsomt konsept med den APL saken men jeg får ikke grep om de har gjort noe «nytt», utenom å skille speningsforsterkingen og strømforsterkingen og å gjøre strømforsterkingen modulær.

mvh
KJ
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Roysen skrev:
Hei SAL.

Gratulerer med nye forsterkere. De virker veldig spennende. Det kunne vært interessant å vite om den kunne leveres med aktivt delefilter slik at hvert at de tre mulige Power Converterne kunne hver sin høytalermodul med forskjellig frekvensområde.

Et annet spørsmål er hvilken volumkontroll Alex foretrekker - den som er benyttet i denne eller den som finnes i NWO-Master når anlegget ditt har begge.

Det hadde vært morsomt å høre dette en gang.

Mvh
Roysen
Produktsjef
Audio Norge
Hei Roy!
Takk for det, blir spennende dette!
Begge volumkontrollene er like men Alex har vel basert det på at ikke alle har en NWO kilde og dermed skal man benytte volumuntrollen på HA-Master`s controller. Jeg spurte Alex om dette tidl. også og ble fortalt at NWO Master skal stå på "full pupp". ;)

Mvh.
SAL
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
KJ skrev:
o.t.
Valentino skrev:
...
På den annen side ville det være nytt for meg med IBGT i lineær konfigurasjon.

Vi (jeg ;)) får se om det kommer noen tekniske rapporter etterhvert. Gleder med til å lese lytteinntrykk, for det får vi vel?
High Fidelity (DK) brukte IGBT i sin versjon av «The Alexander Current-Feedback Audio Power Amplifier» jf. pdf:
http://www.analog.com/static/import...tes/58052492001115525484056221917334AN211.pdf

Det var noen nye utfordringer med bias og komponentvariasjon mener jeg å huske.

Morsomt konsept med den APL saken men jeg får ikke grep om de har gjort noe «nytt», utenom å skille speningsforsterkingen og strømforsterkingen og å gjøre strømforsterkingen modulær.

mvh
KJ
Hei!
Måtte sjekke litt på dette og fikk svar fra Alex Hos APL:

Hello Stein,

The guy who posted that PDF file with IGBT transistors is far away from the truth because my IGBT configuration does not have negative feedback and OpAmps. :) And yes, it is NEW, no one else has ever used this configuration before.

Alex.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
SAL skrev:
Roysen skrev:
Hei SAL.

Gratulerer med nye forsterkere. De virker veldig spennende. Det kunne vært interessant å vite om den kunne leveres med aktivt delefilter slik at hvert at de tre mulige Power Converterne kunne hver sin høytalermodul med forskjellig frekvensområde.

Et annet spørsmål er hvilken volumkontroll Alex foretrekker - den som er benyttet i denne eller den som finnes i NWO-Master når anlegget ditt har begge.

Det hadde vært morsomt å høre dette en gang.

Mvh
Roysen
Produktsjef
Audio Norge
Hei Roy!
Takk for det, blir spennende dette!
Begge volumkontrollene er like men Alex har vel basert det på at ikke alle har en NWO kilde og dermed skal man benytte volumuntrollen på HA-Master`s controller. Jeg spurte Alex om dette tidl. også og ble fortalt at NWO Master skal stå på "full pupp". ;)

Mvh.
SAL
Hei igjen!

Fikk tilsvar fra Alex på dette!
Han hadde ikke fortalt meg at han benyttet en enda mer avansert volumkontroll på HA-Master som han understreker SKAL brukes fremfor den i NWO Master.
Alex svarer og ang. aktive delefilter:

Also, to answer Roy, the HA-M system will not offer crossovers for the multiple power converters. I have long experimented with electronic crossovers, including DSP based, but nothing sounded as natural as a passive crossover system to me, and this is the reason why the Gravitas NB-Master are passive.

Alex



Mvh.
Stein
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.175
Antall liker
4.363
Torget vurderinger
1
SAL skrev:
...
Hei!
Måtte sjekke litt på dette og fikk svar fra Alex Hos APL:

Hello Stein,

The guy who posted that PDF file with IGBT transistors is far away from the truth because my IGBT configuration does not have negative feedback and OpAmps. :) And yes, it is NEW, no one else has ever used this configuration before.

Alex.
...
Det var ikke min mening å gjøre noen annen sammenlikning enn at IGBT har vært brukt før med godt utfall i effekttrinn (EIDT dvs som en opplysning til Valentinos innlegg om at han ikke hadde sett IGBT i lineære forsterkere). Med andre ord ingen antakelser om APL sin kretsløsning, som for alt jeg vet er helt unik, men jeg får som sagt ikke grep om hva det unike evt er.

mvh
KJ
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Dette har jeg avsindig lyst til å lytte til....for å si det j....g forsiktig. ;D
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
impulse skrev:
Dette har jeg avsindig lyst til å lytte til....for å si det j....g forsiktig. ;D
Har allerede satt over kaffen Impulse, er bare redd den er kald før HA-Master er på plass!
Du er velkommen!

Mvh.
SAL
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.993
Antall liker
10.651
Sted
Skien
Dette blir spennende SAL :) med tanke på de effektrinnene du hadde (evo1) så har du virkelig hatt fremdragende preferanser på dine Verity etter mine ører. Synes Krellene gjorde en flott jobb så det skal bli ekstra gøy og høre hvordan det blir med APL ;) er det samme kvalitet på forsterkerene som de har på CD spillerene så kan jo dette bli rett så gøy. Fyr opp kaffe trakteren når de er underveis jeg står klar som et lyn ;D
Mvh: Espen
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Espen L skrev:
Dette blir spennende SAL :) med tanke på de effektrinnene du hadde (evo1) så har du virkelig hatt fremdragende preferanser på dine Verity etter mine ører. Synes Krellene gjorde en flott jobb så det skal bli ekstra gøy og høre hvordan det blir med APL ;) er det samme kvalitet på forsterkerene som de har på CD spillerene så kan jo dette bli rett så gøy. Fyr opp kaffe trakteren når de er underveis jeg står klar som et lyn ;D
Mvh: Espen
Trakter`n står i beredskap! Har virkelig tro på HA-Master, tror de løfter systemet sammen med NWO Master til nye høyder!

Mvh.
SAL
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
IGBT ble vel første gang benyttet av Tenor Audio da de konstruerte Hybridampen TENOR HP 300. (Man sa vel mosfet, men det VAR IGBT..)
APL gjør vel som det ble gjordt da, rørdriver til IGBT utgangstrinn... (Eller, all volt-gain i røra. IGBT konverter bare til strøm etterpå, ingen gain.. Eller, egenlig blir det en minuskul negativ gain (I transistordelen av kretsen) som følge av konverteringen til strøm...)
Utfordringen er biasdrift som nevnt. Tenor koblet uten tranformatorer, APL bruker Transformatorer mot transistoren etter hva jeg leser over her.
Det spørs om dette er smartere. (man slipper trøbbel med varianse i rørenes utgangsimpedanse, biasdrift i dem til å forplante seg videre..)
Tenor HP 300'ne hadde en lei tendens til å "dævve"... (Men Tenor løste problemet, og oppgraderte Tenor 300'er dævver ikke..)
Vet det er flere av dem som er oppgradert til 350 "like" drivertrinn for å få bukt med saker å ting. (Nåværende Tenor 350 bruker MOSFET..)

Den varianten som Tenor brukte av IGBT har ikke vært i produksjon på en 4-5 år nå, så Alex må ha tatt i bruk en noe annen type, kan jeg tenke meg.
Sikkert en sterkere variant, siden Tenor brukte 8stk pr side, Og Apl bruker bare en.
Spennende konsept dette fra APL. :D (Og velvalgte design parametre ikke minst synes jeg! Ett par smarte trekk i kretsen! )

Jeg ville også hatt vanen att jeg IKKE sender signal inn i en slik hybrid før det har gått 3-4 minutter med oppvarming.
Kan tenke meg att 5 min med temperering før bruk hver gang den slåes på er med på å holde livet til den godt og fett...
Sånn, så ha jeg nevnt det og. Slike kretser trenger å oppnå arbeidstemp før de belastes..
mvh
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Imperial skrev:
IGBT ble vel første gang benyttet av Tenor Audio da de konstruerte Hybridampen TENOR HP 300. (Man sa vel mosfet, men det VAR IGBT..)
APL gjør vel som det ble gjordt da, rørdriver til IGBT utgangstrinn... (Eller, all volt-gain i røra. IGBT konverter bare til strøm etterpå, ingen gain.. Eller, egenlig blir det en minuskul negativ gain (I transistordelen av kretsen) som følge av konverteringen til strøm...)
Utfordringen er biasdrift som nevnt. Tenor koblet uten tranformatorer, APL bruker Transformatorer mot transistoren etter hva jeg leser over her.
Det spørs om dette er smartere. (man slipper trøbbel med varianse i rørenes utgangsimpedanse, biasdrift i dem til å forplante seg videre..)
Tenor HP 300'ne hadde en lei tendens til å "dævve"... (Men Tenor løste problemet, og oppgraderte Tenor 300'er dævver ikke..)
Vet det er flere av dem som er oppgradert til 350 "like" drivertrinn for å få bukt med saker å ting. (Nåværende Tenor 350 bruker MOSFET..)

Den varianten som Tenor brukte av IGBT har ikke vært i produksjon på en 4-5 år nå, så Alex må ha tatt i bruk en noe annen type, kan jeg tenke meg.
Sikkert en sterkere variant, siden Tenor brukte 8stk pr side, Og Apl bruker bare en.
Spennende konsept dette fra APL. :D (Og velvalgte design parametre ikke minst synes jeg! Ett par smarte trekk i kretsen! )

Jeg ville også hatt vanen att jeg IKKE sender signal inn i en slik hybrid før det har gått 3-4 minutter med oppvarming.
Kan tenke meg att 5 min med temperering før bruk hver gang den slåes på er med på å holde livet til den godt og fett...
Sånn, så ha jeg nevnt det og. Slike kretser trenger å oppnå arbeidstemp før de belastes..
mvh
Hei!
Sjekket litt med Alex hos APL ang. dette og han svarer:

The new HA-Master amp has also 8 IGBT devices per channel but there is no problem with bias drift because, unlike any other power amp, the output devices are individually biased. :)
Although it is normal that some people are trying to guess the HA-Master design, let me again reassure them that the HA-Master is unique and has nothing to do with another amplifier designed to date.

Alex




Jeg har veldig tro på at Alex har full kontroll her som alltid! ;)

mvh.
SAL
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.993
Antall liker
10.651
Sted
Skien
Hei SAL
Har du fått noe nærmere beskjed om når herlighetene kommer?
Mvh: Espen L
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
8 ball in the corner pocket... but to correctly guess the winning ball, that would be more than I could do, I guess..
(Det jeg sier er jo, der fikk tweakern sitt pass påskrevet... jødme..)
Fet design, okke som! ;D
mvh
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Espen L skrev:
Hei SAL
Har du fått noe nærmere beskjed om når herlighetene kommer?
Mvh: Espen L
Satser på ca. 1-2 mnd. Blir sen jul i år... ;)

Mvh.
SAL
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Imperial skrev:
8 ball in the corner pocket... but to correctly guess the winning ball, that would be more than I could do, I guess..
(Det jeg sier er jo, der fikk tweakern sitt pass påskrevet... jødme..)
Fet design, okke som! ;D
mvh
He-he, tror innsiden er ennå fetere! ;) Blir det i klasse med NWO Master blir det helt værst!

Mvh.
SAL
 

K◡kera

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2010
Innlegg
188
Antall liker
164
SAL skrev:
Espen L skrev:
Hei SAL
Har du fått noe nærmere beskjed om når herlighetene kommer?
Mvh: Espen L
Satser på ca. 1-2 mnd. Blir sen jul i år... ;)

Mvh.
SAL
Ja, det blir sen Jul for oss SAL.
Christmas in Januar, i like it!!! (smile)..kukera
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.940
Antall liker
8.244
Torget vurderinger
1
Særdeles spennende. :)
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
kukera skrev:
SAL skrev:
Espen L skrev:
Hei SAL
Har du fått noe nærmere beskjed om når herlighetene kommer?
Mvh: Espen L
Satser på ca. 1-2 mnd. Blir sen jul i år... ;)

Mvh.
SAL
Ja, det blir sen Jul for oss SAL.
Christmas in Januar, i like it!!! (smile)..kukera
Tror det blir Jul hele året.......... ;)

Mvh.
SAL
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.632
Antall liker
938
Storartet prosjekt dette, og så til Verity Lohengrin da gitt.!
Det blir grandios konsert, helt sikkert, og ventetiden er verdt det, hver uke som går.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
Stein 99 skrev:
Storartet prosjekt dette, og så til Verity Lohengrin da gitt.!
Det blir grandios konsert, helt sikkert, og ventetiden er verdt det, hver uke som går.
Takk for det stein 99!
Tror dette blir enormt bra, Verity Lohengrin II sammen men APL`s referanse produkter kan ikke dette bli feil!
Blir også noen akustikk-tilltak som vil gi ytterligere løft.

Mvh.
SAL
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Ser veldig spennende ut dette! :D Lurer litt på hva slags lytterom du har? Mål og akustiske tilltak? Bilder kanskje?
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.476
Antall liker
4.287
Torget vurderinger
10
SRM skrev:
Ser veldig spennende ut dette! :D Lurer litt på hva slags lytterom du har? Mål og akustiske tilltak? Bilder kanskje?
Hei!
Ligger litt her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,39463.0.html
Mål på stua: 4,05 x9,0 m. 2,42 takhøyde.
Vedovn skal bli i mindre utgave samt seriøse målinger av rommet. Regner med at det må gjøres noen grep innen rimlighetens grenser etter målinger! ;)

Mvh.
SAL

PS. Når jeg sier grep innen rimlighetens grenser, kommer det av at vi jevner huset flatt og bygger nytt etterhvert! Da blir det eget gutterom på ca. 60 kvm. og ca. 3,5 m. takhøyde........ ;)
 
Topp Bunn