yasman
Hi-Fi freak
Gratulerer SAL! Førsteinntrykk?APL HAS-Master er på plass i stua!
Mvh.
SAL
Gratulerer SAL! Førsteinntrykk?APL HAS-Master er på plass i stua!
Mvh.
SAL
Kommer bilder, må bare bygge om racket!Bilder da mann, bilder!
DL
Hehe.Kommer bilder, må bare bygge om racket!Bilder da mann, bilder!
DL
Mvh.
SAL
Solstrålen vår, hva med å spre glede en annen plass........Det gikk jo kjapt Kunne vært morro å hørt dette nå, det var jo ikke akkurat noen dynamikkbombe sist jeg hørte det.APL HAS-Master er på plass i stua!
Mvh.
SAL
Fra nå av sammeligner vi kun med systemer som emokid og hato sine. Har ikke hørt hato sitt ennå, men har en liten fantasi om ytelsen
Gratulerer, endelig på plass !!
Takk så mye Paul!Gratulerer SAL! Førsteinntrykk?APL HAS-Master er på plass i stua!
Mvh.
SAL
Takk for det Thomas!Grattis Sal. Du må være en av de tålmodigste sjelene jeg kjenner. Håper produktet svarer til forventningene. Det hadde vært artig å hørt anlegget ditt etter 100 timer med spilling!
Takk for det Power!Gratulrerer, steintøft SAL!
Det må vist bli en tur til Grenland når den værste UV-stråle sankingen er over
Kos deg
Takk for det Roy!Grattis SAL!
Dette ser heftig ut. Hadde vært gøy med en lytt etter hvert.
Mvh
Roysen
Takker gismo!Gratulerer så mye SAL, dette er helt rått!!
Beundring og sjalusi herfra
gismo
Hei fibreist!Hei Sal!
Gratulerer med nye greier!!Ser Strålende ut og låter nok i samme klasse!
Men husk,HiFi memory er begrenset og farget av forventninger og euforisk lykkefølelse (egen oplevelvelse).
Har fremdeles dine gamle Evo One som forsyner Magnepan 20,7,panserlykke,Veldig bra!!
Er DSD-Master noe annet enn siste versjon av DAC i NWO Master System? Jeg liker for øvrig at DACen har mulighet til phono inngang og A/D converter for å kunne digitalisere LP skiver.Takk for det Thomas!Grattis Sal. Du må være en av de tålmodigste sjelene jeg kjenner. Håper produktet svarer til forventningene. Det hadde vært artig å hørt anlegget ditt etter 100 timer med spilling!
3 år venting men absolutt verd det, har jo vært meget bra rørforsterkere her i mellomtiden så da går tiden fort!
Har stolt 100% på Alex og det svarer mer enn til forventningene som vanlig fra den kanten.
Du er selvfølgelig velkommen!
Har bestillt ny APL DSD-Master og driv, men vet ikke om den er på plass før du dukker opp?
Mvh.
SAL
Hei Roysen!Er DSD-Master noe annet enn siste versjon av DAC i NWO Master System? Jeg liker for øvrig at DACen har mulighet til phono inngang og A/D converter for å kunne digitalisere LP skiver.Takk for det Thomas!Grattis Sal. Du må være en av de tålmodigste sjelene jeg kjenner. Håper produktet svarer til forventningene. Det hadde vært artig å hørt anlegget ditt etter 100 timer med spilling!
3 år venting men absolutt verd det, har jo vært meget bra rørforsterkere her i mellomtiden så da går tiden fort!
Har stolt 100% på Alex og det svarer mer enn til forventningene som vanlig fra den kanten.
Har bestillt ny APL DSD-Master og driv, men vet ikke om den er på plass før du dukker opp?
Mvh.
SAL
Mvh
Roysen
Takker så mye POB!Har nå fått oppgradert usb-interfacet på min Dac-S. Utført kjapt og greit på Hamar av Stig.
Dac'en låter meget bra nå med pc-avspilling over usb og er vel bortimot noe av det beste jeg har hørt av digital avspilling hittil. Virker som særdeles bra produjter dette.
Gratulere så mye SAL med et heftig nytt forsterkeri, flotte bilder også.
Snuser litt å en brukt NWO Master System drev og DAC (som eies av en felles bekjent). Kan den utvides med en DSD-Master i tillegg evt. kan DAC-Master bygges ut med DSD-Master funksjonalitet?Hei Roysen!Er DSD-Master noe annet enn siste versjon av DAC i NWO Master System? Jeg liker for øvrig at DACen har mulighet til phono inngang og A/D converter for å kunne digitalisere LP skiver.Takk for det Thomas!Grattis Sal. Du må være en av de tålmodigste sjelene jeg kjenner. Håper produktet svarer til forventningene. Det hadde vært artig å hørt anlegget ditt etter 100 timer med spilling!
Mvh.
SAL
Mvh
Roysen
DSD-Master er ikke samme som DAC-Master. Dette er DSD. Alex holder på å jobbe med litt info som jeg legger ut litt senere, kanskje allerede i kveld!
Mvh.
SAL
Det lover jo godt!!!Takk så mye Paul!Gratulerer SAL! Førsteinntrykk?APL HAS-Master er på plass i stua!
Mvh.
SAL
I mine ører ekstremt bra, har vært i drift ett par dager nå og parkerer allerede Krell Evo One så det holder!
Har vel 15 timer på rørene og litt mer på elektronikk, Alex hadde en fin kommentar:
Hello Stein,
You've heard nothing yet; this is just the beginning
Best
Alex
Mvh.
SAL
Hei Roysen!Snuser litt å en brukt NWO Master System drev og DAC (som eies av en felles bekjent). Kan den utvides med en DSD-Master i tillegg evt. kan DAC-Master bygges ut med DSD-Master funksjonalitet?Hei Roysen!Er DSD-Master noe annet enn siste versjon av DAC i NWO Master System? Jeg liker for øvrig at DACen har mulighet til phono inngang og A/D converter for å kunne digitalisere LP skiver.
Mvh
Roysen
DSD-Master er ikke samme som DAC-Master. Dette er DSD. Alex holder på å jobbe med litt info som jeg legger ut litt senere, kanskje allerede i kveld!
Mvh.
SAL
Mvh
Roysen
Hei Paul!Det lover jo godt!!!Takk så mye Paul!Gratulerer SAL! Førsteinntrykk?APL HAS-Master er på plass i stua!
Mvh.
SAL
I mine ører ekstremt bra, har vært i drift ett par dager nå og parkerer allerede Krell Evo One så det holder!
Har vel 15 timer på rørene og litt mer på elektronikk, Alex hadde en fin kommentar:
Hello Stein,
You've heard nothing yet; this is just the beginning
Best
Alex
Mvh.
SAL
Du får passe på å lufte familien innimellom når det er finvær så du får nok tid til lytting! Slår plutselig på tråden.
P.
Takker så mye!Lekkert, lekkert, og dobbelt, for ikke å si trippel-lekkert. Gratulerer så mye med det nye utstyret vel på plass. Gleder meg veldig til å lytte til godsakene.
Takk, SAL!Hei Roysen!Snuser litt å en brukt NWO Master System drev og DAC (som eies av en felles bekjent). Kan den utvides med en DSD-Master i tillegg evt. kan DAC-Master bygges ut med DSD-Master funksjonalitet?Hei Roysen!Er DSD-Master noe annet enn siste versjon av DAC i NWO Master System? Jeg liker for øvrig at DACen har mulighet til phono inngang og A/D converter for å kunne digitalisere LP skiver.
Mvh
Roysen
Mvh.
SAL
Mvh
Roysen
Kom info fra Alex nå:
Hello Stein,
The DSD-M will be indeed looking like the DAC-M (same enclosure), but it have totally different circuitry inside, so it is a totally different product.
It will feature my "Discrete DSD DAC", and also a custom PCM-to-DSD converter that can convert PCM rates up to 192kHz/24bit to DSD64 or DSD128, user selectable.
The tube output stage is still built around the E182CC tubes, but it is much more refined in every respect.
Short list of DSD-M features as follows:
1. Proprietary "Pure DSD to Analog" conversion that is basically all-passive.
2. Proprietary PCM-to-DSD converter working at 3.4MHz for DSD64 and 6.8MHz for DSD128, user selectable.
3. Proprietary asynchronous USB input intended for Computer Audio that accepts DSD64 and DSD128 only (both 44.1kHz and 48kHz rates). The transfer protocol is DoP.
4. Optional Analog to Digital converter working in DSD64 or DSD128 modes only, no PCM. This is in case someone wants to convert analog to DSD for comparison reasons.
Since the DSD-M is intended to work best with the HAS-M, there is no built-in attenuator. The HAS-M attenuator is quite special, providing unmatched audio quality, so there is no need for attenuation in the DSD-M at this point.
Hope this helps! If there are any additional questions, please do not hesitate to ask.
Best,
Alex
Mvh.
SAL
Takker så mye!Gratulerer SAL ♪ ˘◡˘)))♪♫...
Mvh.【ツ K◡kera
Hei gut_man!Hvordan ligger det an med APL riaaen? Har noen av dere fått hørt på den enda?