Det er seriøst videreutviklet med helt andre materialer i membraner og alle komponenter.Det er kun en ting å si om dette "State of the art". Har handlet
hos Audio Media siden midt på nittitallet, Jadis, CAT, Duntech, EAR, van den Hul pickup og kabler. Vil aldri tvile på Sven, dønn seriøs og service helt utenom det vanlige. Siden du har så mye du lurer på angående disse høyttalerne synes jeg du skulle ta kontakt.
Cadillacman
Det du beskriver der er akkurat det jeg har og var liksom poenget med de 1-4 første postene i denne tråden... Apogee Acoustics har videreutviklet hele greia med nye membraner - både produksjons metode, materialer osv osv.
Her er det 3 veier å gå:
1-få oppgradert dine evt gamle Apogees med nye membraner.
2-kjøpe ferdige oppgraderte Apogees. Her er det snakk om nye membraner,nye delefilter, terminaler, interne ledninger, ny finnish, ny front plate (hvis ønskelig), nye føtter/stativ osv osv. Denne løsningen har jeg og det er de jeg har tatt bilder av her i tråden.
3-kjøpe noen av Apogee Acoustics nyutviklede modeller - ala modell "Classic", "Synergy", "Perigree" osv. Dette er nye modeller utviklet av Apogee Acoustics med all verdens muligheter til oppgraderinger av materialer osv osv.
For meg er dette Apogee og det er det jeg brenner for. Apogee Acoustics har tatt arven videre og det er det jeg ønsker å formidle til de som sitter på disse gamle legendene og vil ha dem oppgradert - enten på samme måte som jeg har gjort, eller ved å kjøpe noen av de nye modellene. Om det er andre cloner der ute, ja så er det sikkert mulig - noe vi nå får bekreftet skjer i Tyskland. Men det er ikke Apogee høyttalere for meg da det ikke har noe med Apogee Acoustics å gjøre. Det blir som om noen i Norge skulle finne på å lage noe som ligner en Ford Mustang fra 68'. Den vil ikke ha noe med Ford å gjøre, uansett hvor mye den ligner.....
Men for all del, jeg sier ikke at disse clonene nødvendigvis ikke låter alright, har dårlig kvalitet osv-for jeg har hverken sett dem, hørt dem og ikke vet jeg hva de heter heller. Har du Cadillac?
Uansett, løp og kjøp og så blir du sikkert fornøyd ;-)
Jeg er i alle fall fornøyd med mine Apogee Duetta Signatures.
N