På iPhone klikk på ... oppe i høyre hjørne og så "liker".Noen?
På iPhone klikk på ... oppe i høyre hjørne og så "liker".Noen?
Nei det funker ikke, det er bare for at algoritmen skal vite hva du liker. Det legger seg ikke i favoritter. Trur rett og slett de ikke har denne funksjonen…. Alternativet er å laste ned, men det vil jeg jo ikke.På iPhone klikk på ... oppe i høyre hjørne og så "liker".
Med + laster du det ned til biblioteket, hvis jeg ikke har misforstått helt. Og det ønsker jeg ikke.Prøv + rett ved siden av ... + forsvant på et album og da virket "liker". Men nå så legger album seg i biblioteket ved +.
Fant ut at jeg hadde automatiske nedlastinger i innstillinger. Når den slås av kan jeg legge til album uten å laste de ned.Prøv + rett ved siden av ... + forsvant på et album og da virket "liker". Men nå så legger album seg i biblioteket ved +.
Ser ut som det skisseres som en mulighet fra WhatHIFI - https://www.whathifi.com/advice/how-to-play-hi-res-music-your-iphone-0Noen som har testet ut iPad som streamer (av Apple Music) nå etter overgangen til lossless/hi-res? Håper å omgå dette med manuell endring av bitrate i MIDI på Mac. Mener å ha lest at iPad/iPhone justere oppløsningen som sendes til DACen, i motsetning til Mac'en som fastsetter dette i MIDI-oppsettet.
Har en 2018 iPad Pro så jeg ser for meg: iPad -> lightning til USB 3 camera adapter -> USB A-B -> Focal Arche
Noen som har testet / har troen på dette oppsettet?
Jeg tok en sjanse og shoppet den til høyre og det fungerer (etter litt prøving og feiling). Jeg får gi det litt tid, men umiddelbart tenker jeg at Audirvana+Qobuz låter litt bedre, men jeg kan nok leve med iPad-oppsettet. All den tid jeg skal bruke Apple Music i alle fall. Føles litt redundant å ha flere streaming-abonnement. Uansett bedre enn å bytte opp og ned inne i MIDI-oppsettet. Testing følger...Ser ut som det skisseres som en mulighet fra WhatHIFI - https://www.whathifi.com/advice/how-to-play-hi-res-music-your-iphone-0
Det står det lightning til usb-adapter, så usikker på om du kan klare deg med den enkleste av de to eller ikke:
Vis vedlegget 729630
Det løste seg ved å velge lossless nedlasting i tillegg til lossless strømming (under lydkvalitet-innstillingene). Har ingen praktisk betydning for min del, siden jeg ikke laster ned til mobilen. Så vil det vise seg om Apple Music eller Tidal blir å foretrekke.Får fortsatt ikke lossless - eller romlyd - til å funke på iPhone 12, verken fra innebygget høyttaler eller via BlueSound streamer. Musikken faller ut etter noen sekunder. Er det andre som har forsøkt denne varianten?
Jeg benytter iPad Pro 2018, med USB-C til USB-B kabel inn i min McIntosh MA12000. Fungerer supert. Ikke samme "problem" som for Mac med behov for å justere ut-format relativt til om det er 16bit 44.1kHz opp til 24bit 192kHz.Noen som har testet ut iPad som streamer (av Apple Music) nå etter overgangen til lossless/hi-res? Håper å omgå dette med manuell endring av bitrate i MIDI på Mac. Mener å ha lest at iPad/iPhone justere oppløsningen som sendes til DACen, i motsetning til Mac'en som fastsetter dette i MIDI-oppsettet.
Har en 2018 iPad Pro så jeg ser for meg: iPad -> lightning til USB 3 camera adapter -> USB A-B -> Focal Arche
Takk @Alex1967. Jeg har kjørt dette opplegget en liten stund nå og må si det fungerer helt fint. Jeg skulle gjerne hatt automatisk bitratejustering på Mac'en. Får se om det kommer på et tidspunkt.Jeg benytter iPad Pro 2018, med USB-C til USB-B kabel inn i min McIntosh MA12000. Fungerer supert. Ikke samme "problem" som for Mac med behov for å justere ut-format relativt til om det er 16bit 44.1kHz opp til 24bit 192kHz.
Kjøpte en billig kabel på Kjell & Co. til litt over 100-lappen. Kan ikke tenke meg at det blir noen forskjell i lydkvalitet med en "audophil" kabel... Men, det er det sikker noen som mener - snakeoil-faktor osv
Noen som har testet ut iPad som streamer (av Apple Music) nå etter overgangen til lossless/hi-res? Håper å omgå dette med manuell endring av bitrate i MIDI på Mac. Mener å ha lest at iPad/iPhone justere oppløsningen som sendes til DACen, i motsetning til Mac'en som fastsetter dette i MIDI-oppsettet.
Ok, tenkte siden du siterte "2018 iPad Pro" at det var samme 2018-utgave som jeg benytter med USB-C tilkopling istedenfor tidligere modell med apples proprietære lightning dongle...Takk @Alex1967. Jeg har kjørt dette opplegget en liten stund nå og må si det fungerer helt fint. Jeg skulle gjerne hatt automatisk bitratejustering på Mac'en. Får se om det kommer på et tidspunkt.
Når det gjelder kabler skal jeg ikke fyre opp noen stor diskusjon rundt det, men jeg tenker at så lenge en må bruke Apples adapter vil den veldig fort være "det svakeste leddet". Så å sprenge banken for USB-kabel i dette oppsettet tror jeg ikke vi trenger.