Arabisk rasisme

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Sudan driver nå en utryddelseskrig mot negrene i Darfurprovinsen.  Arabisk rasisme mot afrikanere har lang tradisjon, kfr slavehandel godt opp mot 1900.  Volden er for øyeblikket mer ekstrem enn noe annet sted.  Sudan styres av den arabiske overklassen i nord og har full støtte fra alle arabiske land, inkludert palestinere og Hizbollah.  Den afrikanske fredsstyrken er maktesløs og regjeringen i Sudan vil ikke slippe inn FN-styrker.  Kina støtter Sudan (dvs vil legge ned veto i sikkerhetsrådet) og har rettigheter til store oljeforkomster i landet.  Hva bør vesten gjøre?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
La dem myrde hverandre slik at USA, på et senere tidspunkt, kan komme inn og overta oljeforekomstene?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Det heter forresten befolkningen i Darfurprovinsen
for å være u-rasistisk ;)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Likegyldigheten er skremmende og overraskende. Tyder på at folk på forumet er rasister så det holder ("Ikke så farlig om noen 100 000 negre drepes").
Good grief!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Krigførerne burde vært snakket til rette.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Likegyldigheten er skremmende og overraskende.
Jeg er da ikke likegyldig, verken til arabere, negre eller rasisme. Jeg er derimot stadig mer likegyldig til å diskutere noe som helst med utgangspunkt i dine premisser. Ditt premiss (entall) er dessuten mer korrekt. Alt som bidrar til å rettferdiggjøre ditt hat mot arabere ser ut til å fylle din bevissthet fullstendig. Alt annet blir borte som ved et trylleslag.

Jeg har gjentatte ganger hevdet at rasistiske holdninger ikke er begrenset til noen gruppe, men finnes overalt hvor det finnes mennesker.

Kall meg lat. Kall meg likegyldig. Egentlig er jeg bare mett.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
878
Støtter Zomby! Kunne skrevet det selv.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Egentlig er jeg bare mett.
Du kan jo prøve å stikke et par fingre ned i halsen slik at du får spydd opp noe. Vil kanskje føles bedre etterpå ? :-/

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Noen av de værste rasistene jeg har opplevd, var kinesere (Cantonesere) i Singapore. Alle bærer vi på en fordomsfull rasist i oss, men ikke alle tør og innse det selv. Spør en Saudi-Araber hva han/hun mener om Somaliere, og du vil finne deg en meningsfelle for livet BB  ::)  

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Saudiere kan faktisk være coole folk det ! Har truffet noen, og noen som var helt uspiselige !

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Saudiere kan faktisk være coole folk det ! Har truffet noen, og noen som var helt uspiselige !
Er det ikke sånn med alle slags folk. Fins til og med svensker som er ok.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Akkurat som jøder, kristne, muslimer, ateister, hinduister og hvem vet hva.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Fins til og med svensker som er ok.

Er du nå sikker på det ?? Jeg mener helt sikker ?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Helt sikker kan man vel aldri være. La oss si at jeg har fått et godt inntrykk av noen da.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg kan finne meg i mye fra en kvinne som snakker verdens mest sexy språk. ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Du kan jo prøve å stikke et par fingre ned i halsen slik at du får spydd opp noe. Vil kanskje føles bedre etterpå ?  :-/
Jeg hører svakt og langt bak i hodet en stemme, muligens BBking, som hvisker:

"A tiny mint chocolate for m'sieur?"

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Det viktigste er ikke språket, men hva de sier. Hatt spirituelle opplevelser med flickor från Bohuslen i min ungdom.

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Å ja .. svenske jenter låter bra..... ;D

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Hvordan kan en stille seg likegyldig til et folkemord?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Fordi det er islamister som står bak, og de er det ikke like kjekt å kritisere, uvisst av hvilken grunn.
Får nå være måte på hva vi skal måtte forholde oss til og da, vi er jo opptat med midtøsten her til lands, og det tar jo all vår tid...

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Fordi det er islamister som står bak, og de er det ikke like kjekt å kritisere, uvisst av hvilken grunn.
Får nå være måte på hva vi skal måtte forholde oss til og da, vi er jo opptat med midtøsten her til lands, og det tar jo all vår tid...
Nå tror jeg det holder med sludder. Jeg er sikker på at Zomby har rimelig rett, de fleste her har sett at det å føre en saklig debatt med en aldrende bluesboy er tilnærmet umulig. Og premisset som ble satt for denne debatten er håpløst.
Vi har vært gjennom dette paradokset før, du og jeg, komponenten. Det dreier seg igjen om at så lenge noe er ukontroversielt, så forbigås det i stillhet. Vi krangler om USA, Israel, Arabere, Islam, Bønder, Matvarepriser, Miljø..... Men ikke om dette. ALLE er enige i at det er FOR JÆVELIG!!!! TROR virkelig noen her på at "vi" ikke tør/vil/kan kritisere mordere grunnet deres opphav? Hvor i innerste granskaugen får dere slike syke ideer fra?

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå tror jeg det holder med sludder. Jeg er sikker på at Zomby har rimelig rett, de fleste her har sett at det å føre en saklig debatt med en aldrende bluesboy er tilnærmet umulig. Og premisset som ble satt for denne debatten er håpløst.
Vi har vært gjennom dette paradokset før, du og jeg, komponenten. Det dreier seg igjen om at så lenge noe er ukontroversielt, så forbigås det i stillhet. Vi krangler om USA, Israel, Arabere, Islam, Bønder, Matvarepriser, Miljø..... Men ikke om dette. ALLE er enige i at det er FOR JÆVELIG!!!! TROR virkelig noen her på at "vi" ikke tør/vil/kan kritisere mordere grunnet deres opphav? Hvor i innerste granskaugen får dere slike syke ideer fra?

Honkey

Så det er helt greit å rølpe vekk tråden hans med et såpass alvorlig tema fordi man ikke liker fyren?
Har ingen problemer med bbking, han er like seriøs som de fleste andre her, det er folk her jeg sliter med og, men jeg prøver å være saklig og ikke rakke ned på de for det.
Hvorfor er ikke engasjementet større for disse som lider, det er et veldig godt spørsmål, og å si at det ikke er kontroversielt nok løser i alle fall ingen problemer for dem.

Media svikter, de har sine hjertesaker som får overfokus på bekostning av disse.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Mord er mord, samme hvem og hvilken rase som står bak.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Så det er helt greit å rølpe vekk tråden hans med et såpass alvorlig tema fordi man ikke liker fyren?
Har ingen problemer med bbking, han er like seriøs som de fleste andre her, det er folk her jeg sliter med og, men jeg prøver å være saklig og ikke rakke ned på de for det.
Hvorfor er ikke engasjementet større for disse som lider, det er et veldig godt spørsmål, og å si at det ikke er kontroversielt nok løser i alle fall ingen problemer for dem.

Media svikter, de har sine hjertesaker som får overfokus på bekostning av disse.
Takk skal du faen meg ha...... Kommer akkurat fra et møte hvor vi vurderer å dra inn i visse områder. Og hvis vi gjør det, så tviler jeg på at enkelte debatanter her på forumet evner å registrere at norske media er til stede. En ser bare det en vil se. Darfur er og har vært et tema i norske media, hvordan kan du påstå noe annet? At kjendiser dessverre er mer "hot shit" enn urix-stoff får så være, men derfra til å påstå at norske media er totalt fraværende, sic!!
:-X

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Når man i trådens tredje innlegg konkluderer med at
Tyder på at folk på forumet er rasister så det holder ("Ikke så farlig om noen 100 000 negre drepes").
, bereder man da grunnen for saklig debatt?

Vi er enige i at media setter standard for hva som skal debatteres, det er underlig og trist. det er sikkert tatt en del doktorgrader på hvorfor vi stilltiende "tolererer" dødsdommer i hopetall i Iran og Kina, mens vi starter svære aksjoner mot dødsstraff i USA. Mennesket er et underlig dyr, ja.

Honkey

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Trådstarter er bare ute etter en ting, "beklageligvis" evner flere av oss å se det. Betyr ikke at vi støtter folkemord av den grunn. sigh!!!!!!!!!!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
De fleste synes sikkert det er leit med folkemordet i Darfur.  For meg er det et paradoks at ingen av de arabiske regimene er villig til å fordømme det som skjer.  FN er som vanlig lammet.  Her i Norge sitter vi musestille.  Tenk for et ramaskrik det ville bli hvis USA eller England gikk inn militært, det ville jo være mot "folkeretten".  
Hvorfor ikke la noen bombe Khartoum. Det virket godt da Clinton bombet Milosovich.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Største problemet er at det for Vesten, ikke er så mye å hente økonomisk. Derfor sitter hjelpen lengre inn. Tar jeg feil?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Oljen i Darfur er viktig for Kina.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

Og for å komme Kompo litt i forkjøpet:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/05/485063.html

Norske media omtaler innvandrere negativt :eek: :eek: :eek:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Takk skal du faen meg ha...... Kommer akkurat fra et møte hvor vi vurderer å dra inn i visse områder. Og hvis vi gjør det, så tviler jeg på at enkelte debatanter her på forumet evner å registrere at norske media er til stede. En ser bare det en vil se. Darfur er og har vært et tema i norske media, hvordan kan du påstå noe annet?  At kjendiser dessverre er mer "hot shit" enn urix-stoff får så være, men derfra til å påstå at norske media er totalt fraværende, sic!!
:-X
Joda, jeg har da sett noen reportasjer, men det kom også frem nylig at tror det var over 90% av utenlandsnyhetene i media gjalt midtøsten, Irak og Afghanistan.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Joda, jeg har da sett noen reportasjer, men det kom også frem nylig at tror det var over 90% av utenlandsnyhetene i media gjalt midtøsten, Irak og Afghanistan.
At Afghanistan, Irak og Midtøsten blir hyppigere nevnt, er vel ikke så rart.
Tast "Darfur" i søkerubrikken hos de tre største (VG, Aftenposten og Dagbladet) Mer enn et titalls treff hos hver enkelt av de, for de tre siste ukene. For to år siden holdt det på å gå fryktelig galt for et team som var inne i Sudan. Med nød og neppe unngikk de å bli drept. Slike episoder gjør at media også må utvise større forsiktighet.   Reportasjejobber i slike områder krever nøye planlegging, og et visst apparat en kan stole 100% på. Hvis lokale korrespondenter/media utøver jobben sin med fare for liv og helse, hvordan er det da for vestlige? Kall det gjerne feighet, jeg kaller det fornuft. Vil i samme åndedrag nevne "Leger Uten Grenser", som gjør en helt utrolig jobb. Med mennesket i fokus, og ikke storpolitikk som agenda.

PS Har ikke NRK P3, journalist inne nå?
Sorry, glemte at kommunistkanalen diskvalifiserer

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
At Afghanistan, Irak og Midtøsten blir hyppigere nevnt, er vel ikke så rart.
Tast "Darfur" i søkerubrikken hos de tre største (VG, Aftenposten og Dagbladet) Mer enn et titalls treff hos hver enkelt av de, for de tre siste ukene. For to år siden holdt det på å gå fryktelig galt for et team som var inne i Sudan. Med nød og neppe unngikk de å bli drept. Slike episoder gjør at media også må utvise større forsiktighet.   Reportasjejobber i slike områder krever nøye planlegging, og et visst apparat en kan stole 100% på. Hvis lokale korrespondenter/media utøver jobben sin med fare for liv og helse, hvordan er det da for vestlige? Kall det gjerne feighet, jeg kaller det fornuft. Vil i samme åndedrag nevne "Leger Uten Grenser", som gjør en helt utrolig jobb. Med mennesket i fokus, og ikke storpolitikk som agenda.

PS Har ikke NRK P3, journalist inne nå?
Sorry, glemte at kommunistkanalen diskvalifiserer

Hyppigere nevnt, jo sånn kan man jo også si det, som sagt var det vel over 90 %.
Selvsagt betyr sikkerheten mye, og det er vel og mye av grunnen til overfokuseringen i midtøsten, man kan sitte trygt og bekvemt i Israel og rapportere "fra krigen".

Ingen tvil om at leger uten grenser gjør en kjempejobb.

P3 diskvalifiserer ikke for min del, jeg hører mye på de jeg, selv om jeg ofte er uenig i det som presenteres og synes programlederene er veldig partisk og presenterer sitt eget syn for mye (som Are Sende Osen) Har ikke hørt at de har noen der nå, med det er jo mulig.

Topp Bunn