Sånn kan jeg si det ja, og du sier jo tallet "90" .Hyppigere nevnt, jo sånn kan man jo også si det, som sagt var det vel over 90 %.
Selvsagt betyr sikkerheten mye, og det er vel og mye av grunnen til overfokuseringen i midtøsten, man kan sitte trygt og bekvemt i Israel og rapportere "fra krigen".
Ingen tvil om at leger uten grenser gjør en kjempejobb.
P3 diskvalifiserer ikke for min del, jeg hører mye på de jeg, selv om jeg ofte er uenig i det som presenteres og synes programlederene er veldig partisk og presenterer sitt eget syn for mye (som Are Sende Osen) Har ikke hørt at de har noen der nå, med det er jo mulig.
Så du påstår at norske medier holder til i Midtøsten, av rene bekvemmelighetssyn? Forklar.
Med tanke på det trøkket Gahr Støre og kompani har hatt på seg ifb. med norske bidrag i Afghanistan, skulle pressen tiet Siv Jensen i hjel? Ja la oss gjøre Afghanistan til "ikkestoff"
Sitte i Israel å rapportere? Kanskje ikke så rart at de større media har folk der, det skjer jo unektelig mye i regionen. Både nå, og tilbake i tid. Forøvrig er ikke Israel så trygt bestandig heller. Israelske soldater er ikke kjent for å være de "morsomste" og ha med å gjøre.Din neste påstand er vel at norske media ensidig omtaler Israel negativt. Vil minne deg på at både VG og Dagbladet hadde team inne på begge sider av krigen i sommer. Så vidt jeg kunne se var det mye førstehåndsrapportering fra begge sider. Begravelser på Israelsk side ble vist på lik linje med de på Libanesisk side. Taperne på begge sider fikk et ansikt, er ikke det endel av medias oppgave? Vise menneskets vanskelige situasjon og lidelse, uavhengig av politisk eller religiøst ståsted. Blir ikke Israelernes lidelse ifb. selvmordsbomber vist? Eller er det spøsmålet om hvorfor, som gjør det så ømtålelig?
Ja la oss gjøre Israel og regionen til "ikkestoff"
Hvordan vil du at vi skal forholde oss til det som skjer i Irak? Kaller du alt som blir publisert for anti-amerikansk propaganda. Veldig mye av det som blir omtalt er jo rene nyhetsreferater. Ja, skal vi gjøre det til "ikkestoff" fordi det kan komme USA-kritikk innimellom? Alle er vel enige i at Den Vestlige verden har fått seg et jævlig stort problem der nede. Skal vi melde oss ut?? Toe våre hender, lukke øynene og ikke omtale det. Skulle absolutt ønsket at det var mulig med norsk førstehåndsrapportering fra slike områder. Så lenge sikkerhetsvurderingen er som den er (140 drepte journalister siden krigsstart i 2003) Kuriøst: "Drosjeprisen" fra flyplassen til Baghdad sentrum er på ca$6000, dvs det kreves også enorme økonomiske midler.