Arcam

O

Omar

Gjest
Syns dette merket har mistet en del appell i Hifi pressen. Selgere sier at det selger dårlig og da er det vel sant da? Nordmenn vil ike ha Arcam lenger.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Ikke rart nordmenn ikke vil ha det når hifi-klubben aktivt går inn for å selge minst mulig. I britisk presse er det bare skryt av Arcam.
 

Arkiv12

Medlem
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
31
Antall liker
0
Bach_Man skrev:
Ikke rart nordmenn ikke vil ha det når hifi-klubben aktivt går inn for å selge minst mulig. I britisk presse er det bare skryt av Arcam.
Desverre har du helt rett :( Å velge en importør som regelrett boikotter salg av store deler av sortimentet er ikke bra!
Arcam har hatt endel problemer med surround produktene, men bortsett fra det holder de meget god bygge- og lydkvalitet.
 

benjajon

Medlem
Ble medlem
10.12.2008
Innlegg
37
Antall liker
0
Er jo mildt sagt en tullete strageti HFK har lagt seg på med Arcam. Alt for å kunne tilby lifestyleproduktene i Solo-serien! Så da ofrer de liksom alt som Arcam har bygget opp den senere tid med alldeles glitrende stereoprodukter. At det var mye feil på receivere og DVD-spillere er en dårlig skjult "hemmelighet" og et særdeles dårlig punkt for en importør som må dekke mesteparten av dette av egen lomme.

Nei, la det snarest gå et lys opp for gutta i England om at dette var et dumt trekk, og la oss få god distribusjon av Arcam i gode butikker igjen. Det fortjener de....
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.985
Antall liker
1.234
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Tittelen på tråden burde vært endret til HFK mot Arcam av trådstarter!!!!!!

Bare norden gjennom HFK rævkjører Arcam på en måte ingen andre hifi merker har blitt ræv t tidligere.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Alt for å beskytte de nitriste produktene fra NAD og Denon. Klubben skal i alle fall berømmes for å motstå fornying.
 
O

Omar

Gjest
Jeg prata med folk på soundgarden da de var i ferde med å avslutte salg av Arcam. Det solgte ikke sa dem, men det kan jo bare være tull for å fremme sine merker som de importerer. Arcam er en kanon match med audiovector høyttalere. Men ingen gidder å hype dette mer. Surround produktene til Arcam er lagd i Kina, derfor alle feilene.
 

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
562
Antall liker
4
Håvarhede skrev:
Jeg prata med folk på soundgarden da de var i ferde med å avslutte salg av Arcam. Det solgte ikke sa dem, men det kan jo bare være tull for å fremme sine merker som de importerer. Arcam er en kanon match med audiovector høyttalere. Men ingen gidder å hype dette mer. Surround produktene til Arcam er lagd i Kina, derfor alle feilene.
Har en kinoprocessor og en Delta 290 fra '95 liggende.
De funker fint, men Deltaen har jeg to ganger måtte olje opp volumpotmetert på pga kontaktproblemer. Funker fint nå. Visste ikke at de hadde problemer med sourrounden, så håper det ikke blir noe tull hos meg.
Ettersom det er andre enn meg som skal betjene anlegget må jeg ha en ok processor som pre, og da ble det Arcam. Litt snill lydsignatur kanskje, men får ta det helt ut en annen gang.
 
Topp Bunn