SVS Inderøy
Hi-Fi freak
Grei omtale av Sub 2 det
Det kan man si ja. Dritbra dækker også heheGrei omtale av Sub 2 det
Ser du har lagt inn review av Tower på L-Sound sin side (hvis ikke jeg roter fryktelig med navnet ditt nå). Kommer du til å legge den ut her også? Kommer det review av Center og SUB'er også etterhvert?Har bestilt meg en full frontrekke med Tower, Center og to Sub 3. Dette blir spennende, får det i april
Musiktype/optag har helt sikkert meget at sige ifm afstand til frontvæg (akustisk / ikke-komprimeret), plus naturligvis personlig smag ikke mindst. Og volumen da.Hei. De står 30 cm fra bakvegg. Alle porter er åpne enn så lenge. Fra lytteposisjon til veggen bak meg , er det ca 2,5 meter .
Det gjør at jeg kan plassere høyttaler ganske nærme frontvegg. Er kanskje litt mye bass nå, men det kommer også veldig an
på musikktype/opptak har jeg merka. Blir vel litt prøving med plugging etter hvert. Må bli litt mer kjent med høyttaler først.
Ellers låter det meget bra. Var helt fantastisk med Alice in chains-unplugged, her satt bassen også, så opptaket har nok en del å si.
@Kane69: Finder ikke omtalt review af Tower?Ser du har lagt inn review av Tower på L-Sound sin side (hvis ikke jeg roter fryktelig med navnet ditt nå). Kommer du til å legge den ut her også? Kommer det review av Center og SUB'er også etterhvert?Har bestilt meg en full frontrekke med Tower, Center og to Sub 3. Dette blir spennende, får det i april
Nå er det Akto (ganske sikker på det er brukernavnet hans her) som har skrevet denne review og lagt den ut på L-Sound sin side. Legger den ut her, så får jeg heller fjerne den igjen hvis han vil legge inn en mer omfattende review her selv.@Kane69: Finder ikke omtalt review af Tower?Ser du har lagt inn review av Tower på L-Sound sin side (hvis ikke jeg roter fryktelig med navnet ditt nå). Kommer du til å legge den ut her også? Kommer det review av Center og SUB'er også etterhvert?Har bestilt meg en full frontrekke med Tower, Center og to Sub 3. Dette blir spennende, får det i april
Ja, skal flytte høyttalere lenger fram i kveld. Har litt å gå på. Rommet er 3,5x6,5m med åpen løsning til et større romMusiktype/optag har helt sikkert meget at sige ifm afstand til frontvæg (akustisk / ikke-komprimeret), plus naturligvis personlig smag ikke mindst. Og volumen da.Hei. De står 30 cm fra bakvegg. Alle porter er åpne enn så lenge. Fra lytteposisjon til veggen bak meg , er det ca 2,5 meter .
Det gjør at jeg kan plassere høyttaler ganske nærme frontvegg. Er kanskje litt mye bass nå, men det kommer også veldig an
på musikktype/opptak har jeg merka. Blir vel litt prøving med plugging etter hvert. Må bli litt mer kjent med høyttaler først.
Ellers låter det meget bra. Var helt fantastisk med Alice in chains-unplugged, her satt bassen også, så opptaket har nok en del å si.
For min del føler jeg at 30 cm afstand er "mindste fællesnævner" hvor alle porte er lukkede, eventuelt en enkelt åben - og hvor det er vanskeligt at få noget fornuftigt ud af komprimeret loudness war musik med højt volumen. Har prøvet med både 50 og 80 cm afstand, og her er Tower meget meget mere fleksibel - og ærlig talt imponerende i mine ører.
Du skriver at fordi du har 2,5m til bagvæg fra lytteposition kan du komme tæt på forvæggen med højtalerne. Det hænger vel ikke automatisk sammen? Tower fungerer sandsynligvis bedst i lidt større rum (over 20-25m2 ish..), og nok en fordel med luft bag lytteposition, men reflektioner fra forvæggen og frem mod lytteren er vel det primære?
HELL YEAHSkal til å starte episode 3 i Band of Brothers. Ser igjennom serien for ørtende gang. Fa*n å bra den er. Kjører MV-10, og skal si det blir liv med AS oppsettet mitt. Hadde nesten glemt hvor bra lyd det er på denne serien (alt annet er også fantastisk sånn sett) Etter å hatt de i bruk daglig i noen mnd'er nå, blir jeg fremdeles imponert over hvor god jobb AS gjør både på film og musikk. Håper alle andre er like fornøyd med sine AS produketer som jeg er med mine
I den grad ja! Koser mig hver dag med lyden, om det så bare er dansk lokalradio hehe.Håper alle andre er like fornøyd med sine AS produketer som jeg er med mine
Har ikke fått hørt Arendal men har stor tro på de, det jeg kan si er at usher minidancer er en praktfull høyttaler! Veldig musikalske og bra med punch, minidancer two har mere skyv om du har cash. Ligger noen på torget ser jegVurderer AS tower eller Usher mini dancer 1. noen som har pluss/minus på AS tower?
Har Electrocompaniet AW180 forsterkere med ECD2 som forforsterker.
Kender ikke Usher, bare så det er sagt.Vurderer AS tower eller Usher mini dancer 1. noen som har pluss/minus på AS tower?
Har Electrocompaniet AW180 forsterkere med ECD2 som forforsterker.
Slik jeg leser det er dem et lite kinder-eggJeg fikk også lyst til å høre disse etter å ha skumlest den testen. Virker som en skikkelig morohøyttaler, og kanskje en Klipsch-utfordrer? Kan nesten virke som det er litt det segmentet konstruktøren har siktet seg inn på, sånn jeg tolker beskrivelsen av lyden og morofaktoren bl.a. på film.
Dem har jo mindre varianter også , som skal være rimelig like lydmessig hvis jeg har skjønt det riktig.For store for mitt lytterom er jeg redd, og testen tilsier vel også at rørforsterker ikke er tingen for Arendal Tower. Likevel er jeg spent på å høre disse en gang i framtiden, selv om de med min rørfetisj neppe er aktuelle. Riktignok har jeg kraftige 60w KT-88 monoblokker, men jeg er likevel redd det ikke er nok.
Jeg synes ikke de mindre monitorene er like fascinerende som tårna, men det er kanskje verdt å tenke på. Med ommøblering kunne kanskje tårna også funke, og hvis impedansekurven er snill utover å være 4 ohm så er det jo teoretisk mulig at det skulle passe med mine monoblokker også. Synd at Stereo+ ikke prøvde med en rørforsterker i det hele tatt. Vi som sverger til rør får ofte dårligere forbrukerhjelp av hifimagasinene når de tester høyttalere. Ofte tester de med to, tre forskjellige transistorforsterkere men ingen rørforsterkere.Dem har jo mindre varianter også , som skal være rimelig like lydmessig hvis jeg har skjønt det riktig.For store for mitt lytterom er jeg redd, og testen tilsier vel også at rørforsterker ikke er tingen for Arendal Tower. Likevel er jeg spent på å høre disse en gang i framtiden, selv om de med min rørfetisj neppe er aktuelle. Riktignok har jeg kraftige 60w KT-88 monoblokker, men jeg er likevel redd det ikke er nok.
Og med 60 "gode" watt kommer man ganske langt vil jeg tro - dem betegnes jo som ganske lette å drive virker det som.
Skjønner problemstillingen din ja. Men hvis jeg har skjønt det riktig , så dipper dem aldri under 4 ohm , og har ingen vanskelige fasevinkler , så da er det vel håp skulle en troJeg synes ikke de mindre monitorene er like fascinerende som tårna, men det er kanskje verdt å tenke på. Med ommøblering kunne kanskje tårna også funke, og hvis impedansekurven er snill utover å være 4 ohm så er det jo teoretisk mulig at det skulle passe med mine monoblokker også. Synd at Stereo+ ikke prøvde med en rørforsterker i det hele tatt. Vi som sverger til rør får ofte dårligere forbrukerhjelp av hifimagasinene når de tester høyttalere. Ofte tester de med to, tre forskjellige transistorforsterkere men ingen rørforsterkere.Dem har jo mindre varianter også , som skal være rimelig like lydmessig hvis jeg har skjønt det riktig.For store for mitt lytterom er jeg redd, og testen tilsier vel også at rørforsterker ikke er tingen for Arendal Tower. Likevel er jeg spent på å høre disse en gang i framtiden, selv om de med min rørfetisj neppe er aktuelle. Riktignok har jeg kraftige 60w KT-88 monoblokker, men jeg er likevel redd det ikke er nok.
Og med 60 "gode" watt kommer man ganske langt vil jeg tro - dem betegnes jo som ganske lette å drive virker det som.
For store for mitt lytterom er jeg redd, og testen tilsier vel også at rørforsterker ikke er tingen for Arendal Tower. Likevel er jeg spent på å høre disse en gang i framtiden, selv om de med min rørfetisj neppe er aktuelle. Riktignok har jeg kraftige 60w KT-88 monoblokker, men jeg er likevel redd det ikke er nok.
De ligger i alle fall i bakhodet nå.For store for mitt lytterom er jeg redd, og testen tilsier vel også at rørforsterker ikke er tingen for Arendal Tower. Likevel er jeg spent på å høre disse en gang i framtiden, selv om de med min rørfetisj neppe er aktuelle. Riktignok har jeg kraftige 60w KT-88 monoblokker, men jeg er likevel redd det ikke er nok.
De hadde nå noen fine data.
Jeg drev nå CM9 med Music Angel MKIII. Spilte helt nydelig og hele hifi klubben i Bergen stod bare å måpte.
(Gikk "tom" på kl 12 riktignok, men var høyt nok)
Disse Tower er jo mye enklere i følge datane?