Morsomt at du skulle nevne denne scenen da jeg så filmen igår og må si meg fornøyd hva mine dual 3x12 fra XTZ gjorde. En ting er høy SPL men når du gjør det med lite forvrenging og renere respons blir det ekstra gøy. Dette er lettere å oppnå med flere drivere og ble milevis bedre når jeg byttet fra SB-13 til XTZ`ene.Vis vedlegget 363538Da er sub 3 testet litt ut. Har ikke fått kalibrert den enda men første inntrykket virker svært lovende. Hadde den vært 50x50 hadde den vært helt perfekt
Gikk kjapt igjennom noe lydspor som jeg kjenner og skyte senen i Open Range fikk meg til og skvette skikkelig.. Har spillt den mange ganger før men aldri hørt den så rå som idag. Noen som vet hvilke frekvenser det går i? 50-60hz vil jeg tippe
Det er bare en av senene.
Og denne senen hadde vi en Center SPL challange på Avforum en gang i tiden
Hele denne skuddsenen er rimelig heftig. Og ikke for og snakke om kontant.
Ser ut til at det ligger mye mellom 80hz og 15hz.
Først og fremt må en ikke glemme at Arendal Sound subene er ikke ment og matche eller erstatte SVS på dypbass under 20hz.@SVS Hvordan vil du sammenligne SVS du hadde med Sub3 når den muligens har fått noen flere timer elelr er det samme inntrykket?
Har fått hørt Arendal Sub 3 selv nå og dette er en musikk Sub i det hørbare området er dette en ganske heftig Sub , på film imponerte den ikke meg er snakk om 2 13,5 tommer elementer og 1000 wat forsterker så faller den så fort under 20 Hz. For min del er ikke Arendal Sub 3 verdt 18000 kr , SVs er kanskje ikke best rundt det hørbare området som Sub 3 klarer , men SVs PC-2000 er jaggu ikke langt unna , SVs pc-2000 er annerledes enn di forrige SVs subbene , den spiller mye bedre i det hørbare området , og på film er dette den beste subben jeg har hørt som er så kontrollert under 20 Hz.Virker som de gir en grei frekvensrespons også med enkel plassering.
Har samme tendensen som svs, med mere fylde under ca 40hz og det er nok romet sin skyld. + er at det gir litt mere demping når jeg finne plassering jeg er fornøyd med og kjører svs sq1 kalibreringen
Eneste jeg merker hos meg er en liten peek på ca 35 hz som YPAO ikke brydde seg om, selv om en merker den godt når en kjører noen sinus toner. Ellers en snill respons på de.
Som nevnt når den 20hz selv med lukket 28hz eq2. Tipper sånn -3dB på 20. Men faller av raskt etter det.
Fult Arendal oppsett på gang ?Vet ikke hva dere som påstår den ikke har dypbass gjør galt. Har lekt litt med min SUB3 nå i EQ1 sealed (eneste modus jeg har testet), og den går ihvertfall like dypt som PC13 Ultra DSP i 15Hz modus gjorde hos meg i mitt rom. Muligens dypere. Er det like rått å brutalt som Ultra'en helt i bunnen? Nope, men hva klarer det? Har da testet med håndgranat scenen i World War Z, helikopter scenen i Lone Survivor og avhør scenen i Dredd. Har bare blitt en liten time med testing, men blir mer i morgen forhåpentligvis.
Endte opp med to... etter og testet med en 8)1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp
Vanskelig å si hvor dypt den går om det er ingen som legger ut målinger, å synse hvor dypt en subwoofer går i ett rom er ingen fasit og gir heller ingen sikker indikasjon på hva som skjer. Mye spiller inn og spesielt kan roomgain og peaker gi inntrykk av mye rart. Med andre ord legg ut en in-room response der subben måler på ihverfall 90db så er det enklere å se hva den klarer. Jeg har ingen problemer med å tro at denne skal ha virkning ned på 15 tallet i ett rom men hadde vært morro og sett noen målinger.Vet ikke hva dere som påstår den ikke har dypbass gjør galt. Har lekt litt med min SUB3 nå i EQ1 sealed (eneste modus jeg har testet), og den går ihvertfall like dypt som PC13 Ultra DSP i 15Hz modus gjorde hos meg i mitt rom. Muligens dypere. Er det like rått å brutalt som Ultra'en helt i bunnen? Nope, men hva klarer det? Har da testet med håndgranat scenen i World War Z, helikopter scenen i Lone Survivor og avhør scenen i Dredd. Har bare blitt en liten time med testing, men blir mer i morgen forhåpentligvis.
Blir spennende når du også får høyttalerne1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp
Du har selvsagt helt rett i at målinger må til. Jeg hadde veldig lite tid igår, så jeg valgte bare 3 tester som jeg har kjørt x antall ganger på veldig mye forskjellige oppsett og SUB'er og derfor kjenner godt. Akkurat hvor dypt den går i rommet mitt har jeg selvsagt ikke noen måling av, men spesielt 2 av testene jeg nevnte krever at SUB'en skal krabbe rimelig dypt for at man skal merker noe, noe jeg helt klart gjorde.Vanskelig å si hvor dypt den går om det er ingen som legger ut målinger, å synse hvor dypt en subwoofer går i ett rom er ingen fasit og gir heller ingen sikker indikasjon på hva som skjer. Mye spiller inn og spesielt kan roomgain og peaker gi inntrykk av mye rart. Med andre ord legg ut en in-room response der subben måler på ihverfall 90db så er det enklere å se hva den klarer. Jeg har ingen problemer med å tro at denne skal ha virkning ned på 15 tallet i ett rom men hadde vært morro og sett noen målinger.Vet ikke hva dere som påstår den ikke har dypbass gjør galt. Har lekt litt med min SUB3 nå i EQ1 sealed (eneste modus jeg har testet), og den går ihvertfall like dypt som PC13 Ultra DSP i 15Hz modus gjorde hos meg i mitt rom. Muligens dypere. Er det like rått å brutalt som Ultra'en helt i bunnen? Nope, men hva klarer det? Har da testet med håndgranat scenen i World War Z, helikopter scenen i Lone Survivor og avhør scenen i Dredd. Har bare blitt en liten time med testing, men blir mer i morgen forhåpentligvis.
Er snakk om Mars måned en gang. Huff lenge å vente..........Blir spennende når du også får høyttalerne1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp
Lenge til du får disse eller ?
Hold oss oppdatert
Huffda - ikke ofte dagene går så sakte som når man har nye nytt i vente neiEr snakk om Mars måned en gang. Huff lenge å vente..........Blir spennende når du også får høyttalerne1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp
Hold oss oppdatert
I følge svs eq1 så er -5 db på da 15hz.Da har jeg flyttet de inn i hjørnene i front.
Må da flytte på frontene ville helst ikke gjøre det da de er plassert med litt kompromiss musikk / hjemmekino for og fortsatt nå 20hz grensen med bass til 2.0 musikk.
Må vel nå prøve litt avstad med ypao fronter. for så og kjøre svs eq1 en runde.
Hmm, ja de ble noe til målinger.... men svs eq1 fikk tvinget de flatt ned til 20hz med eq2 lukket.
Marts? Ny info?Er snakk om Mars måned en gang. Huff lenge å vente..........Blir spennende når du også får høyttalerne1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp
Hold oss oppdatert
The Expendables 3 i spilleren. Dolby Atmos er formatet.
Er vel første sikkelige utfordringen for Sub 3`ene.
De overlevde første sikkelige Helikopterdroppet med The Big Boom. Men de må temmes mere. Mye risting uten sikkelig lyd bak fortsatt.
Forøvrig fortsatt et jækla morro bassdrev i filmen
Hmm. 2 stykk S-3.
Lukket eq2.
Begynner egentlig og vokse i mine ører til musikkbruk når en slipper rumlingen i bunn som eq1 gir.
Ruller så klar av når en gjør det slik. Men likevel nok til at ører og rom får massasje.
Et annet pluss er at det virker være himmla mye headroom på musikk.
Vis vedlegget 362924
På film har jeg kjørt Lukket eq1.
Men ble ikke helt den lyd finishen jeg ønsket, mulig det er for mye rummling i noen sener for eq1 i romet.
I går så jeg The Expendables som jeg pushet på litt på sluttsene. Ble litt overtak av rumling. Kan være for at jeg ikke har rensket og strammet opp responsen med SVS EQ1 enda
De står ikke i hjørner pr. nå som Lsound anbefaler. Men kommer MER en nok lyd ut av de
Selv med EQ2 lukket ruller den fint 20hz med mye energi, og enda 16-15hz før det går raskt unna.
Eks : Bass i love you - Den lille som setter ting i bevegelse under 20hz, de er der fortsatt som eg husker med svs`ene bare en kjenner etter og skrur opp vist nok.
EDIT:
Har nå sett Dredd.
Den vet jeg det er litt som fåregår under 20hz.
Spessielt sjekket jeg Hjerteslag senen.
Lukket EQ2. Ingen sjanse til og fange de opp.
Lukket EQ1. Fortsatt ingen sjanse.
Portet EQ1. Litt nærmere, mener jeg kjente de på kroppen.
Til sammenligning. 2 stykk SVS PC13-ultra. De måtte jeg ha i 15hz og uten room comp på i hjørner for og fange opp sikkelig.
Slitsomt og holde på og justere subene hver gang en ser film med litt morro underholdning nedover.
Det er den ja.Er det denne du tester med SVS Inderøy? Eller er det bare jeg som tenker på helt feil scene?
Sub 2 kunne jeg tenkt meg å hørt mer om ogsåIngen som har prøvd Sub 2 enda?
SVS`ene var ikke imponerende oppover da jeg savnet litt mere tight bass.Hei SVs inderøy vist du har så vanskelig rom , hvordan var det og få SVs til og spille i romet ditt , og ikke minst på lag + integreres med resten av oppsettet.
Imagine
Har du fått prøvd ut noe mere ?Hmmm, vanskelig rom du må ha da. Jeg kjenner det godt i rommet, og spesielt gulvet på den scenen med EQ1 å lukket kasse. Men mitt rom er veldig bassvillig da. Har ikke hatt tid til å teste i noen annen modus enda........
Nope, mye jobbing for tiden. Dessuten blir det ikke høyest prioritert frem til AS høyttalerene også kommer i husHar du fått prøvd ut noe mere ?Hmmm, vanskelig rom du må ha da. Jeg kjenner det godt i rommet, og spesielt gulvet på den scenen med EQ1 å lukket kasse. Men mitt rom er veldig bassvillig da. Har ikke hatt tid til å teste i noen annen modus enda........
Ja det blir spennendeFår to stk Sub2 tirsdag neste uke. De skal spilles inn men kommer tilbake med inntrykk kontra Sub3 blant annet..