Derfor det låt litt ullent...?!?!De gule der er til å dytte i øra, om du ikke visste!
Dette var i centeren smakte fortreffelig igår!!Hmm, jeg som ikke fikk noen smørbukker med mine suber da :-( Forskjellsbeandling ja
Dårlig gjort om de karamellene fulgte med, skal klage inn til Lsound da smørbukkene manglet hos meg!Vis vedlegget 428612
gårsdagens smell endte med karamell... Takk til BEF og Arendalsound for å passe på fornøyde kunder!
Står til innspilling ATM og jeg GLEDER meg til å få denne frontrekka opp å kalibrert sammen!!!
hehe... det hjalp nok ikke på mere enn ganen denne gangen desverre ... Og apropos så tror jeg at jeg skal bytte ut mine trofaste Pioneer SC LX produkter med Marantz... Syns det spille detaljert og ultrapresist, ikke skarpt.. men jeg savner kanskje litt mere varme i mellomtone området.. Har hørt Tower på ati og det spiller mye mer organisk!Karameller er snadder , og tilfører litt sødme i lydbildet
Joda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
Vurderte du ikke uansett et effekttrinn også da? Da kan det jo lønne seg å teste hvordan det blir med nytt effekttrinn før du bytter receiveren kanskje ....
Det du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.Joda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
Vurderte du ikke uansett et effekttrinn også da? Da kan det jo lønne seg å teste hvordan det blir med nytt effekttrinn før du bytter receiveren kanskje ....
Jeg vurderer effekt også ja.. men vet ikke om det er dette som gjør det store utslaget kontra preen..?
Skjønner ikke hva du snakker - jeg har aldri hatt lyst på noeJoda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
Jeg vurderer effekt også ja.. men vet ikke om det er dette som gjør det store utslaget kontra preen..?
Støtter denne ja - overgang til prosessor er lett merkbar , men så koster jo ganske mye ekstra da pga. alle effektkanalene man trengerDet du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.Joda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
Skjønner ikke hva du snakker - jeg har aldri hatt lyst på noe
Pre er nok minst like viktig som effekt , særlig når det gjelder selve signaturen.
Støtter denne ja - overgang til prosessor er lett merkbar , men så koster jo ganske mye ekstra da pga. alle effektkanalene man trengerDet du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.Joda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
Da ville jeg starter med et knallgodt stereo-trinn til frontene , og så gradvis tatt stegene videre . Man trenger jo ikke like bra effekttrinn til resten som til frontene , så da kan man "knipe" inn litt der uten at det blir altfor mye kompromiss synes jeg.Skjønner ikke hva du snakker - jeg har aldri hatt lyst på noe
Pre er nok minst like viktig som effekt , særlig når det gjelder selve signaturen.
Støtter denne ja - overgang til prosessor er lett merkbar , men så koster jo ganske mye ekstra da pga. alle effektkanalene man trengerDet du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.
Det er liksom prosessor og effekt jeg også har siklet meg grønn på... Jeg ser etter marantz kitet med av7005 og mm7005.. Dette har gått for greie penger på brukten før men akkurat nå er det få av dette tilsalgs..er jo noen år på baken, men skal være veldig bra..
Mangler bakhøytt også så dette blir jo dyrere enn jeg hadde regnet med, men blir nok også at jeg "kun" kjører 5.1 i nye rommet.. heller et bra 5.1 enn et litt mindre 7.1 som BEF også rådet meg til. så sånn sett "sparer" en jo litt penger
Da ville jeg starter med et knallgodt stereo-trinn til frontene , og så gradvis tatt stegene videre . Man trenger jo ikke like bra effekttrinn til resten som til frontene , så da kan man "knipe" inn litt der uten at det blir altfor mye kompromiss synes jeg.Skjønner ikke hva du snakker - jeg har aldri hatt lyst på noe
Støtter denne ja - overgang til prosessor er lett merkbar , men så koster jo ganske mye ekstra da pga. alle effektkanalene man trengerDet du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.
Det er liksom prosessor og effekt jeg også har siklet meg grønn på... Jeg ser etter marantz kitet med av7005 og mm7005.. Dette har gått for greie penger på brukten før men akkurat nå er det få av dette tilsalgs..er jo noen år på baken, men skal være veldig bra..
Mangler bakhøytt også så dette blir jo dyrere enn jeg hadde regnet med, men blir nok også at jeg "kun" kjører 5.1 i nye rommet.. heller et bra 5.1 enn et litt mindre 7.1 som BEF også rådet meg til. så sånn sett "sparer" en jo litt penger
Var det jeg tenkte på ja .Da ville jeg starter med et knallgodt stereo-trinn til frontene , og så gradvis tatt stegene videre . Man trenger jo ikke like bra effekttrinn til resten som til frontene , så da kan man "knipe" inn litt der uten at det blir altfor mye kompromiss synes jeg.Det er liksom prosessor og effekt jeg også har siklet meg grønn på... Jeg ser etter marantz kitet med av7005 og mm7005.. Dette har gått for greie penger på brukten før men akkurat nå er det få av dette tilsalgs..er jo noen år på baken, men skal være veldig bra..
Da tenkte du på en stereo effektblokk? man har jo også ATI1803 da... oooohhhh those chooices..
Veldig i tvil om man trenger mere krefter iom du splitter på 100hz, det viktigste er at man har kontroll på det man trenger til av volum etc.. Jeg driver tower med en kraftig receiver, men vet at man får mye mer kontroll med mere strøm.Hei.
Hvilke effektforsterkere anbefales med Arendal Sound? Tenker å kjøpe brukt for å redusere kostnadene. Hvordan vil Vincent SP 331 spille på Monitor? Ser også på Parasound NC, Emotiva og ATI 1802/1803. ATI er foreløpig lite av på bruktmarkedet.
Jeg deler Monitor på 100 hz nå, og driver det med en Yamaha RX-A 1050. Hvor "nødvendig" er mer effekt på disse? Noen som har erfaring?
Jeg har vært inne på tanken å kjøpe effekt over tid til alle kanalene, og på sikt bytte ut receiver med prosessor.Jeg ville anbefalt å spare til prosessor+effekt da prossesoren forbedrer lydkvaliteten betraktelig. Ellers er Cary, Parasound og ATI gode samarbeidspartnere til AS. Vet ikke hvordan Rotel vil være men det kan jo være en mulighet.
Hvilken ATI valgte du? I samme prisklasse som nc2250?Jeg brukte en parasaound nc 2250 på mine tower før jeg gikk over til ati. Parasounden spillte utrolig bra. ble veldig mye bedre trøkk i mellomtone og nedover når jeg gikk over til ati. Men nå er jo ati endel dyrere også.
Samme her!Jeg har vært inne på tanken å kjøpe effekt over tid til alle kanalene, og på sikt bytte ut receiver med prosessor.Jeg ville anbefalt å spare til prosessor+effekt da prossesoren forbedrer lydkvaliteten betraktelig. Ellers er Cary, Parasound og ATI gode samarbeidspartnere til AS. Vet ikke hvordan Rotel vil være men det kan jo være en mulighet.
Dette er helt samme bane som jeg opplevde med min NAD T787.Grunnen til at jeg vurderer effektforsterker nå er at lyden sitter bra til -15 men høyere enn dette så virker det som om diskanten begynner å spille litt ifra resten. Fra -10 merkes det veldig. Det blir mer skrikende og slitsomt. Dermed overkompenserer man litt med subbene og man er ute å sykler.
+1 med yamahaen minDette er helt samme bane som jeg opplevde med min NAD T787.Grunnen til at jeg vurderer effektforsterker nå er at lyden sitter bra til -15 men høyere enn dette så virker det som om diskanten begynner å spille litt ifra resten. Fra -10 merkes det veldig. Det blir mer skrikende og slitsomt. Dermed overkompenserer man litt med subbene og man er ute å sykler.
Ligger en adcom 5 kanaler på finn.no til ok pris..!Det ser ut som jeg trenger mer effekt fortere enn jeg tenkte. Hadde egentlig ikke trodd det siden man deler på 100 hz. Men når flere opplever det samme på receiver må jeg finne meg en effektforsterker.
Jeg tenker i denne rekkefølgen:
1. ATI 1803 (front + senter)
2. ATI 1802 (vet ikke hva jeg skal bruke til senter da)
3. Parasound NC 2250 (front) og Parasound NC 2125 til senter (Arendal Senter)
4. Emotiva (XPA 3 kanskje?)
4. Andre merker som Rotel, Vincent, Marantz osv
Er det noen som kan si noe om ATI 1802 vs Parasound NC 2250?
Jeg ønsker å holde kostnadene litt nede så jeg ser egentlig kun på brukt til 7-8000kr.
Hvilken ATI valgte du? I samme prisklasse som nc2250?Jeg brukte en parasaound nc 2250 på mine tower før jeg gikk over til ati. Parasounden spillte utrolig bra. ble veldig mye bedre trøkk i mellomtone og nedover når jeg gikk over til ati. Men nå er jo ati endel dyrere også.
Har sett litt på den adcomen tidligere faktisk.Ligger en adcom 5 kanaler på finn.no til ok pris..!
Ellers har jeg nc serien til parasound, men ikke imponert over den!
Ati fungerer! Men ellers er min oppfatning i det siste at preen har mye og si også!!
Det ser ut som jeg trenger mer effekt fortere enn jeg tenkte. Hadde egentlig ikke trodd det siden man deler på 100 hz. Men når flere opplever det samme på receiver må jeg finne meg en effektforsterker.
Jeg tenker i denne rekkefølgen:
1. ATI 1803 (front + senter)
2. ATI 1802 (vet ikke hva jeg skal bruke til senter da)
3. Parasound NC 2250 (front) og Parasound NC 2125 til senter (Arendal Senter)
4. Emotiva (XPA 3 kanskje?)
4. Andre merker som Rotel, Vincent, Marantz osv
Er det noen som kan si noe om ATI 1802 vs Parasound NC 2250?
Jeg ønsker å holde kostnadene litt nede så jeg ser egentlig kun på brukt til 7-8000kr.
Nei nå driver jeg tower bare med receiver.. og som andre og meg selv opplever så går det greit til et visst punkt.. men savner mer basstrøkk så må mere strøm og guffe til.Har sett litt på den adcomen tidligere faktisk.Ligger en adcom 5 kanaler på finn.no til ok pris..!
Ellers har jeg nc serien til parasound, men ikke imponert over den!
Ati fungerer! Men ellers er min oppfatning i det siste at preen har mye og si også!!
Hva er det du ikke liker på parasound? Er det denne du driver AS med nå?
Når man fjerner broene på AS for bi amping, så er kun diskanten på den øverste utgangen. Krever diskanten såpass mye effekt at man har noe igjen for dette? Hva kan man forvente seg av å bi ampe 2 x 125 w kontra å kjøre 1 x 250w til hver høyttaler? Tenker dette er litt viktig å ta hensyn til når man skal kjøpe forsterker?