Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Da er ny forsterker på plass i racket. Hadde egentlig bestemt meg for å sette inn en ren effektblokk, men ombetemte meg etter å ha testet ut Marantz SR7010 som dac og pre. Valget falt derfor på en ny integrert. Det ble en McIntosh MA5200, og denne er lydmessig en svært god match til Tower. Skal man virkelig dra på kunne den nok vært litt kraftigere, men den spiller med autoritet langt forbi mitt vanlige lyttevolum. Når jeg får lagt opp et overskudd er det godt mulig den blir oppgradert til en MA7900, men det er ingen hast. De musikalske egenskapene i disse forsterkerene er i særklasse
    Gratulere med ny amp :)
    Ja det er noe eget med Mac altså - dem formidler detaljene i musikken på en helt egen måte synes jeg , og føler at det er en knallmatch med mine AS Tower :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Nøkkelordet her er nok kvalitetseffekt Håkon. Receivereffekt er vanskelig å sammenligne med en god, men tilsvarende specket stereoforsterker.
    My point exactly. Synes bare det er på sin plass å si at en god 50-Watter driver Arendal Tower uten fnugg av problemer. Rør eller transistor, klasse A, AB, D, alt funker, men de er nokså kvalitetssugne.
    Sjekk Fidelity, rett rundt hjørnet... :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hadde en Gato DIA400S som jeg brukte i stereo. Den solgte jeg for heller å bruke Marantz som pre mot et effekttrinn da kona villa ha færre knapper å trykke på.
    Etter å ha testet dette litt ble det klart at Marantz SR7010 ikke fungerte så godt som jeg ønsket da det ble for flatt og layed back å høre på.
    Valget endte derfor på å gå tilbake til integrert med ht-bypass og innebygget dac. Triggerfungsjonen til McIntosh er utrolig smart da den skifter til bypass så fort receiver skrus på. Kona trenger derfor ikke bry seg om 2-kanals siden av anlegget
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Har vært fast leser av Fidelity så lenge det har blitt trykket, og har ikke tenkt å gi meg nå 😊
    Gleder meg til nytt nummer
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Da er ny forsterker på plass i racket. Hadde egentlig bestemt meg for å sette inn en ren effektblokk, men ombetemte meg etter å ha testet ut Marantz SR7010 som dac og pre. Valget falt derfor på en ny integrert. Det ble en McIntosh MA5200, og denne er lydmessig en svært god match til Tower. Skal man virkelig dra på kunne den nok vært litt kraftigere, men den spiller med autoritet langt forbi mitt vanlige lyttevolum. Når jeg får lagt opp et overskudd er det godt mulig den blir oppgradert til en MA7900, men det er ingen hast. De musikalske egenskapene i disse forsterkerene er i særklasse
    Gratulere med ny amp :)
    Ja det er noe eget med Mac altså - dem formidler detaljene i musikken på en helt egen måte synes jeg , og føler at det er en knallmatch med mine AS Tower :)
    MA5200 har virkelig imponert meg. Det er en 100 watter, men så den ble målt til ca 130 watt i test. Den er litt mer leken i spillestilen enn f.eks den gamle MA6900. Mer snert i bassen enn McIntosh har pleid å levere.
    Tonalt matcher den Tower utrolig godt
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Da er ny forsterker på plass i racket. Hadde egentlig bestemt meg for å sette inn en ren effektblokk, men ombetemte meg etter å ha testet ut Marantz SR7010 som dac og pre. Valget falt derfor på en ny integrert. Det ble en McIntosh MA5200, og denne er lydmessig en svært god match til Tower. Skal man virkelig dra på kunne den nok vært litt kraftigere, men den spiller med autoritet langt forbi mitt vanlige lyttevolum. Når jeg får lagt opp et overskudd er det godt mulig den blir oppgradert til en MA7900, men det er ingen hast. De musikalske egenskapene i disse forsterkerene er i særklasse
    Gratulere med ny amp :)
    Ja det er noe eget med Mac altså - dem formidler detaljene i musikken på en helt egen måte synes jeg , og føler at det er en knallmatch med mine AS Tower :)
    MA5200 har virkelig imponert meg. Det er en 100 watter, men så den ble målt til ca 130 watt i test. Den er litt mer leken i spillestilen enn f.eks den gamle MA6900. Mer snert i bassen enn McIntosh har pleid å levere.
    Tonalt matcher den Tower utrolig godt
    Høres meget bra ut :)
    Så du mener MA5200 passer bedre enn Gato'n du hadde ?
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Gato hadde mer attack i mellomtonen og en tørrere bass, mens McIntosh har et større dynamisk spenn. Det er derfor litt vanskelig å si hva som fungerer best. Det er vel mest noe annet, og som kjent fryder forandring innimellom
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Forandring fryder ja , alltid moro med noe nytt :) Skjønt jeg har ikke vært sugen på å teste andre effekt-trinn etter at jeg fikk MC 501 blokkene i hus :)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    begynner som vanlig i feil ende.. og kan se ut om det kommer inn en Marantz AV7701 prosessor i oppsettet mitt.. Neste ting er effekt, og det bør egentlig komme ganske fort:)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    begynner som vanlig i feil ende.. og kan se ut om det kommer inn en Marantz AV7701 prosessor i oppsettet mitt.. Neste ting er effekt, og det bør egentlig komme ganske fort:)
    Spør du meg er du helt i rute med dette kjøpet..
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    begynner som vanlig i feil ende.. og kan se ut om det kommer inn en Marantz AV7701 prosessor i oppsettet mitt.. Neste ting er effekt, og det bør egentlig komme ganske fort:)
    Spør du meg er du helt i rute med dette kjøpet..

    Takk Authentic.. Er ikke helt i land med kjøpet, men jeg tror det ordner seg.. Er veldig i tvil om jeg skal klare meg med receiver til jeg har råd til å kjøpe en matchende marantz effekt eller om jeg skal kjøpe en billig effekt i mellomtida..
     

    HIENDPOWER

    Medlem
    Ble medlem
    10.01.2017
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Har en Cary 7.125 og Marantz 8801, fungerer utmerket til film hos meg. Har ikke ett dedikert stereotrinn så har litt og gå på her før jeg er i mål. Det lille jeg har hørt i stereo igjennom nevnte oppsett er at disse høytalerene låter svært bra til prisen. Selvfølgelig er det forskjell fra mine Marten Bird til 190K når jeg eide de med fullt Cary oppsett (rør monoblokker 805 og pre) men til prisen hva AS går for vil de bli svært vanskelig å slå. Dette er ikke verdens beste høytalere men de sykt gode til prisen og på kinobiten og stereo er de flere hakk over mine gamle Dali Helicon MKII. Når det kommer til senteren der 70-80% av all info går igjennom vil jeg si det er dødt løp i lydkvalitet mellom min gamle Epicon senter og AS senteren, prisforskjellen er dog 30 lapper..

    Subbene er det beste jeg har hørt når det kommer til lydkvalitet.
    Den Cary ampen du bruker @authentic , biamper du frontene eller får de en kanal hver? jeg har som sagt hørt 300 watt ATI og @torolan som tømmer 500w fra mc i Tower, men jeg er veldig i tvil om jeg, som deg: "trenger" mere.. for du spiller med frontene i fullrange eller alltid med sub`er..?
    Cary gir 125 watt med ALLE kanaler io drift, jeg bruker 7 kanaler ingen biamping. For å forklare det enkelt er Tower mer lettdrevne enn Dali og de igjen var ikke vanskelig å drive, Er enkelt for meg å se dette da under kalibreringen med Dirac må jeg sette input gainen for samtlige høytalere og Tower når lydtrykket jeg trenger en god del lengre før Daliene.

    Husk også at jeg har sammelignet Cary sin 7.250W VS 7.125W side om side i dette rommet og det var ikke forskjell i lydsignatur eller hvor høyt jeg kunne spille selv om jeg satt med 250W pr kanal. Jeg gikk for 7.125 da jeg sparte 20.000 kontra 250 watteren.

    Leser du igjen lytteinntrykkene av de som har vært hos meg ser du jo at de forteller det virker spille med ett godt headroom. Jeg sparer ikke på kruttet når jeg ser film og ligger på mange filmer opp mot ref volum og det låter uanstrengt selv om det er grisehøyt, både Jonas og duffus nevnte dette når de var hos meg. Subbene står i tillegg 1.5db hot.

    Grunnen og kuren for å oppnå dette er som jeg ser det;

    # fornuftig akustiske forhold

    # En god RK, ikke undervurder denne, Dirac gjør en formidabel jobb hos meg..

    # Delt løsning prossor/pre

    # Nok effekt > sett ifht til høytalere

    Jeg har gått stegvis med punktene ovenfor og alle har gjort sitt for å bidra med lyden jeg sitter med i dag :)

    Tusen takk igjen for et informativt svar!

    Dali, etter hva jeg har lest, har noen vanskelige fasesvingninger som gjør dem vanskeligere å drive enn andre konstruksjoner..

    Når du sammenlignet 250 og 125 watteren, kjører du da tower som fullrange?

    Cary er jo forsåvidt et ukjent merke her på bjerget, men absolutt interesssant for meg.. Kan jeg spørre hvor mye du gav for effekten din?
    Jeg kjører mine Tower med en Advantage/Bladeius S150 effekt og en gammel pioneer VSX AX4SI (denne skal byttes ut), men jeg er mektig imponert over lydbilde. Det har vel de fleste HIFI entusiaster som har vært på besøk og lyttet også konstatert. Det gir vannvittig trøkk og kan spille vannvittig høyt uten antydning til tap i lydkvalitet. Jeg hadde noen effektforsterekere før jeg fant den rette til mitt lydbilde. Men vet at det er endå mer å hente på pre amp delen. Han jeg kjøpte bladeiusen av sammenlignet denne med McIntosh MC252 som har et varmt og fyldig lydbildet som er klart og detaljert.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Da fikk jeg en demo av Arendal tower i dag, hadde store forventninger siden jeg har sett alt som er skrevet om de...... Må bare si at jeg blown blown away !!!!!!! For energy høyttaler :)
    de spilte stort på alle måter...... Alle snakker om dynamikken, og det kan ikke forklares med ord. Det må bare oppleves :) jeg spurte han i dag om hvor mange som hadde vært demo og ikke kjøpt..... Han innrømte at det ikke var mange! Jeg ble overbevist fra første sang! Disse skal jeg ha :) kommer til å starte med tower og en center, nede i kinoen :) nesten fristet til å ta et par i stuen også!
    Alle som vurderer å kjøpe høyttalere i klassen opp til 100k, bør høre denne først!!!! Kanskje 120k til og med.
    Etterpå fikk jeg også høre surround høyttalerne som stereo, akk samme lydbilde. I forhold til pris imponerte de kanskje enda mere!
    Fantastisk gøy at noen i Norge greier å utvikle så gode produkter til en slik pris! Alltid en fordel med kun ett ledd :)
    i dag har jeg Dynaudio fokus 360 i kinoen og system audio master explorer i stuen, og de taper på rett og slett alt! Og det er to gode høyttalere!
    Men for all del ikke tror på meg...... Hør selv :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Da fikk jeg en demo av Arendal tower i dag, hadde store forventninger siden jeg har sett alt som er skrevet om de...... Må bare si at jeg blown blown away !!!!!!! For energy høyttaler :)
    de spilte stort på alle måter...... Alle snakker om dynamikken, og det kan ikke forklares med ord. Det må bare oppleves :) jeg spurte han i dag om hvor mange som hadde vært demo og ikke kjøpt..... Han innrømte at det ikke var mange! Jeg ble overbevist fra første sang! Disse skal jeg ha :) kommer til å starte med tower og en center, nede i kinoen :) nesten fristet til å ta et par i stuen også!
    Alle som vurderer å kjøpe høyttalere i klassen opp til 100k, bør høre denne først!!!! Kanskje 120k til og med.
    Etterpå fikk jeg også høre surround høyttalerne som stereo, akk samme lydbilde. I forhold til pris imponerte de kanskje enda mere!
    Fantastisk gøy at noen i Norge greier å utvikle så gode produkter til en slik pris! Alltid en fordel med kun ett ledd :)
    i dag har jeg Dynaudio fokus 360 i kinoen og system audio master explorer i stuen, og de taper på rett og slett alt! Og det er to gode høyttalere!
    Men for all del ikke tror på meg...... Hør selv :)
    Gøy å høre at de falt i smak, hvilken eletronikk brukte de ?
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Noen her som har noen tanker om effektforsterkerne mm7055 vs mm8077..
    Ser at sistnevnte er litt kraftigere men om det er særlig merkbart vet jeg ikke.
    Jeg trenger kun 5 kanaler...
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Etter å ha solgt mine fantastiske Tower (desverre) så er mitt ønske for fremtiden at AS også kommer med en "mini tower" serie med feks 6,5" elementer.

    Da blir garantert det AS her i huset igjen.

    Savnet mine Tower med en gang de forsvant ut døra :-(
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Kan Monitor-1723 plasseres på toppen av Sub2? Komboen blir da kun 2,7 cm høyere en Tower.
    Tenker da både på om det har ulemper eller fordeler med stereo perspektivet og om det vil bli vibrasjoner fra subbene, som ikke er gunstige.
    Hvis dette funker, så vil en hel frontrekke med senter komme på 51000kr, noe som er virkelig røverkjøp sammenlignet med konkurentene.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Noen her som har noen tanker om effektforsterkerne mm7055 vs mm8077..
    Ser at sistnevnte er litt kraftigere men om det er særlig merkbart vet jeg ikke.
    Jeg trenger kun 5 kanaler...
    Jeg hadde mulighet å kjøpe 8077 men gikk bortifra denne da det var variende tilbakekemeldinger på den (avs forum). Noen som mener den ble litt slapp i dynamikken og låt avrundet, jeg har dog aldri hørt denne selv kun hva jeg har lest.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    BEF bruker Sub1 tror jeg.
    Uansett så bør dette gå helt fint , og noen få cm den ene eller andre veien tror jeg ikke har særlig innvirkning så lenge disse høyttalerne har såpass jevn og fin spredning .
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Noen her som har noen tanker om effektforsterkerne mm7055 vs mm8077..
    Ser at sistnevnte er litt kraftigere men om det er særlig merkbart vet jeg ikke.
    Jeg trenger kun 5 kanaler...
    Jeg hadde mulighet å kjøpe 8077 men gikk bortifra denne da det var variende tilbakekemeldinger på den (avs forum). Noen som mener den ble litt slapp i dynamikken og låt avrundet, jeg har dog aldri hørt denne selv kun hva jeg har lest.

    Hmmm... det er jo ikke så bra.. samtidig er jo tower såpass dynamiske at man lett skulle tro 140 ordentlige watt burde skremme opp bassen litt...
     

    Sonic_

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    73
    Antall liker
    29
    Jeg hadde det slik en stund. Monitor + Sub 1, ingen problemer med å bruke sub som stativ. Alt sto stødig og ingen vibrasjoner.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Noen her som har noen tanker om effektforsterkerne mm7055 vs mm8077..
    Ser at sistnevnte er litt kraftigere men om det er særlig merkbart vet jeg ikke.
    Jeg trenger kun 5 kanaler...
    Jeg hadde mulighet å kjøpe 8077 men gikk bortifra denne da det var variende tilbakekemeldinger på den (avs forum). Noen som mener den ble litt slapp i dynamikken og låt avrundet, jeg har dog aldri hørt denne selv kun hva jeg har lest.

    Hmmm... det er jo ikke så bra.. samtidig er jo tower såpass dynamiske at man lett skulle tro 140 ordentlige watt burde skremme opp bassen litt...
    Dette er hva jeg har lest, har du mulighet for hjemlån er jo det best..
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Noen her som har noen tanker om effektforsterkerne mm7055 vs mm8077..
    Ser at sistnevnte er litt kraftigere men om det er særlig merkbart vet jeg ikke.
    Jeg trenger kun 5 kanaler...
    Jeg hadde mulighet å kjøpe 8077 men gikk bortifra denne da det var variende tilbakekemeldinger på den (avs forum). Noen som mener den ble litt slapp i dynamikken og låt avrundet, jeg har dog aldri hørt denne selv kun hva jeg har lest.

    Hmmm... det er jo ikke så bra.. samtidig er jo tower såpass dynamiske at man lett skulle tro 140 ordentlige watt burde skremme opp bassen litt...
    Dette er hva jeg har lest, har du mulighet for hjemlån er jo det best..
    Det er det helt klart.. men så tenker jeg også at siden er receiver klarer å drive dem såpass bra så skal det vel mye til for at en ren effekt skuffer:)
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Da fikk jeg en demo av Arendal tower i dag, hadde store forventninger siden jeg har sett alt som er skrevet om de...... Må bare si at jeg blown blown away !!!!!!! For energy høyttaler :)
    de spilte stort på alle måter...... Alle snakker om dynamikken, og det kan ikke forklares med ord. Det må bare oppleves :) jeg spurte han i dag om hvor mange som hadde vært demo og ikke kjøpt..... Han innrømte at det ikke var mange! Jeg ble overbevist fra første sang! Disse skal jeg ha :) kommer til å starte med tower og en center, nede i kinoen :) nesten fristet til å ta et par i stuen også!
    Alle som vurderer å kjøpe høyttalere i klassen opp til 100k, bør høre denne først!!!! Kanskje 120k til og med.
    Etterpå fikk jeg også høre surround høyttalerne som stereo, akk samme lydbilde. I forhold til pris imponerte de kanskje enda mere!
    Fantastisk gøy at noen i Norge greier å utvikle så gode produkter til en slik pris! Alltid en fordel med kun ett ledd :)
    i dag har jeg Dynaudio fokus 360 i kinoen og system audio master explorer i stuen, og de taper på rett og slett alt! Og det er to gode høyttalere!
    Men for all del ikke tror på meg...... Hør selv :)
    Gøy å høre at de falt i smak, hvilken eletronikk brukte de ?
    en oppo.... Husker ikke modell på en ati 6003. Så to ganger 300w i 8 ohm.
    Jeg har emotiva xmc_1 og emotiva xpr-5 (5 ganger 400w)....
    Gleder meg til å høre den kom noen :)
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Da fikk jeg en demo av Arendal tower i dag, hadde store forventninger siden jeg har sett alt som er skrevet om de...... Må bare si at jeg blown blown away !!!!!!! For energy høyttaler :)
    de spilte stort på alle måter...... Alle snakker om dynamikken, og det kan ikke forklares med ord. Det må bare oppleves :) jeg spurte han i dag om hvor mange som hadde vært demo og ikke kjøpt..... Han innrømte at det ikke var mange! Jeg ble overbevist fra første sang! Disse skal jeg ha :) kommer til å starte med tower og en center, nede i kinoen :) nesten fristet til å ta et par i stuen også!
    Alle som vurderer å kjøpe høyttalere i klassen opp til 100k, bør høre denne først!!!! Kanskje 120k til og med.
    Etterpå fikk jeg også høre surround høyttalerne som stereo, akk samme lydbilde. I forhold til pris imponerte de kanskje enda mere!
    Fantastisk gøy at noen i Norge greier å utvikle så gode produkter til en slik pris! Alltid en fordel med kun ett ledd :)
    i dag har jeg Dynaudio fokus 360 i kinoen og system audio master explorer i stuen, og de taper på rett og slett alt! Og det er to gode høyttalere!
    Men for all del ikke tror på meg...... Hør selv :)
    Gøy å høre at de falt i smak, hvilken eletronikk brukte de ?
    en oppo.... Husker ikke modell på en ati 6003. Så to ganger 300w i 8 ohm.
    Jeg har emotiva xmc_1 og emotiva xpr-5 (5 ganger 400w)....
    Gleder meg til å høre den kom noen :)
    komboen..... Jævla stavekontroll :(
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Jeg tror emotiva blir en god match på de :) xpr-5 gir to ganger 500w i stereo! Og så er den litt bakoverlent i diskanten, noe jeg tror vil passe fint :) og tipper den gir en helt rå bass på de :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Anbefaler alle AS-entusiaster å lese testen av Tower i siste Fidelity! Meget grundig og velskrevet test.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jeg tror emotiva blir en god match på de :) xpr-5 gir to ganger 500w i stereo! Og så er den litt bakoverlent i diskanten, noe jeg tror vil passe fint :) og tipper den gir en helt rå bass på de :)
    Heldig du som fikk kjøpt den. Jeg var først ute og enig med selger om henting med vippsing. Når jeg senere på dagen kontakter for å avtale kl for henting, får jeg til svar at den er solgt!!! Noen selgere gir bare faan, og driter i folkeskikk. Selv har jeg ALLTID holdt ord og noen ganger er et produkt solgt lavere enn høyeste bud, da det allerede er inngått avtale om kjøp. Noen kjøpere ringer og byr høyere, og aksepterer ikke at produktet allerede er "holdt av", så mulig det var en av disse uten "riktig holdninger", som jeg var borti denne gangen.
    Jeg overlever og Emotivaen var ikke et must, men blir bare litt irritert når avtaler blir brutt. Så lenge vi velger å kjøpe brukt, så må vi også regne med at slikt vil skje en gang i blant. De aller fleste kjøp og salg funger smertefritt og seriøst heldigvis :)
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Jeg tror emotiva blir en god match på de :) xpr-5 gir to ganger 500w i stereo! Og så er den litt bakoverlent i diskanten, noe jeg tror vil passe fint :) og tipper den gir en helt rå bass på de :)
    Heldig du som fikk kjøpt den. Jeg var først ute og enig med selger om henting med vippsing. Når jeg senere på dagen kontakter for å avtale kl for henting, får jeg til svar at den er solgt!!! Noen selgere gir bare faan, og driter i folkeskikk. Selv har jeg ALLTID holdt ord og noen ganger er et produkt solgt lavere enn høyeste bud, da det allerede er inngått avtale om kjøp. Noen kjøpere ringer og byr høyere, og aksepterer ikke at produktet allerede er "holdt av", så mulig det var en av disse uten "riktig holdninger", som jeg var borti denne gangen.
    Jeg overlever og Emotivaen var ikke et must, men blir bare litt irritert når avtaler blir brutt. Så lenge vi velger å kjøpe brukt, så må vi også regne med at slikt vil skje en gang i blant. De aller fleste kjøp og salg funger smertefritt og seriøst heldigvis :)
    jeg kjøpte den forsterkeren for to år siden tror jeg det var....... Ikke ofte de ligger ute for salg, jeg er veldig fornøyd med den :)
    men tror den nye xpa serien er bra også, uten at jeg har hørt den forøvrig!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn