Diverse Ari Behn; "Om ti år er serien en «classic»"

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato
D

Desillusjonert

Gjest
Ha ha, snakk om å ikke ha beina på jorda og hodet laaaaangt oppi skyene! :)
Den mannen kan ikke ha så mye som et snev av virkelighetsforståelse i det hele tatt....

Dagbladet, 17. januar

Heimly: "Vår største tabbe og i det hele tatt jobbe med denne kanalen , disse folka."
Behn: "Problemet er kanalen og identiteten."
Hmmmmm, kan problemet være Behn og Heimly kanskje?
Og kan tabben være å stikke nesen sin inn i TV-ruten i det hele tatt?


Jeg så et program, det var nok. De driter seg så loddrett ut og jeg er flau på deres vegne!
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
3.025
Antall liker
3.065
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Vil nok si at jeg er flau på Norges vegne.
Det er et uttrykk som heter "No brain, no headache", og jeg er tilbøyelig til å tru at ingen av de har hatt særlig mye vondt i hodet.

Må legge til at jeg har kun sett 7 min og 23 sek, av ett program.
Kona har sett litt på de (på en annen tv selvsagt) og synes de er morsomme:rolleyes:.
For meg ser de ut som 2 dophuer som vaser rundt uten mål og mening, omtrent som de ikke har gjort annet hele livet, og er et skrekkens eksempel på hva du håper at dine egne barn ikke skal bli.
 

NEP

Medlem
Ble medlem
03.04.2013
Innlegg
20
Antall liker
1
Syntes dette var god underholdning og interessant, i motsetning til alt det andre skvipet, som blir sendt!
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Må si jeg liker programmet. Et rart og utradisjonelt program ja, ikke "A" underholdning, men alikavel fin underholdning.
Jeg har sans for både Behn og Heimly. Jeg liker folk som ikke passer i A4 malen på hvordan man "skal" være for å bli likt.
Og respekter dem for at de tørr å fortsette å være seg selv på tross alle som dømmer dem hele tiden.

Mvh
Kjetil
 

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Innlegg
681
Antall liker
47
Torget vurderinger
3
Syntes dette var god underholdning og interessant, i motsetning til alt det andre skvipet, som blir sendt!
Enig, har aldri likt hverken Per eller Ari, men synes serien var fin.
 
  • Liker
Reaksjoner: NEP

Ringperm

Medlem
Ble medlem
04.01.2014
Innlegg
13
Antall liker
1
Sted
Stavanger
Hei.
Jeg er ny her og har ikke bidratt så mye, jeg er mest opptatt av og lese og lære. Men jeg syntes denne diskusjonen var litt interessant :)

Jeg har bare sett ca halvannet program fra denne serien, og da kun pga tilfeldigheter. Men jeg syntes det jeg så var ganske bra. Ikke Star Wars bra eller House of Cards kvalitet. Men likevel verdt og se.
Dette er to gode venner som tydeligvis drar på litt uortodokse turer og treffer litt andre typer mennesker enn det jeg om en kjedelig A4 person treffer på i mitt daglige liv. Og det gjorde det nok litt ekstra seerverdig.

Nå ser jeg riktignok ikke så mye på TV for tiden, så jeg skal ikke dra sammenligninger med Paradise Hotel og diverse andre reality programmer. Men utifra det jeg har snappet opp, så tror jeg at jeg foretrekker Ari og Per framfor disse eksemplene. Men hver sin smak.

Litt av problemet med dette programmet er at de 700.000 som så deres forrige programserie på NRK sjelden svitsjer over på TVN.
Jeg har ingenting mot TVN selv, men mesteparten av deres programmer fenger meg ikke. Og da får jeg heller ikke med meg markedsføringen av de programmene jeg kanskje hadde satt pris på å se.

Det faktum at dette radarparet er like populære som Jar Jar Binks, er nok ikke en fordel for en nisjekanal. Pressen har tross alt brukt de siste ti årene på å bryte ned varemerket "til den nye vinen" og gjort dem til et av de mest populære hatobjektivene i landet. Og når sant skal sies så har de ikke trengt å bruke spesielt mye energi på å bygge opp det negative bilde som disse to "herremennene" er heftet med. De siste uttalelsene fra den kanten har ikke akkurat svekket dette inntrykket og da blir det ofte slik som det blir.
Jeg har heller ikke hatt disse to høyt oppe på min hitliste, og derfor var det nok en såpass stor og positiv overraskelse at disse faktisk fremsto som sympatiske og noenlunde vanlige mennesker i de programmene jeg fikk med meg. Hadde de vært tilgjengelig for streaming, så skal jeg ikke se bortifra at jeg hadde logget en liten time fremfor skjermen for litt annerledes underholdning.


Men det er nok kanskje bare meg :)
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.454
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Så episoden om Yakuza og syns den var bra. Eneste burde være at Heimly burde holde seg unna intervjudelen:) Men når det er sagt så hadde jeg heller ikke så store froventinger.. At Ari skylder på Tv kanalen er vel bare typisk Ari...
 

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Innlegg
1.149
Antall liker
303
Sted
Trondheim
Jeg har ikke sett et eneste sekund av dette, men tyder ikke eksistensen av denne tråden på at det må være noe her som er interessant?
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Ari "cola" Behn.
Har hørt fra "sikre" kilder att greia med kronprinsessen i utgangspunktet var ett veddemål. BOMBE
 

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Innlegg
1.149
Antall liker
303
Sted
Trondheim
Ari "cola" Behn.
Har hørt fra "sikre" kilder att greia med kronprinsessen i utgangspunktet var ett veddemål. BOMBE
hehe, om det er sant, så er jo Ari et geni. Det faktum burde jo skape den reneste stormen mot skjermen :)
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
844
Torget vurderinger
6
Helt enig!
Jeg har vel fått med meg to eller tre episoder og synes det var absolutt severdig.
Dette er to karer som ikke er redd for å være litt annerledes og det er selvsagt ikke populært blandt eldre konservativt kristne damer (og herrer) over 60 siden det er snakk om et medlem av kongefamilien...I tillegg har Se og Hør, det moderne svar på sladrekjerringa, med flere drevet med en svertekampanje i mange år.

Jeg synes faktisk det er noe deilig befriende med slike karer! Begge to er velkommen hjemme hos meg når som helst på en kopp kaffe. :)

Det jeg har mindre sans for er sneversynte personer som forhåndsdømmer personer de bare har hørt sladder om fra Se og Hør.... :mad:


Hei.
Jeg er ny her og har ikke bidratt så mye, jeg er mest opptatt av og lese og lære. Men jeg syntes denne diskusjonen var litt interessant :)

Jeg har bare sett ca halvannet program fra denne serien, og da kun pga tilfeldigheter. Men jeg syntes det jeg så var ganske bra. Ikke Star Wars bra eller House of Cards kvalitet. Men likevel verdt og se.
Dette er to gode venner som tydeligvis drar på litt uortodokse turer og treffer litt andre typer mennesker enn det jeg om en kjedelig A4 person treffer på i mitt daglige liv. Og det gjorde det nok litt ekstra seerverdig.

Nå ser jeg riktignok ikke så mye på TV for tiden, så jeg skal ikke dra sammenligninger med Paradise Hotel og diverse andre reality programmer. Men utifra det jeg har snappet opp, så tror jeg at jeg foretrekker Ari og Per framfor disse eksemplene. Men hver sin smak.

Litt av problemet med dette programmet er at de 700.000 som så deres forrige programserie på NRK sjelden svitsjer over på TVN.
Jeg har ingenting mot TVN selv, men mesteparten av deres programmer fenger meg ikke. Og da får jeg heller ikke med meg markedsføringen av de programmene jeg kanskje hadde satt pris på å se.

Det faktum at dette radarparet er like populære som Jar Jar Binks, er nok ikke en fordel for en nisjekanal. Pressen har tross alt brukt de siste ti årene på å bryte ned varemerket "til den nye vinen" og gjort dem til et av de mest populære hatobjektivene i landet. Og når sant skal sies så har de ikke trengt å bruke spesielt mye energi på å bygge opp det negative bilde som disse to "herremennene" er heftet med. De siste uttalelsene fra den kanten har ikke akkurat svekket dette inntrykket og da blir det ofte slik som det blir.
Jeg har heller ikke hatt disse to høyt oppe på min hitliste, og derfor var det nok en såpass stor og positiv overraskelse at disse faktisk fremsto som sympatiske og noenlunde vanlige mennesker i de programmene jeg fikk med meg. Hadde de vært tilgjengelig for streaming, så skal jeg ikke se bortifra at jeg hadde logget en liten time fremfor skjermen for litt annerledes underholdning.


Men det er nok kanskje bare meg :)
 
Sist redigert:

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
844
Torget vurderinger
6
Må si jeg liker programmet. Et rart og utradisjonelt program ja, ikke "A" underholdning, men alikavel fin underholdning.
Jeg har sans for både Behn og Heimly. Jeg liker folk som ikke passer i A4 malen på hvordan man "skal" være for å bli likt.
Og respekter dem for at de tørr å fortsette å være seg selv på tross alle som dømmer dem hele tiden.

Mvh
Kjetil
Så sant, så sant...
 
D

Desillusjonert

Gjest
Dersom disse to kan karakteriseres som oppegående, normale og sympatiske, da er det mye i verden jeg ikke har fått med meg eller som jeg ikke vil få med meg...
Men, vi er nå alle forskjellige.

PS: jeg er hverken 60, kristen eller sneversynt og jeg har sett programmet! :)
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
844
Torget vurderinger
6
Dersom disse to kan karakteriseres som oppegående, normale og sympatiske, da er det mye i verden jeg ikke har fått med meg eller som jeg ikke vil få med meg...
Men, vi er nå alle forskjellige.

PS: jeg er hverken 60, kristen eller sneversynt og jeg har sett programmet! :)
Normal!!!!? Er det det som er målet!? Å være normal? Å rusle rundt livredd for å skille seg ut!?
Og for svarte svingende: HVEM er det som skal ha lov til å definere hva som er normalt!? Moralister og de som praktiserer janteloven!?
Jeg har bodd på en liten plass og følt det kalde gufset fra Bygdadyret. Ikke noe særlig, faktisk...
Hvis man ikke var rasist, hadde baksnakking som hovedinteresse og drev med jakt i fylla så passet man ikke inn....:p
 
Sist redigert:
D

Desillusjonert

Gjest
Slik at du forstår hva tråden handler om, den handler om en middels god serie fra to stykker som jeg ikke helt klarer å like spesielt godt og som ikke helt har beina plantet på jorda.
Den handler IKKE om hva livet bør bestå av, hva som er normalt og ikke og heller ikke hvordan man bør/skal oppføre seg.

Å være "normal" er kjedelig, så der er jeg enig med deg.... :)


Dersom disse to kan karakteriseres som oppegående, normale og sympatiske, da er det mye i verden jeg ikke har fått med meg eller som jeg ikke vil få med meg...
Men, vi er nå alle forskjellige.

PS: jeg er hverken 60, kristen eller sneversynt og jeg har sett programmet! :)
Normal!? Er det det som er målet? Å være normal? Å rusle rundt livredd for å skille seg ut!?
Og for svarte svingende: HVEM er det som definerer hva som er normalt!?
Jeg har bodd på en liten plass og følt det kalde gufset fra Bygdadyret... Ikke noe særlig, faktisk...
Hvis man ikke var rasist og drev med jakt i fylla så passet man ikke inn....:p
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Ble positivt overrasket !
To sære karer uten A4-filter som driter syltynt i hva andre mener. Slikt har jeg sansen for.

Slik at du forstår hva tråden handler om, den handler om en middels god serie fra to stykker som jeg ikke helt klarer å like spesielt godt og som ikke helt har beina plantet på jorda.
Skjønner for øvrig godt at opinionen ikke blir blod-fan, det er enkelt å forstå. Det er jo i bunn og grunn konseptet med serien, kontrasten til opinionsmeningen. Jeg tolker mye av kritikken som banalt simpel og forenklet. Uten reell tyngde annet enn at man ikke liker personene. Akkurat som om den meningen drar ned karakteren til dem som er i opposisjon. Ingen er bedre skikket til å definere kontrasten mellom opinionsmeningen og det alternative enn Heimly/Behn. I min bok et stort pluss. Men nå har jeg alltid hatt mer sansen for de som ser skjevt på verden.

Husker godt de første Trygdekontoret programmene til Thomas Seltzer som jeg synes faller litt i samme kategori. I starten svært lave seertall, og mye grunnløs kritikk. Nå er programmet stuerent, det tok bare litt tid. På utrolig vis har flere og flere "normale" begynt å snakke fint om Seltzer:confused:
 
Topp Bunn