Arm justering og plassering (Sota Sapphire med Grado Arm og pickup med bilder)

Clony

Medlem
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
0
Hei jeg er egentlig helt blank på oppsett av arm og pickup osv.

Nå har jeg en Sota Sapphire drivverk lik denne:

En Grado Signature Laboratory Standard arm:

Og en Grado Platinum:

Og jeg skal sette opp både arm og pickup..

For det første, hva trenger jeg for og sette opp armen?

Den info jeg har om armen er:

så sliter med og tro att det kan bli nøyaktig nok med denne cirka målingen, for det jeg trenger er ett korrekt sted for armen og stå..

Jeg har allerede bestilt dette:

Hi-Fi News Test Record

Turntable Bubble Spirit Level

Digital Stylus Force Arm Load Meter

Men alt faller tilbake på hvordan jeg skal sette opp armen rett.

Håper jeg får svar da jeg er lei av og ikke kunne spille platene mine :p

brw

Medlem
Ble medlem
23.05.2006
Antall liker
0
Hei

Hva er målene fra senter til punktene S,greit å vite slik at det går å sjekke om den er printet ut riktig
MVH Bent

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Parelius skrev:
Send meg adressen din på PM, så skal jeg sende deg en protraktor (fra Enjoy the music) eller trykk ut en selv.
Hei Parelius,

Håper jeg kan bryte inn her! Jeg forsøkte å printe den ut men jeg får ikke valgt "print as image" som nevnt på web-siden. Jeg må derfor skalere selv. Hadde jeg funnet målene på rektangelet rundt så hadde det godt greit. Vet du målene?

mvh,
OS

P

Parelius

Gjest
Jeg har OSX, men det samme skulle vel gjelde uansett.

I Adobe Reader så velger du "Copies & Pages" når printvinduet kommer opp.
Sett "Page Scaling" til "None"
Klikk på "Advanced" i det samme vinduet, og nederst der haker du av for "print as image"

Resultatet jeg da fikk (på et A-4 ark) hadde de samme avstander som den ferdige protraktoren jeg har liggende.

Om det ikke funker så send meg en PM med adressen, så kan jeg sende deg en ferdig en av tynn papp.

(Om det er flere som trenger, så bare følg de anvisningene som ligger på Enjoy the music sine sider.)

Clony

Medlem
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
0
Parelius skrev:
Send meg adressen din på PM, så skal jeg sende deg en protraktor (fra Enjoy the music) eller trykk ut en selv.
Takker så meget, men jeg har allerede en del på vei i posten som jeg har kjøpt, men ellers tusen takk! veldig takknemlig for att du spurte! :)

brw skrev:
Hei

Hva er målene fra senter til punktene S,greit å vite slik at det går å sjekke om den er printet ut riktig
MVH Bent
Jeg har ikke denne info men er det mulig og sette opp armen uten og vite dette???

Clony

Medlem
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
0
Maila Grado og fikk dette som svar:

222 MM from base center to spindle.
Thanks.

Grado Labs

så da har jeg no det på plass, men hva er den beste måten og føre hullet der det skal være ved og bruke målet 222mm?

Topp Bunn