Er lysten på en arm i tillegg til min SME 3009 S2 improved, til Thorensen, og trenger råd.
Armen må være compatibel med min Lyra Delos og ihvertfall med min VDH The Grasshopper Condor XGM.
Sistnevnte vil gjerne ha en arm med effektiv masse fra 12 til 20 gram.
Har sett på "selvfølgelige" alternativ som nyere SME (309,312), men når jeg leser meg opp
på nett rundtomkring finner jeg også en del eldre interresante armer.
Har bl.a. sett på Technics EPA 100 (PTechnics EPA-100 on thevintageknob.org)
Vis vedlegget 161912
og Victor-UA-7082 (Gimbal support tonearm JVC/Victor UA-7082 | Fonolab)
Vis vedlegget 161916
Begge sistnevnte har VTA justering under spilling, noe jeg syns er en veldig god ide.Justering av stifttrykk under spilling,
hadde også vært noe.Victoren er en 12 tommer, og det liker jeg tanken på. TDet finnes sikkert mange andre bra armer med nevnte funksjon der ute, men hvilke kan være aktuelle til dette oppsettet?
Vet det finnes mye kunnskap om vinylavspilling her inne og håper på gode forslag.
Armen må være compatibel med min Lyra Delos og ihvertfall med min VDH The Grasshopper Condor XGM.
Sistnevnte vil gjerne ha en arm med effektiv masse fra 12 til 20 gram.
Har sett på "selvfølgelige" alternativ som nyere SME (309,312), men når jeg leser meg opp
på nett rundtomkring finner jeg også en del eldre interresante armer.
Har bl.a. sett på Technics EPA 100 (PTechnics EPA-100 on thevintageknob.org)
Vis vedlegget 161912
og Victor-UA-7082 (Gimbal support tonearm JVC/Victor UA-7082 | Fonolab)
Vis vedlegget 161916
Begge sistnevnte har VTA justering under spilling, noe jeg syns er en veldig god ide.Justering av stifttrykk under spilling,
hadde også vært noe.Victoren er en 12 tommer, og det liker jeg tanken på. TDet finnes sikkert mange andre bra armer med nevnte funksjon der ute, men hvilke kan være aktuelle til dette oppsettet?
Vet det finnes mye kunnskap om vinylavspilling her inne og håper på gode forslag.