Går jo ganske klart frem av linkene jeg viser til? Eller misforstår jeg det du mener?
Jeg er ikke kjent med de forskjellige Audyssey versjonene.
Jeg tror ikke på påstanden (rett og slett fordi jeg vet hvilken regnekraft som skal til for å oppnå dette). Så mistenker dette som for Marantz er falsk markedsføring, eller alternativt marketing mennesker som skriver selektiv spesifikasjon. Joda, den støtter romkorreksjon; og joda den støtter 192kHz..... men er det virkelig 192kHz signalet for alle kanalene som går gjennom romkorrigeringen? Personlig tror jeg ikke det.
Og skulle det mot formodning være 192kHz de kjører gjennom YPAO, så er det helt hopp umulig at denne har noe spesiell lengde på filteret (m.a.o. den tar Snarveier med stor S)
Audyssey selv påpeker at de støtter opp til 96kHz, men at flertallet av receivere og prosessorer prosesserer i 48kHz. Rett og slett pga prosesseringskraften 96kHz krever, og ikke minst varmeutviklingen). Så på en Marantz AV8802a som jeg kjenner godt, så er det helt verdiløst å sende inn 192kHz signal; dette blir konvertert til 48kHz uansett. Dette klarer man ikke lese ut fra spesifikasjonene, men det er fortsatt virkeligheten dessverre. Eneste måten å få glede av 192kHz er å kjøre i direct mode (uten romkorrigering).