Audel høytaler

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
Kjøpte meg nye ht i dag etter lytting på ulike merker, italienske Audel Magika MK2 levert av Lyric Hifi. Liker du lyd og produkter fra Italia, da MÅ du ta en tur innom og lytte på disse, anbefales sterkt ! Audel fortener absolutt en vennetråd,spiller stort åpent med fast god bunn tross str.
 

Vedlegg

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
Etter å ha oppdaget "lillebror" Magika MK2 sine egenskaper, var det en fryd å få Audel Symphonika i hus. Instrumentplassering dybde og "timbre" er i særklasse. Her blir en ikke "basset ihjel" , topp og bunn stikker ikke avgårde men legger seg der det skal være 👍🎼🎼 Mellomtonen er selvfølgelig i toppklasse ! Kan jo legge til at byggekvalitet/finish er meget høy. En italiensk klangmester!
Symph.GIF
(Lyric Hifi og Moet Audio har disse i sitt sortiment)
 
Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.009
Antall liker
12.889
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Pene talere.
Med førsteklasses drivere.
Ser ut som SB Acoustics basser...og Satori Be diskanter.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.661
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
@rolf. hvorfor operere med forskjellige "nick"?
Ser du slettet innlegget ditt.
 

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
@rolf. hvorfor operere med forskjellige "nick"?
Ser du slettet innlegget ditt.
rett og slett ingen grunn, kun litt «rot» for en tid tilbake, og havnet med både «Rolf» og «heipådeg» Såg at det kunne være greit med samme Nick som startinnlegget.😊
 

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
Audel Symphonika :Italienske klangmestrer skrev jeg sist og nå etter vel 6 mnd innspilling begynner disse virkelig å Klinge🎶 Aldri har jeg hatt en ht som må ha så lang innspilling. Jeg spiller mye og de har forandret karakter hele tiden. Bruker en Octave rørpre på en Vera P400/1000 effekt, de liker amper med « litt skyv» for å blomstre. Inntrykket fra 6 mnd siden er det samme når det gjelder presentasjon av ulike frekvenser og dybdefølelse, ikke buldrebass som utfordrer rommet og ikke skrikende topp. Ang romstr. er min erfaring maks 25-30kvm. En ht du garantert ikke blir lyttetrett av. Design/byggekvalitet gjør den og stuevennlig😊
IMG_0001.gif
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
flotte saker, har sett aktuelle høytaler hos Moet i stavanger, er vel transmisjons saker dette hvis ikke hukommelsen er helt på bærtur
Satt opp et par sist eg var innom Moet. De var lette å få til og låter veldig godt
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.286
Antall liker
11.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Lekre høyttalere, som jeg så hos Moet men ikke fikk hørt på.
Nå ser jeg ikke Audel på hjemmesiden deres lengre, sannynligvis utgått. Synd, for designet kunne fått innpass her.
 

rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2003
Innlegg
281
Antall liker
139
Sted
Sogn & Fjordane
Lekre høyttalere, som jeg så hos Moet men ikke fikk hørt på.
Nå ser jeg ikke Audel på hjemmesiden deres lengre, sannynligvis utgått. Synd, for designet kunne fått innpass her.
Det er Lyric i Oslo som er importør/forhandler.
 
Sist redigert:

Hifiaudioholic

Fersking
Ble medlem
23.09.2023
Innlegg
3
Antall liker
1
Sted
OSLO
Er det noen som kjenner til hvor god Accuphase A-80 Class A amp er ?
Hvilken Accuphase Preamp er det som passer best til den?
 
Topp Bunn