Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Og godt er det. Hadde blitt veldig kjedelig her, hvis alt bare handlet om Audeze, noe som begynner å bli farlig nær realitetene. :)

    De er i alle fall ingen skuffelse for meg rent umiddelbart, og det er normalen med høye forventninger. Synes komfåren med LCD-2 r.1 og r.2 var god, men her er den betraktelig forbedret med mitt normale hode.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^ ........Og til å få nesten alle Nobelprisene.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Noen som har sett Fox News i det siste??
    Huff, nei, hva er det nå? Får vel ikke inn FOX i Norge? Har sett en del klipp fra programutvalget på youtube og ting som Glenn Beck er det reneste emosjonelle crap. Samme med han personangrep- og hersketeknikkongen Bill O'Reilly... CNBC er ikke noe bedre de, med Mad Money greiene med Cramer... Så har man løkhodet Paul Krugman i NY Times. Amerikansk nyhetsmedia er det liten vits i å følge med på imo.

    Financial Times i UK samt Bloomberg er bra, synes jeg.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Blir morsomt å høre om de faller i smak Tittentei...:)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Blir morsomt å høre om de faller i smak Tittentei...:)
    Hittil skuffer de ikke, så det er lite som tyder på at de ikke blir i eie. :D Har tenkt litt på om ikke jeg skal bestille et par LCD-3 hodeputer fra Audeze samt hodebånd i skinn for så å modifisere de gamle LCD-2 r.1'ene mine. Må mye testing til, men kanskje jeg selger LCD-2 r1, får se :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    @ CDW. Audeze seller den, men de er ikke oppført på online shop.

    @ Tittentei: Audeze selger LCD-3 skinnputene kun til LCD-3 eiere, så bare vær klar over å understreke at du har de hvis du eventuelt skal sende dem en mail.

    @ Tittentei 2: Hodebåndet på r1 med skum har høyere komfort enn skinnmodellen.

    En annen ting:

    I installed the longer adjustment rods last night. I thought it would just be an improvement in comfort but getting the drivers one notch lower had an amazing impact on the sound. I feel like I'm just now hearing the way they are supposed to sound. An immediately noticeable increase in treble detail and image definition are the main improvements. I think a lot of people who think the LCD-2's are dark are wearing them too high on their ears.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Er det noen her som har satt på 3 puter på etpar 2r2 hadde vært morro å høre om forskjeller.

    Det der med stanga, har nok noe for seg..jeg kan variere lydkvalitet endel med å forandre possisjonen til bøylen..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    @ Tittentei: Audeze selger LCD-3 skinnputene kun til LCD-3 eiere, så bare vær klar over å understreke at du har de hvis du eventuelt skal sende dem en mail.

    @ Tittentei 2: Hodebåndet på r1 med skum har høyere komfort enn skinnmodellen.
    1) Ja, er klar over dette. Har sett det er folk på head-fi som etterlyser LCD-3 eiere som kan skaffe dem LCD-3-puter. Snakk om å holde tette skott mellom produktsortimentet, hehe. Merkelig at ikke tredjepart har prøvd å lage kopier av LCD-3-putene, men faren er vel at Audeze selger putene til alle, og så er businessmodellen fubar.

    2) Det er ikke umulig, men selvsagt (også) subjektivt. :)

    Er det noen her som har satt på 3 puter på etpar 2r2 hadde vært morro å høre om forskjeller.

    Det der med stanga, har nok noe for seg..jeg kan variere lydkvalitet endel med å forandre possisjonen til bøylen..
    Kanskje jeg kan skaffe deg et par. Hvis de er villige til å selge meg to par i samme slengen.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Et par brukere på head-fi har gjort det, sorgenfri. Husker ikke navnet, men poster det hvis jeg snubler over deres inntrykk.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Tom for liker.

    Takk Loev, og TittenTei.

    Hva med dere som har begge..utgjør putene en forskjell? Er det bedre med 3 på nøtta?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    3-er putene har sine ulemper, og det er at siden de er såpass myke så forsegler de bedre rundt nøtta. Det er jo positivt for lyden, men ikke for det lille vakuumet man får. Jeg bruker briller med ultratynn stang så jeg har ikke noe vakuum som plager meg. Andre kan se på det litt anderledes. Utover det så er LCD-3s komfort ene og alene de myke skinnputene. Jeg synes dog ikke LCD-2 er ukomfortable absolutt sett, men kjenner at LCD-3 er bedre.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Grattis Tittentei! Spent på hvordan du synes de er med Woo ampen din!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jepp- det blir tett, og det vakumet er ubehaglig - jeg liker også å bruke dem med briller - hvis jeg ikke har briller, har jeg en liten teknikk for å hindre overtrykkvha av en finger.

    Egentlig foretrekker jeg rev.1 på komfort. Mer lufting.

    3-er putene har sine ulemper, og det er at siden de er såpass myke så forsegler de bedre rundt nøtta. Det er jo positivt for lyden, men ikke for det lille vakuumet man får. Jeg bruker briller med ultratynn stang så jeg har ikke noe vakuum som plager meg. Andre kan se på det litt anderledes. Utover det så er LCD-3s komfort ene og alene de myke skinnputene. Jeg synes dog ikke LCD-2 er ukomfortable absolutt sett, men kjenner at LCD-3 er bedre.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Og, jeg da..som trodde brillene mine ikke var bra for lyden:)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    I en petimeterverden så er ikke brillene noen fordel, da de negativt påvirker forseglingen. Jeg lever brorparten av døgnet i den praktiske verden, så det plager meg ikke. Hvor bor du? :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ha - har alle briller!! Ja - vi er jo nerder, tross alt!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tom for liker.

    Takk Loev, og TittenTei.

    Hva med dere som har begge..utgjør putene en forskjell? Er det bedre med 3 på nøtta?
    Så langt (evt. kort) har jeg bare positive erfaringer med de nye putene. De gir bedre seal og komfår. Mine LCD2 r1 puter er veldig stuffed (mer enn dine), og det gjør at de hviler veldig og gir mindre optimalt seal. Man må plassere dem riktig for at de skal låte optimalt, men for all del; de låter sjef bare de er på uansett.

    3-er putene har sine ulemper, og det er at siden de er såpass myke så forsegler de bedre rundt nøtta. Det er jo positivt for lyden, men ikke for det lille vakuumet man får. Jeg bruker briller med ultratynn stang så jeg har ikke noe vakuum som plager meg. Andre kan se på det litt anderledes. Utover det så er LCD-3s komfort ene og alene de myke skinnputene. Jeg synes dog ikke LCD-2 er ukomfortable absolutt sett, men kjenner at LCD-3 er bedre.
    Jepp- det blir tett, og det vakumet er ubehaglig - jeg liker også å bruke dem med briller - hvis jeg ikke har briller, har jeg en liten teknikk for å hindre overtrykkvha av en finger.

    Egentlig foretrekker jeg rev.1 på komfort. Mer lufting.
    To brilleslanger til?! :D Her hviler brillene i en 45 graders vinkel og jeg sitter med et arrogant bakoverlent hode. :) Brilleposisjonering er en kunst i seg selv. De balanseres på nese og tinning :)

    Grattis Tittentei! Spent på hvordan du synes de er med Woo ampen din!
    Tusen takk :) Førsteinntrykket er veldig godt, men vil vente litt med å avgi rapporter. Har brent meg på å være dramatisk før. :D
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    I en petimeterverden så er ikke brillene noen fordel, da de negativt påvirker forseglingen. Jeg lever brorparten av døgnet i den praktiske verden, så det plager meg ikke. Hvor bor du? :)
    Bli itj nå fart utn bart:)

    Jarl løvehjerte von sorgenfri:)

    Bor nå i Vanvikan. Ser rett over til barteby:)
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Null brills her, liker 3 bedre enn 2 komfortmessig. Det var det første jeg merket når jeg prøvde-500, -2 og-3. -3 er ikke så harde mot ørene og etter en stund merker jeg nesten ikke de er der. Det dårligste er hodebøylen som ikke ligger helt flatt ned mot hodet.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Merker hodebøylen etter en god tids bruk av LCD-3, ellers er de ganske bra komfortmessig - Selv om de ikke på noen måte slår Denon 7K.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hodebøylen til LCD-2r1 med skum i stedenfor memory foam gjør at de fleste ikke merker hodebøylen. Mange ville ha en hodebøyle i skinn, og Audeze laget det og har det nå som standard.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    På den flasken som medfølger står det følgende tekst: "Wood care oil. Keep away from Heat, Sparks and Flame. Combustible. Keep away from Children. If swallowed, please call physician immediately. Contains a combination of beeswax, carnauba wax and orange oil".

    Rent umiddelbart så kan de se rart ut å bruke dette på skinputene, men flere sier de gjør det. Har selv gjort det et par ganger, men aller helst så bruker jeg Ekornes skinnbehandling - siden jeg har det i huset.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.504
    Antall liker
    17.299
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Jeg ville nok definitivt satset på produkter dedikert for vedlikehold av skinn ja. Ulike type oljer kan ha tilsetninger som lær/skinn ikke nødvendigvis er go-venner med. En "reaksjon" vil ikke nødvendigvis gjøre seg gjeldende umiddelbart, men kan komme gradvis over tid.

    Og - har man først investert i htlf til x-tusen, så bør man vel kunne spandere på de en hundrelapp i et godt skinnbehandlingspreparat - som f.eks Ekornesproduktet du nevner.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Veiled vs Unveiled versjon av Audeze LCD-3

    ^ Nei, i dag er det nudler. :D

    audeze-lcd-3-graph.jpg


    Merk datoen i høyre hjørne (har fjernet klokkeslett for måling, samt et par nummere i S/N pga ekstrem paranoia). Disse er produsert den 2 juli 2012. Fra grafen til Mr Romertallmannen, så ser det ut til at datoformatet er MM-DD-YYYY, siden hans graf har datoen 8-16-2012, og 16 måneder har vi jo ikke.

    Når var det de "veilede" utgavene var på banen, og når ble problemet fikset? Det er ikke det at jeg har mistanker til at mine er veilede, men det er jo greit å vite hvilken versjon man har.

     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Utifra det jeg har studert: Ingen av disse er veiled, fordi de strekker seg flatt opp til over 1.5kHz. Legg også merke til at dempematerialet ditt helt ytterst på klokkene under grillen, Tittentei, er sort og litt skumaktig skinnende - ikke matt og filtlignende. De som var veiled hadde filt ytterst . ikke "skumgummi".
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Utifra det jeg har studert: Ingen av disse er veiled, fordi de strekker seg flatt opp til over 1.5kHz. Legg også merke til at dempematerialet ditt helt ytterst på klokkene under grillen, Tittentei, er sort og litt skumaktig skinnende - ikke matt og filtlignende. De som var veiled hadde filt ytterst . ikke "skumgummi".
    Tusen takk. :) Ja, det stemmer. Det skinner i LCD-3, mens i LCD-2 r.1 er det mer matt og filtliknende. Det er greit å ha slike ting som dette på det rene, slik at man vet hva man forholder seg til, ved lesing av tester og slikt. Er skyldig i at jeg gjerne leser om ting jeg har, bare for å få bekreftet hvor bra det er. :D
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Godt å høre :)

    Hadde en følelse av at LCD-2 r1 låt lysere enn LCD-3, merkelig nok... Men så byttet jeg om på kablene, og da var det motsatt. Merket du noe særlig til overgang fra stock kabler til Q, Loevhagen?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det er klare forskjeller mellom de to, men neigu ikke lett å bli riktig klok på. LCD-2 r.1 virker romsligere (sikkert pga forskjellene i putene) og varmere. LCD-3 er mer "in your face" og detaljert. Bassmessig, virker det som om LCD-2 er tyngre, igjen muligens pga mer albuerom i hodetelefonene.

    (Kjører A-B Repeat på forskjellige spor i Foobar2k, og prøver å matche lydstyrke mellom hvert bytte).

    Er dette observasjoner dere andre som eier disse kan si dere enige i?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    NOEN av dem med filt var "veiled". Alle de første LCD-3-ene hadde filt-dempematerialer.

    Husk - LCD-3 tok verden med storm - og alle de hysterisk positive anmeldelsene ble gjort på grunnlag av LCD-3 med filtmateriale.

    Audeze valgte av ukjente grunner å gå over til skum, noe som har endret FR-kurven noe. Men det er altså feil å si at de alle enhetene med filt beskrives som "veiled". Jeg har lest flere brukere som sendte sine tidlige versjoner inn til inspeksjon, og fikk tilbake sine par med innsatt skum-demping - mange av dem kunne ikke høre noen forskjell andre lurte på om det kanskje var litt bedre før...

    Utifra det jeg har studert: Ingen av disse er veiled, fordi de strekker seg flatt opp til over 1.5kHz. Legg også merke til at dempematerialet ditt helt ytterst på klokkene under grillen, Tittentei, er sort og litt skumaktig skinnende - ikke matt og filtlignende. De som var veiled hadde filt ytterst . ikke "skumgummi".
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har du de tidligere modellene, ardilla? I såfall kan vi jo finne på noe så villt som å sammenlikne litt.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Bøtteeffekten m.m.

    Innlegget der Loevhagen lanserer bøtteffekten:

    Virker lovende. :)

    Dersom man hører på f. eks. HD800 og umiddelbart går over til LCD-3, så vil sistnevnte høres ut som man har hodet i ei bøtte med vann. Begge er svært gode på detaljer (LCD-3 bedre enn LCD-2), men LCD-3 er "tunet mørkere" og bør nok matches med en annen hodetelefonforsterker enn V200 fra Violectric (som også er "varm") for slike demo-oppsett.

    Og, som nevnt før er ikke Audezes hodetelefoner noe som imponerer de første minuttene - men gjør det etterhvert. På samme måte som (muligens) HD800 fascinerer fra første tone, men fader ut som anemisk over tid. Kanskje.
    • sorgenfri om Audeze LCD2 vs. HiFiMAN HE-500 eller HE-400 (siden jeg ikke helt husker hva han har hørt) og Sennheiser
    • ardilla om (drømme)komboen Audeze LCD2 + HiFiMAN HE-500 og bøtteeffekten
    • johnnygrandis om bøtteeffekten
    For de av dere som orker å lese mine nevrotiske skriblerier, har dere sikkert fått med dere dette, men til alle dere andre. Når det kommer til HifiMan VS Audeze..

    Hvis vi ser bort fra pris. Er Audeze soleklar vinner. Den er bedre på alt den gjør, men den gjør alt korrekt. Så er du en rocker, som bare vil ha ting enkelt, og på kanten er Hifiman ditt valg. Og det er ikke et dårlig valg. Sennheiser er pent, og korrekt, men jeg finner de for lyse, og kjedelige.
    Audeze er kraftige, korrekte, og svulstige. Hifiman er kule!

    Tror det koker ned til hva du lytter til. Er det kun elektronica, og rock? Gå for He-500.
    Lytter du til det over, OG akustisk musikk er Audeze tingen..

    Nå er jeg på signal siden i mitt budsjett. Men, jeg kommer til å kjøpe etpar 500. Jeg kommer aldri til å selge mine lcd-2.

    Hvis jeg vurderte orthoer, og leste dette ville jeg blitt sur, men sånn er det..SOLLY:)

    HE-500 og LCD-2 er etter min mening en fabelaktig duo å eie! De utfyller hverandre og deler samtidig nok til at man ikke før bøtteeffekten (Ref.Loevhagen) av å bytte mellom dem.

    Du gjør noe veldig riktig nå, sorgenfri!
    Bøtteffekten, .....Lol. Det er en klassiker Loeven har beskrevet der, en sabla god beskrivelse skal det sies :) Har lyst på HE-500 selv jeg ..
    Gjelder bøtteeffekten kun Audeze eller ortodynamiske hodetelefoner generelt?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil bli forundret dersom du ikke opplever bøtteeffekten hvis du lytter på dine AKG K 701 eller SR-009 og deretter tar på deg dine Audio-Technica ATH-W3000ANV eller Denon AH-D7000.

    Med andre ord så har det ingenting med orthoer å gjøre, inkludert Audeze / HiFiMAN.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn