ardilla
Hi-Fi freak
Jeg solgte nettopp AH-D2000ene mine til en trivelig kar som kom og hentet dem for 2300 kroner Audeze LCD3 HERE I COME!
Jeg har egentlig begynt å tenke at LCD3 er oppskrytt.
Jeg solgte nettopp AH-D2000ene mine til en trivelig kar som kom og hentet dem for 2300 kroner Audeze LCD3 HERE I COME!
Interresant, er det mulig med en utdypning ?Jeg solgte nettopp AH-D2000ene mine til en trivelig kar som kom og hentet dem for 2300 kroner Audeze LCD3 HERE I COME!
Grattis!!Kjøpt LCD-3 i dag og sieveking omega hodetelefonstativ til både lcd-3 og he-500 (porr) fra audio norge. LCD-3 spilles inn as we speak. Tittentei burde få ut fingeren før alle vi andre kjøper opp alt sammen
Ikke anonyme på en flyplass. Hvilken portabel løsning bruker du?Hva gjør man etter to uker på Azorene med over fem timer trøttende forsinkelse i Lisboa? Jo, man setter seg ned i godstolen med sine LCD-3 - oppskrytt eller ei, og hører på bl a Jethro Tulls "Heavy Horses".
Takker. Noe mer enn det jeg skrev på side 3 i denne tråden gidder jeg ærlig talt ikkeGrattis!!
HE-500 VS LCD3... Etterhvert?
På reise bruker jeg PCens lydkort og Bose QC15. QC15 er perfekte på fly. Jeg synes lyden er tilfredsstillende, men ikke mer. Det var særdeles behagelig å sette seg i godstolen med LCD-3 da jeg kom hjem.Ikke anonyme på en flyplass. Hvilken portabel løsning bruker du?Hva gjør man etter to uker på Azorene med over fem timer trøttende forsinkelse i Lisboa? Jo, man setter seg ned i godstolen med sine LCD-3 - oppskrytt eller ei, og hører på bl a Jethro Tulls "Heavy Horses".
Hahahaha (panisk latter), jeg håpet på det, ja. Men jeg får medgi at du klarte det (igjen). Du fikk meg til å bruke masse tid på å lese gjennom tråder om LCD3 som jeg har lest tidligere, og tvilen var definitivt sådd. Jeg bet negler og tenkte at jeg kunne vært deg foruten, hahaha.Prøver bare å psyke ut tittentei.
Hihi - Jeg tar meg stadig i å humre litt når jeg ser for meg tittentei i panisk kjøpstvilsangst. Noen hopper fallskjerm, andre kjøper hodetelefoner Ble det med hodetelefonene, eller har du gjort alvor av Woo-planen samtidig?Jeg har egentlig begynt å tenke at LCD3 er oppskrytt.Hahahaha (panisk latter), jeg håpet på det, ja. Men jeg får medgi at du klarte det (igjen). Du fikk meg til å bruke masse tid på å lese gjennom tråder om LCD3 som jeg har lest tidligere, og tvilen var definitivt sådd. Jeg bet negler og tenkte at jeg kunne vært deg foruten, hahaha.Prøver bare å psyke ut tittentei.
Hevnen er søt.
LCD-3 koster kr. 16.900 i Norge.Hva koster LCD-3 i Norge? Lite priser å finne på norske forhandlersider.. Har en svoger som reiser til US en del. Noe å ta med hjem i kofferten kanskje?
Ja, jeg har nylig fått vite at jeg har en smule tentativ ADHD også, så det gjør ikke saken noe bedre, hahaha.Hihi - Jeg tar meg stadig i å humre litt når jeg ser for meg tittentei i panisk kjøpstvilsangst. Noen hopper fallskjerm, andre kjøper hodetelefoner Ble det med hodetelefonene, eller har du gjort alvor av Woo-planen samtidig?
Tøft!Husker ikke hva jeg har skrevet her tidligere, men ardilla overbeviste meg om at LCD-2 rev.1 var varmere enn LCD-2 rev.2, så jeg solgte rev. 2 parret og kjøpte et par brukte rev. 1. Jeg vet at det ikke bare er ardillamannen som hevder dette, men at det er konsensus rundt dette på head-fi.org.
Jeg må nok divergere fra konsensus og si jeg ikke hører forskjell, og i så måte har byttet nesten vært unødvendig. Testlåter har vært, (jeg trodde aldri jeg skulle si dette for åpen samling, lol), Diana Krall i lossless 24 bit, album «The look of love».
Jeg skriver at byttet nesten har vært unødvendig, fordi rev. 1 er mer effektive enn rev. 2, og jeg har planer om å prøve Woo Audio WA2, der rev. 2, som er noe mindre effektiv, er rapportert å klippe.
I såfall vil jeg si til de av dere som vurderer LCD-2 at min personlige mening er at dere like gjerne kan gå for rev. 2 som rev. 1. Guttene her på forumet hører sikkert forskjell på to knappenåler med forskjellig farge som faller til gulvet i et vakuum, så for de av oss som ikke fullstendig audiofile, så vil man neppe kunne merke noen forskjell. Merk imidlertid at jeg ikke har hatt anledning til å teste de to i A/B-tester. Jeg solgte rev. 2 en ukes tid før jeg fikk rev. 1.
Bare hyggelig En av grunnene til at vi er her er jo for å utveksle erfaringer, selv om jeg rører mye til tider.Tøft!
Jeg Takker for innlegget
Jeg er her inne kun for å plukke opp tips&råd..Eller som underholdning når jeg spiller musikk via MAC.Bare hyggelig En av grunnene til at vi er her er jo for å utveksle erfaringer, selv om jeg rører mye til tider.Tøft!
Jeg Takker for innlegget
Jeg gjentar at jeg ikke har A/B-testet, men hvis det er en forskjell, så er den så liten at bare en ukes opphold har bokført den i glemmeboken. Jeg var redd jeg skulle savne lyden av rev. 2, noe jeg selvsagt ikke gjør siden jeg opplever dem som helt like.
La tidligere ut en Want To Buy annonse på head-fi, der jeg forsøkte å få has på et par brukte LCD-3. Kom da i kontakt med noen eiere, og de sa faktisk at forskjellen mellom LCD-3 og LCD-2 var meget marginal. Ikke nødvendigvis til det bedre heller (det avgjør jo lytterens preferanser). For de av dere som kjenner til kalkulus, så har infinitesimale størrelser vært nevnt for å beskrive forskjellene mellom de to modellene. Merk at jeg her snakket med personer som ville selge meg hodetelefonene. De hadde overhodet ingen insentiver til å fortelle at forskjellene var så små. Det samme kan jo ikke sies om prisforskjellen, så mine råd er 1) å høre de to opp mot hverandre 2) kjøpe LCD-2 rev. x og se om det gir mersmak.
Jeg tror jeg lever fint med disse inntil muligheten til å prøve et par LCD-3 skulle by seg på årets messe i Horten.
Snylter! Er ikke best egnet til å uttale meg om mye her, men synes jo det er greit å spytte inn et bidrag i ny og ne.Jeg er her inne kun for å plukke opp tips&råd..Eller som underholdning når jeg spiller musikk via MAC.
Jeg har aldri prøvd Schiit, men de fleste mener vel at de største lydforskjellene oppnås ved å bytte hodetelefoner. Jeg har en filosofi om å eie en nøytral DAC og finne hodetelefoner og hodetelefonforsterker som matcher bra med den. Det er grunnen til at jeg har beholdt m903 som DAC, mens jeg eier WA6-SE og vil kjøpe WA2. Begge disse er jo som kjent rørforsterkere, så når jeg har fått WA2 i hus sammen med de hodetelefonene jeg ønsker, så kommer jeg til å fokusere mer på rørskifting og tweaking. EQ-alternativet finnes jo også alltid der.Det jeg nå sitter å lurer på er hvor jeg skal videre. Skifte Schiit-->Dac til en boks eller gå til Lcd-2 først...
Det er ingenting å beklage, da det minsker sannsynligheten for at jeg plutselig sitter her med to par tilnærmet identiske hodetelefoner, hahaha."Jeg skulle tro at serienummerne vokser inkrementelt". Beklager, men det gjør de altså ikke. Rev. 1 er hovedsaklig 569xxx og rev. 2 531xxx
Absolutt, jeg er klar over at det finnes flere variabler som påvirker en måling, derfor bør man jo sikre så optimale forhold som mulig ved måling. Man kunne f.eks. tenke seg at hver hodetelefon ble målt 10-20 ganger ved å ta hodetelefonen av og på måleapparatet mellom hver gang (dette kan gjøres maskinelt og med høy presisjon), og at det var snittet av disse målingene som ble angitt på frekvensresponsgrafen.Det er slik jeg kjenner det kun Audeze og Sennheiser HD800 som legger ved frekvensgraf av det aktuelle paret. Det kan være at variasjonene mellom ulike LCD-x og HD800 skyldes ulikheter i plassering av hodetelefonene på målehodet.
HD800 har variasjon i frekvensgraf. T1 rapporteres å ha det. Så, jeg tror slike variasjoner finnes i varierende grad hos mange produsenter - men diskuteres ikke like heftig, fordi det ikke er en graf som "beviser" hvordan hver utgave av samme hodetelefon varierer...
Så, for noen blir da ignorance bliss.
Fair enough, men du nevnte jo variasjoner i HD800 fra Sennheiser også – ikke akkurat en nyfødt produsent. Jeg vet ikke hva variasjonen er på de, men antar at de har høy variasjon, siden du nevnte det i innlegg #111.QC er viktig. Men, når det er sagt - så er det naturlig nok en del av risikoen man tar ved å kjøpe hodetelefoner fra nye produsenter / produkter. Etter som tiden går, vil nok variasjoner minke, hvis QC-data utnyttes.
Hahaha,Jeg er enig med deg, men formulerer meg litt mer nøkternt. Professorer gjør det.
For ordens skyld: Ja, jeg ser at du redigerte #111 klokken 21:04, og jeg postet sitat av #111 fra deg klokken 21:06 uten dette. Jeg antar at du la til denne uttalelsen samtidig som jeg formulerte svar til deg i #112. Jeg var derfor ikke klar over at du stresset dette poenget før nå.Ref. "...variasjoner i HD800 fra Sennheiser også – ikke akkurat en nyfødt produsent. Jeg vet ikke hva variasjonen er på de, men antar at de har høy variasjon, siden du nevnte det ".
Tror ikke de har høy variasjon, så derfor sa jeg "Etter som tiden går, vil nok variasjoner minske, men vil nok ikke elimineres (ref. HD800, T1)"
Jeg skriver at byttet nesten har vært unødvendig, fordi rev. 1 er mer effektive enn rev. 2, og jeg har planer om å prøve Woo Audio WA2, der rev. 2, som er noe mindre effektiv, er rapportert å klippe.
Husker ikke hva jeg har skrevet her tidligere, men ardilla overbeviste meg om at LCD-2 rev.1 var varmere enn LCD-2 rev.2, så jeg solgte rev. 2 parret og kjøpte et par brukte rev. 1. Jeg vet at det ikke bare er ardillamannen som hevder dette, men at det er konsensus rundt dette på head-fi.org.
Jeg må nok divergere fra konsensus og si jeg ikke hører forskjell, og i så måte har byttet nesten vært unødvendig. Testlåter har vært, (jeg trodde aldri jeg skulle si dette for åpen samling, lol), Diana Krall i lossless 24 bit, album «The look of love».
I såfall vil jeg si til de av dere som vurderer LCD-2 at min personlige mening er at dere like gjerne kan gå for rev. 2 som rev. 1. Guttene her på forumet hører sikkert forskjell på to knappenåler med forskjellig farge som faller til gulvet i et vakuum, så for de av oss som ikke fullstendig audiofile, så vil man neppe kunne merke noen forskjell. Merk imidlertid at jeg ikke har hatt anledning til å teste de to i A/B-tester. Jeg solgte rev. 2 en ukes tid før jeg fikk rev. 1.
Dette er for mye å be om når jeg ikke har noen intensjoner om å kjøpe. Jeg har som dere har sett brent noen tusen på hodetelefoner den siste tiden. Å forvente at jeg skal kunne troppe opp hos AudioNorge og kaste bort tiden deres for å kontrollere et par brukte hodetelefoner jeg har kjøpt, men som de aldri har vært forhandler av, vil jeg ikke gjøre meg bekjent av.Pussig at du ikke hører forskjell - det er stooor forskjell på mine og den nye versjonen av LCD-2 som jeg a/b-et med. Du burde ta med deg paret ditt ned til AudioNorge. Da kan du jo a/b-e med LCD-2 rev.2 Bamboo (rev.Panda), samt LCD-3
Hva er det vi ikke kan la ligge? Serienummeret på klokkene hans, bekreftelse fra Audeze og uttalelse fra Moon Audio, som opprinnelig solgte klokkene, er at de han kjøpte av meg er et par rev. 2. Jeg gikk personlig head over heels for å få verifisert dette, da jeg skrev duellen mellom D7000 og LCD-2 rev. 2.Vi venter i spenning på at pengeleg og tittentei har et mini-møte og kommer med fasiten. Dere kan ikke la dette ligge.
Dette er for mye å be om når jeg ikke har noen intensjoner om å kjøpe. Jeg har som dere har sett brent noen tusen på hodetelefoner den siste tiden. Å forvente at jeg skal kunne troppe opp hos AudioNorge og kaste bort tiden deres for å kontrollere et par brukte hodetelefoner jeg har kjøpt, men som de aldri har vært forhandler av, vil jeg ikke gjøre meg bekjent av.Pussig at du ikke hører forskjell - det er stooor forskjell på mine og den nye versjonen av LCD-2 som jeg a/b-et med. Du burde ta med deg paret ditt ned til AudioNorge. Da kan du jo a/b-e med LCD-2 rev.2 Bamboo (rev.Panda), samt LCD-3
Hva er det vi ikke kan la ligge? Serienummeret på klokkene hans, bekreftelse fra Audeze og uttalelse fra Moon Audio, som opprinnelig solgte klokkene, er at de han kjøpte av meg er et par rev. 2. Jeg gikk personlig head over heels for å få verifisert dette, da jeg skrev duellen mellom D7000 og LCD-2 rev. 2.Vi venter i spenning på at pengeleg og tittentei har et mini-møte og kommer med fasiten. Dere kan ikke la dette ligge.
Frekvensresponskurven på parret han kjøpte av meg er veldig lik frekvensresponskurven på mine nyinnkjøpte rev. 1. Ergo har jeg hatt lyd som har vært i nærheten av rev.1 med det aktuelle rev.2-parret.
Hvordan ser frekvensresponskurven til din rev.1 ut? Kanskje dine ruller av enda tidligere enn mine, da Loevhagen og jeg allerede har snakket om tilsynelatende stor variasjon på disse hodetelefonene.