Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Hva gjør man etter to uker på Azorene med over fem timer trøttende forsinkelse i Lisboa? Jo, man setter seg ned i godstolen med sine LCD-3 - oppskrytt eller ei, og hører på bl a Jethro Tulls "Heavy Horses".
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Kjøpt LCD-3 i dag og sieveking omega hodetelefonstativ til både lcd-3 og he-500 (porr) fra audio norge. LCD-3 spilles inn as we speak. Tittentei burde få ut fingeren før alle vi andre kjøper opp alt sammen ;)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Kjøpt LCD-3 i dag og sieveking omega hodetelefonstativ til både lcd-3 og he-500 (porr) fra audio norge. LCD-3 spilles inn as we speak. Tittentei burde få ut fingeren før alle vi andre kjøper opp alt sammen ;)
    Grattis!!

    HE-500 VS LCD3... Etterhvert?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Må slutte å lese her, frister mer og mer med LCD-3 :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hva gjør man etter to uker på Azorene med over fem timer trøttende forsinkelse i Lisboa? Jo, man setter seg ned i godstolen med sine LCD-3 - oppskrytt eller ei, og hører på bl a Jethro Tulls "Heavy Horses".
    Ikke anonyme på en flyplass. ;) Hvilken portabel løsning bruker du?
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Hva gjør man etter to uker på Azorene med over fem timer trøttende forsinkelse i Lisboa? Jo, man setter seg ned i godstolen med sine LCD-3 - oppskrytt eller ei, og hører på bl a Jethro Tulls "Heavy Horses".
    Ikke anonyme på en flyplass. ;) Hvilken portabel løsning bruker du?
    På reise bruker jeg PCens lydkort og Bose QC15. QC15 er perfekte på fly. Jeg synes lyden er tilfredsstillende, men ikke mer. Det var særdeles behagelig å sette seg i godstolen med LCD-3 da jeg kom hjem.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Å, da forstår jeg. Så InnerFidelitys omtale av NC hodetelefoner, og QC15 var jo den som ble vurdert som desidert best til å kansellere støy. Kunne tenke meg et par slike selv da det å benytte andre hodetelefoner på fly bare leder til at man spiller alt for høyt - uten noen egentlig glede av lyden.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg solgte nettopp AH-D2000ene mine til en trivelig kar som kom og hentet dem for 2300 kroner :) Audeze LCD3 HERE I COME!

    Jeg har egentlig begynt å tenke at LCD3 er oppskrytt.
    Prøver bare å psyke ut tittentei.
    Hahahaha (panisk latter), jeg håpet på det, ja. Men jeg får medgi at du klarte det (igjen). Du fikk meg til å bruke masse tid på å lese gjennom tråder om LCD3 som jeg har lest tidligere, og tvilen var definitivt sådd. Jeg bet negler og tenkte at jeg kunne vært deg foruten, hahaha.

    Hevnen er søt.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har egentlig begynt å tenke at LCD3 er oppskrytt.
    Prøver bare å psyke ut tittentei.
    Hahahaha (panisk latter), jeg håpet på det, ja. Men jeg får medgi at du klarte det (igjen). Du fikk meg til å bruke masse tid på å lese gjennom tråder om LCD3 som jeg har lest tidligere, og tvilen var definitivt sådd. Jeg bet negler og tenkte at jeg kunne vært deg foruten, hahaha.

    Hevnen er søt.
    Hihi - Jeg tar meg stadig i å humre litt når jeg ser for meg tittentei i panisk kjøpstvilsangst. Noen hopper fallskjerm, andre kjøper hodetelefoner :cool: Ble det med hodetelefonene, eller har du gjort alvor av Woo-planen samtidig?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hva koster LCD-3 i Norge? Lite priser å finne på norske forhandlersider.. Har en svoger som reiser til US en del. Noe å ta med hjem i kofferten kanskje?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    16900 tror jeg. Send mail til AudioNorge.
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Hva koster LCD-3 i Norge? Lite priser å finne på norske forhandlersider.. Har en svoger som reiser til US en del. Noe å ta med hjem i kofferten kanskje?
    LCD-3 koster kr. 16.900 i Norge.

    Mvh
    Sture
    Audio Norge
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hihi - Jeg tar meg stadig i å humre litt når jeg ser for meg tittentei i panisk kjøpstvilsangst. Noen hopper fallskjerm, andre kjøper hodetelefoner :cool: Ble det med hodetelefonene, eller har du gjort alvor av Woo-planen samtidig?
    Ja, jeg har nylig fått vite at jeg har en smule tentativ ADHD også, så det gjør ikke saken noe bedre, hahaha. :D

    Jeg er fortsatt i tvil om hva jeg skal gjøre, men tanken er noe i denne rekken: Kjøpe LCD3 og WAx samtidig. Altså enten WA2 eller WA22 og LCD3. Håpet er å finne en god deal på LCD3 via rabattkupong el.l. et annet sted og be Woo om å matche tilbudet. Håpet er at dette skal gå, siden jeg kjøper for ganske mange dollar og er tidligere kunde der. Jeg selger jo LCD2 for å spe på budsjettet nå, og jeg har frem til 20.08 til de går. Jeg sniffer også på bruktbørsen på Head-Fi etter LCD3, men de er few and far between. Jeg skal oppdatere Woo-tråden med noe info nå.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Husker ikke hva jeg har skrevet her tidligere, men ardilla overbeviste meg om at LCD-2 rev.1 var varmere enn LCD-2 rev.2, så jeg solgte rev. 2 parret og kjøpte et par brukte rev. 1. Jeg vet at det ikke bare er ardillamannen som hevder dette, men at det er konsensus rundt dette på head-fi.org.

    Jeg må nok divergere fra konsensus og si jeg ikke hører forskjell, og i så måte har byttet nesten vært unødvendig. Testlåter har vært, (jeg trodde aldri jeg skulle si dette for åpen samling, lol), Diana Krall i lossless 24 bit, album «The look of love».

    Jeg skriver at byttet nesten har vært unødvendig, fordi rev. 1 er mer effektive enn rev. 2, og jeg har planer om å prøve Woo Audio WA2, der rev. 2, som er noe mindre effektiv, er rapportert å klippe.

    I såfall vil jeg si til de av dere som vurderer LCD-2 at min personlige mening er at dere like gjerne kan gå for rev. 2 som rev. 1. Guttene her på forumet hører sikkert forskjell på to knappenåler med forskjellig farge som faller til gulvet i et vakuum, så for de av oss som ikke fullstendig audiofile, så vil man neppe kunne merke noen forskjell. Merk imidlertid at jeg ikke har hatt anledning til å teste de to i A/B-tester. Jeg solgte rev. 2 en ukes tid før jeg fikk rev. 1.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Husker ikke hva jeg har skrevet her tidligere, men ardilla overbeviste meg om at LCD-2 rev.1 var varmere enn LCD-2 rev.2, så jeg solgte rev. 2 parret og kjøpte et par brukte rev. 1. Jeg vet at det ikke bare er ardillamannen som hevder dette, men at det er konsensus rundt dette på head-fi.org.

    Jeg må nok divergere fra konsensus og si jeg ikke hører forskjell, og i så måte har byttet nesten vært unødvendig. Testlåter har vært, (jeg trodde aldri jeg skulle si dette for åpen samling, lol), Diana Krall i lossless 24 bit, album «The look of love».

    Jeg skriver at byttet nesten har vært unødvendig, fordi rev. 1 er mer effektive enn rev. 2, og jeg har planer om å prøve Woo Audio WA2, der rev. 2, som er noe mindre effektiv, er rapportert å klippe.

    I såfall vil jeg si til de av dere som vurderer LCD-2 at min personlige mening er at dere like gjerne kan gå for rev. 2 som rev. 1. Guttene her på forumet hører sikkert forskjell på to knappenåler med forskjellig farge som faller til gulvet i et vakuum, så for de av oss som ikke fullstendig audiofile, så vil man neppe kunne merke noen forskjell. Merk imidlertid at jeg ikke har hatt anledning til å teste de to i A/B-tester. Jeg solgte rev. 2 en ukes tid før jeg fikk rev. 1.
    Tøft!

    Jeg Takker for innlegget
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tøft!

    Jeg Takker for innlegget
    Bare hyggelig :) En av grunnene til at vi er her er jo for å utveksle erfaringer, selv om jeg rører mye til tider. :D

    Jeg gjentar at jeg ikke har A/B-testet, men hvis det er en forskjell, så er den så liten at bare en ukes opphold har bokført den i glemmeboken. Jeg var redd jeg skulle savne lyden av rev. 2, noe jeg selvsagt ikke gjør siden jeg opplever dem som helt like.

    La tidligere ut en Want To Buy annonse på head-fi, der jeg forsøkte å få has på et par brukte LCD-3. Kom da i kontakt med noen eiere, og de sa faktisk at forskjellen mellom LCD-3 og LCD-2 var meget marginal. Ikke nødvendigvis til det bedre heller (det avgjør jo lytterens preferanser). For de av dere som kjenner til kalkulus, så har infinitesimale størrelser vært nevnt for å beskrive forskjellene mellom de to modellene. Merk at jeg her snakket med personer som ville selge meg hodetelefonene. De hadde overhodet ingen insentiver til å fortelle at forskjellene var så små. Det samme kan jo ikke sies om prisforskjellen, så mine råd er 1) å høre de to opp mot hverandre 2) kjøpe LCD-2 rev. x og se om det gir mersmak.

    Jeg tror jeg lever fint med disse inntil muligheten til å prøve et par LCD-3 skulle by seg på årets messe i Horten.

    Edit:
    Jeg påstår ikke at folk her har tillagt modellene store forskjeller, jeg sier bare hva jeg er blitt fortalt av andre.

    Min mistanke er som følger: Basic økonomisk teori handler også om å ekstrahere mest mulig ut av hver konsument, og siden vi alle har litt forskjellig betalingsvillighet så lønner det seg å gi ut produkter i forskjellige prissegmenter. Men hvor ligger egentlig merkonstnaden i å produsere et par LCD-3, og hvor stor er denne merkostnaden i forhold til LCD-2? Utviklingskostnadene de hadde i forbindelse med LCD-2 overgår nok langt på vei LCD-3, og det man lærte der ble selvsagt videreført til LCD-3 med minimale justeringer. Altså lanserer man et produkt med minimale justeringer, en høyere modellbetegnelse og dobler prisen. Extract! Profit!
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Tøft!

    Jeg Takker for innlegget
    Bare hyggelig :) En av grunnene til at vi er her er jo for å utveksle erfaringer, selv om jeg rører mye til tider. :D

    Jeg gjentar at jeg ikke har A/B-testet, men hvis det er en forskjell, så er den så liten at bare en ukes opphold har bokført den i glemmeboken. Jeg var redd jeg skulle savne lyden av rev. 2, noe jeg selvsagt ikke gjør siden jeg opplever dem som helt like.

    La tidligere ut en Want To Buy annonse på head-fi, der jeg forsøkte å få has på et par brukte LCD-3. Kom da i kontakt med noen eiere, og de sa faktisk at forskjellen mellom LCD-3 og LCD-2 var meget marginal. Ikke nødvendigvis til det bedre heller (det avgjør jo lytterens preferanser). For de av dere som kjenner til kalkulus, så har infinitesimale størrelser vært nevnt for å beskrive forskjellene mellom de to modellene. Merk at jeg her snakket med personer som ville selge meg hodetelefonene. De hadde overhodet ingen insentiver til å fortelle at forskjellene var så små. Det samme kan jo ikke sies om prisforskjellen, så mine råd er 1) å høre de to opp mot hverandre 2) kjøpe LCD-2 rev. x og se om det gir mersmak.

    Jeg tror jeg lever fint med disse inntil muligheten til å prøve et par LCD-3 skulle by seg på årets messe i Horten.
    Jeg er her inne kun for å plukke opp tips&råd..Eller som underholdning når jeg spiller musikk via MAC.

    Det jeg nå sitter å lurer på er hvor jeg skal videre. Skifte Schiit-->Dac til en boks eller gå til Lcd-2 først...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg er her inne kun for å plukke opp tips&råd..Eller som underholdning når jeg spiller musikk via MAC.
    Snylter! :D Er ikke best egnet til å uttale meg om mye her, men synes jo det er greit å spytte inn et bidrag i ny og ne.

    Det jeg nå sitter å lurer på er hvor jeg skal videre. Skifte Schiit-->Dac til en boks eller gå til Lcd-2 først...
    Jeg har aldri prøvd Schiit, men de fleste mener vel at de største lydforskjellene oppnås ved å bytte hodetelefoner. Jeg har en filosofi om å eie en nøytral DAC og finne hodetelefoner og hodetelefonforsterker som matcher bra med den. Det er grunnen til at jeg har beholdt m903 som DAC, mens jeg eier WA6-SE og vil kjøpe WA2. Begge disse er jo som kjent rørforsterkere, så når jeg har fått WA2 i hus sammen med de hodetelefonene jeg ønsker, så kommer jeg til å fokusere mer på rørskifting og tweaking. EQ-alternativet finnes jo også alltid der.

    Personlig hadde jeg gått for LCD-2 nå, fordi man hører hva man kan forvente av lyden, bare man har en bra kilde.

    PS: Oppdaterte innlegget over med litt info etter at du quotet meg.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Grattis, tittentei1000. :) Har du grafen til dine nye rev. 1? Slik jeg husker grafen fra dine rev. 2, så "rullet" de av ganske tidlig og ganske likt hva som er normalt for rev. 1. Typisk flatt opp til 1kHz. Rev.2 er gjennomsnittlig flate opp til 1,5 - 2 kHz.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hei, og tusen takk for gratulasjon, haha :)

    God idé! Det er ganske riktig. Dette er et bilde av grafen til rev. 2 som jeg solgte. Har dessverre ikke noe bedre, men det ser ut til at de avtok etter 1kHz. Pengelek, som kjøpte dem, må gjerne komme med sitt bidrag.

    graf-lcd-2-rev-2.jpg


    I ganske lik drakt som LCD-2 rev. 2 parret. Skannet dette nå (redigerte bort noen av sifferne i S/N, uten noen bestemt grunn, hehe).

    graf-lcd-2-rev-1.jpg


    Har du grafene til dine LCD-2 rev. 1 og rev. 2?
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg fant et litt bedre bilde av grafen på rev. 2, som jeg solgte.



    De ruller av marginalt senere, som vi ser.
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Her er de tre hodetelefonene jeg har.

    Rev. 1 er typisk - og det er rev. 2 også.
    500x1000px-LL-0e68d867_577559af_Capture.GIF
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kan det være at jeg har solgt et par rev. 1 da, eller?

    Når jeg ser på serienummerne på grafene, så begynner pengelek sitt par (bekreftet fra Audeze, et par rev.2) på #531, mens mitt (kjøpt som rev. 1, men ikke bekreftet med Audeze) på #569.

    Jeg kjenner ikke algoritmen for hvordan de lager serienummerne, men min første tanke er at rev. 1 parret mitt er høyere enn rev. 2 parret til pengelek. Jeg skulle tro at serienummerne vokser inkrementelt, hvilket betyr at rev. 1 parret mitt er av nyere produksjon enn rev. 2 parret hans - hvilket ikke rimer?

    Har jeg solgt ham et par rev. 1 i tro om at de er rev. 2 nå, eller?

    Pengelek: Hør med Audeze om dette du også. Hvis du har kjøpt rev. 1 av meg, så tilbyr jeg deg å sende tilbake hodetelefonene i samme stand som da du kjøpte dem for full refund.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    "Jeg skulle tro at serienummerne vokser inkrementelt". Beklager, men det gjør de altså ikke. Rev. 1 er hovedsaklig 569xxx og rev. 2 531xxx
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    "Jeg skulle tro at serienummerne vokser inkrementelt". Beklager, men det gjør de altså ikke. Rev. 1 er hovedsaklig 569xxx og rev. 2 531xxx
    Det er ingenting å beklage, da det minsker sannsynligheten for at jeg plutselig sitter her med to par tilnærmet identiske hodetelefoner, hahaha.

    Dette (med at de rullet av tidlig) er nok ting jeg kunne visst før jeg solgte parret til pengelek, men jeg trodde ikke at variasjonen var så markant. Jeg antok at modellene jeg hadde var å regne som standard rev. 2, og at frekvensresponskurven var noe de la ved for å understreke rigid kvalitetskontroll.

    Må si at kvalitetskontrollen hos Audeze burde rampes opp, dersom standardavviket på når rev. 2 ruller av er såpass stort i 1kHz-2kHz-intervallet. Dette er jo et veldig hørbart intervall for de fleste av oss. Hvis de i snitt ruller av mellom 1.5-2kHz, så betyr jo det at flere må rulle av mye senere og andre mye før. Ganske mye variasjon for en "oppgradering" i forhold til rev. 1, synes ikke du?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det er slik jeg kjenner det kun Audeze og Sennheiser HD800 som legger ved frekvensgraf av det aktuelle paret. Det kan være at variasjonene mellom ulike LCD-x og HD800 skyldes ulikheter i plassering av hodetelefonene på målehodet.

    HD800 har variasjon i frekvensgraf. T1 rapporteres å ha det. Så, jeg tror slike variasjoner finnes i varierende grad hos mange produsenter - men diskuteres ikke like heftig, fordi det ikke er en graf som "beviser" hvordan hver utgave av samme hodetelefon varierer...

    Men, når det er sagt - så er det naturlig nok en del av risikoen man tar ved å kjøpe hodetelefoner fra nye produsenter. Etter som tiden går, vil nok variasjoner minske, men vil nok ikke elimineres (ref. HD800, T1).

    Så, for noen blir da ignorance bliss.

    Jeg vet egentlig ikke om vi brukere egentlig har godt av å se grafene.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det er slik jeg kjenner det kun Audeze og Sennheiser HD800 som legger ved frekvensgraf av det aktuelle paret. Det kan være at variasjonene mellom ulike LCD-x og HD800 skyldes ulikheter i plassering av hodetelefonene på målehodet.

    HD800 har variasjon i frekvensgraf. T1 rapporteres å ha det. Så, jeg tror slike variasjoner finnes i varierende grad hos mange produsenter - men diskuteres ikke like heftig, fordi det ikke er en graf som "beviser" hvordan hver utgave av samme hodetelefon varierer...

    Så, for noen blir da ignorance bliss.
    Absolutt, jeg er klar over at det finnes flere variabler som påvirker en måling, derfor bør man jo sikre så optimale forhold som mulig ved måling. Man kunne f.eks. tenke seg at hver hodetelefon ble målt 10-20 ganger ved å ta hodetelefonen av og på måleapparatet mellom hver gang (dette kan gjøres maskinelt og med høy presisjon), og at det var snittet av disse målingene som ble angitt på frekvensresponsgrafen.

    At det er forskjeller mellom to forskjellige produkter av samme modell og merke er ikke unormalt innen produksjon, men det er unormalt at noe som skal kvalitetssikres 1) måles for dårlig til å vise avvikene så objektivt og godt som mulig, og 2) at avvikene er så store. Det vitner om dårlig kvalitetskontroll, enten det kommer til ytelse (hvis de faktisk har så store avvik) eller måling (at de unngår å måle så optimalt som mulig for å unngå målebias).

    Jeg liker lyden, jeg, men man må få lov til å være kritisk til kvalitetskontrollen likevel.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    QC er viktig. Men, når det er sagt - så er det naturlig nok en del av risikoen man tar ved å kjøpe hodetelefoner fra nye produsenter / produkter. Etter som tiden går, vil nok variasjoner minke, hvis QC-data utnyttes.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    QC er viktig. Men, når det er sagt - så er det naturlig nok en del av risikoen man tar ved å kjøpe hodetelefoner fra nye produsenter / produkter. Etter som tiden går, vil nok variasjoner minke, hvis QC-data utnyttes.
    Fair enough, men du nevnte jo variasjoner i HD800 fra Sennheiser også – ikke akkurat en nyfødt produsent. Jeg vet ikke hva variasjonen er på de, men antar at de har høy variasjon, siden du nevnte det i innlegg #111.

    Dette er jo en unik mulighet for AudioNorge til å ta opp dette med produsenten, og kanskje legge inn en klausul i sin innkjøpskontrakt om at de LCD-2 rev. 2 modellene de kjøper inn måler ganske likt. Det er jo nettopp under scrutiny at produsenter forbedrer seg, og dette går som regel fra konsument til retailer og videre oppover i verdikjeden. Videre kan folk som ønsker seg et par rev. 2 kreve å få et par som måler på en måte som de foretrekker.

    Med dette sagt: Jeg prøver ikke å være en party killer her, for jeg er som sagt fornøyd med hodetelefonene mine. Jeg kjøpte rev. 1, fordi de er kjent for å være varmere. Det var ikke fordi rev.2 var for kald. Jeg angret på at jeg solgte rev. 2 da jeg gikk hjem fra Posten, for å være helt ærlig. I drank the coolaid, and we're in the same boat. :D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er enig med deg, men formulerer meg litt mer nøkternt. Professorer gjør det. ;)

    Ref. "...variasjoner i HD800 fra Sennheiser også – ikke akkurat en nyfødt produsent. Jeg vet ikke hva variasjonen er på de, men antar at de har høy variasjon, siden du nevnte det ".

    Tror ikke de har høy variasjon, så derfor sa jeg "Etter som tiden går, vil nok variasjoner minske, men vil nok ikke elimineres (ref. HD800, T1)"
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg er enig med deg, men formulerer meg litt mer nøkternt. Professorer gjør det. ;)
    Hahaha, :D

    Ref. "...variasjoner i HD800 fra Sennheiser også – ikke akkurat en nyfødt produsent. Jeg vet ikke hva variasjonen er på de, men antar at de har høy variasjon, siden du nevnte det ".

    Tror ikke de har høy variasjon, så derfor sa jeg "Etter som tiden går, vil nok variasjoner minske, men vil nok ikke elimineres (ref. HD800, T1)"
    For ordens skyld: Ja, jeg ser at du redigerte #111 klokken 21:04, og jeg postet sitat av #111 fra deg klokken 21:06 uten dette. Jeg antar at du la til denne uttalelsen samtidig som jeg formulerte svar til deg i #112. Jeg var derfor ikke klar over at du stresset dette poenget før nå.

    Mvh kritisk pedant :D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kan informere om at jeg har vært i dialog med Dubstep Girl (DG) på headfi - det er vel han som har rappotert klippingen. Han sa at hans WA2 klippet på alle hodetelefoner under 250 ohm. DG sendte meg to lydspor, der DG spilte en låt mens volumet ble økt gradvis og tatt opp med en mic. Så ble det samme gjort med WA6SE. DG skrev sa at slik det hørtes ut på opptaket var slik det hørtes ut på ordentlig. Dere skjønner greia. Uansett: Jeg spilte samme spor med HE-500 og LCD-2 rev.1 på samme måte, og det var ingen forvergning å høre i det hele tatt. Og nå hadde jeg altså fasiten i form av et opptak fra DG. Min WA2 hørtes ut som hans WA6SE. Jeg spilte til slutt så høyt at jeg måtte holde klokkene ut fra hodet AKG1000-style - enda ingen forvregning å høre. Jeg skal maile Jack og høre hva han sier om dette. DG er egentlig den eneste jeg kan huske som har rapportert clipping, men DG er en aktiv headfier og hyppig sitert. Kanskje rett og slett det er noe galt med DG's enhet. Min er det i hverfall ikke noe galt med! :D


    Jeg skriver at byttet nesten har vært unødvendig, fordi rev. 1 er mer effektive enn rev. 2, og jeg har planer om å prøve Woo Audio WA2, der rev. 2, som er noe mindre effektiv, er rapportert å klippe.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Pussig at du ikke hører forskjell - det er stooor forskjell på mine og den nye versjonen av LCD-2 som jeg a/b-et med. Du burde ta med deg paret ditt ned til AudioNorge. Da kan du jo a/b-e med LCD-2 rev.2 Bamboo (rev.Panda), samt LCD-3

    Edit:

    Vi venter i spenning på at pengeleg og tittentei har et mini-møte og kommer med fasiten. Dere kan ikke la dette ligge.

    Husker ikke hva jeg har skrevet her tidligere, men ardilla overbeviste meg om at LCD-2 rev.1 var varmere enn LCD-2 rev.2, så jeg solgte rev. 2 parret og kjøpte et par brukte rev. 1. Jeg vet at det ikke bare er ardillamannen som hevder dette, men at det er konsensus rundt dette på head-fi.org.

    Jeg må nok divergere fra konsensus og si jeg ikke hører forskjell, og i så måte har byttet nesten vært unødvendig. Testlåter har vært, (jeg trodde aldri jeg skulle si dette for åpen samling, lol), Diana Krall i lossless 24 bit, album «The look of love».

    Jeg skriver at byttet nesten har vært unødvendig, fordi rev. 1 er mer effektive enn rev. 2, og jeg har planer om å prøve Woo Audio WA2, der rev. 2, som er noe mindre effektiv, er rapportert å klippe.

    I såfall vil jeg si til de av dere som vurderer LCD-2 at min personlige mening er at dere like gjerne kan gå for rev. 2 som rev. 1. Guttene her på forumet hører sikkert forskjell på to knappenåler med forskjellig farge som faller til gulvet i et vakuum, så for de av oss som ikke fullstendig audiofile, så vil man neppe kunne merke noen forskjell. Merk imidlertid at jeg ikke har hatt anledning til å teste de to i A/B-tester. Jeg solgte rev. 2 en ukes tid før jeg fikk rev. 1.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Pussig at du ikke hører forskjell - det er stooor forskjell på mine og den nye versjonen av LCD-2 som jeg a/b-et med. Du burde ta med deg paret ditt ned til AudioNorge. Da kan du jo a/b-e med LCD-2 rev.2 Bamboo (rev.Panda), samt LCD-3
    Dette er for mye å be om når jeg ikke har noen intensjoner om å kjøpe. Jeg har som dere har sett brent noen tusen på hodetelefoner den siste tiden. Å forvente at jeg skal kunne troppe opp hos AudioNorge og kaste bort tiden deres for å kontrollere et par brukte hodetelefoner jeg har kjøpt, men som de aldri har vært forhandler av, vil jeg ikke gjøre meg bekjent av.

    Vi venter i spenning på at pengeleg og tittentei har et mini-møte og kommer med fasiten. Dere kan ikke la dette ligge.
    Hva er det vi ikke kan la ligge? Serienummeret på klokkene hans, bekreftelse fra Audeze og uttalelse fra Moon Audio, som opprinnelig solgte klokkene, er at de han kjøpte av meg er et par rev. 2. Jeg gikk personlig head over heels for å få verifisert dette, da jeg skrev duellen mellom D7000 og LCD-2 rev. 2.

    Frekvensresponskurven på parret han kjøpte av meg er veldig lik frekvensresponskurven på mine nyinnkjøpte rev. 1. Ergo har jeg hatt lyd som har vært i nærheten av rev.1 med det aktuelle rev.2-parret.

    Hvordan ser frekvensresponskurven til din rev.1 ut? Kanskje dine ruller av enda tidligere enn mine, da Loevhagen og jeg allerede har snakket om tilsynelatende stor variasjon på disse hodetelefonene.

    Edit:

    Her ser vi også frekvensresponskurvene til 3 forskjellige modeller av Audeze LCD-2 rev. 2 og LCD-3, målt av Head Room.

    audeze-lcd-rev-2-graph.jpg


    Disse ruller av enda tidligere enn pengelek sine rev. 2. Vi ser også at de ikke har individuelle målinger for de forskjellige parrene, men bruker én måling på de forskjellige variantene. Den siste målingen overskygger de to første (i blått og rødt).
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    1) Du er da vitterlig interessert i LCD-3 f.eks? Å sammenligne dem med det du har synes jeg ikke er å gå for langt på noen som helst måte. Man går ikke i butikk kun for å kjøpe. Særlig med hifi er det jo gjerne lengre prosesser siden det er så mye penger. Jeg har ingen moralske skrupler mot å stille opp i butikker for å sondere terrenget, det er jo det butikkene er til for. Jeg ender alltid med å handle noe der på sikt uansett. Mulig jeg er litt rar her- men jeg har ingen skrupler med å gå i en butikk av nyskjerrighet - uten å ha kredittkortet klart. Hallo - det er da vanlig å gå i klesbutikker å kikke på ting og prøve det til og med - uten at man må kjøpe? Jeg er ganske sikker på at AudioNorge synes det er fint å få besøk av hifi-idioter slik at de får vist frem det de har, selv om den som stikker innom ikke har tenkt til å handle akkurat der og da. I så og si alle hifisjappene jeg har vært i har de historier om folk som har vært innom mange ganger iløpet av mange år, før de endelig handler drømmehøyttaleren - eller hodetelefonen.

    2) Prøvde bare (litt på spøk) å oppfordre til en direkte a/b-sammenligning, altså at disse klokkene måtes og lyttes på, slik at man får det endelige svaret på om de låter identisk.

    3) Skal grave i papirene mine og se om jeg finner dem. Men tidlig avrulling er ikke nødvendigvis det samme som varmere lyd.


    Pussig at du ikke hører forskjell - det er stooor forskjell på mine og den nye versjonen av LCD-2 som jeg a/b-et med. Du burde ta med deg paret ditt ned til AudioNorge. Da kan du jo a/b-e med LCD-2 rev.2 Bamboo (rev.Panda), samt LCD-3
    Dette er for mye å be om når jeg ikke har noen intensjoner om å kjøpe. Jeg har som dere har sett brent noen tusen på hodetelefoner den siste tiden. Å forvente at jeg skal kunne troppe opp hos AudioNorge og kaste bort tiden deres for å kontrollere et par brukte hodetelefoner jeg har kjøpt, men som de aldri har vært forhandler av, vil jeg ikke gjøre meg bekjent av.

    Vi venter i spenning på at pengeleg og tittentei har et mini-møte og kommer med fasiten. Dere kan ikke la dette ligge.
    Hva er det vi ikke kan la ligge? Serienummeret på klokkene hans, bekreftelse fra Audeze og uttalelse fra Moon Audio, som opprinnelig solgte klokkene, er at de han kjøpte av meg er et par rev. 2. Jeg gikk personlig head over heels for å få verifisert dette, da jeg skrev duellen mellom D7000 og LCD-2 rev. 2.

    Frekvensresponskurven på parret han kjøpte av meg er veldig lik frekvensresponskurven på mine nyinnkjøpte rev. 1. Ergo har jeg hatt lyd som har vært i nærheten av rev.1 med det aktuelle rev.2-parret.

    Hvordan ser frekvensresponskurven til din rev.1 ut? Kanskje dine ruller av enda tidligere enn mine, da Loevhagen og jeg allerede har snakket om tilsynelatende stor variasjon på disse hodetelefonene.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn