Tja, usikker på hva AI amper er verdt sånn i det hele tatt.digiman skrev:Ligger en strøken Series 700 på ebayen i UK om dagen.
Må si jeg sikler litt på den. Men er ikke £795 litt drøyt selv om de sier den er det nærmeste mint condition 9.5/10 de har hatt de siste 10 årene?
Noen av AI produktene er som gamle biler, må stelles med, trenger mye kjærlighetvidarje skrev:Endelig en vennegruppe jeg kan være med i ;D
Har en 800 pre fra sent 80- tidlig 90-tallet. Ikke verdens beste byggekvalitet, men den spiller meget godt (når den virker). Har hatt ganske mange feil på den, bla brente printbaner, ødelagte kondiser+++. Tror de engelske konstruktørene ikke hadde helt oversikt over det norske strømnettet. Den ene fasen gikk rett i kabinettet og den var helt klart dimensjonert for 220V og ikke 240V? Den står pent pakket ned i påvente at jeg skal begynne å snurre vinyl igjen
Vidar
Her er det bare å pøase på med bilder, og inntrykk selvsagt.Masuharu skrev:Suverent, mange venner og flotte bilder.
Jeg skal legge ut bilde av S500 bare jeg får det til.
JanR eller andre med erfaring, jeg lurer på hvor mange timer en må regne på innspilling av nye rør? Måtte bytte Pga brannfaren, ihvertfall teste en stund, jobben forplikter... !!!
Noen av (bl.a) 800 modellene ble bygget uten feedback, og konstruktøren tok 0-magin for at forsterkeren kanskje trengte nye rør engang...vidarje skrev:Endelig en vennegruppe jeg kan være med i ;D
Har en 800 pre fra sent 80- tidlig 90-tallet. Ikke verdens beste byggekvalitet, men den spiller meget godt (når den virker). Har hatt ganske mange feil på den, bla brente printbaner, ødelagte kondiser+++. Tror de engelske konstruktørene ikke hadde helt oversikt over det norske strømnettet. Den ene fasen gikk rett i kabinettet og den var helt klart dimensjonert for 220V og ikke 240V? Den står pent pakket ned i påvente at jeg skal begynne å snurre vinyl igjen
Vidar
Hva du ser av gløding, er bare et resultat av (slett) håndarbeid...Ingenting å tenke på.Masuharu skrev:Sovtek 5881 kom i posten i dag og er på plass i sterkeren, håper at det åpner seg litt etterhvert. Gløder foresten veldig ujevnt i røra, kanskje smart å få de målt. ???
Mykje lys og mykje varmeMasuharu skrev:Hei
Her er bilde av min 500
Er musikk som gjelder. Hifi kan de "store" gutta ordne med 8)Masuharu skrev:Hei JanR
Det låter helt fint, vi snakker MUSIKK, kansje ikke steril HIFI, men det er tross alt musikk jeg liker. Jeg ser frem til uke 8 håper du kan booke inn en kveld. Har et par overraskelser på lur.... ;D
En sånn en ?decibelius skrev:Hadde 800c preamp en gang i tiden. Den var orginal, bortsett fra att balanse kontrollen var koblet bort. Veldig musikalsk sak.
Litt usikker på om KT66 går sånn uten videre i S-500.Bånnulka skrev:
Har en s 500 som jeg har hatt i mange år og den blir så lenge det er liv i den. ;D Skal prøve de røra som Jan R anbefaler.
Noen som har prøvd kt66 på en s 500?
Mvh Roar
Det ser riktig ut ja. Tror den må ha vært fra rundt 86-88, hvis jeg ikke er helt på jordet.JanR skrev:En sånn en ?decibelius skrev:Hadde 800c preamp en gang i tiden. Den var orginal, bortsett fra att balanse kontrollen var koblet bort. Veldig musikalsk sak.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39680
/jan
Stemmer bra detdecibelius skrev:Det ser riktig ut ja. Tror den må ha vært fra rundt 86-88, hvis jeg ikke er helt på jordet.JanR skrev:En sånn en ?decibelius skrev:Hadde 800c preamp en gang i tiden. Den var orginal, bortsett fra att balanse kontrollen var koblet bort. Veldig musikalsk sak.
/jan
Kjøpte den brukt av en kar som hadde leiligheten full av ymse komponenter. Jeg kjøpte også en Tandberg TCA 3018 av ham. Den var nok bedre teknisk, men langt fra like musikalsk som 800c.JanR skrev:Stemmer bra detdecibelius skrev:Det ser riktig ut ja. Tror den må ha vært fra rundt 86-88, hvis jeg ikke er helt på jordet.JanR skrev:En sånn en ?decibelius skrev:Hadde 800c preamp en gang i tiden. Den var orginal, bortsett fra att balanse kontrollen var koblet bort. Veldig musikalsk sak.
/jan
86 kom S-800 pre.
Den har jeg aldri hørt eller sett, desverre får jeg vel si.
/jan
Der har du AI i ett nøtteskalldecibelius skrev:Kjøpte den brukt av en kar som hadde leiligheten full av ymse komponenter. Jeg kjøpte også en Tandberg TCA 3018 av ham. Den var nok bedre teknisk, men langt fra like musikalsk som 800c.
Der kan du se. Lykke til.JanR skrev:Der har du AI i ett nøtteskalldecibelius skrev:Kjøpte den brukt av en kar som hadde leiligheten full av ymse komponenter. Jeg kjøpte også en Tandberg TCA 3018 av ham. Den var nok bedre teknisk, men langt fra like musikalsk som 800c.
Musikalske rakkere, min mening iaf. Og litt som gamle biler, må stelles og dulles med.
Og når jeg tenker meg, skamme meg, så har jeg en S-800 pre (ikke komplett desverre) stående hos en kompis. Han som kjøpte mine gamle S-1000 blokker foresten.
Nå må jeg få ut finger'n og frese nedom han og få tatt en titt på den der pre'n.
ps: kul sak den Tandbergen også
/jan
Skal jeg forstå det slik at jeg burde sette inn 5881 rør i mine series 1000? Tror det er påkrevd med rørbytte snart da AI logoen er trykt på EL34 rørene som står i, snakket med Brynjar Kvanlid hos Motron, han mente jeg burde bruke EL34 ???Her er det bare å pøase på med bilder, og inntrykk selvsagt.
Innspilling av nye rør, de lærde strides
Burde vel løsne mye de 24 første timene, min erfaring.
Satt i 5881 ?
Sitat.
We recommend it because we have been doing it for over 15 years, safely and without failures. During this time I can count three Sovtek 5881/6L6GC WXT failures, none of which caused damage to the amp. There have been hundreds of EL34 failures during this same period, most of which caused considerable damage.
Sitat slutt.
/jan
S-1000 blir varm, veldig varm. Hatt ett par blokker sjøl.Skal jeg forstå det slik at jeg burde sette inn 5881 rør i mine series 1000? Tror det er påkrevd med rørbytte snart da AI logoen er trykt på EL34 rørene som står i, snakket med Brynjar Kvanlid hos Motron, han mente jeg burde bruke EL34
En annen ting, disse blokken blir veldig! varme, rene stråleovnene, har ikke målt temp, men når jeg tar på de dekslene som er bak rørene kan jeg tenke meg at det er 50-60 grader C Burde jeg bekymre meg?
Gjør såTakker for svar, linken fra ebay sier meg at jeg burde gå for el 34 rør, og ettersom mr kvanlid også underbygger dette, så blir det slik.. blokkene har jo ikke tatt skade av det før. Det er de eldste blokkene som står hos meg. De står oppå tv benken, så de får vel så mye luft som mulig.