Audio Media

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
Lurer på om noen har noe pent å si om Audio Media? Får over en måned siden, henvendte jeg meg med et probelm. Fikk raskt svar at han skulle se om han kunne finne ut av det. Siden den gang har jeg ikke hørt noe. Har sendt mailer uten å få noe tilbake. Er det ikke god kundebehandling å følge opp kontakten når noen lurer på noe? Eller i alle fall si at men ikke fatter hva som er galt dersom det er saken!?
Ut i fra dette lurer jeg på om det er noe greie på de som driver audio media, eller om det bare er å finne andre som kan hjelpe en? Noen som har bedre erfaringer?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ja jeg har noe godt å si om Audio Media. Det vil si, dersom du mener det på Eidsvågneset (det finnes visstnok et lignende navn i Oslo). Dette ligger riktignok noe tilbake tid, men for år siden kjøpte jeg en Magnum Dynalab tuner gjennom Audio Media. Dette eksemplaret viste seg etter hvert å være noe av et mandagsprodukt, og etter et par opphold på et elektronisk verksted endte det hele med at produsenten ga meg et nytt produkt. Innen vi kom så langt, var Sven Zackariassen i Audio-Media hjelpsomheten selv; han sto i nær kontakt med produsenten, og ordnet med reservedeler etc, og sto i det hele tatt på med å få løst problemet.
Som sagt, dette er noen år siden, men jeg har kun gode erfaringer med dette firmaet.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
2.958
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Interessant!!
Det holder altså til en hifi-pusher i Bergen jeg ikke vet om.
Hvordan kommer en i kontakt med ham/dem?
Hvilke produkter pusher han/de?

Mvh Proffen

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det vet jeg ikke. Som sagt, mine erfaringer er ikke helt oppdatert. Mener å huske at han importerte Reference Recordings sine cd'er. Men RR ble visst kjøpt opp av Dorian så vidt jeg husker.

T

tjn

Gjest
Trodde de fleste som holder på med hifi visste hvem Zackariassen er, han har vært "der" en stund han. Det eneste jeg har hatt med han å gjøre er ang. VdH pick up`er, aldri problemer inkludert en meget god service er erfaringen jeg har.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.385
Torget vurderinger
4
Inntil Stereophile ble oppkjøpt for noen år siden var det Zackariassen som distribuerte dem. Lenge siden jeg har hatt noe med han å gjøre, men navn jeg forbinder med han er Sota, Duntech, California Audio Labs, Van den Hul, Jadis, Reference Recordings, Mobilde Fidelity, Wilson Recordings, Magnum Dynalab, Spica, VPI, Wilson Benesch, Quicksilver, Grado, Convergent Audio Technology.

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Sendte ham en mail for å få litt info en gang, fikk aldri svar.

Jeg gidder ikke å stikke hjem til ham og ringe på for å spørre om han har lyst på noen av pengene mine!

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
Ser det er forskjellige erfaringer her. Han var veldig behjelplig med en gang for meg også.. Kanskje det kommer ann på dagsformen?
Merkelig måte å drive butikk på.

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
119
Torget vurderinger
0
Kjøpte et par Jadis JA 15 monoblokker demo til min sønn. Har aldri hatt så mye utgifter med et forsterkerpar, det viste seg å ha alt for høy bias og rørene
og andre komponenter smalt med ujevne mellomrom. Bias ble justert men problemene ble ikke borte. Audiomedia var ikke villig til å ta de tilbake, påsto at Jadis
hadde slik høy bias for da låt de så bra. Disse blokkene må jo være en feilkonstruksjon. Har komplett Jadis selv uten noen problemer.

Har alltid hatt et veldig godt forhold til Zackariassen, handlet mye der og vært på besøk flere ganger, men etter problemene med de monoblokkene er kontakten
helt avsluttet dessverre.

Sist redigert:

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
201
Sted
Ved Mjøsa
Ser det er registrert et firma ved navn "Audio Media Sven Zackariassen Dødsbo", når gikk han bort?

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
119
Torget vurderinger
0
Sven døde på forsommeren.
Hvis man søker på Grado pickuper på Finn.no så finner man deler av dødsboet lagt ut og det kommer mer etterhvert.
Det lå en god del fra AudioMedia lenge før det, det var vel i forbindelse med at Lux Audio overtok ?

dundun

Medlem
Ble medlem
17.09.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
2
Hei

Det er riktig info over her, firmaet Audio Media er lagt ned, men det finnes en del eksotisk hifi og tusenvis av LPer igjen. Jeg hjelper familien hans med dette, så hvis noen lurer på produkter eller priser, send meg gjerne en PM.

mvh Audun

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
11.683
Hei

Det er riktig info over her, firmaet Audio Media er lagt ned, men det finnes en del eksotisk hifi og tusenvis av LPer igjen. Jeg hjelper familien hans med dette, så hvis noen lurer på produkter eller priser, send meg gjerne en PM.

mvh Audun
Er det snakk om nye, uspilte LP'r, eller bruktsamlinger?

dundun

Medlem
Ble medlem
17.09.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
2
Er det snakk om nye, uspilte LP'r, eller bruktsamlinger?
Kun nye LPer, og mange fra høykvalitets plateselskaper, som Wilson Audio, Linn Records, Sheffield Labs, Reference Recordings, Acoustic Sound 45 rpm ++

- Audun

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.869
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei

mvh Audun
Prisverdig å hjelpe familien men denne type salg gjøres ikke på selve forumet. Beklager å være festbrems.

Topp Bunn