Audio Note DAC

L

Ludo

Gjest
Jeg skal muligens bytte ut min trofaste Benchmark DAC1 USB til en Audio Note DAC. Er meget usikker på hvilken modell jeg bør gå etter.
Greia er at jeg trenger noe for å varme opp lyden litt da Avantgarde Mod 5 og Avantgarde Solo sammen utgjør en meget stram kombinasjon.

Er det noen av dere Audio Note folk som har tips til dette? Og hvilket potensiale har de forskjellige modellene? Vil jo helst ikke at en ny DAC
blir en begrensning ved en evt oppgradering senere... Selv om den heeelt sikkert blir byttet en gang den også :)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Det skal vel meget til for at en Audio Note Dac blir en begrensning. Du får dem i alle prisklasser oppover. Lievel bygges de ut fra samme kriterier fra billig til dyrt. Er du tvil kan du begynne med en 1.1x. Har du råd, kjøp bedre ...
 
L

Ludo

Gjest
Jeg hadde en hyggelig prat med Olof / Upgrade Audio idag og det kan meget godt hende at det blir et kit. Jeg har noen Mullard-rør liggende som kunne
passe godt i et 1.1 kit samt at man kan kjøpe det store chassiset slik at overgangen til 2.x ikke blir så formidabel, annet enn på lydsiden da...

Jeg er jo passe bortskjemt på oppløst lyd med tanke på Benchmark prisen tatt i betraktning, men nå har det blitt i pose og sekk over flere ledd så da må
man få inn litt varme. Og kilden er jo en fin plass for sånt sies det... :)
 
O

OivindJ

Gjest
Har også merket meg at jeg tror aldri jeg har hørt de med "factory" AN Dac nevne brum (Moddet eller ikke).

Hver gang har det vært et kit, om jeg ikke husker helt feil nå da?
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
OivindJ skrev:
Ja, jeg er meget forundret over at det ikke sto "SOLGT" paa denne annonsen allerede paa Sondag.

Jeg kjopte noe annet "sikle-verdig" for tilsvarende sum paa Lordag, saa timingen ble feil for min del. Ellers hadde denne vaert min naa.

Haaper inderlig at den kommer til et "daarlig hjem" slik at den kommer paa bruktmarkedet igjen om en mnds. tid ;)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Ludo skrev:
Jeg hadde en hyggelig prat med Olof / Upgrade Audio idag og det kan meget godt hende at det blir et kit. Jeg har noen Mullard-rør liggende som kunne
passe godt i et 1.1 kit samt at man kan kjøpe det store chassiset slik at overgangen til 2.x ikke blir så formidabel, annet enn på lydsiden da...

Jeg er jo passe bortskjemt på oppløst lyd med tanke på Benchmark prisen tatt i betraktning, men nå har det blitt i pose og sekk over flere ledd så da må
man få inn litt varme. Og kilden er jo en fin plass for sånt sies det... :)
Du kan låne min dac noen dager, jeg har noen rør som du eventuelt kan sjonglere litt med. ;)
Så er det bare å bestille en hos Upgrade etterpå. :D
 
L

Ludo

Gjest
Continuo skrev:
Du kan låne min dac noen dager, jeg har noen rør som du eventuelt kan sjonglere litt med. ;)
Så er det bare å bestille en hos Upgrade etterpå. :D
Ah, genialt tilbud - tar kontakt om ikke så altfor lenge dersom det blir behov for det... :)
 
L

Ludo

Gjest
Sånn, da var Benchmark DAC1 solgt og jeg har nå fått låne en Audio Note DAC 1.1 signatur av Contiunuo. Dette er jo spennende
saker. Det står vel et RCA rør i denne nå og jeg har vel lyttet i en times tid og det låter slettes ikke verst. Denne er helt klart
varm nok til å løsne litt på gestapokontrollen som AG Mod 5 og AG Solo har tilsammen.

Har nettopp satt inn et Mullard CV4003 rør, skal bli spennende å se om den svarer på tiltale med dette røret :)

More to come...
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Kort innpå har noen av dacene volumkontroll.
 
L

Ludo

Gjest
holger1 skrev:
Kort innpå har noen av dacene volumkontroll.
Så vidt meg bekjent har ikke Audio Note volumkontroll på noen av sine DAC'er. Men Benchmark DAC1 har det,
og den har jeg hatt en lang stund. En god og stram DAC som kan gjøre en flott jobb i passende oppsett.
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Synd det LUDO har ikke volum på forsterker.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Om du ønsker å svinge loddebolten en smule og går for en kit dac......skaff deg en BP-PSU attåt....ikke gratis men fy f.....n 8), da du er klar for ALTav det må du måtte finne på av AN sine dac`r i fremtiden!
Da kan du dra den "hur langt som helst"......like fra 1.1x 8)
 
L

Ludo

Gjest
Tror nok jeg lander på et 1.1 kit med 2.1 chassis. Så har jeg noe å jobbe med :)
1.1 som jeg låner nå svarer absolutt på tiltale med CV4003 i sokkelen, dette er moro!

Fortell litt mer om BP Power da... ;)
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Det meste som trengs å si står vel her.... 8)
http://www.borderpatrol.co.uk/psuind.htm
Det som er litt synd ift. dac er vel at den "normale" ikke blir laget lenger.......kun MB. Hmmm.....kanskje jeg burde selge...... ::)8)
Siste pris jeg vet ang. disse er ca. £1100-1200 :-X
Da har en i allefall et redskap en kan leke seg med så lenge komponenten du vil bruke den på er rør-likerettet, eller har rør i utgang. 8)
 
L

Ludo

Gjest
Tror nok det blir etpar dager til jeg går for PSU fra BP 8) Kanskje kona kunne kvitte seg med bil nr to og ta buss til jobb ??? ;D
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Ludo skrev:
Tror nok det blir etpar dager til jeg går for PSU fra BP 8) Kanskje kona kunne kvitte seg med bil nr to og ta buss til jobb ??? ;D
Be hu ta sykkelen....god trim det. ;D
Men.....seriøst sagt (eller skrevet).....dere aner ikke hva dere går glipp av!
Mange med våres interesse søler bort penga sine på de utroligste ting for å prøve å få bedre lyd i heimen, mens dette faktisk er ett produkt som virkelig dytter liv i ting.
Så om vi regner "value for money" tror jeg faktisk det er mye annet en bør styre unna. 8)
 
L

Ludo

Gjest
Tror deg gjerne på det... Har lyst til å prøve å makse ut potensialet på noe slik over tid..!
 

Oystein1960

Medlem
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
46
Antall liker
5
hei ,
OBS :bare vær oppmerksom på produktene med " Audio Note™Hi-B Double C-Core) output transformers " har meget strammere lydbilde (high-end) enn de gamle I/E cores transformers.
Personlig fortrekker jeg I/E cores, da de er mere organske/musikalske.
mvh
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Mr. Music skrev:
hei ,
OBS :bare vær oppmerksom på produktene med " Audio Note™Hi-B Double C-Core) output transformers " har meget strammere lydbilde (high-end) enn de gamle I/E cores transformers.
Personlig fortrekker jeg I/E cores, da de er mere organske/musikalske.
mvh
DER er jeg ikke enig....og bør ikke være noe OBS....derfor lurere jeg fælt på hvilke kvaliteter resten av anlegget du mener og ha observert dette på måtte inneha. ::)
Strammere, åpnere, luftigere....ja, men om du får dette til å bli negativt, så må du jaggu ha problemer andre steder i kjeden.....mener nå jeg.
Men for all del, det er mulig du ha helt andre preferanser enn meg.
 

Oystein1960

Medlem
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
46
Antall liker
5
BHO og andre lydfrelste,
dere får aldri meg til å si noe negativt om Audio Note.
For meg er det eneste vei til naturtro lydgjengivelse via hjemme-elektronikk.
Men jeg påstår bare at Hi-B Double C-Core trafoene har mere High-end (strammere) signatur enn de gamle I/E cores , og så får det bli opp til hver enkelt å teste ut hva de liker best.
Personlig har jeg erfaring med begge, og foretrekker den gamle varianten.
Jeg ville bare gjøre Hifisentral-folkene oppmerksom på at her kan det være mye forskjell i lydbildet på de to utgangstrafoene. Bare spør Rognlien hos Fryd ...
mvh
 
O

OivindJ

Gjest
Ludo skrev:
Sånn, da var Benchmark DAC1 solgt og jeg har nå fått låne en Audio Note DAC 1.1 signatur av Contiunuo. Dette er jo spennende saker.

More to come...
Hva synes du om detalje-nivået oppover i diskanten så langt da? Du som har hatt Benchmark mener jeg...(Hadde RME selv). :)

Og; dynamikken er vel litt (lett hørbart)"hissigere" med AN vel?
 
L

Ludo

Gjest
Jeg har ikke savnet detaljer så langt, satte i et godt Mullardrør og da er den godt med på notene for å si det sånn. Og dynamisk sett
så gjør den en meget godt jobb. Dessuten ser det ut til at den matcher forsterkeren godt :)
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Mr. Music skrev:
BHO og andre lydfrelste,
dere får aldri meg til å si noe negativt om Audio Note.
For meg er det eneste vei til naturtro lydgjengivelse via hjemme-elektronikk.
Men jeg påstår bare at Hi-B Double C-Core trafoene har mere High-end (strammere) signatur enn de gamle I/E cores , og så får det bli opp til hver enkelt å teste ut hva de liker best.
Personlig har jeg erfaring med begge, og foretrekker den gamle varianten.
Jeg ville bare gjøre Hifisentral-folkene oppmerksom på at her kan det være mye forskjell i lydbildet på de to utgangstrafoene. Bare spør Rognlien hos Fryd ...
mvh
Jeg vil da absolutt ikke at du skal snakke negativt om AN. ;)
Med respekt for trådstarter, foreslår jeg at vi heller kan diskutere detta trafo greiene på AN-vennesidene.
Ludo jakter jo på Dac i prisklasser litt under AN level 3, og det er først på det nivået vi finner utgangstrafoer i AN sine Dacer. :)
 
Topp Bunn