Audio Note Diy dac kit!

O

OivindJ

Gjest

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.873
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det finnes et eller 2 av disse kitene i Norge allerede da det var et par av "oss" som kom opp med ideen til Brian i audio note kits. Og "Gull" er det helt sikkert.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Byggesettene er ikke det samme som ferdigproduktene.Der er noen konstruksjonsmessige forskjeler,og selvsagt har AN UK kunnskap som de ikke vil slippe fritt for alle.Likevel er de kanskje de som har delt mest av sin kunnskap med ola dunk.De solgte jo skjema av alle sine produkt inntil ganske nylig,og man kan jo se hvem i bransjen som har gjort tilsvarende,jeg vet ivertfall om ingen.
Det sagt så har jeg enda ikke hørt noen annen cd spiller som jeg liker bedre enn de AN byggesettene jeg har,og da har jeg hørt ting oppi 10 gangen dyrere enn DAC kit 1.1 for eksempel.
Første 2 dagene jeg hadde kit 1.1 så syntes jeg faktisk den var like morsom å høre på som analogt,men ting faller på plass litt over tid ;)

Mvh
Rune

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Må si meg enig med Rune! jeg bruker en 1.1x med et Sony ES-drivverk og Synergistic Digital Corridor i dag, og det har vært svært mange CD-spillere innom de siste årene, men ingen får meg til å glemme teknikken og nyte musikken som denne..Dette er definitivt gull! Dessuten er de jo oppgraderbare "in absurdium," så det er bare du som bestemmer hvor lista skal ligge..

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Dac'en skal visstnok være gull, den. Hvis du sender en mail til Brian får du mye info. Det er mange nye oppgraderinger på tur inn i dac'en, som f.eks. i/v trafoer, rørlikeretter, nye psu osv. Vurderte å bygge en selv, men falt på en enklere løsning. Blir kanskje å skaffe meg en til høsten.

T

tst

Gjest
Det er et par karer i Norge som har bygd 2 stk. som låter meget bra, og skal selge disse byggesettene.

kapellmester

Bransjeaktør
Ble medlem
13.01.2005
Antall liker
439
hei,

hyggelig å se interesse rundt AudioNote Kits

Jeg er norsk importør for disse byggesettene - ta kontakt ved spørsmål om priser og tilgjengelighet...

tlf 920 65 774

jeg har ei nettside som kommer snart - se:

http://home.c2i.net/audionotekits

kapellmester

Bransjeaktør
Ble medlem
13.01.2005
Antall liker
439
nettverk av forhandlere og samarbeidspartnere er også under utvikling...

det kommer til å bli SVÆRT mange DIY'ere i det ganske land etter hvert...

det er virkelig ikke stort vanskeligere å sette sammen et kit enn hva det er å bygge et møbel fra Bohus (ha, jeg sa ikke IKEA) De som påstår at de er vanskelig er de selvhøytidelige folka som vil ha det til at alt de gjør er så genialt og utilnærmelig for alle andre... kan naboen så kan du ! Bygg da mann,,,,

mener ikke å være krass men jeg mener nok det jeg skriver --- stort sett i alle fall...

og for all del - det er godt gjort å bygge er KIT !!! og så er man så kjempe stolt etterpå... nesten som å ha seg .. man er så lykkelig over livet --- tra la la -- helt til man oppdager at; oi sann men men dette virker jo ikke ... henda kaldsvetter og tunga er tørr ... verden raser sammen og man kikker seg fortvilet omkring i rommet (som om at det var noe der å få øye på...)
men så etter 5 min med fikling så tenner lysene og musikken homper ut i rommet (ja , utstyret er jo ikke innspilt ved første tastetrykk...) SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ etter noen timer, dager, netter og kanskje uker så kommer englesangen ... AudioNote ... spiller musikk - hverken mer eller mindre ..... I'm lovin it ! (AudioNote uten sammenlikning med McDonalds forøvrig)

har jeg lite å gjøre ? (tro det eller ei ; nei)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.873
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
nettverk av forhandlere og samarbeidspartnere er også under utvikling...

det kommer til å bli SVÆRT mange DIY'ere i det ganske land etter hvert...

det er virkelig ikke stort vanskeligere å sette sammen et kit enn hva det er å bygge et møbel fra Bohus (ha, jeg sa ikke IKEA) De som påstår at de er vanskelig er de selvhøytidelige folka som vil ha det til at alt de gjør er så genialt og utilnærmelig for alle andre... kan naboen så kan du ! Bygg da mann,,,,

mener ikke å være krass men jeg mener nok det jeg skriver --- stort sett i alle fall...

og for all del - det er godt gjort å bygge er KIT !!! og så er man så kjempe stolt etterpå... nesten som å ha seg .. man er så lykkelig over livet --- tra la la -- helt til man oppdager at; oi sann men men dette virker jo ikke ... henda kaldsvetter og tunga er tørr ... verden raser sammen og man kikker seg fortvilet omkring i rommet (som om at det var noe der å få øye på...)
men så etter 5 min med fikling så tenner lysene og musikken homper ut i rommet (ja , utstyret er jo ikke innspilt ved første tastetrykk...) SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ etter noen timer, dager, netter og kanskje uker så kommer englesangen ... AudioNote ... spiller musikk - hverken mer eller mindre ..... I'm lovin it ! (AudioNote uten sammenlikning med McDonalds forøvrig)

har jeg lite å gjøre ? (tro det eller ei ; nei)
Kanskje denne posten strider litt imot regelverket og burde henvises til bransje hjørnet ???

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Den hører nok hjemme der,ja...Men uansett, det er godt å se at disse byggesettene får god representasjon, for det fortjener de i aller høyeste grad..

Som lykkelig DAC-kit-eier i flere år er det etpar ting jeg har lyst til å nevne. Dette er veldig musikalske, men samtidig ganske kilne greier! Bruk selvfølgelig et skikkelig drivverk, en god digitalkabel, men nesten viktigst av alt, bruk tid på å ekperimentere med plassering. Når vibrasjonsdempingen først henger på greip, blir du belønnet med rom, mikrodynamikk, substans og klangfarger du kanskje ikke forbinder med CD-lyd...

O

OivindJ

Gjest
Noen som kjenner til Audio notes CD1 Sony transport mekanisme.

Er dette et rent drivverk? pris?

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Noen som kjenner til Audio notes CD1 Sony transport mekanisme.

Er dette et rent drivverk? pris?
Viss det er CDT1 du mener så er det et rent drivverk.Har et slikt selv.Nå har det kommet nye modeller.
http://www.audionote.co.uk/news/news_aug_2005.htm

Kjøpte mitt nytt for endel år siden,så solgte jeg det,men kjøpte det tilbake et par år senere.Mener å huske at det kostet ca.14k for 5-6 år siden.

B

break_out

Gjest
Fant denne tråden langt inne i dypet på sentralen...

Vurderer å kjøpe meg et sett med Audio Note 2.1 dac. Kan noen gi meg input på hvor bra denne er i forhold til andre dac'er der ute, samt hvor mye det er å hente på disse oppgraderingene/tilleggene som er listet?

Topp Bunn