Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Joda. Og bruke google chrome som nettleser med translate "innebygget"... Blir ihvertfall forstått :)

    Jeg tror imidlertid ikke at det er så veldig mye å spare på å mekke slike kondiser selv om du vil ha dem 100% identiske. Er nok endel arbeid også når man ikke har rette verktøyet. Tynn kobberfolie og mylar med en eller annen olje. Fint tvinnet og innkapslet i "kobberrør".
    Bruker de selv og de låter bra. Bruker også AN silver PIO.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    bambadoo skrev:
    Google translate er en fin ting :)
    Har aldri prøvt det,hvordan gjør man det?

    Ser jo helt vanvittig ut det fyren driver med,må vere noe av det råeste jeg har sett av DIY ting,men henger litt etter vår egen Sluket da ;) ;D
    Sjekk kobberet han jobber med :eek:
     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Takker!
    Er vel nesten like forståelig på nederlandsk :D ,men jeg får kombinere de 2 så forstår jeg sikkert litt mer.Ser ut som han har erfaring med AN DAC5 blant annet,ok sammenligningsgrunnlag med andre ord ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Sjekke børsen jenter, ligger jo litt AN stæsj der. Amp - dac - pre, til levelige priser, imho.

    /jan
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Utruleg flotte produkter i linken,men såpass dyre greier hadde fortjent bedre(stivere) og større kabinetter,feks dacen.

    Mvh.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Ja, da har jeg på vei en Audio Note P1 SE i posten 8)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Ja da var audio noten i hus. ;D Førsteinntrykket er i hvertfall veldig bra. ;D

    Kan i hvertfall begynne med å beskrive førsteintrykket, koblet ut regaen og koblet til audio noten, begge disse forsterkerne var overraskende like i lyden til å være transistor og rør. Audio noten er defintivt mer musikalsk med de rørene som står i nå, i forhold til både MAen og regaen var audio noten mer oppløst, mye bedre headroom, dynamisk kontrast og innsikt.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Roberth skrev:
    Ja da var audio noten i hus. ;D Førsteinntrykket er i hvertfall veldig bra. ;D
    Da kommer jeg med en liten gjettekonkurranse. Hvor lang tid tar det før Roberth skfiter ut dac + pre til Audio Note. ;)

    Grattis med kjempe effekt. Er vel samme effekt som er i min kjære integrerte oto se. Den er fantastisk, tror den hadde vært knall på Heresey.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    GisleB skrev:
    Roberth skrev:
    Ja da var audio noten i hus. ;D Førsteinntrykket er i hvertfall veldig bra. ;D
    Da kommer jeg med ett lite veddemål. Hvor lang tid tar det før Roberth skfiter ut dac + pre til Audio Note ;) .

    Grattis med kjempe effekt. Er vel samme effekt som er i min kjære integrerte oto se. Den er fantastisk, tror den hadde vært knall på Heresey.
    ;D Har ingen pre forresten.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Roberth skrev:
    GisleB skrev:
    Roberth skrev:
    Ja da var audio noten i hus. ;D Førsteinntrykket er i hvertfall veldig bra. ;D
    Da kommer jeg med ett lite veddemål. Hvor lang tid tar det før Roberth skfiter ut dac + pre til Audio Note ;) .

    Grattis med kjempe effekt. Er vel samme effekt som er i min kjære integrerte oto se. Den er fantastisk, tror den hadde vært knall på Heresey.
    ;D Har ingen pre forresten.
    Høh? Er ikke P1 SE ren effekt da ? Eller er jeg ute å roter med navna nå igjen ? Eller styrer du volume fra dac ? :D
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    GisleB skrev:
    Roberth skrev:
    GisleB skrev:
    Roberth skrev:
    Ja da var audio noten i hus. ;D Førsteinntrykket er i hvertfall veldig bra. ;D
    Da kommer jeg med ett lite veddemål. Hvor lang tid tar det før Roberth skfiter ut dac + pre til Audio Note ;) .

    Grattis med kjempe effekt. Er vel samme effekt som er i min kjære integrerte oto se. Den er fantastisk, tror den hadde vært knall på Heresey.
    ;D Har ingen pre forresten.
    Høh? Er ikke P1 SE ren effekt da ? Eller er jeg ute å roter med navna nå igjen ? Eller styrer du volume fra dac ? :D


    Er volumkontroll der, så bruker den som en intergrert.

    DAC kommer før pre hvis de blir audio note hele veien, har audion riaa på bestillingslisten.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    P1SE spiller forykende sammen med AN M2 pre ;)

    Tror jaggu jeg vet om en M2 au ::)

    /jan
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Roberth skrev:
    GisleB skrev:
    Roberth skrev:
    GisleB skrev:
    Roberth skrev:
    Ja da var audio noten i hus. ;D Førsteinntrykket er i hvertfall veldig bra. ;D
    Da kommer jeg med ett lite veddemål. Hvor lang tid tar det før Roberth skfiter ut dac + pre til Audio Note ;) .

    Grattis med kjempe effekt. Er vel samme effekt som er i min kjære integrerte oto se. Den er fantastisk, tror den hadde vært knall på Heresey.
    ;D Har ingen pre forresten.
    Høh? Er ikke P1 SE ren effekt da ? Eller er jeg ute å roter med navna nå igjen ? Eller styrer du volume fra dac ? :D


    Er volumkontroll der, så bruker den som en intergrert.
    Aha det visste jeg ikke, så flott da :). Er det noen som har innsikt i dette ( JanR ? ) som kan fortelle meg hva forskjellen på denne er da kontra OTO SE ? Er bare nyskjerrig :).

    Ellers Roberth så anbefaler jeg å se litt etter AN dac da de matcher så bra med AN elektronikk. En Dac 1 er nok krem med dine høytallere, og ikke særlig dyr. Hos meg ble lyden dårligere med upsampling som er standard med alle mine andre dacer ( Abrahamsen v6.0, Hegel hd2, Bladelius advantage S1 ). Virker som oppsettet spiller bedre med null upsampling og uten filtrer i dacen. Men så har jeg AN høytallere også da, og det kan jo være litt av grunnen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    GisleB skrev:
    Aha det visste jeg ikke, så flott da :). Er det noen som har innsikt i dette ( JanR ? ) som kan fortelle meg hva forskjellen på denne er da kontra OTO SE ? Er bare nyskjerrig :).
    P1SE er effekt delen til OTO SE, enkelt og greit.
    Fås også som PP, akkurat som OTO.

    Man har muligheten til å kjøre en kilde og blir levert med vol pot. Kjekt intil man får seg en pre om behovet skulle dukke opp :)

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Vurderte når økonomien er på plass å kjøpe DAC 2.0 byggesettet å prøve å bygge dacen.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Aha takker. Selv sitter jeg i nordsjøen og lengter etter mitt anlegg. Synes AN skal hive seg på Hodetelefoner, slik at jeg kan ta denne "sounden" med meg på jobb :\.
    Annet blir bare feil .
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Roberth skrev:
    GisleB skrev:
    Roberth skrev:
    GisleB skrev:
    Roberth skrev:
    Ja da var audio noten i hus. ;D Førsteinntrykket er i hvertfall veldig bra. ;D
    Da kommer jeg med ett lite veddemål. Hvor lang tid tar det før Roberth skfiter ut dac + pre til Audio Note ;) .

    Grattis med kjempe effekt. Er vel samme effekt som er i min kjære integrerte oto se. Den er fantastisk, tror den hadde vært knall på Heresey.
    ;D Har ingen pre forresten.
    Høh? Er ikke P1 SE ren effekt da ? Eller er jeg ute å roter med navna nå igjen ? Eller styrer du volume fra dac ? :D


    Er volumkontroll der, så bruker den som en intergrert.

    DAC kommer før pre hvis de blir audio note hele veien, har audion riaa på bestillingslisten.
    Bare et lite tips. Jeg har spilt med den p1se du har der, og den er magisk med pre, og ikke spesielt god uten... IMHO. Så du har med andre ord mer å hente på pre enn dac i første omgang.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Det er jeg enig i, skjennerelt sett synes jeg pre er viktigere en dac. I min oto se er det jo selve "linje" røret som er viktigst med tanke på lyden, og det sier vel sitt. Men dette vet du jo, har vel hatt denne svarte boksen selv engang :)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Har hatt både din boks og Roberth sin. ;-)

    EDIT: Jeg har hatt en OTO hvor linjetrinnet var tatt ut også! Den var faktisk tystere og spilte bra uten det røret, så det finnes visst ingen fasit. ::)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Problemet er at dacen er en liten usb boks med switchmode psu(grøss) til 1000kr, den er en veldig stor flaskehals her. Jeg ønsker å prioritere å få denne byttet ut først.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    noen som har lyttet på de kit04 som ua selger demobrukt ?
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    jokris skrev:
    noen som har lyttet på de kit04 som ua selger demobrukt ?
    Jepp! Låter knallbra de. Ikke like mye dynamikk som i Klipschene dine Jostein, men de trøkker godt på. Dypere i bassen går nok Kit 04.

    Jeg byttet ut kit 03 med Klipsch, fordi jeg ville spille enda høyere ::) samt litt mer dynamikk.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Olbor skrev:
    jokris skrev:
    noen som har lyttet på de kit04 som ua selger demobrukt ?
    Jepp! Låter knallbra de. Ikke like mye dynamikk som i Klipschene dine Jostein, men de trøkker godt på. Dypere i bassen går nok Kit 04.

    Jeg byttet ut kit 03 med Klipsch, fordi jeg ville spille enda høyere ::) samt litt mer dynamikk.
    cool, tenkte på ett litt annerledes ht par enn dt jeg har, cwlll blir uansett værende ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn