Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kineseren

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    11
    Tak tak.jo det læste jeg også skal prøve at flække noget sammen er ik så god til at skrive engelsk det går bedre at læse det.ellers må jeg prøve at høre Anders i audio concult jeg tvivler sgu bare på om han ved det han er jo sælger og ik teknikker...og teknikker er jeg langt fra så derfor er spørgsmålet om man tør at starte den op uden ? hvis der sker større skade som det er nu er der jo ik sket andet end en modstand og en kondensator er kaput men jeg er forhåbentlig meget klogere i aften !!!!
    Viss du leser i linken som bambadoo la inn Audio Asylum Thread Printer ,så ser det ut som man også kan utelate desse 2 komponentene.At de kun er som en ekstra filtrering for støy.
    Men jeg har ikke den tekniske kunnskapen til å si om dette er rett eller ikke.Det beste er kanskje å sende en mail til AN kits : Audio Note Kits - How to order
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Volumpotmeteret på L2 trenger en rens, men etter å ha søkt litt att og fram her inne er jeg plutselig i tvil om hvilke(t) produkt som bør brukes. Er det riktig med elektronikkrens fra CRC (Electronic cleaner)? Må man smøre også - og hva bruker man i så tilfellet? Eller finnes det et produkt som gjør begge deler?

    Potmeteret er av typen AN stept Attenuator.

    Takk for svar :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen formening om prisnivå på et par brukte L6 blokker, skal være hele og pene men vet ennå ikke om det er noen (eksotiske) komponenter etc i de ? Noen formening om støy etc ?
    Hei igjen dette e modellen med c core. Noen som kan hjelpe ??? :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Eddie,du kan kanskje sende en email til AN Kits å høre? :) Finner ikke L6 på sidene deres lenger,har de kuttet de ut kanskje? Audio Note Kits - EL34/6CA7 MonoBlocks L6en regner jeg med er ganske likt oppbygget som L4 mono.Vil tro prismessig at de ligger litt over L4 versjonen i linken,og den er priset til 3.500 dollares. Bruktprisen er vel det folk er villig til å betale :D

    Jeg har hatt L4,og den hadde ikke noe problem med støy.Viss du ser i tilbakemeldingene på AN Kits sidene på L4,så er kommentaren om at den er veldig tyst noe som går igjen blant flere.Se kommentarer nederst på siden her : Audio Note Kits - L4 Series Power Amplifier - EL34 Stereo Edition
     

    jazzkid

    Medlem
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Sted
    Bryne
    Hei. Trenger tips fra dere.
    Ser at det ligger AudioNote DAC'er på torget her. Lurer på hva som er best 2.1x fabrikkbygd eller 2.1 level b sign kit?
    Har Hegel HD20 DAC i dag.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Kitene bruker i veldig stor grad eldre deler enn de ferdigbygde, og har ofte eldre tenkemåter i forhold til de ferdigbygde, uansett spør du meg, vil hvilken som helst audio note dac være bedre enn hegel sine.
     

    Kineseren

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    11
    Hej igen så er fejlen lokaliseret det var Ensretterrøret der ver stået af Nye rør i strømforsyningen løste problemet...De indkøbte komponenter til trafoen i form af kondensator/modstand er valgt fra,så lidt skal der nogen gange til...Så tak for hjælpen og til dig AudioHagel Tusinde tak...Mange glade hilsner kineseren
    !cid_E3F2228226354120BCD67E42EE1EF71B@ditc0e23f8036c.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Audiocompaniet vil vel selge sine egne dac'er, as simple as that... Og ja, jeg tror de ikek nødvendigvis har rett i sine påstander... Jeg ville ha gått for 2.1 B Kit'et...
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Audiocompaniet vil vel selge sine egne dac'er, as simple as that... Og ja, jeg tror de ikek nødvendigvis har rett i sine påstander... Jeg ville ha gått for 2.1 B Kit'et...
    Har ikke sagt at designene på kitene er noe dårligere, jeg prøver bare å bidra med mest mulig info for å hjelpe. Og det er audio note UK, som har dette regimet, de bevisst gjør dette, audiocompaniet synes det er helt på trynet.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.392
    Antall liker
    11.229
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nå sier jo hovedkonstruktør at noe av det morsomste er nettopp å designe for an kits.. (samt de "over the top" produktene til AN uk).
    Husk at AN uk gjerne designer og bygger produkter ut ifra sin egen varebeholdning og produserer omtrent alt av innmat selv også.
    Så om AN uk kommer med en ny krets så kan grunnen like gjerne være å bruke eks. Telefunken diamond 6463 som de omtrent støvsugde markedet av.

    Jo en ny krets. dvs. en anderledes krets.. Er ikke dermed sagt at den låter bedre enn den forrige av den grunn.. Kanskje litt anderledes?

    Angående eldre tenkemåte. Vi snakker om rør og implementasjoner stort sett og det er stort sett 1920 talls teknologi. Men nyere komponenter (og forbedrede) som OPT, kondiser etc. og her har AN kits også tilgang til dette... Alt er til salgs for penger.
    Det hender AN uk har noen ess i ermet kontra AN kits men da snakker vi ofte i de dyrere prisklasser.

    Når det gjelder HT så er det visstnok litt anderledes. Er snevrere toleranser på AN uk kontra kits. Og så tror jeg ikke man får tak i kabinettene som lages i Østerrike.
    Hvor mye dette har å si for totallyden aner jeg ikke..

    For AN uk er alt butikk uansett. For forhandlere som har enten den ene eller andre leiren så kan man lett argumentere for at den ene er å foretrekke.

    PS: Jeg har kun AN kits i kjeden nå (spesialbygget L3 line, spesialbygget dac2.1 signature, spesialbygget AN kit1) Ingen av disse bruker kretsen til AN kits foresten.. Det er mitt eget valg. . Hadde ferdigbygget tidligere. (dac 1.1 signature, AN conquests, AN-J Høyttalere) Alle er uansett flotte produkter.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hei. Trenger tips fra dere.
    Ser at det ligger AudioNote DAC'er på torget her. Lurer på hva som er best 2.1x fabrikkbygd eller 2.1 level b sign kit?
    Har Hegel HD20 DAC i dag.
    Det er ganske umulig å svare på desverre:)
    Viss du får tak i innmat bilder av begge så kan man sikkert komme med mer eller mindre reflektert synsing om hva som er "best". Du får sannsynligvis uansett mange forskjellige svar:D
    De få gangene jeg har fått sammenlignet litt fabrikk og kit,så synes jeg på AN høytalere at fabrikksakene stort sett alltid har hatt en bedre og mer lineer balanse,dvs mindre ting som kan stikke seg ut.
    Byggesettene har ofte deler inni som AN UK ikke ville valgt som match mot sine høytalere.
    Men uansett,samme vilken du eventuellt måtte gå for så tror jeg du får en musikalsk dac,med AN DACer sin evne til levende,naturlige og litt analoglignende gjengivelse.
    Liker du å lodde å styre litt så tror jeg at jeg hadde valgt byggesettet,og det kan uansett godt vere at byggesettet har overalt bedre kvalitet på delene,mens tonalt sett så er muligens fabrikk DACen jamnere opp mot AN høytalere.Mener å huske du kjøpte et par AN E for ikke så lenge siden?

    Uansett,dette er stort sett vill gjetting fra min side:D
    Å gi råd innen hifi synes jeg er ekstremt vanskelig.Dette blir litt som å svare på hva som er best av hvitvin og rødvin;-)
     
    Sist redigert:

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Har forkastet planen om å reparere dacen selv med hjelp, så har sendt den til reparatøren Viggo Halmøy.
    Han påpekte at jeg burde hatt en 75 ohms motstand på rca inngangen på digital-kortet, hvorfor har ingen kommentert det på bildene jeg la ut tidligere?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.392
    Antall liker
    11.229
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har forkastet planen om å reparere dacen selv med hjelp, så har sendt den til reparatøren Viggo Halmøy.
    Han påpekte at jeg burde hatt en 75 ohms motstand på rca inngangen på digital-kortet, hvorfor har ingen kommentert det på bildene jeg la ut tidligere?
    Vi har da prøvd å hjelpe deg så godt vi kan. Hvorfor får jeg følelsen av du du ikke synes det er godt nok? Lett å se den mangler.
    Mulig forrige eier brukte xlr inngangen og ikke RCA? Og du skrev ikke hva du selv brukte heller.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Tja,jeg har ikke sett noen 75 ohms motstand på noe AN digitalkort.

    edit: Jeg har heller aldri sett nøye etter;-) Kikket på et par nå og det ser ut som der er en 75 ohms motstand.Beklager:D
     
    Sist redigert:

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Vel det er ikke et problem, er nok ikke skyldig i problemet, er jo bagatell i forhold til relevanse:). Hadde jo vært greit selv om jeg brukte xlr, i tilfelle mann får en ekstra kilde som bruker rca.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.139
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Har forkastet planen om å reparere dacen selv med hjelp, så har sendt den til reparatøren Viggo Halmøy.
    Han påpekte at jeg burde hatt en 75 ohms motstand på rca inngangen på digital-kortet, hvorfor har ingen kommentert det på bildene jeg la ut tidligere?
    Vi har da prøvd å hjelpe deg så godt vi kan. Hvorfor får jeg følelsen av du du ikke synes det er godt nok? Lett å se den mangler.
    Mulig forrige eier brukte xlr inngangen og ikke RCA? Og du skrev ikke hva du selv brukte heller.
    Jeg er forrige eier av denne dac'en.
    Brukte den sammen med cd drivverk eller dvd driverk og brukte ikke xlr inngangen.
    Ikke skjønner jeg heller så mye av de problemene roberth har med den, har alltid fungert smertefritt hos meg. Har den fått samme behandling i posten som pc'en til jentungen? Uansett er det synd at du ikke får den til å virke ordentlig.

    Dac'en er forøvrig bygd hos tidligere importør av Audio Note

    Håvard
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvilke erfaringer har folket med å kjøre signalet fra drev balansert kontra ubalansert ? Innbiller meg at kretsen ikke er fullbalansert og at xlr på disse dac'ene er mest en gimmic..
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hvilke erfaringer har folket med å kjøre signalet fra drev balansert kontra ubalansert ? Innbiller meg at kretsen ikke er fullbalansert og at xlr på disse dac'ene er mest en gimmic..
    Er det i det hele tatt noen som bruker XLR inngangen her inne? Nettopp byttet om fra XLR til USB, det er mer praktisk. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er ikke plass nesten til usb kort i min. Men det kommer det. Alltid fint med muligheter.. :)
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    96
    Antall liker
    141
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Hei!

    Jeg er ny her. Det ligger mye info her og mange som liker AN som jeg gjør. Jeg har en god del erfaring med AN fra Nederland, spesielt med bygging av AN høyttalere.

    Jeg har 2 par AN-E høyttalere: AN-E/L (fabrikk) og AN-E/Spa med black gates og silver voice coils (kit), DAC 1.2x (kit) med Border patrol PSU (svært modifisert) DAC 3.1x i kombinasjon med CEC drive. AN-Vx for digital signal og RCA. AN Kit1 (300B) + Border patrol PSU og bruker nå en Dared VP-845 (modifisert) integrert forsterker.

    Jeg har alltid likt AN, men disse produkter er også svært følsom for passering, rør, kabler etc. Det er ofte tålmodighet som gjelder for å få det beste ut av det :)

    Beklager for dårlig norsk...

    M
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.392
    Antall liker
    11.229
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Norsken er super :)
    Velkommen skal du være-

    Hvordan vil du sammenligne
    AN-E/L (fabrikk) og AN-E/Spe lydmessig?
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    96
    Antall liker
    141
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Takk!

    Min erfaringen er at lydmessig en kit høyttaler aldri topper en fabrikkhøyttaler når det gjelder naturlig klang av instrumenter og balansen mellom lav/mid/høy. Det er egentlig det samme som Peter Q fra AN sier. AN matcher sine høyttalere veldig nøyaktig. Kit høyttalere er heller ikke på samme nivå som fabrikkhøyttalere og har mer avvik.

    Min AN-E/Spa er bedre på noe parametere som jeg tror er på grunn av Spa kabling, Silver voice coils og black gates. I en direkte sammenligning er det også tydelig at min AN-E/Spa har litt mer 'bloom' som kommer enten fra brukt skap material eller dempningsmaterial.

    Jeg bruker samme skap material som AN bruker men måte AN bygger høyttalere er litt mer avansert enn det jeg klarer. Jeg har også sett flere AN-E's på innsiden så jeg vet hvordan AN bruker dempingsmaterial ( i hvert fall på de gamle AN-E modeller uten hemp og alnico) . Det som blir anbefalt ved bygging av en standard kit (Audionotekits.com) er helt anderledes enn hva AN bruker i sine fabrikkhøyttalere. Jeg har prøvd med min AN-E og matche dempingen og klang så godt som mulig med min AN-E/L som referanse.

    Jeg vet ikke hva en AN-E/L/Spe/Spx koster i dag. Men jeg skulle ha valgt en slik fabrikkhøyttaler over en mer avansert kit med Silver voice coils, alnico og sølv kabling hvis prisen skulle bli omtrent like.

    M.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Fungerer som den skal, men let diverre bæsj på Rega Ela. Ikkje at eg tar det så veldig tungt, dårlig match på papiret in the first place.
    Edit: Fungerer ikkje. Etter 5 låter kom ei bølge av støy, vips høgre høgtalar borte.
     
    Sist redigert:

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fungerer som den skal, men let diverre bæsj på Rega Ela. Ikkje at eg tar det så veldig tungt, dårlig match på papiret in the first place.
    Edit: Fungerer ikkje. Etter 5 låter kom ei bølge av støy, vips høgre høgtalar borte.
    fan ta, overergelig at den ampen ikke kan oppføre seg :(

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Fungerer som den skal, men let diverre bæsj på Rega Ela. Ikkje at eg tar det så veldig tungt, dårlig match på papiret in the first place.
    Edit: Fungerer ikkje. Etter 5 låter kom ei bølge av støy, vips høgre høgtalar borte.
    det er en mandagsamp! Kjipt som farken
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.984
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    puhh!
    så på mobilen at det ikke var Joppe!:cool:

    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.984
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hei
    takk for sist!
    håper DEN oppfører seg bra
    stod på i flere dager hos meg, men enkelte ggr tåler ikke ting å transporteres.....
    PS HUSK AT DEN NÅ ER EN REN POWERAMP,,,pot er frakoblet og signalet går via sølv i silke rett inn på kortet
    mvh
    Leif
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hei
    takk for sist!
    håper DEN oppfører seg bra
    stod på i flere dager hos meg, men enkelte ggr tåler ikke ting å transporteres.....
    PS HUSK AT DEN NÅ ER EN REN POWERAMP,,,pot er frakoblet og signalet går via sølv i silke rett inn på kortet
    mvh
    Leif
    Skal bli interessant, spørs om jeg får spilt lavt nok nå da ;)
    Takk igjen Leif

    /jan
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.984
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du har vel vanlig volumkontroll i pre?
    den løsningen som var, er noe dritt, fordi den virker både som volum og tonekontroll siden pre så variabel inn-impedanse ved ulike volumsettinger
    poten i seg selv var heller ikke noe å rape over:rolleyes:
    mvh
    Leif
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    du har vel vanlig volumkontroll i pre?
    den løsningen som var, er noe dritt, fordi den virker både som volum og tonekontroll siden pre så variabel inn-impedanse ved ulike volumsettinger
    poten i seg selv var heller ikke noe å rape over:rolleyes:
    mvh
    Leif
    sitter en noble vol pot i M2, mye gain.....
    Arvingen bytter amper etterpå så får vi se og høre :)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn