Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pboden

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2003
    Innlegg
    31
    Antall liker
    5
    Audio notes venner

    Da er jeg også blitt ny eier av AN Dac kit 2.1 og vil bruke de nærmeste dagene/ukene å sette sammen kittet. Forhåpentlig blir jeg etterhvert en lykkelig eier av dacen. ;D

    Jeg satset på en versjon som gutta fra Upgrade Audio anbefalte, men uten I/V Transformatorer grunnet budjettet samt mulighet til å foreta oppgraderinger etterhvert. Erfaring tilsier at oppgraderingsspøkelse kommer tidligere enn først antatt.

    Noen som har erfaring med og uten disse transformatorene?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Audio notes venner

    Det er helg, er det ikkje?
    Impulsbydde på denne:

     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Audio notes venner

    Nå ligg budet på 242$. Eg har satt maks bud til 300$ og så kjem frakt på 60$ i tillegg. Får prøve å få den sendt som gift med 100$ verdi om eg vinner. Virker som eit bedre rørprealternativ enn diverse kinesisk til prisen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    erlandsen skrev:
    Jeg har versjonen uten fjernkontroll. Hva koster denne?

    Hilsen Egil
    Mener jeg betalt rundt 4500,-kr m/fj.kontr. hos importør i sin tid.

    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.129
    Antall liker
    734
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Noen som kjenner til specs på den serien? Er dette noe å ha i oppsett nr to kanskje?

    Ser jo flott ut da :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Det låter neppe dårlig , det er jo tross alt audionote... ;)

    Gid jeg bare kunne fått min nye amp snart...... ;D

    Espen
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Audio notes venner

    ssm skrev:
    Det låter neppe dårlig , det er jo tross alt audionote... ;)

    Gid jeg bare kunne fått min nye amp snart...... ;D

    Espen
    Det kan da ikke være lenge igjen nå vel? Julegaven i år? ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Hei shaunv.....det begynner vel å hjelpe ja......jo da en av julegavene , jeg har vært raus mot meg selv i år....jeg får kjøpe noe skikkelig til sønnen min og , så han blir gla i år han og....

    Håper på å ha ampen i hus ei uke før jul omtrentlig...

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Grats med ny pre :)

    Ikke for å lage noen skår i gleden men....blir den noe billigere kontra å kjøpe en her hjemme ?
    Hvis den blir tatt inn på lovlig vis altså. (moms/toll gebyr)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Audio notes venner

    Har preen til Ludo på besøk! :D
    Dæven, ble nesten målløs, for et vannvittig bra lydbilde, oppløst og detaljert, luftig i toppen, den graver frem bassinformasjon som ikke jeg viste var der.
    "Audio Note" står det formelig skrevet i lydbildet, musikalsk som få, vi snakker så langt fra analytisk man kan tenke seg.
    5687 har helt klart noe for seg, er absolutt noe å tenke på. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Continuo skrev:
    ......den graver frem bassinformasjon som ikke jeg viste var der.
    Jasså ;D 8)


    Nuvel, holde oss til topic ;)
    Hva er forskjellen på din og Ludo's pre ?

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Audio notes venner

    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    ......den graver frem bassinformasjon som ikke jeg viste var der.
    Jasså ;D 8)


    Nuvel, holde oss til topic ;)
    Hva er forskjellen på din og Ludo's pre ?

    /jan
    Min er en ganske så ordinær L2.
    Ludo har en M/L3 som er oppgradert med utgangstrafoer og et nytt kort med 5687 rør.
    Ludo kan sikkert korrigere meg.

    Min høres "lukket" ut i forhold, det sier vel litt? ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Høres spennende ut.
    Litt ekstra morro når du har muligheten til å prøve begge, sammtidig, i samme anlegg :)

    Noe å sikte mot du nå gamle ørn :)

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Audio notes venner

    Continuo skrev:
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    ......den graver frem bassinformasjon som ikke jeg viste var der.
    Jasså ;D 8)


    Nuvel, holde oss til topic ;)
    Hva er forskjellen på din og Ludo's pre ?

    /jan
    Min er en ganske så ordinær L2.
    Ludo har en M/L3 som er oppgradert med utgangstrafoer og et nytt kort med 5687 rør.
    Ludo kan sikkert korrigere meg.

    Min høres "lukket" ut i forhold, det sier vel litt? ;)
    Med et så velbygd og godt innspilt 5687-kort som Ludo har, skulle det bare mangle om det ikke låter bra. ;D ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Hva er forskjellen på en L3 og en M3 Linefra audionote...bortsett fra at førstnevnte er byggesett.....

    Kommer den opp mot en M3 Line lydmessig mon tro ? Går ut fra at L står for line...

    Jeg vet jo hvordan en M3 spiller , som har en.....er det noe opimot eller likt er det temmlig ok det gitt... ;D

    Vindicator lar vente på seg , og min M3 står ubrukt å støver ned her.... :eek:

    Ikke bra i det heletatt syntes nå jeg , sånn har den stått i 2mnd.....nå kjenner jeg at jeg er lei ventetida på trinnet ,

    Det som er helt sikkert , er at :"de gutta i UK saler å rir ikke samma dagen i allefall" ;D ikke samme uka heller er jeg redd!

    Men det kom ikke som noe sjokk denne ventetiden , det er bare det at tiden er "utgått" i forhold til lovnader fra IMPORTØRENS side......fra selgers side er det fortsatt litt margin......

    Mvh Espen
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.129
    Antall liker
    734
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Birger har vært generøs nok til å spille inn spetakkelt for meg, han er helt utrolig sånn sett ;D ;D ;D

    Jeg opplevde vel det samme når jeg satte inn utgangskortet og trafoene... Roen i lydbildet, holografien samt den utrolige stramme gjengivelsen var ting som tok meg litt på senga - var ikke klar over at overgangen skulle bli såpass dramatisk... Og lydbildet forsvant atter en gang utover høyttalerne og bredte seg i rommet!

    Slettes ikke verst...! Det fine med AudioNote er at man kan bygge på og oppgradere stort sett hele tiden, er alltids noen 'tweaks' man kan gjøre. Og det er jo nesten halve moroa :)

    Hos Continuo så slet vi endel med at volumet ble nesten lattering lavt! Kan det være at preampens utgangsimpedans matcher dårlig med 300B-saken han har?

    Continuo: Kos deg med den imorra kveld også, kommer til å ha monoblokkene på ombygging nesten hele kvelden så nyt musikk istedet for å stresse på glatte vinterveier ;)

    Birger: Stikker kanskje innom før helga for å teste ut signel-kortet til Gary ;)
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Audio notes venner

    ..og best av alt så slipper en å bekymre seg for hva annet en kunne brukt kronene på. ;D

     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Audio notes venner

    ssm skrev:
    Hva er forskjellen på en L3 og en M3 Linefra audionote...bortsett fra at førstnevnte er byggesett.....

    Kommer den opp mot en M3 Line lydmessig mon tro ? Går ut fra at L står for line...

    Jeg vet jo hvordan en M3 spiller , som har en.....er det noe opimot eller likt er det temmlig ok det gitt... ;D

    Vindicator lar vente på seg , og min M3 står ubrukt å støver ned her.... :eek:

    Ikke bra i det heletatt syntes nå jeg , sånn har den stått i 2mnd.....nå kjenner jeg at jeg er lei ventetida på trinnet ,

    Det som er helt sikkert , er at :"de gutta i UK saler å rir ikke samma dagen i allefall" ;D ikke samme uka heller er jeg redd!

    Men det kom ikke som noe sjokk denne ventetiden , det er bare det at tiden er "utgått" i forhold til lovnader fra IMPORTØRENS side......fra selgers side er det fortsatt litt margin......

    Mvh Espen
    M3 har bytta navn til L3, sikkert p.g.a at de ikke skal forveksles med de ferdigbygde M3. :)

    Det er muligens også en annen årsak, riaaen heter jo M3 phono. :-\
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Audio notes venner

    BHO skrev:
    Med et så velbygd og godt innspilt 5687-kort som Ludo har, skulle det bare mangle om det ikke låter bra. ;D ;D
    Du har gjort en fennomenal jobb der BHO! :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Audio notes venner

    Ludo skrev:
    Continuo: Kos deg med den imorra kveld også, kommer til å ha monoblokkene på ombygging nesten hele kvelden så nyt musikk istedet for å stresse på glatte vinterveier ;)
    Kjempeflott Ludo! :D
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Audio notes venner

    Hva er det "hotteste" da (av kits)?

    L2 med 5687, eller L3 med 5687 ?

    Regner med at 5687 funker med utgangstrafoer?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.129
    Antall liker
    734
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Jeg har gått fra L2 m/12AU7 til L3 m/5687 og trafoer - det ble en stor oppgradering av lyden. Sistnevnte er nok hottest av de to...
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Over til mindre omtalte DIY greier her,.....

    AN har kit stepup.....4004 kr for å være nøyaktig....Vurderer å prøve meg på trafobasert stepup med tiden...Egentlig frister Bent sin MU. Men jeg lurer litt på hvor god denne stepupen fra a.n egentlig er?

    Originale koster jo fra 3k og opp til 40k....sistnevnte er hinsides for en trafo....ok da det er en til hver kanal men allikevel ;D

    Har noen erfaringer med denne kit trafoen som UA selger ? pickup og spiller det skal brukes med er i avataren , og jeg har ev forventninger til meget bra vinyllyd med ev neste stepup(bra i dag og for så vidt)Thorhauge aktiv.

    Internimpedanse etc har jeg ikke tatt for meg enda , men dette vil seff bli ettersett før handling ang matching....Dersom noen har erfaringer rundt denne vil jeg gjerne høre om det....koster ikke flesk å prøve , men kan godt bruke tida på andre ting ,om den ikke er bra ;)

    Riia er innebygget Audionote M3 phono , oppgradert med sølv i signalveien...og fremstår som meget god....

    Jeg tenker igjen , kan det bli noe å hente på synergieffekten( både på å bygge og kjøpe feridig i så tilfelle..)..Hadde vært gøy å bygget en da...litt uggale mål på boksen med det får så være....ikke å få i blank/silver heller , det kan lages og er ingen hindring i så måte.......


    Noen med erfaringer,...?

    Espen
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Audio notes venner

    Jeg har prøvd den, men slet med støy/during, kan helt sikkert løses, og husk at det var her hos meg, er neppe trafoen sin skyld. :-\
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    ØivindJ skrev:
    Hva er det "hotteste" da (av kits)?

    L2 med 5687, eller L3 med 5687 ?

    Regner med at 5687 funker med utgangstrafoer?
    L2 bruker ikke 5687,L3 bruker 5687 røret ,og L3 uten utgangstrafoer er neppe noe alternativ.L3 med 5687 er en annen krets enn den man finner i L2,og L3en skal vere noenlunde det samme som GAMLE fabrikk Audio Note M3. L'en kom fordi man forståelig nok ville skille fabrikkbygde AN og byggesettene,siden det er forskjel på de.
    Audio Note er generøse nok til å gjøre mye av sin kunnskap tilgjengelig i byggesettene,men de legger nok ikke alle kortene på bordet.Da hadde de vert konkurs for lenge siden ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Hvis trafoene er gode , og det spiller bra , OG at brum blir ett probelem , skal jeg skjekke hva jeg kan få ett std kabinett for , slik kan hele kabinettet isoleres/skjermes for å generere støyproblematikk kanskje ?

    Hva har du sammenliknet med når du testa stepupen , og hvordan pu brukte du ?

    Var den konfig. for 20 eller 26db gain forresten ? Det var den byggetrafoen du prøvde var det ikke...? Byggde du selv..?

    Mvh Espen
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Audio notes venner

    ssm skrev:
    Hvis trafoene er gode , og det spiller bra , OG at brum blir ett probelem , skal jeg skjekke hva jeg kan få ett std kabinett for , slik kan hele kabinettet isoleres/skjermes for å generere støyproblematikk kanskje ?

    Hva har du sammenliknet med når du testa stepupen , og hvordan pu brukte du ?

    Var den konfig. for 20 eller 26db gain forresten ? Det var den byggetrafoen du prøvde var det ikke...? Byggde du selv..?

    Mvh Espen
    Jeg lånte step-upen fra Upgrade Audio, jeg prøvde begge valgene.
    Det er nok sannsynligvis PU som er synderen, det er en DV 17karat.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Jaggu morro med M2 (phono) i hus igjen :) (bare på lån, intil videre ;) )

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    he he , da blir det nok handel.......ps ikke selg den om du handler nå da....du angrer bare allikevel ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    ssm skrev:
    he he , da blir det nok handel.......ps ikke selg den om du handler nå da....du angrer bare allikevel ;D
    Hehe er noe i det ;)

    Vi får se. Spiller meget bra på cd, vinyl så henger den litt etter PV8'n, føler jeg.
    Kan jo være røra som rører det til litt for alt jeg vet, ikke åpnet pre'n ennå.
    Uansett utrolig morro å høre M2'n igjen.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Du får vel fleske tell.... ;D

    pv 8 er denne under pv 10 , kan jeg ikke skjønne annet enn at en audionote vil spille LANGT bedre.....gikk jo fra pv 10 til m3....VANVITTIG mye bedre for å si det mildt... :p

    riiaen der skal vel være ok, jeg vet ikke hvor mye forskjell det er på de respektive riiakortene , men .

    Kan du ikke kjøre løs riia rett i linjeutgang Jan ?...eller har du innebygget i pv en også----

    PV er ikke det en urgammel bil da :p?................he he.

    Bare å kose seg med en toer i hus Jan,......

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    PV8 er en god gammel pre med orntli riia innebygd :)
    I mine ører en bedre pre enn bla PV10 men meg om det.
    Har ikke noen løs riia liggende å slenge. Kun en gammel Denon step-up.

    Skal se om jeg orker skru av lokket i morgen og se hva som befinner seg der.

    Men jøss ja, det er en vannvittig artig pre :) Masse potensiale i den, vi får se. Skal ha den her en stund fremover så da får man vent seg ;)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn