Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gemini13 skrev:
    JanR skrev:
    Noen her på berget som har erfaring med AN Meishu (line/phono) ?

    Evt noen i nærområdet som har en, vært utrolig interesant å fått prøvd en her i heimen.

    /jan
    Litt erfarig har jeg som lykkelig eier.
    Prøvde Oto, deretter Sorro, til sist Meishu.
    I mitt oppsett var det ikke tvil om hvilken som passet best. :)
    Men så morro :)

    Nå har jeg hørt endel 300B amper, og OTO SE.
    Noen mulighet for at du kan, for eks, fortelle litt om forskjellene mellom OTO og Meishu ?
    Bortsett fra det er 2 forskjellige amper med forskjellige rør 8) hva vil du si går i Meishu's favør ?

    Spør vanskelig men er ille nysgjerrig :)

    ps: du skulle vel ikke bo i nærheten av Særp ? ;)

    /jan
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    Kan prøve på en liten forklaring.

    I Meishu's favør;

    høytalerne ble fulle av "liv", ble mer av alt, mere dynamikk,trykker mer
    flottere mellomtone (er vel 300 røret), ble rett å slett, enda morsommere å høre på musikk.
    Oton er bra den, men Meishuen (versjon silver) er bedre her hos meg.
    Prisen må jo selfølgelig tas i betrakning.

    Bor desverre langt unna Særp

    Mvh

    Geir
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Greit nok :)
    Synd du ikke bor nærheten.

    Hatt OTO SE og den spiller absolutt som en AN men ikke som en triode ;)
    Tenker da på musikalitet, god på stemmer-mellomtone, typisk AN vil jeg tro.

    Hørt Zero/M2/M3 og må innrømme at M2 er den som passer meg best.
    Har en mistanke om at Meishu (silver eller ikke) har endel av de egenskapene som M2 har. Varme/romantisk/rør'ish ;)

    De jeg derimot ikke har prøvd her er 300B.
    Må se å få lånt meg en 300B amp. Evt en Meishu.

    /jan
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    Håper du får lånt deg en 300B amp, messa i Horten kanskje?
    Audio Note folka skal jo ha stand, send dom en mail, koster ikke å spørre.

    Hvis ikke kan jeg forvirre deg litt. ???

    Jeg har hørt M3 med P4 blokker, pokker det glemmer jeg ikke :) :)

    Frem til annet er hørt er M6+ P4 blokker neste bytte når lottoen skulle slå til.

    Mvh
    Geir
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gemini13 skrev:
    Håper du får lånt deg en 300B amp, messa i Horten kanskje?
    Audio Note folka skal jo ha stand, send dom en mail, koster ikke å spørre.

    Hvis ikke kan jeg forvirre deg litt. ???

    Jeg har hørt M3 med P4 blokker, pokker det glemmer jeg ikke :) :)

    Frem til annet er hørt er M6+ P4 blokker neste bytte når lottoen skulle slå til.

    Mvh
    Geir
    Hørt M3 på blokkene til Håkon R.
    Også hørt M3 på BP 300B :) (BHO)
    Misforstå meg rett, M3 er en uforskammet bra pre men ikke så varm og god som jeg fortrekker. M2 har den varmen og "romatikken" som jeg liker.

    Vi får se, får snakke litt med AN/Audiocompaniet (Olav F) på messa.
    Om Meishu spiller bedre her enn comboen Svampen (2A3) og en lett moddet M2...vel det vil vise seg ;)
    Vært morro og testet, bare for A: få det ut av huet, B: bli hektet på Meishu ;D

    ps: synd ikke Meishu blir levert med 2A3 ;)

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Er ikkje 300B-forsterkere lett "ombyggbare" til 2A3 generellt, eller er det bare eg som fantaserer? Meiner eg har sett det @ internett.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Er ikkje 300B-forsterkere lett "ombyggbare" til 2A3 generellt, eller er det bare eg som fantaserer? Meiner eg har sett det @ internett.
    Men hvem i alle dager ville finne på noe sånt?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Er ikkje 300B-forsterkere lett "ombyggbare" til 2A3 generellt, eller er det bare eg som fantaserer? Meiner eg har sett det @ internett.
    Ikke bare men det finns vel ett par kit der ute som tilbyr 300B og/eller 2A3.
    Mener Bottlehead hadde en amp i så måte.
    Lett ombyggbare er vel å dra det litt langt kanskje.


    rolfozzy skrev:
    Men hvem i alle dager ville finne på noe sånt?

    Tja si det.

    /jan
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.678
    Antall liker
    2.885
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    De nye interstage monoblokkene kan jo bygges valgfritt 2A3 300b. Hørt på makan. Mvh Geir.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lille hiawata skrev:
    De nye interstage monoblokkene kan jo bygges valgfritt 2A3 300b. Hørt på makan. Mvh Geir.
    Der ser du.

    Uansett, for min del er både 300B og AN/kit blokker ikke noe option.

    Til nød Meishu, men igjen....må høres i heimen først.

    ps: for ordens skyld, har ikke noe i mot 300B. Det er ett helt ok rør.

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    "Til nød Meishu" "Et ok rør". Akkurat, ja.


    Sett deg rolig ned nå, Rolf. Pust med magan. Og ta deg en pille. ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    "Til nød Meishu" "Et ok rør". Akkurat, ja.


    Sett deg rolig ned nå, Rolf. Pust med magan. Og ta deg en pille. ;D

    Det er jo bare Jan.

    Han må legges i strekkbenk,lenge,før han går med på at noe er bedre enn lommelyktpærene 2A3.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.793
    Antall liker
    21.447
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    "Til nød Meishu" "Et ok rør". Akkurat, ja.


    Sett deg rolig ned nå, Rolf. Pust med magan. Og ta deg en pille. ;D

    jeg har iaff kastet meg over pilleboksen og forsyner meg grovt...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gutter gutter gutter, når dere først er i gang ta såpass at det holder.

    /jan
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.678
    Antall liker
    2.885
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jan R har du hørt kitene til AN med kremkomponenter ? Min M3 pre med Bg Wkz, An Tantalum 2w , Mundorf tube cap. Ja den spilte så mye bedre enn min tidligere pre Cary Slp 05 at det er helt sykt. En suppe blir aldri bedre enn ingridiensene man putter oppi.Piller tar man for andre problemer. Respekterer dine synspunkter Jan R det er dine penger og din lydfilosofi, men undervurder aldri komponentkvaliteten. Mvh Geir.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lille hiawata skrev:
    Hei Jan R har du hørt kitene til AN med kremkomponenter ? Min M3 pre med Bg Wkz, An Tantalum 2w , Mundorf tube cap. Ja den spilte så mye bedre enn min tidligere pre Cary Slp 05 at det er helt sykt. En suppe blir aldri bedre enn ingridiensene man putter oppi.Piller tar man for andre problemer. Respekterer dine synspunkter Jan R det er dine penger og din lydfilosofi, men undervurder aldri komponentkvaliteten. Mvh Geir.
    Joda, har hørt endel.
    Ikke sagt noe negativt om noe heller jeg. Hva jeg vil ha og ikke ha har ikke nødvendigvis noe med bra eller dårlig å gjøre det går mere på smak-preferanser.
    Hørt interstage blokker som har vært dratt relativt langt, samme med M3.
    Tar den delen med komponentkvalitet alvorlig. Personlig så liker jeg ikke å dra AN produkter for langt, kan bikke over til mere "hifi" og det liker man jo ikke når man snakker om AN.
    Bare for ordens skyld, min 2 er moderat modifisert, og ja til det litt bedre ;)

    Det jeg kunne tenkt meg hørt, igjen, er en Meishu.
    Gjerne en helt original en.

    Diskusjonen om rør kan de andre sikkert ta i en annen tråd :)

    /jan
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Mener jeg har sett skjema på Meishu og synes og huske at det er meget likt den glimrende AN kit 1.Mulig Meishu kjører 6SN7 i paralell første trinn,det gjør ikke kit 1.

    Ellers var vel en av favorittforsterkerene til Paul Klipsch på hjørnehorna en 2A3 push-pull forsterker, Jan ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    Mener jeg har sett skjema på Meishu og synes og huske at det er meget likt den glimrende AN kit 1.Mulig Meishu kjører 6SN7 i paralell første trinn,det gjør ikke kit 1.

    Ellers var vel en av favorittforsterkerene til Paul Klipsch på hjørnehorna en 2A3 push-pull forsterker, Jan ;)
    Eneste jeg vet sikkert er at linjekortet i Meishu (var iaf) mye likt om ikke identisk til M2 sitt. 6SN7 basert ja, deilig og varmtlydende rør ;)

    Vel for å sitere vår venn PWK,- " 1 triode watt is enough....! " (Han snakket om klipschorn)

    Kom vel i forbindelse med at en av de ansatte lurte på om ikke en pentode amp ville låte "bedre" på k-horn enn for eks triode amp. Mere effekt måtte være bra mente vedkommende.

    Ang 2A3 PP og PWK, jeg skal jaggu finlese litt i boka .





    /jan
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    JanR skrev:
    Eneste jeg vet sikkert er at linjekortet i Meishu (var iaf) mye likt om ikke identisk til M2 sitt. 6SN7 basert ja, deilig og varmtlydende rør ;)

    Vel for å sitere vår venn PWK,- " 1 triode watt is enough....! " (Han snakket om klipschorn)

    Kom vel i forbindelse med at en av de ansatte lurte på om ikke en pentode amp ville låte "bedre" på k-horn enn for eks triode amp. Mere effekt måtte være bra mente vedkommende.

    Ang 2A3 PP og PWK, jeg skal jaggu finlese litt i boka .





    /jan
    Viss Meishuen har kun 1 6SN7 rør så er de ikke paralellkoblet,har M2en også kun 1 6SN7 rør?
    Jeg digger 6SN7 røret også ;D ,og jeg har etterhvert en plan om å bygge en trafokoblet 6SN7 forforsterker,men det spørs om og når den blir satt ut i livet.....

    Ellers var den Meishuen du la inn bilde av, en over standard versjon tror jeg,endel Black Gate i strømforsyningen,C-kjerne utgangstrafoer...
    Ser også at kit 1 i sammenligning har en mye enklere og ikke fullt så god strømforsyning som Meishu,men selve signalveien tror jeg er omtrent identisk med kit 1.
    God strømforsyning har som kjent også veldig mye å si for lyden ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ser ut som det er samme kortet (linje) som i M2, iaf på bildet.
    Sitter kun ett, 1 , 6SN7 i min også, M2 Phono. Og ja, 6SN7 er ett artig og likanes rør ;)

    Bruker ett ECC33 i M2'n min, bruker også 2stk ECC33 i Svampen (2A3'n)
    Og nei, det er ikke noe støy å høre i hønna. (utrolig nok)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Rune S skrev:
    Mener jeg har sett skjema på Meishu og synes og huske at det er meget likt den glimrende AN kit 1.Mulig Meishu kjører 6SN7 i paralell første trinn,det gjør ikke kit 1.

    Ellers var vel en av favorittforsterkerene til Paul Klipsch på hjørnehorna en 2A3 push-pull forsterker, Jan ;)
    Fra et intervju med Paul Klipsch.

    Jo, det är fortfarande roligt... men det är ett hårt jobb att motarbeta de felaktiga uppfattningar som sprids av mina kollegor... jag vill inte ge mig in i diskussionen om rör kontra transistorer... men för min del är rörförstärkare passé. Man kan bygga en lika bra förstärkare med rör som med transistorer men transistorförstärkaren håller i evigheter medan rörförstärkaren kräver nya rör varje år.

    Jag har testat flera förstärkare av båda typerna för distorsion och transistorförstärkarna har varit bättre. Folk säger att rör låter bättre och mitt svar är: B U L L S H I T !
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    rolfozzy skrev:
    Fra et intervju med Paul Klipsch.

    Jo, det är fortfarande roligt... men det är ett hårt jobb att motarbeta de felaktiga uppfattningar som sprids av mina kollegor... jag vill inte ge mig in i diskussionen om rör kontra transistorer... men för min del är rörförstärkare passé. Man kan bygga en lika bra förstärkare med rör som med transistorer men transistorförstärkaren håller i evigheter medan rörförstärkaren kräver nya rör varje år.

    Jag har testat flera förstärkare av båda typerna för distorsion och transistorförstärkarna har varit bättre. Folk säger att rör låter bättre och mitt svar är: B U L L S H I T !
    Svensken Paul Klipsch ?

    Vel,min erfaring med Klispchhorns 15"er gjør at jeg på de høytalerene ikke nødvendigvis er uenig med han.Da jeg hørte de spille fantastisk hos Audiocompaniet ble de drevet av en kraftig Copland forsterker,og mener det var en hybrid med transistor i utgangen.
    Kit 1 med 300B og 8 watt funket ikke spessielt bra på Klipschhorn i mitt rom ivertfall,men det rommet var langt fra optimalt til Klipschhorn heller.Beste resultatet hadde jeg igrunnen med 50 talls RCA monoblokkene som LMC overtok,klassisk Quad II ish forsterker med push-pull KT66,tror den var rundt 15watt eller noe i nerheten.

    Men nå må vi skille bra høytalere fra mindre bra :D ;D ,og vi er strengt tatt i en AN tråd ;D
    (ment som spøk Jan ;) ,i tilfelle uklart )
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    rolfozzy skrev:
    Fra et intervju med Paul Klipsch.

    Jo, det är fortfarande roligt... men det är ett hårt jobb att motarbeta de felaktiga uppfattningar som sprids av mina kollegor... jag vill inte ge mig in i diskussionen om rör kontra transistorer... men för min del är rörförstärkare passé. Man kan bygga en lika bra förstärkare med rör som med transistorer men transistorförstärkaren håller i evigheter medan rörförstärkaren kräver nya rör varje år.

    Jag har testat flera förstärkare av båda typerna för distorsion och transistorförstärkarna har varit bättre. Folk säger att rör låter bättre och mitt svar är: B U L L S H I T !
    Svensken Paul Klipsch ?

    Vel,min erfaring med Klispchhorns 15"er gjør at jeg på de høytalerene ikke nødvendigvis er uenig med han.Da jeg hørte de spille fantastisk hos Audiocompaniet ble de drevet av en kraftig Copland forsterker,og mener det var en hybrid med transistor i utgangen.
    Kit 1 med 300B og 8 watt funket ikke spessielt bra på Klipschhorn i mitt rom ivertfall,men det rommet var langt fra optimalt til Klipschhorn heller.Beste resultatet hadde jeg igrunnen med 50 talls RCA monoblokkene som LMC overtok,klassisk Quad II ish forsterker med push-pull KT66,tror den var rundt 15watt eller noe i nerheten.

    Men nå må vi skille bra høytalere fra mindre bra :D ;D ,og vi er strengt tatt i en AN tråd ;D
    (ment som spøk Jan ;) ,i tilfelle uklart )
    Hehe tog an ;)

    Det som derimot er interesant, for å holde oss til topic/AN, er at hønna (og Forte II) fungerer meget bra sammen AN pre's og 2A3.
    At andre deler sine erfaringer er ubetinget positivt, iaf for meg :) Både med tanke på AN og høytalere som AN snakker godt sammen med.

    Det som er sikkert er at hønna og AN er kommet for å bli, ja tro meg :)
    Er som sagt veldig nysgjerrig på Meishu, er vel den eneste som jeg (pr i dag) muligens kunne tenkt meg å byttet ut M2/2A3 ampen med.
    Men igjen...man vet ikke før man har prøvd hjemme.

    Får se om jeg kan få grint til meg en som kan testes hjemme over noen dager.

    /jan
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.982
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    å bruke KIT1 som sannhets referanse for hva 300B kan gjøre i bassen på et par klipsch 15 tommere,er latterlig, med de sløve Audio Note powersupplyene
    300 B krever et STIVT psu !
    imo
    mvh
    Leif
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg håper da inderlig ikke at jeg gir inntrykk av å sitte på sannheten eller referansen ??? ,eller jo referansen min er trommesettet i kjelleren ;) ,innen hifi finnes ingen sannheter tror jeg.
    Jeg hadde et ræva rom til Klipschhorn,så omtrent samme hva jeg hadde satt på av forsterkere hadde det blitt vanskelig å få til skikkelig.

    Ligger sikkert et stivt nok 300B prosjekt ute på bruktbørsen Jan :) Hørning utgangstrafoer og skikkelig strømforsyning 8)
    Ellers tror jeg at viss du får lånt en kit 1 på horna så får du en viss pekepinn på hvordan en standard Meishu låter,og Meishu vil nok ha mer av alt,også litt mer kontroll og krefter pga at den har seperat strømforsyning til pre/driverdel og 300B rørene.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.982
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    egentlig burde man sikret seg de bitene og gått for bi-amping 8) men jeg har ikke plass til mere hardware! ::)
    mvh
    Leif
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hadde man hatt noen kroner til overs hadde nok det der vært ett røvekjøp. Ikke bare hadde vært, er :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    Ellers tror jeg at viss du får lånt en kit 1 på horna så får du en viss pekepinn på hvordan en standard Meishu låter,og Meishu vil nok ha mer av alt,også litt mer kontroll og krefter pga at den har seperat strømforsyning til pre/driverdel og 300B rørene.
    Jo ja, en tanke det men siden jeg nå er litt vrien og vrang, hehe, vil jeg gjerne høre en Meishu her, ikke noe som ligner.

    Bare så det er sagt, er ikke på NOEN MÅTE misfornøyd med dagens oppsett :)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har en kit 1 stående her for salg om noen vil ha , blank , WKZ i stømforsyningen , noe som gjør at denne forsterkern er langt mere sprek enn en std....Men ikke så sprek som med BP psu. ( men det koster jo mere enn ampen.

    strøken , to innganger , ring for info 45808274
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Hva skjer lydmessig når du kobler til en slik PB psu til en effektforsterker? Har du testet den på ANkittet? Husker jeg leste (tror det var AN kitforum)at sjefen i AN mente at det ikke var lydmessig gevinst ved å koble til denne PB psuen.

    Lf
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Kit 1 er vel en av de forsterkerene som virkelig vinner på å bli fora fra BP psu. ;)
    PQ må mene akkurat hva han vil ang. det, men hører han ikke forskjell på kit 1 med og uten BP psu, så må han være døv. 8)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Nå er ikke du BHO den første som framsetter hypotesen om at PQ er både døv og uten elektrokunnskap :D I alle tilfeller så lager han i alle fall fantastisk muikalske produkter, tross hans arroganse.
    Så over til det jeg lurer på:
    Er det noen som har hørt kit1 med og uten PB PSU? Hva skjer lydmessig?
    Lf
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ELEL6200 skrev:
    Nå er ikke du BHO den første som framsetter hypotesen om at PQ er både døv og uten elektrokunnskap :D I alle tilfeller så lager han i alle fall fantastisk muikalske produkter, tross hans arroganse.
    Så over til det jeg lurer på:
    Er det noen som har hørt kit1 med og uten PB PSU? Hva skjer lydmessig?
    Lf
    Nei da, jeg mener PQ hører godt jeg. 8)
    Arrogant...oh yes, men på en god dag så kan han faktisk si at BP sine psuer er meget gode....andre dager er det AN har puttet inn av strømforyning i sine produktene mer enn godt nok.

    Hør med aair, han har BP psu på en kit1. ;)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    :)
    Da skal jeg senden PM til aair om han ikke skriver noe inn her.

    Nå banner vel jeg i kirken, men PB er drømmeforsterkeriet mitt til Living Voice høyttalerene mine, men kanskje kit 1 med BP psu kunne vært en start på drømmen.

    Lf
     
    A

    aair

    Gjest
    ELEL6200 skrev:
    :)
    ... kanskje kit 1 med BP psu kunne vært en start på drømmen.
    Eller slutten ;D

    Jeg har Kit 1 og BP psu, ja. Og det er riktig som tidligere nevnt at dette utgjør en meget stor lydforskjell i positiv retning. Litt klisjeaktig, men bassen blir strammere og med mer slam, lydbildet ekspanderer i dybden, mellomtonen blir enda mer fremtredene og toppen luftigere. Kobler man vekk BP psu'en og inn med 5U4G-røret igjen så gjengir Kit 1 dessverre musikken på en "blodfattig" måte. I mine ører er jeg ikke tvil om at Kit 1 nyter bare godt av å få BP psu "innabords". Den hadde opprinnelig volumpot innebygget, men jeg har nå bygget den om til et reint effekttrinn.

    Den Kit 1 som "ssm" omtaler lengre oppe i tråden, er også min. Den har volumpot og tre innganger, sølvkabling og masse Sonicaps. Det som er interessant med denne, er at det er satt inn BG VKZ og Mundorf kondiser i psu'et. Også dette gir masser av slam og kontroll i bassen som jeg ikke trodde var mulig fra Kit 1.
     

    vinyl......

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    102
    Antall liker
    0
    aair skrev:
    ELEL6200 skrev:
    :)
    ... kanskje kit 1 med BP psu kunne vært en start på drømmen.
    Eller slutten ;D

    Jeg har Kit 1 og BP psu, ja. Og det er riktig som tidligere nevnt at dette utgjør en meget stor lydforskjell i positiv retning. Litt klisjeaktig, men bassen blir strammere og med mer slam, lydbildet ekspanderer i dybden, mellomtonen blir enda mer fremtredene og toppen luftigere. Kobler man vekk BP psu'en og inn med 5U4G-røret igjen så gjengir Kit 1 dessverre musikken på en "blodfattig" måte. I mine ører er jeg ikke tvil om at Kit 1 nyter bare godt av å få BP psu "innabords". Den hadde opprinnelig volumpot innebygget, men jeg har nå bygget den om til et reint effekttrinn.

    Den Kit 1 som "ssm" omtaler lengre oppe i tråden, er også min. Den har volumpot og tre innganger, sølvkabling og masse Sonicaps. Det som er interessant med denne, er at det er satt inn BG VKZ og Mundorf kondiser i psu'et. Også dette gir masser av slam og kontroll i bassen som jeg ikke trodde var mulig fra Kit 1.
    oysann nå blei eg sugen på kitt 1
    har kitt 4 fra før litt moda då lurer på hva denne er vert??
    noen som kan hjelpe meg??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn