Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hvilke rørmerker står i din P2,Atle?
    I utgangspunktet vil jeg påstå at inngangs og driverør kan gi de største forandringene i voicing,men jeg er ikke helt enig med meg selv om det er en fasit :D

    Alt henger sammen,totalen er det viktigste,og totalen blir aldri bedre enn det svakeste leddet. Og ikke et eneste ledd kan bli perfekt.

    Der er hifi i et nøtteskall slik jeg ser det etter ca 30 års bekjentskap :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    ^^ Atle kjøpte P2 SE Signature av meg, jeg har montert komplett sett Tung-Sol i forsterkeren, disse er normalt gode rør, intet spesielt med dem, men de leverer rett så bra,.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Nyprodusert TungSol eller fra USA tiden?

    Har ikke vert borti nyproduserte TS,som vel er noe ala Sovtek,russer-rør.
    USA TungSol er et av mine favorittmerker når det kommer til eldre rør. Syns ofte de virker ha en balanse som passer min smak veldig godt.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Nyprodusert TungSol eller fra USA tiden?

    Har ikke vert borti nyproduserte TS,som vel er noe ala Sovtek,russer-rør.
    USA TungSol er et av mine favorittmerker når det kommer til eldre rør. Syns ofte de virker ha en balanse som passer min smak veldig godt.
    Nye russiske rør.
    Som sagt, helt greie rør, de gjør jobben godt, men ikke eksepsjonelt. Jeg synes NOS fort blir for dyrt, dessuten er det mye fake å få fatt i.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hvilke rørmerker står i din P2,Atle?
    I utgangspunktet vil jeg påstå at inngangs og driverør kan gi de største forandringene i voicing,men jeg er ikke helt enig med meg selv om det er en fasit :D
    Det Håkon sa 👆:) Tar gjerne noen konkrete tips om rør, Rune!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Sjekk med Audiomix, vel.

    Alternativt finnes det bedre (iallefall dyrere) 6L6 fra TungSol, finnes hos Mala. 6V6 kan f.eks. teste Genalex.

    Men antar at Audiomix har noen spennende forslag, alternativt ute på verdensveven, finnes det en del kule rørforretninger.

    Men merk at det settet du har nå faktisk er ganske så gode.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Atle,enig med Håkon. Gamle rør kan ofte bli dyrt,for dyrt,uten at det nødvendigvis er så mye bedre enn gode nyproduserte,pluss der er mye juks og fanteri av det som selges på for eksempel ebay. Se i tilfelle etter større aktører med mye positiv feedback.

    Siden jeg aldri har hørt nyproduserte TungSol så blir det vanskelig å si så mye fornuftig.

    Har noen generelle overfladiske betraktninger på diverse merker,men det er desverre heller ikke så lett at RCA låter slik og General Electric låter slik.RCA låter forskjellig fra årstall til årstall,osv.

    Viss du evt har noen formening om du kan tenke deg at det skal låte fyldigere eller slankere,mykere eller mer frempå,så kan jeg kanskje komme med noen forenklede subjektive opplevelser av enkelte rørmerker :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Tenker jeg gjør det enkelt, som jeg gjorde med M3, og spør kilden - PQ :) Kan vel bli dyrt nok det :D
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    ^^^ Da kan det så absolutt komme til å bli dyrt, ja...
    Jeg anbefaler i den sammenheng å ha litt is i magan, eller ha magamål, for den del, hans forslag behøver ikke alltid være helt rasjonelle, for å si det sånn.... :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Sjekk med Audiomix, vel.

    Alternativt finnes det bedre (iallefall dyrere) 6L6 fra TungSol, finnes hos Mala. 6V6 kan f.eks. teste Genalex.

    Men antar at Audiomix har noen spennende forslag, alternativt ute på verdensveven, finnes det en del kule rørforretninger.

    Men merk at det settet du har nå faktisk er ganske så gode.
    Legger til at i tillegg til Audiomix og Mala, så har vi Jederlabben i Moss. Meget stort utvalg av rør. Han har side på Facebook.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    ^^^ Da kan det så absolutt komme til å bli dyrt, ja...
    Jeg anbefaler i den sammenheng å ha litt is i magan, eller ha magamål, for den del, hans forslag behøver ikke alltid være helt rasjonelle, for å si det sånn.... :)
    Hehe. Så lenge han ikke pusher sine egne, så bør det vel være greit? :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Finnes det en oversikt noe sted over hva de har, bortsett fra å ringe eller besøke butikken?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Nå er ikke jeg Håkon, men kan fortelle at det funker fint, så lenge du har en streamer med mulighet for volumkontroll. Eller Roon. Eller liknende ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Bare for å tilføye litt til dette tema, min P3 ble bestilt med AN step attenuator, for å sikre renest mulig signalvei. Å kjøre en eller annen DAC (eller RIAA, for den del) direkte inn i effekttrinnet fungerer veldig, veldig bra. :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen som kan bidra med litt synsing hvorvidt disse kablene er ekte eller ikke?

    71F342E1-1A90-411E-9469-57A5C238F2BF.jpeg

    D166F6ED-5EE4-4D96-9E4E-4C270E5CCA83.jpeg

    F70AF317-293F-4069-BA96-EE7DE94D0388.jpeg
    DC39BA21-7FF9-4132-9EA9-B5B292789A69.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    ^ Ja, jeg vet, og har gjort det. Men jeg opplevde svaret som såpass uklart, at jeg ville søke en «second opinion» :)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Om de er ekte er dem i så fall en del år. AN bruker 31 strands i dagens VX men vet de har brukt noen færre strands
    før men trodde ikke det var så få som 20.

    Mvh
    Andreas
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.132
    Antall liker
    10.594
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vanskelig å si. Her er ihvertfall lignende fra aliexpress

    Kan like gjerne være bildene her som er fake også


     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    du kan prøve å sammenligne med dem nyere variantene med 31 strands på denne siden
    han er autorisert forhandler og ceo for An Vietnam,
    noe jeg la merke til at orienterings ringene på pluggene på kina varianten var smalere enn på de originale nye,la merke til at også dine har denne smale ringen og at begge pluggene er med sort skrift og ikke rød på right og sort på left, bare en observasjon
    Mvh Ivan
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Er det ikke bare å skru av hetta på pluggen (fine skruer der) og sjekke om det er sølv eller ikke? Skulle tro at man ikke "faker" med sølv?
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Takk for mange gode innspill. Spesielt interessant med tråden på Audio Asylum og bildene fra AN Vitnam. Selgeren sier at kablene ble kjøpt fra en autorisert forhandler for 5 år siden. Det er jo interessant med tanke på at PQ i den tråden skriver at 20-strands versjonen ble laget frem til 2005.
    PQ skriver at han tror de er fake, basert på at pluggene er «too shiny» og at det er mange etterlikniniger i Tyrkia, hvor selgeren er.

    Det som gjorde dette ekstra spennende er at jeg faktisk hadde betalt disse og avtalt frakt når jeg kom på å sjekker 😬 Jeg sendte mail til selger, og han svarte meg med en e-post som forsikret at disse var ekte, og at hvis jeg var misfornøyd skulle jeg få pengene igjen. Heldigvis hadde jeg betalt med Paypal. Jeg svarte ham ikke umiddelbart. Etter en stund fikk jeg plutselig beskjed om at beløpet var refundert via Paypal. Deretter en e-post fra selger:
    «Hi mr.Rovik

    Please be relaxed.
    I have just ruturned your money.
    Do not get me wrong.
    I wil send you cable anyway.

    Very best regards»

    Hehe. Festlig utvikling. Ikke vet jeg hva som skjer her. Jeg har i hvert fall pengene på vei inn på konto igjen.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Takk for mange gode innspill. Spesielt interessant med tråden på Audio Asylum og bildene fra AN Vitnam. Selgeren sier at kablene ble kjøpt fra en autorisert forhandler for 5 år siden. Det er jo interessant med tanke på at PQ i den tråden skriver at 20-strands versjonen ble laget frem til 2005.
    PQ skriver at han tror de er fake, basert på at pluggene er «too shiny» og at det er mange etterlikniniger i Tyrkia, hvor selgeren er.

    Det som gjorde dette ekstra spennende er at jeg faktisk hadde betalt disse og avtalt frakt når jeg kom på å sjekker 😬 Jeg sendte mail til selger, og han svarte meg med en e-post som forsikret at disse var ekte, og at hvis jeg var misfornøyd skulle jeg få pengene igjen. Heldigvis hadde jeg betalt med Paypal. Jeg svarte ham ikke umiddelbart. Etter en stund fikk jeg plutselig beskjed om at beløpet var refundert via Paypal. Deretter en e-post fra selger:
    «Hi mr.Rovik

    Please be relaxed.
    I have just ruturned your money.
    Do not get me wrong.
    I wil send you cable anyway.

    Very best regards»

    Hehe. Festlig utvikling. Ikke vet jeg hva som skjer her. Jeg har i hvert fall pengene på vei inn på konto igjen.
    Det sier vel sitt :) Men likevel spennende å se om det er fake men likevel 99% ekte sølvkabler du får for 0 kroner + mva? A/B test neste?? :eek:
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det sier vel sitt :) Men likevel spennende å se om det er fake men likevel 99% ekte sølvkabler du får for 0 kroner + mva? A/B test neste?? :eek:
    A/B test må det jo bli :D Hvordan det blir med betaling blir enda mer spennende.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn