AUDIO PHYSIC Virgo III

balto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
11
Hei,
Har nettopp tatt i innbytte et fint sett med Virgo III. Da jeg ikke kjenner disse fra før, håpet jeg å få noen gode råd om plassering, underlag og kabling.

Har Adyton Cordis 1.8, Wadia 581 og Soundstringkabler.

mvh
Roy

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Har samme HT og vender alltid tilbake til Audio Physic sine anbefaling til plassering.

Imellom HT måler jeg 2,4 meter målt ifra senter mellomtone til mellomtone.
Selv sitter jeg 2 meter ifra mellomtone elementet målt til øre, HT er vinklet kraftig inn mot lytteposisjon med diskanten fyrende bak øret..-(viktig,- ikke direkte på øret men bak!!)

For ett stort lydbilde med en herlig dybde i lyden bare sørg for å trekke de godt ut ifra frontveggen.

TIPS
(selv om mine HT står ganske fritt i rommet og plasseringen av HT tilsier ett minium av refleksjoner opplevde jeg en stor forbedringen med å dempe førsterefleksjon)

balto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
11
Flott, takk skal du ha. Det er vel naturlig at de aktive bassene skal stå innover ?, og hva meg spikes el. lignende ?

mvh
Roy

balto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
11
Hei Martin, og takk for det.

mvh
Roy

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
620
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Gratulerer med nye høyttalere! Mitt tips er at du skaffer deg en (musikk)sub for å få med deg den nederste delen av frekvensområdet. Ha de heller ikke for nærme sideveggene, eller ha de i et for stort rom. De kan også være kilne på plasseringen. Følg oppskriften til johnnygrandis så får du maks ut av dem.

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
55
balto skrev:
Flott, takk skal du ha. Det er vel naturlig at de aktive bassene skal stå innover ?, og hva meg spikes el. lignende ?

mvh
Roy
Har ikke Virgo basser på begge sidene? Eller er det noe jeg har misforstått mht push-push systemet deres? Jeg har selv Padua RR og har ikke tenkt på at det kan være forskjell på høyre og venstre på dem.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
37.902
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Ja vil også gratulere med flotte høytalere. ;)
jonnygrandis er inne på en oppstilling som jeg også bruker på mine AP og anbefales.
Demper også første refl. sted.
Lykke til!

Topp Bunn