Dersom en holder seg en forsterker av D 150 sitt kaliber, så er det ikke utelukkende for å oppnå best lyd. Hvis det var målet hadde det vært adskillige billigere og enklere å kjøpe seg en VT 100. Likevel er det en del som sverger til Quad, EMT, Garrard, ARC osv. da disse produktene i tillegg til visse særlige soniske kvaliteter også har det ekstramaterielle som 99 % verdens hifiprodukter mangler.
Nå har jeg ikke hørt SP-11, men går mer gjerne med på at det er en bedre forforsterker enn SP-10, SP-8, SP-6 eller SP-3. Den er helt sikker stillere og har antageligvis høyere oppløsning. Men det er ikke det som er mitt point heller, det er at denne mangler den materialiteten (konkret at det er en hybridforsterker) som de andre har, derfor har den heller ikke noen klassikerstatus. Å matche en D 150 med en SP-11 blir omtrent som å sette magnesiumfelger og lavprofildekk på en XK-140. Det er mulig bilen blir bedre, men det er definitivt uskjønt og en stygg match.
Som du ser, så var ikke min bemerkning om SP-11 myntet på dennes kvalitet, snarere om D 150 sin.