MakkinTosken
Who, me?
En tangetial utvider ikke de indre mudulasjonene
Lagt til OC9ML/ii målinger for sammenligning med 33PTG/iiHer er OC9XSH fra Hifinews
Vis vedlegget 901209
Frequency response curves (–8dB re. 5cm/sec) lateral (L+R, black) versus vertical (L–R, red). Left channel (solid traces) and right channel (dashed)
Samme type målinger på min PTG, testplater avviker uforutsigelig , men jeg syns nå min PTG ser bedre ut.ihvertall i toppen
Vis vedlegget 901210
EDIT Lagt til min AT-OC9ML/II..Her er det miner forskjell på LR og lateralL+R=mono) og vertikal modulasjon(L-R). Lurer på om det kan ha med å gjør et OC9 var mer perfekt satte opp på VTA,HTA og Azimuth?..
Vis vedlegget 901387
Har hørt igjennom rippene nå. Meget gode pickuper dette. AT33 låter mer homogent i mitt oppsett. Varmere, mer avslappet og med mindre sibilanter. OC9 oppleves vesentlig mer dynamisk og med mer innsyn. Mer morrofaktor, men også litt mer sibilanter. Tror jeg alt i alt ville trivdes best med AT33 i mitt oppsett.Jeg syns ikke de låter helt likt, ikke dramatisk forskjell men nyanseforskjeller, feks på tsj sibilianter på vokalen
De som har Audio Parks Puffin RIAA kan sette AIR funksjonen til -3 og endre karakteren til OC9 mer mot PTG…
Enig med Arne. Tangentsial er det mest logiske valget. Synd vi har lite utvalg av linear tracking armer nå til dags. Technics leverte gode løsninger på sporingsfeil allerede for over 40 år siden.<<En tangetial utvider ikke de indre mudulasjonene>> .
Masteren er skåret tangensialt. Det som varierer fra ytterst til innerst er hastigheten.
ingen arm, eller annen funksjon kan "utvide" modulasjonene (utenom at om plata hadde høyere hastighet innerst).
men testplatene er mer ulike enn pickupene.... man må faktisk bruke ørene ogsåAT33PTG/ii på en annen testplate.Bruel&Kjær. Høyre og venstre med crosstalk og forvregning
Vis vedlegget 903183
Vis vedlegget 903184
Samme spor samme plate men på side 2, som er lik side 1.
Vis vedlegget 904795
Nettopp med en annen testplate er høyre og venstre kanal meget like, så da velger jeg å tro på den..Quite interesting/Best not to think about it.
Fascinerende ulik frekvensgang for mono- og stereosignaler, i allefall med den testplaten. Og takk for at du gidder, jeg har akkurat tømt alle muligheter for enkel nåleslipp ut av anlegget.
Hvorfor pludselig dra en shibata med i en sammenlikning mellem 2 ulike pickupper, beggeJeg ville ha tatt Hana SL med i vurderingen.
Når du skal handle PU er det ML som gjelder......alt det andre er greit, men ML har første pri........Det er micro line som frister mest å prøve ut i denne sammenheng ja, har for egen del god erfaring med shibata og intet i mot den slipingen, dog moro å prøve andre slipinger. Jeg har lest litt i andre tråder ute i den store verden, ikke alltid å bli like klok (hverken her eller der), dog tror jeg JMM har et godt poeng hva gjelder boron vs aluminium, har ikke spilt med boron tidligere her hjemme heller.
Det er vist ikke bare Norske kronekursen desverre. For min første PTG/II gav jeg 2999,- dkr. Nå koster denSetter to kroner på at du blir gledelig overrasket over price/performance-forholdet, selv om jeg ser den er langt dyrere enn den en gang var. Det er vel den uhyre deprimerende kronekursen som har slått inn antar jeg.
Hmm.....mangler en logo forran navnet og matt lakk.... Blir jo litt i stuss av datoen i dag....Relativt fornøyd med at jeg betalte 4700 for denne , ubrukt ny i boks i år. Kortvarig tilbud.
Vis vedlegget 907552