DEn basisen tilsalgs er virkelig god , hatt den i eget oppsett en lik som den , spiller helt sykt bra....
det er to innganger på audiovalve mens en inngang på exklusiven....hvis jeg skal tippe uten å ha hørt begge i samme oppsettet , vil jeg tro at be vil være enda tystere enn feks sunlidaen , noe som kan gi økt dynamikk , men så var det det med rør igjen , jeg kan varmt anbefale asr exklusive , det er en syyykt bra riia , jeg har aldri hatt så bra vinyllyd her hjemme som med denne , batteripakka leverer strøm i lang lang tid , og skiller det hele fra nettet under spilleing , denne riiaen er derfor helt tyst som graven .
I og med at asr en er bruktkjøp og sunlida er nykjøp i tilfelle , vil man nok bedre kunne stå seg ved ett ev salg på denne , gitt at man bare har behov for en inngang.
(finnes med to også men ikke den som er tilsalgs)
hvis jeg sto med begge riiaene i hver sin hånd , og måtte sette fra meg den ene , hadde jeg nok allikevel valgt asr sin.....den koster også 15k mer enn sunlidaen , men desom jeg hadde hatt to platespillere , og trengte utgangene hadde jeg kjøpt sunlidaen tror jeg , det er en del penger ekstra for siste utgangen på asr , så det er ikke noe man bare slenger med på ett kjøp , dersom man ikke har super god råd.
Begge riiaene er i stand til å levere platespillerlyd i referanseklasse , men to forskjellige konteruksjoner er det jo...
ASR ex spiller stort ,eller lettere sagt enormt , den har en byggekvalitet som det oser av , en skikkelig skjermet nettkabel mellom kabinettene som sikrer god skjerming av strømoverføringen , men man må justere under topplokket , dette er heavy stuff , jeg holdt på å bære meg ihjel opp trappa med denne riiaen , ikke mange riiaer som veier godt over 20kg men asr sin gjør det totalt , vil jeg tippe .
den riiaen som ligger for salg , har også det nye gullkortet og er da av aller siste versjon , jeg har ikke sammenliknet men vil tro at den er enda bedre enn den gamle.
asr ex har en ro jeg aldri har hørt maken til på noen riia , den har også gode justeringsmuligheter både for last og gain , så nærsagt alle pu er kan tilpasses....en match med kontrapungt vil nok gå utmerket med denne riiaen ,ved kjøp av ett slikt referanseprodukt kan man lene seg tilbake i visshet at det neppe blir stort bedre , støy er ikke ett tema , ei heller rørproblemer .
lyden med benz var slik : kullsvart bakgrunn , dynamisk og flott bass ,superdetaljert , og lettflytende musikalsk, spiller med en storhet som gjør de andre riiaene jeg har hatt på hjemlån til leketøy , inkludert min egen kombo audionote /thorhauge stepup, som heller ikke er dårlig akkurat.....det er vanskelig å sette ord på en sånn opplevelse , det manglet ikke noenting......og støy var helt 100% fraværende med basis ex i anlegget .
kjøper du asr exklusive , bytter du aldri riia igjen !
For entusiasten med to spillere i bruk samtidig , er sunlida egentlig ett funn , man får to riiaer i en boks , og kan ha to spillere oppe å gå samtidig , begge kan brukes på mc uten noen form for stepup i tilleg , likeså får man lik riialyd på begge spillerne .
videre har den jo rør , noen liker det , andre ikke......når det gjelder rørriia opp mot asr ex , var det ikke i tankene at asr ikke var rørbasert som det jeg pleier å bruke , musikken bare fosset ut , med en klangrikdom , og driv som ga gåsehud på ryggen .
og det helt uten ett eneste rør.......jeg vet ikke helt jeg , rørriia er flott det , men med asr ex skulle jeg jaggu klart meg godt uten rør .
Hvorfor kjøpte jeg den ikke ? den tar litt plass , og det har jeg ikke mest med , videre koster den jo 35k ny , og jeg hadde akkurat kjøpt nye høyttalere på den tiden , jeg hadde det slett ikke bra når jeg pakket den pent ned i eskene sine igjen , og returnerte denne , en erfaring rikere.......jeg har en pu som leverer mer med enda bedre riia , og at riiaer slett ikke trenger å være rørbaserte for å spille digert...
har du lyst og råd.....Kjøp den på brukten. !
ES