Audio Valve Sunilda riaa

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
90
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Er det noen som har hørt dette riaatrinnet og kan si noe om det. Er det noen som har sammenlignet det med feks Einstein sitt riaatrinn?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jeg har hørt dette ett par timer hos Fryd hi-fi , sammen med benz l04 og acoustic solid....det låt da svært så bra , men det er vanskelig å si at det utelukkende skyldes riiaen , spillern har en origin live arm , det var fremragende spilleegenskaper i dette oppsettet , masse detaljer og dynaMITT ;)

DEt lureste er vel å låne ett selv , alle innstillinger på front , og inngang til 2 pu er , mm/mc på begge om jeg forsto rett....prisen er ikke gal mht begge inngangene , faktisk halv pris av asr sin gromme med like mange innganger... :)

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Antall liker
1
Jeg har hatt Sunilda-RIAA'en i hus noen uker nå. Beskrivelsen til ixos 76 er korrekt - dette er dynamitt. Jeg har ikke tidligere hørt en RIAA tilnærmet så dyr i mitt eget oppsett, men vinylen lyder nå fantastisk bra. Og det til tross for at spiller, arm og pick up er av det mer beskjedne slaget. Einstein-RIAA'en har jeg aldri hørt, så her har jeg ikke noe vettugt å komme med. Men SAT Phonofix -som jeg har hatt stor glede av i mange år- er rundspillt og rett og slett feid ut av banen.

Som ixos 76 sier, det er innganger til 2 pu'er, både mm og mc på begge. Impedance og capacitance load kan stilles mens man lytter. Bestykket med 6922 (ECC88) og 12AX7, separat power transformer og den veier 20kg. I likhet med de andre Audio Valve apparatene har den et flott design og pynter godt opp i racket

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei stripper , hyggelig å høre at det er flere som har sperret opp øya for denne riiaen , hva utseende angår finnes det i mine øyne vakrere...når det kommer til lyden,,,,,

at det sitter så kurrante rør i , er jo også kjekt for oss tweakere....

byggekvaliteten er enorm(den jeg var borti var i sølv).....

Jeg har hørt noen gode riiaer , denne er blandt dem ,og de andre er basis exklusive i eget oppsett , og cary 302 i referanseoppsett med benz lp/vpi hrx

prisen på 20k er det ikke noe å si på , bortsett fra at det er mye penger , mener jeg at denne tåler sammenlikning med de andre jeg har listet opp , prisgaten er jo uansett type dyr....

Har man to spillere , er jo denne ett funn(hvis man skal ha mc på begge) da cary s riia har fat mm og mc utgang , blir man her låst til å ev bruke en fordyrende stepup på mm inngangen , da er man uansett over sunlida pris med god margin for kabler og det hele , faktisk godt over også.

Vurderer du seriøst å kjøpe en , ville jeg tatt kontkt med en importør av denne , og forespurt på noen dagers hjemlån , du angrer nok ikke ,med mindre du kvier deg for å betale den da ;)

Jeg har også hatt glede av å prøve OTL headampen i eget oppsett som er i samme serien , dette er den beste hodetlf lyden jeg noengang har hørt , og det på klokker til under 500 kr paret , jeg tør ikke å tenke på hvor bra det hadde blitt med klokker fra øverste hylle hos sennheizer , grado eller akg....jeg leverte den motvillig tilbake til fryd hi-fi...denne koster 12k .

sunlida er en riia som man virkelig kan lene seg tilbake med , jeg hørte den på benz ...det var helt fantastisk rett og slett , nå var jo både spiller ,pu og øvrig oppsett i høy prisklasse.....

ESpen

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
90
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Takker for svar. Hvordan tror du AV Sunlidaen vil måle seg mot Basis Exclusice? (ser det står en til salgs).
Jeg spiller på en Ortofon Kontrapunkt C. Hvordan tror dere den vil matche riaen?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
DEn basisen tilsalgs er virkelig god , hatt den i eget oppsett en lik som den , spiller helt sykt bra....

det er to innganger på audiovalve mens en inngang på exklusiven....hvis jeg skal tippe uten å ha hørt begge i samme oppsettet , vil jeg tro at be vil være enda tystere enn feks sunlidaen , noe som kan gi økt dynamikk , men så var det det med rør igjen , jeg kan varmt anbefale asr exklusive , det er en syyykt bra riia , jeg har aldri hatt så bra vinyllyd her hjemme som med denne , batteripakka leverer strøm i lang lang tid , og skiller det hele fra nettet under spilleing , denne riiaen er derfor helt tyst som graven .

I og med at asr en er bruktkjøp og sunlida er nykjøp i tilfelle , vil man nok bedre kunne stå seg ved ett ev salg på denne , gitt at man bare har behov for en inngang.

(finnes med to også men ikke den som er tilsalgs)

hvis jeg sto med begge riiaene i hver sin hånd , og måtte sette fra meg den ene , hadde jeg nok allikevel valgt asr sin.....den koster også 15k mer enn sunlidaen , men desom jeg hadde hatt to platespillere , og trengte utgangene hadde jeg kjøpt sunlidaen tror jeg , det er en del penger ekstra for siste utgangen på asr , så det er ikke noe man bare slenger med på ett kjøp , dersom man ikke har super god råd.

Begge riiaene er i stand til å levere platespillerlyd i referanseklasse , men to forskjellige konteruksjoner er det jo...

ASR ex spiller stort ,eller lettere sagt enormt , den har en byggekvalitet som det oser av , en skikkelig skjermet nettkabel mellom kabinettene som sikrer god skjerming av strømoverføringen , men man må justere under topplokket , dette er heavy stuff , jeg holdt på å bære meg ihjel opp trappa med denne riiaen , ikke mange riiaer som veier godt over 20kg men asr sin gjør det totalt , vil jeg tippe .

den riiaen som ligger for salg , har også det nye gullkortet og er da av aller siste versjon , jeg har ikke sammenliknet men vil tro at den er enda bedre enn den gamle.

asr ex har en ro jeg aldri har hørt maken til på noen riia , den har også gode justeringsmuligheter både for last og gain , så nærsagt alle pu er kan tilpasses....en match med kontrapungt vil nok gå utmerket med denne riiaen ,ved kjøp av ett slikt referanseprodukt kan man lene seg tilbake i visshet at det neppe blir stort bedre , støy er ikke ett tema , ei heller rørproblemer .

lyden med benz var slik : kullsvart bakgrunn , dynamisk og flott bass ,superdetaljert , og lettflytende musikalsk, spiller med en storhet som gjør de andre riiaene jeg har hatt på hjemlån til leketøy , inkludert min egen kombo audionote /thorhauge stepup, som heller ikke er dårlig akkurat.....det er vanskelig å sette ord på en sånn opplevelse , det manglet ikke noenting......og støy var helt 100% fraværende med basis ex i anlegget .

kjøper du asr exklusive , bytter du aldri riia igjen !

For entusiasten med to spillere i bruk samtidig , er sunlida egentlig ett funn , man får to riiaer i en boks , og kan ha to spillere oppe å gå samtidig , begge kan brukes på mc uten noen form for stepup i tilleg , likeså får man lik riialyd på begge spillerne .

videre har den jo rør , noen liker det , andre ikke......når det gjelder rørriia opp mot asr ex , var det ikke i tankene at asr ikke var rørbasert som det jeg pleier å bruke , musikken bare fosset ut , med en klangrikdom , og driv som ga gåsehud på ryggen .

og det helt uten ett eneste rør.......jeg vet ikke helt jeg , rørriia er flott det , men med asr ex skulle jeg jaggu klart meg godt uten rør .

Hvorfor kjøpte jeg den ikke ? den tar litt plass , og det har jeg ikke mest med , videre koster den jo 35k ny , og jeg hadde akkurat kjøpt nye høyttalere på den tiden , jeg hadde det slett ikke bra når jeg pakket den pent ned i eskene sine igjen , og returnerte denne , en erfaring rikere.......jeg har en pu som leverer mer med enda bedre riia , og at riiaer slett ikke trenger å være rørbaserte for å spille digert...

har du lyst og råd.....Kjøp den på brukten. !

ES

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
90
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
ixos_76 skrev:
DEn basisen tilsalgs er virkelig god , hatt den i eget oppsett en lik som den , spiller helt sykt bra....

det er to innganger på audiovalve mens en inngang på exklusiven....hvis jeg skal tippe uten å ha hørt begge i samme oppsettet , vil jeg tro at be vil være enda tystere enn feks sunlidaen , noe som kan gi økt dynamikk , men så var det det med rør igjen , jeg kan varmt anbefale asr exklusive , det er en syyykt bra riia , jeg har aldri hatt så bra vinyllyd her hjemme som med denne , batteripakka leverer strøm i lang lang tid , og skiller det hele fra nettet under spilleing , denne riiaen er derfor helt tyst som graven .

I og med at asr en er bruktkjøp og sunlida er nykjøp i tilfelle , vil man nok bedre kunne stå seg ved ett ev salg på denne , gitt at man bare har behov for en inngang.

(finnes med to også men ikke den som er tilsalgs)

hvis jeg sto med begge riiaene i hver sin hånd , og måtte sette fra meg den ene , hadde jeg nok allikevel valgt asr sin.....den koster også 15k mer enn sunlidaen , men desom jeg hadde hatt to platespillere , og trengte utgangene hadde jeg kjøpt sunlidaen tror jeg , det er en del penger ekstra for siste utgangen på asr , så det er ikke noe man bare slenger med på ett kjøp , dersom man ikke har super god råd.

Begge riiaene er i stand til å levere platespillerlyd i referanseklasse , men to forskjellige konteruksjoner er det jo...

ASR ex spiller stort ,eller lettere sagt enormt , den har en byggekvalitet som det oser av , en skikkelig skjermet nettkabel mellom kabinettene som sikrer god skjerming av strømoverføringen , men man må justere under topplokket , dette er heavy stuff , jeg holdt på å bære meg ihjel opp trappa med denne riiaen , ikke mange riiaer som veier godt over 20kg men asr sin gjør det totalt , vil jeg tippe .

den riiaen som ligger for salg , har også det nye gullkortet og er da av aller siste versjon , jeg har ikke sammenliknet men vil tro at den er enda bedre enn den gamle.

asr ex har en ro jeg aldri har hørt maken til på noen riia , den har også gode justeringsmuligheter både for last og gain , så nærsagt alle pu er kan tilpasses....en match med kontrapungt vil nok gå utmerket med denne riiaen ,ved kjøp av ett slikt referanseprodukt kan man lene seg tilbake i visshet at det neppe blir stort bedre , støy er ikke ett tema , ei heller rørproblemer .

lyden med benz var slik : kullsvart bakgrunn , dynamisk og flott bass ,superdetaljert , og lettflytende musikalsk, spiller med en storhet som gjør de andre riiaene jeg har hatt på hjemlån til leketøy , inkludert min egen kombo audionote /thorhauge stepup, som heller ikke er dårlig akkurat.....det er vanskelig å sette ord på en sånn opplevelse , det manglet ikke noenting......og støy var helt 100% fraværende med basis ex i anlegget .

kjøper du asr exklusive , bytter du aldri riia igjen !

For entusiasten med to spillere i bruk samtidig , er sunlida egentlig ett funn , man får to riiaer i en boks , og kan ha to spillere oppe å gå samtidig , begge kan brukes på mc uten noen form for stepup i tilleg , likeså får man lik riialyd på begge spillerne .

videre har den jo rør , noen liker det , andre ikke......når det gjelder rørriia opp mot asr ex , var det ikke i tankene at asr ikke var rørbasert som det jeg pleier å bruke , musikken bare fosset ut , med en klangrikdom , og driv som ga gåsehud på ryggen .

og det helt uten ett eneste rør.......jeg vet ikke helt jeg , rørriia er flott det , men med asr ex skulle jeg jaggu klart meg godt uten rør .

Hvorfor kjøpte jeg den ikke ? den tar litt plass , og det har jeg ikke mest med , videre koster den jo 35k ny , og jeg hadde akkurat kjøpt nye høyttalere på den tiden , jeg hadde det slett ikke bra når jeg pakket den pent ned i eskene sine igjen , og returnerte denne , en erfaring rikere.......jeg har en pu som leverer mer med enda bedre riia , og at riiaer slett ikke trenger å være rørbaserte for å spille digert...

har du lyst og råd.....Kjøp den på brukten. !

ES

Takk for utfyllende svar ;D

Topp Bunn