En liten oppsummering av lyden på stadion arenaen. Mye heftig, stort og dyrt. Men generelt opplevde jeg lyden som påtrengende og slitsom. Selv om flere av rommene var store, så var ikke akustikken prioritert. Noen av rommene rømte jeg fort, da det låt supert hardt og skrikende.
Det var faktisk befriende å komme ned på arena nr. 2, nemlig Radisson. Her var flere av rommene akustisk behandlet og man kunne sette ned og faktisk nyte musikken og glemme anlegget. Selv i små hotellrom. Og nei, det er ikke ment som et markedsføringstunt. Det var kort og godt slikt det opplevdes og kanskje det er annerledes for andre. Vi få se om morgendagen gir et annet inntrykk.
Første rom på Radisson var dette med metal musikk da jeg var innom. Her var de i ferd med å avslutte.
Videre til Lyngdorf sitt rom med linjekilder som de egentlig selger til kinoer. Her var det absorbenter på omtrent hele sideveggene.
Så til Pylon sitt rom. Også her tiltak med absorbenter, diffusorer og spiler. Helt annen ro i lydbildet og ørene kunne slappe av.