Audiofile kablers vennetråd

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Antall liker
1.680
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Count me in!! Det er jo kolossale forskjeller på kabler. Det er noe "alle" vet...

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
18.948
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Søknad herved levert for å bli en av vennegjengen. Det er ikke bestandig nødvendig med så mye kabel heller! Byttet 4x2,5 cm kabelstumper mellom pick-up og arm og visps bedre litt lyd :)

OU812

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
927
Torget vurderinger
8
Jeg vil også være med i denne klubben selv om jeg prøver å holde litt igjen. Mener det er litt opphausede priser på enkelte merker, men forskjeller er det det helt klart!

Her en litt artig historie fra kabelindustrien: Fikk tak i et sett kabler for en rimelig pris på auksjon på Audiogon. Bra tester og med en "Retail" pris på 950$ så fant jeg dette å være et kupp! Vel, da jeg ikke hadde hørt så mye om dette kabelmerket tok jeg søk på nettet og kom over en artikkel der det var en tvistesak med en kar som hadde bestillt og betalt "plen-maling",altså maling til å male gresset med, men ikke mottatt noe! Dette var samme "firma" som produserte kablene ;D ;D Vel firma og firma fru blom, dette er nok et privatperson som har mange jern i ilden ;D ;D
Vel kabelen virket OK den, spiller greitt om noe lys lydsignatur!

MVIL

Medlem
Ble medlem
04.03.2010
Antall liker
0
ou812rh skrev:
Søknad herved levert for å bli en av vennegjengen. Det er ikke bestandig nødvendig med så mye kabel heller! Byttet 4x2,5 cm kabelstumper mellom pick-up og arm og visps bedre litt lyd :)

OU812
Gjorde jeg også.
Forskjellen var til å gripe tak i!
Byttet headshell rett etterpå, ifra lett alu til mer solide saker, det var også lett hørbart.
Har fått tak i VDH 501 som skal inn ved neste inngrep, lurer på hva det kan utgjøre kontra 41 år gammel original kabel?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.403
Torget vurderinger
23
I am so far out I am in.........

Topp Bunn