Audiofile på Jæren

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Sv: Audiofile på Jæren

    Passer det en dag over helgen?
    Jeg har en Transporter og en readynas+ disk som står og støver. Kan jo ta dette med hvis ønskelig. Så får du testet det også.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Sv: Audiofile på Jæren

    Klart det passer!Til disse høyttalerene må det meste prøves.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Denne tråden har gått meg hus forbi.....ble det noe lydlaug i jær-regionen?
    Slenger jeg gjerne med på slike sammenkomster. Er fersk i gamet og bor i Egersund så om noen har interesse for og arrangere noe blir jeg selfølgelig med.

    Noe jeg liker ved slike sammenkomster er og lære av andres lyd-preferanser og snappe opp noen tips, så er det jo "diulae" sosialt også. ;)
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    Necroth skrev:
    Tatt sommerferie hele gjengen?
    Ser nesten sånn ut, men pleier være ganske aktive. Venter selv på å få en Well Tempered Classic vinylrigg i hus. Etterpå er jeg åpen for besøk ;D ;D ;D

    Mvh
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Har ferie,men er i lytterommet hver dag.Hvis der er interesse så kan vi finne en dag!
    Hadde planer med gjengen i okka by,men det skar seg litt.Vi får jo bare finne en dag der det passer.Jeg har fått gitt de nye rørene i forsterkeren noen timer innspilling,og det er en oppgradering som er verd hver krone.
    Hvis vi ikke får til noe nå i ferien så får vi komme igang etterpå.Venter jo på at coolbiz skal få ferdige forsterkerene til Orion.Han har fått litt heftelser,men jobber nå for å få lyd :)
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Da er ferien over for noen av oss :(
    Der blir en kveld hos meg onsdag 15.08 og jeg er klar kl 18.00.Men kom når det passer.
    Hvis det er interesse så kobler vi opp et par Merlin VSM.Har forstått at der er flere som lurer på hvordan disse spiller.Hvis andre har noe de vil høre av musikk/utstyr så ta det med!
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Da var første treffet etter ferien over!Vi ble 7 mann som fikk spillt musikk og hørt på 2 par høyttalere.Denne gangen var der 4 nye som tok turen og det er kjekt at alderen på oss er fra 20år til snart 50.Tiden gikk fort så den andre cd-spilleren får vi teste ut en annen gang.
    For de som ikke var her å hørte Merlin VSM III så kan jeg med sikkerhet si at ingen av de som var her kjøper seg et par ::) Men de som har lyst så er det bare å ta kontakt,så finner vi en dag.
    Takk for en fine kveld alle sammen!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Takker lakki for en meget hyggelig kveld med god lyd, godt drøs og masse snacks :)
     

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.130
    Antall liker
    19.615
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    Ja.. må takke alle lokale hfs-folk for flotte treff i det siste.. Snart skal jeg få kone og unger ut av dette huset også..
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.383
    Antall liker
    5.030
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    På forrige onsdag var HoJ, Jens123, Necroth og jeg så heldige at vi fikk komme på hjemmebesøk hos FallenA og gut_man. (Først må jeg få beklage bildekvaliteten; en kompis hadde fingret med kameraet og i løpet av et snaut minutt prestert å endre innstillingene for både eksponering og hvitbalanse. Ettersom jeg ikke skjøt RAW for anledningen, er det begrenset hvor mye av dette som kan rettes opp. Dessuten har jeg komprimert bildene ganske hardt for å ikke stange hodet i HFS' begrensninger når det gjelder vedleggsstørrelse pr. innlegg. Kontakt meg pr. PM hvis du mot formodning ønsker orginal-filene.)

    Først var vi innom FallenA og lyttet til bl.a. hans nye Gradient Revolution høyttalere:



    Opera vinylrigg:



    EAR forforsterker:



    HoJ, Jens123 og Necroth spisser gullørene. En fornøyd FallenA står i bakgrunnen:



    Takk til FallenA for at vi fikk komme på besøk! For meg var det spesielt inspirerende å høre på Gradientene, siden jeg er i ferd med å rigge meg til med dynamiske dipol-høyttalere selv også.

    (forts. neste innlegg...)
     

    Vedlegg

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.383
    Antall liker
    5.030
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Så var det videre til gut_man. Det ble vi møtt av et om mulig enda litt mer imponerende lytterom, ettersom det også huser en meget forseggjort og velutstyrt hjemmekino, og er spesialbygd mht. lydisolasjon mm.
    Det er tydelig at gut_man og FallenA har inspirert hverandres utstyrsvalg til tider. Også her fant vi nemlig forsterkersett fra EAR, samt en Opera vinylrigg.



    På gulvet i forgrunnen står forøvrig HoJ's
    selv-bygde små fulltoner som vel forbløffet alle med sitt åpne lydbilde og musikalske spillestil. Selvfølgelig holdt de ikke følge med gut_man's Ascolta'er (er det slik det staves?) når det gjaldt lydtrykk og autoritet i bassområdet, og størrelse på lydbildet, men de var langt fra den nedtur som jeg fryktet. At de hadde såpass høy trampe-takten-faktor, selv drøyt to meter fra den fremre veggen var spesielt overraskende.



    Shadow dukket også opp utpå kvelden. Her sittende, sammen med vår utmerkede vert gut_man, som her forteller om historien bak deler av prog-rocken og tilhørende miljø av musikere, illustrert ved forhåndsutvalgte plukk fra gut_mans egen progrock-samling. Dette var et interessant innslag som ihvertfall jeg satte stor pris på! Gut_man la her lista høyt for de av oss andre som ved senere anledninger ønsker å presentere "sin" musikk.



    Gutta boys:



    (gitarer på veggen gir selvfølgelig økt cred i miljøet!)

    Takk til gut_man for utmerket vertskap, og mye spennende lytting!
    Klokka var over midnatt før vi endelig fikk løsrevet oss, og da hadde vi ikke engang sett en eneste bildesnutt fra gut_man's (forøvrig aldeles gigantiske!) Barco-prosjektor.

    Igjen må jeg be om unnskyldning for bildekvaliteten. :-[ Neste gang skal jeg skjerpe meg, ha med stativ og skyte i RAW.. Spesielt gut_man's meget flotte Forsell Air CD-Transport hadde fortjent et skikkelig bilde!

    Takk til begge FallenA og gut_man; vi kommer mer enn gjerne tilbake! Takk også til dere andre, for trivelig samvær. :D
     

    Vedlegg

    R

    Rojoh

    Gjest
    Kjempefin reportasje. :) Så ut som om dere hadde det veldig hyggelig.

    Mvh. Johan
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.383
    Antall liker
    5.030
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Rojoh skrev:
    Kjempefin reportasje. :) Så ut som om dere hadde det veldig hyggelig.

    Mvh. Johan
    Takk Johan!
    Hyggelig var det, og du må sørge for å henge deg på ved evt. senere anledninger!

    Tilslutt kommer et bilde av alltid blide Necroth, siden det var han som aldri lot meg glemme at jeg hadde lovet å legge ut bilder! ;D



    (bildet er tatt i godstolen hos gut_man)
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Der ja :)

    Artig lesing og alltid morro med bilder.
    Regner med at kameraet er satt opp korrekt neste gang ;D
    Neida Cool,ser bra ut,flere bilder er ønskelig.

    Mye spennende hardware dere har guttær,skjønner jo at en høsttur må planlegges :)

    /jan
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    coolbiz skrev:
    Rojoh skrev:
    Kjempefin reportasje. :) Så ut som om dere hadde det veldig hyggelig.

    Mvh. Johan
    Takk Johan!
    Hyggelig var det, og du må sørge for å henge deg på ved evt. senere anledninger!

    Tilslutt kommer et bilde av alltid blide Necroth, siden det var han som aldri lot meg glemme at jeg hadde lovet å legge ut bilder! ;D



    (bildet er tatt i godstolen hos gut_man)

    Akk hvilken ven og vakker mann ;D

    Takk for presentasjon og bilder coolbiz. Ble en veldig flott reportasje, bildekvalitet betyr ikke stort om presentasjonen er fin ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Se der ja ;D

    Takker for besøket. Det er alltid hyggelig med besøk, og meningsutvekslinger.
    Dere er selvfølgelig velkommen tilbake!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Her er dørene åpne for flere entusiast besøk! Bare gøy å kunne få mulighet for å misjonere litt for kvalitets prog, som vel er musikk sjangeren som ligger aller nærmest hjertet her i gården. Tror de fleste musikk sjangere er representert i min musikk samling, men man har da hjertebarn;D Er man i Stavanger området, burde et besøk ordnes det! En HD-film demo i 1080i på Barco 808S proffkalibrert fikser vi anytime coolbiz;D
     

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.130
    Antall liker
    19.615
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    Kjekt med bilder Coolbiz.. Håper på nye treff snar.. Har litt lyst til å ha det her snart også.. men i frykt for å bli mobbet p.g.a psb'ene tror jeg vi venter litt..
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    Da er jeg klar til å motta besøk ;D ;D ;D

    Inviterer alle som er interessert å komme til Ålgård onsdag kl 1600 og utover. Serverer kaffe.

    Er veldig fornøyd med anlegget, bortsett fra at jeg sliter med platespilleren som har en altfor kraftig bass. Tar gjerne mot tips. Kabler/tweak dere har med som jeg kan prøve?

    Ellers må dere gjerne ta med musikk dere liker. Har bredt utvalg i alle sjangre selv også

    Send meg en PM, gjerne med mobilnr, om dere ønsker å komme, så skal jeg forklare veien

    Mvh
    Geir
     

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.130
    Antall liker
    19.615
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    Har lyst Geir O.. veldig lyst.. men får se om jeg får det til..

    Kan altids ta en tur en annen gang.. er på Ålgård nesten hver søndag (trener på Bærland skole)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jeg kunne virkelig tenke meg dette Geir_O, jeg skal smiske som F... med arbeidsgiver ang fri den kvelden. Ellers får vi håpe på regn og torden, da kommer jeg. ;D Gir deg beskjed så fort jeg finner det ut, viss jeg kommer kan jeg alltids bringe noe spennende fra meg. Sjekk http://www.minhifi.no/necroth og se om du kan lese deg fram til hva jeg har av stæsj og si gjerne i fra om noe virker spennende
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Det ser ut for at jeg får det til å kommepå onsdag.Jeg har tlf.nr ditt så jeg ringer hvis jeg ikke finner fram :)
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    Necroth skrev:
    Jeg kunne virkelig tenke meg dette Geir_O, jeg skal smiske som F... med arbeidsgiver ang fri den kvelden. Ellers får vi håpe på regn og torden, da kommer jeg. ;D Gir deg beskjed så fort jeg finner det ut, viss jeg kommer kan jeg alltids bringe noe spennende fra meg. Sjekk http://www.minhifi.no/necroth og se om du kan lese deg fram til hva jeg har av stæsj og si gjerne i fra om noe virker spennende
    Hadde ikke gjort noe om du tok med VTL'en og kanskje en av dempeplatene dine om den er stor nok - 40x48cm ;D ;D ;D

    Mvh
    Geir
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har Geir noe i mot at det knipses bilder på treffet? Og hvis ikke han har det. Er det noen som tar på seg oppgaven? Coolbiz, du har allerede briefet med utstyret ;D
    En annen sak er at det vel hadde vært oversiktelig og greit hvis vi organiserte oss litt bedre sånn som de har gjort i diverse lydlaug omkring i landet. Vi har jo allerede tatt noen små skritt i forhold til faciliteter for de invidde.. Da kunne vi henvendt oss til høvdingen og fått en plass blant de "store". Hadde jo vært litt kult å kunne lage en liten reportasje fra treffene vi arrangerer. Begynner å bli en del kule anlegg rundt om jær regionen. Jeg slår et slag for Jæren lydlaug eller hva man måtte føle for å kalle barnet :)

    BTW; har fått tips om at en av byens skipsredere har investert heftig i lydanlegg. Og etter sigende skal ha vært i besittelse av BW Nautilus (sneglehusene) i flere år. Jeg jobber på spreng med å finne forbindelser som kan ordne en seanse der! Og ikke minst finne ut hva han egentlig har for slags utstyr!
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    Jau, klart det er iorden. Har bare ikke lært meg selv å laste opp bilder. Men må vel snart finne ut av det.

    Er det sneglehus i nærheten???? Da kan du ikke holde meg vekk ihvertfall :eek: ;D :eek:

    Mvh
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Tusen takk til Geir_O for en kjempeflott kveld!Mye bra musikk på vinyl og cd.Skulle gjerne hatt den platespilleren din :)
    Denne gjengen får sjangs til å høre mye forskjellig utstyr,og der var medbrakt utstyr denne gangen også.
    Gleder meg til neste gang vi møtes ;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Det var en riktig hyggelig kveld Geir_O :)
    Du har en flott oppsett og stor sans for mye god musikk, lærerikt var det og hyggelig med nye fjes.

    Hvem blir nestemann ut? :D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Får hive meg på takkelisten jeg også da Geir. Et flott oppsett og en flott platesamling ikke minst. Når så kveldens vert også vartet opp med hyggelig stemning, nytraktet kaffe og bakst, kunne det vel ikke bli annet enn en suksess ;)
    Mitt inntrykk av kveldens anlegg, var et musikalsk oppsett. Der fokus var nettopp rettet mot musikalitet. Lyden ble presentert på en behagelig måte, både med rør forsterkeri (den lille VTL'en imponerte meg igjen på høyttalere som i utgangspunktet virker å være effekthungige), og med vertens eget transistor effekttrinn. Det som vel kanskje slo meg som den største kvaliteten med anlegget, var den tighte lyden. Det var som om lyden kom fra ett fokus, ikke fire elementer. Høyttaleren viste også en fin evne til å fjerne seg fra lydbildet som forøvrig virket høyt og flott. Nå var nok ikke min lytteposisjon den beste til å vurdere lydbildet, men jeg aner fine kvaliteter der også!
    Nå skal ikke en hyggelig seanse analyseres i hjel, men tenkte kanskje at GeirO ønsket å høre at i hvert fall jeg syntes at han har gjort mye rett i sine valg når han har satt sammen komponenter. Og til sist tror jeg at Geir og meg har mye å snakke om når det gjelder musikk! Håper du tar invitasjonen fra meg, og kommer sørover en gang du har lyst. Gjerne uavhengig av treff også Geir! Takk for en fin musikalsk og audiofil opplevelse. Og takk for god servering ;)
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    Må takke for alle fine innlegg gutter. Hadde det selv svært trivelig igår, og litt overveldet over besøket. 9 mann med meg selv!!! Kjempebra :D :D :D (Men hvor ble alle jentene av? :()

    Det var kjempehyggelig. De fleste av dere har masse erfaring og store kunnskaper rundt hobbyen vår.

    Trenger man hjelp med høyttalere/elektronikk, så har vi Hoj og Cobra2

    Så var det hyggelig at så mange viste seg å ha progresive gener. Får absolutt ta noen turer sørover/få fler besøk gut-man og Necroth. Bare synd ikke Fallen Angel kunne være med dere igår.

    Hyggelig at Robert og Jens123 fra Resonans også kunne være med.

    Så vanter vi egentlig bare på bildene fra Coolbiz. De er sikkert ikke langt vekke ;D

    Kom du deg opp og på jobb kl 0500 Lakki Luke?

    Her er forøvrig døren alltid åpen for Audiofile

    Mvh
    Geir
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    gut_man skrev:
    Har Geir noe i mot at det knipses bilder på treffet? Og hvis ikke han har det. Er det noen som tar på seg oppgaven? Coolbiz, du har allerede briefet med utstyret ;D
    En annen sak er at det vel hadde vært oversiktelig og greit hvis vi organiserte oss litt bedre sånn som de har gjort i diverse lydlaug omkring i landet. Vi har jo allerede tatt noen små skritt i forhold til faciliteter for de invidde.. Da kunne vi henvendt oss til høvdingen og fått en plass blant de "store". Hadde jo vært litt kult å kunne lage en liten reportasje fra treffene vi arrangerer. Begynner å bli en del kule anlegg rundt om jær regionen. Jeg slår et slag for Jæren lydlaug eller hva man måtte føle for å kalle barnet :)

    BTW; har fått tips om at en av byens skipsredere har investert heftig i lydanlegg. Og etter sigende skal ha vært i besittelse av BW Nautilus (sneglehusene) i flere år. Jeg jobber på spreng med å finne forbindelser som kan ordne en seanse der! Og ikke minst finne ut hva han egentlig har for slags utstyr!
    Tiden er vel nå inne for å døpe barnet :)
    Hadde jeg visst at dette gikk så godt så hadde jeg satt et navn på laget.Men jeg visste at det lauget som var her døde ut,og jeg lurte på om vi tross alt ikke var så mange at det burde la seg gjøre å få til et lag.Ville ikke blande meg inn i det som alrede var igang.Men jeg er helt enig med deg gut_man at nå burde vi henvende oss til høvdingen og fått en egen plass.
    Hva barnet skal hete blir vi vel enige om?Kanskje vi skulle byttet ut laug med lag?F.eks Jæren lydlag?
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.985
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Takker for en hyggelig kveld, gode kaker, kaffe & musikk!

    Arne K
     

    olav_larsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Innlegg
    537
    Antall liker
    84
    Når får jeg bli med på disse kveldene?
    Eller er det kun for hvite nordmenn? ;D

    Olav Larsen
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    AlabamaRodeoStar skrev:
    Når får jeg bli med på disse kveldene?
    Eller er det kun for hvite nordmenn? ;D

    Olav Larsen
    ;D

    Du er hjertelig velkommen du Olav, du må bare følge med i tråden vettu ;)
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    lakki_luke skrev:
    gut_man skrev:
    Har Geir noe i mot at det knipses bilder på treffet? Og hvis ikke han har det. Er det noen som tar på seg oppgaven? Coolbiz, du har allerede briefet med utstyret ;D
    En annen sak er at det vel hadde vært oversiktelig og greit hvis vi organiserte oss litt bedre sånn som de har gjort i diverse lydlaug omkring i landet. Vi har jo allerede tatt noen små skritt i forhold til faciliteter for de invidde.. Da kunne vi henvendt oss til høvdingen og fått en plass blant de "store". Hadde jo vært litt kult å kunne lage en liten reportasje fra treffene vi arrangerer. Begynner å bli en del kule anlegg rundt om jær regionen. Jeg slår et slag for Jæren lydlaug eller hva man måtte føle for å kalle barnet :)

    BTW; har fått tips om at en av byens skipsredere har investert heftig i lydanlegg. Og etter sigende skal ha vært i besittelse av BW Nautilus (sneglehusene) i flere år. Jeg jobber på spreng med å finne forbindelser som kan ordne en seanse der! Og ikke minst finne ut hva han egentlig har for slags utstyr!
    Tiden er vel nå inne for å døpe barnet :)
    Hadde jeg visst at dette gikk så godt så hadde jeg satt et navn på laget.Men jeg visste at det lauget som var her døde ut,og jeg lurte på om vi tross alt ikke var så mange at det burde la seg gjøre å få til et lag.Ville ikke blande meg inn i det som alrede var igang.Men jeg er helt enig med deg gut_man at nå burde vi henvende oss til høvdingen og fått en egen plass.
    Hva barnet skal hete blir vi vel enige om?Kanskje vi skulle byttet ut laug med lag?F.eks Jæren lydlag?
    Hvis du går en side tilbake og kikker litt oppover siden, vil du finne Jæren & Omegn Lydlaug ;D ;D ;D
     

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.130
    Antall liker
    19.615
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    En helt utrolig Onsdag.. (tur til FallenA og Necroth!) 26.09.07

    I går tok Jens1234(56789,10 ovs) og jeg turen til Egersund.. Etter litt litt krangling med hukomelsen etter sist vi var der, fant vi omsider veien til FallenA.

    Hva møtte oss der? Jo noe av det bedre jeg noen gang har hørt hos noen privat.. Helt trolig lyd, fantastisk diskant, enormt engasjerende mellomtone og en helt ekstrem bass. Må si at dette var forbedringer fra sist vi var der, da dine høyttalere var nesten helt nye, og med en annen plassering.. Dette som vi nå fikk høre var utrolig, flott, engasjerende og behaglig. Ja, tre ønsker på en gang.. Flott cd-spiller, de som mener at cd-spillere ikke holder mål i dagens dataverden bør ta en tur innom Fallen!

    Etter møte med han var det å komme seg tilbake til jorden, finne fram til bilen.. vi skulle over haugene, for å besøke Necroth! Der var vist Shadow også kommet!

    Her var det også enorme forandringer siden sist.. Jeg har aldri hørt disse Trianglene låte så bra før! Også han kunne brife med fantastisk kilde, Dette låt helt fantastisk.. rett og slett.

    Gleder meg til neste tur sørover..
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det var morsomt å få besøk av dere igjen.
    Når dere var her sist, var elektronikken og høyttalerne helt nye. Nå har det stått og spilt i drøye 2 måneder, og alt har gått seg til ;)
    Ny digitalkilde har det også blitt, og jeg har blitt kjent med Gradientene.
    Dermed har de siste ukene gått med på å eksperimentere litt med plassering, samt rør-bytte i preen. Og jeg føler nå at tingene har falt på plass.
    Jeg er iallefall godt fornøyd, og det er morsomt å høre at dere likte det dere hørte dere også. (Man har en tendens til å lytte seg "blind" i eget anlegg).

    Jeg synes også det er ekstra morro at dere tar med egen musikk. Det gjør dere i stand til å lytte med kjent musikk, samtidig som jeg blir introdusert for nye "perler".
    Tusen takk skal dere ha!!

    Jeg takker for besøket, og ønsker dere velkommen igjen!! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn