|
Får opp den nye audiophile her.bjornh skrev:Noen som vet hva som skjer med audiophile.no? -får bare opp "an OXX server".
Mvh. Bjørn
lark skrev:Alternativ Audio har hatt en trojaner på sine sider.
Hmm,har Vista og Avast,var null problem,Avast tok den tvert..og er gratisRudi skrev:lark skrev:Alternativ Audio har hatt en trojaner på sine sider.
Har hatt.......... eller har fremdeles ?? Jeg vil ikke se etter fordi forrige gang jeg forsøkte så gikk virusprogrammet mitt amok.
Dear RudiDirekte urettferdig av meg, det å ikke nevne Håkon Rognlien inn under samme innlegg
www.rognlien.wordpress.com
Ut av ren nysjerrighet..... Hvorfor skal ham nevnes i en tråd som omhandler Audiophile ?
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Alfao!Ser ut til at du kjøpte/kjøper Vera forsterkeren Arve? Ellers enig med MB. Har lest mang en test på Audiophile.no. Kjøpte også en Arcam fmj32 basert på Karl erik sin test. Eide den i mange år med gode musikkopplevelser. stå på????????????
Dear RudiDirekte urettferdig av meg, det å ikke nevne Håkon Rognlien inn under samme innlegg
Ut av ren nysjerrighet..... Hvorfor skal ham nevnes i en tråd som omhandler Audiophile ?
Jo, nå skal du høre det, at dersom du har fulgt med på hva gutta boys i Audiophile.no og Haakon har bedrevet & står for innenfor norsk hi-fi entusiasme siden forrige århundre...
...Ja, så tror jeg du ville forstått hvorfor jeg valgte å trekke med Haakon her, siden han fortsatt er en aktiv journalist/skribent/formidler/entusiast/kall-det-hva-du-vil. OK?
Uansett; jeg er kun én person inne på dette forumet, det var mitt initiativ dette her, jeg står for det - selv om historien skulle plassere meg inn i et kapittel; Aldeles klin kokos![]()
OK. Jeg skal si det litt enklere:Dear RudiDirekte urettferdig av meg, det å ikke nevne Håkon Rognlien inn under samme innlegg
Jo, nå skal du høre det, at dersom du har fulgt med på hva gutta boys i Audiophile.no og Haakon har bedrevet & står for innenfor norsk hi-fi entusiasme siden forrige århundre...
...Ja, så tror jeg du ville forstått hvorfor jeg valgte å trekke med Haakon her, siden han fortsatt er en aktiv journalist/skribent/formidler/entusiast/kall-det-hva-du-vil. OK?
Uansett; jeg er kun én person inne på dette forumet, det var mitt initiativ dette her, jeg står for det - selv om historien skulle plassere meg inn i et kapittel; Aldeles klin kokos![]()
Forstår fremdeles ikke helt hva akkurat Rognlien har med audiophile og gjøre...... skal man nevne folk som har vært viktige for hifi verdenen i Norge så kommer jeg på mange flere navn som bør nevnes lenge før jeg kommer til Rognlien, men felles for de alle er at de ikke har noe med audiophile og gjøre.... og siden dette er en tråd som omhandler audiophile så....
.... og dersomatte jeg hadde fulgt med på hva gutta i audiophile har drevet med sier du......hmmmmm... tja ?... jeg har jo et speil jeg kan bruke, så jeg vet i allfall hva en av de driver med.... innbilte meg nå at jeg hadde en viss peiling på de andre også, kanskje ikke alt, men dog alikevel.
Enig!Jeg bae synes det er mange som fortjener skryt i hifi Norge og for meg blir det litt galt og ta ut enkelt personer mens alle de andre blir forbigått i stillhet.
Ser man på www.audiophile.no's relativt korte historie så har jo bla en av de som startet det hele fått lite kred synes jeg.
Er det noen av de som befinner seg bak disken på Audiophile.no som i særlig grad søker kred eller anerkjennelse utad i form av "navn nevnt her & der"da?Jeg bae synes det er mange som fortjener skryt i hifi Norge og for meg blir det litt galt og ta ut enkelt personer mens alle de andre blir forbigått i stillhet.
Ser man på www.audiophile.no's relativt korte historie så har jo bla en av de som startet det hele fått lite kred synes jeg.
Jeg tror vel ikke pkt. 4 har virket støtende på så veldig mange.OK. Jeg skal si det litt enklere:Dear Rudi
Forstår fremdeles ikke helt hva akkurat Rognlien har med audiophile og gjøre...... skal man nevne folk som har vært viktige for hifi verdenen i Norge så kommer jeg på mange flere navn som bør nevnes lenge før jeg kommer til Rognlien, men felles for de alle er at de ikke har noe med audiophile og gjøre.... og siden dette er en tråd som omhandler audiophile så....
.... og dersomatte jeg hadde fulgt med på hva gutta i audiophile har drevet med sier du......hmmmmm... tja ?... jeg har jo et speil jeg kan bruke, så jeg vet i allfall hva en av de driver med.... innbilte meg nå at jeg hadde en viss peiling på de andre også, kanskje ikke alt, men dog alikevel.
1. Dette er en tråd jeg vekket til live som har ligget død siden 2008...
2. Mitt innspill var kun ment som skryt av Audiophile.no
3. Skryten ble altså plassert i en eksisterende Audiophile tråd.
4. Jeg syntes Håkon Rognlien fortjente en skryt, i samme slengen.
5. Men du har rett i at Håkon ikke har noe med Audiophile.no og gjøre.
6. Beklager, til sist, dersom pkt. 4 har virket støtende på noen![]()
Jeg mener Rognlien ble dratt inn i tråden grunnet at også han har testet Vera forsterkeren, i likhet med Arve og audiophile.no.OK. Jeg skal si det litt enklere:Dear Rudi
1. Dette er en tråd jeg vekket til live som har ligget død siden 2008...
2. Mitt innspill var kun ment som skryt av Audiophile.no
3. Skryten ble altså plassert i en eksisterende Audiophile tråd.
4. Jeg syntes Håkon Rognlien fortjente en skryt, i samme slengen.
5. Men du har rett i at Håkon ikke har noe med Audiophile.no og gjøre.
6. Beklager, til sist, dersom pkt. 4 har virket støtende på noen![]()
Slik jeg leser Arves omtale så forteller har at Vera er transparent. Her er seks utdrag fra omtalen som viser dette:Vera er en spennende forsterker.
Men i sin omtale av Vera satte Rognlien lyden av Vera i en absolutt kontekst, i forhold til en absolutt referanse på lyd. Og dette er prisverdig, Imo. Her kunne Arve og audiophile vært mer opplysende. Om det er områder i lydkvaliteten hvor Vera ikke er på referansenivå?
Tja... Jeg forstår din tolkning av dette, Armand, men synes egentlig at det blir en litt forenklet framstilling av hele situasjonsbildet.I Rognliens omtale var det vel nettopp at den er så transparent som gjorde at den ikke ble foretrukket fremfor Audio Note rørforsterker.