Audiovector, Hegel og litt kabel!

S

slowmotion

Gjest
Det finnes kabler som er usedvanlig dårlige, noen ganger uvisst av hvilke grunn.


  Mvh.  RS

 
Det har du nok helt rett i.
Og jeg skal vedde på at mange av dem er meget dyre.....


;)
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Hifi Center kjeden selger visst isotek nå. Har selv kjøpt Minisub. Hadde selv det samme "problemet" med reddawn. Dette løste seg med litt strømrensk;)
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Hvilke høyttalere har du? 6kv ledere fra PFSP (Norsk grøftekabel) gir vesenltilg mer av den oppturen 2,5kv gir. En feit "felleskabel" til hhv pluss og minus må da gå an, sjøl kjører jeg tre sett pr. høyttaler.
(fireveis, mellomtoner deler på en kabel.
Har du såpass anlegg at det gir deg ekte #D(stereo) bør du holde pluss og minus adskilt, spesielt til diskanter. Da åpner lydbildet seg godt utenfor høyttalerne om de står godt oppstilt.


Mvh. RS
Jeg har Audiovector mi3 signatur.

B
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Har testet litt forskjellige kabler nå, størst opptur ble det med wireworld gold signalkabel. Plutselig ble den noe skrikende diskanten borte. Samtidig som jeg beholdt den gode oppløsningen. Deilig når man nærmer seg noe gitt, så takk for mange gode tips!

Mvh B
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Wireworld Gold?
Opplevde en gang en voksen kar (med anlegg til rundt en mill, inkl. DIY-høytt) gråte av glede og erklære meg genial (jada-jada) da han fikk byttet ut nevnte overprisede WW-kabler med DIY-signalkabler bestående av 2xVivanco KX-710 :-*


Mvh. RS
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Ja, ja spist er spist, hva slags plugger bruker du på de da? Har relativt lite erfaring med DIY, men det hadde jo vært gøy og testet. Kjipt hvis du har rett da:)

Mvh B
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Til RCA/ubalanserert er pluggene til Biltema et godt alternativ. Terminer skjermer til pluggkappe på avsenderende.
Hvilke XLR-plugger jeg bruker husker jeg ikke, bare at de er Britiske og at kontaktflatene i hun-delen består av tre fjærende massive biter = mekanisk stabile.


Mvh. RS
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
679
Antall liker
322
Torget vurderinger
2
Har selv Hegel og Audiovector. Har to gode tips. Forsøk Stereovox eller Black magic. Selv falt jeg for Sterevox kabelen, som er det beste jeg har testet hvis du tenker pris.
 
Topp Bunn