Audiovector mi3 signature

Lanes

Medlem
Ble medlem
30.08.2007
Antall liker
1
Hei, lurer på om noen har erfaringer med feks. bladelius og audiovector mi3sign.
Først tenkte jeg på nytt thule 2x250, så for samme prisen brukt får jeg en Thor II eller brukt krell kav400. Tenkt litt på primare også,men redd det blir for svakt(2x100)
Har veldig variert musikksmak.

U

utgatt60135

Gjest
For det første er Audiovector lettdrevne så du trenger ikke masse watt. Glem watt tall. For det andre tror jeg ikke hverken Krell eller Bladelius passer godt til AV men det kommer an på hvordan du liker lyden også. Test de på høyttalerne om du kan.

O

OldBoy

Gjest
Lanes skrev:
.......

Tenkt litt på primare også,men redd det blir for svakt(2x100)
Etter min vurdering, skal Audiovector ha en litt varm elektronikk for å gi godlyd.

Primare synes jeg passer godt til Audiovector Mi3 sign. I30, jeg antar at det er den du sikter til med 2x100W, har mer enn nok krefter.

Ellers kan Electrocompaniet være en god match. Jeg har hørt flere vellykkede kombinasjoner av EC + AV. Til Mi3 sign. bør du vel ha min. ECI-4 eller ECI-5.

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Jeg har eid mi1 signature (stativutgaven). Veldig god høyttaler som fortjener god elektronikk. Jeg er enig i det som nevnes over at en bør helst ha en forsterker som låter litt "mørkt". Thor oppfatter jeg som nøytral og kan bli litt slitsom i toppen i lengden. Primare funker nok fint, men jeg ville også sett om jeg fant noe Mcintosh på børsen. Det spilte ihvertfall veldig bra hjemme hos meg.

Eirik.U

Medlem
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
2
Jeg har prøvt mine mi3 signature på veldig mange forsterkere nå med tiden. Men jeg stoppet da jeg fikk primare! Det var den beste matchen synes jeg.

Med primare I30 kommer høytalerene dine til å spille veldig bra. Vil du har det enda bedre!! kjøper du i tillegg en A30,2 og kjører bi-amping. Kan garantere at du ikke vil kjenne igjenn høytalerene da ;D
Primare er også ganske musikalske forsterkere som passer en variert musikk stil.

Jeg har nå kjøpt en pre30 og bestilt en A32, som omtrent må være det helt ultimate for denne høytaleren. ;D ;D

Mi3 signaturen spille helt ok på en liten forsterker, da fordi den har høy følsomhet (91db) men jo mer effekt du har på den desto bedre spiller den!

Kan også ta med at det egentligt var mi3 avantgard jeg skulle ha, men etter 2dagers lytting var valget klart for min del! Signaturen er mye behagligere å lytte til i lengden, og en bedre allrounder til variert musikk.

Ps:
Fjern di triste skinnene på baksiden og heller erstatt den med noen gode jumpers.

Mvh

magnaes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
OldBoy skrev:
Lanes skrev:
.......

Tenkt litt på primare også,men redd det blir for svakt(2x100)
Etter min vurdering, skal Audiovector ha en litt varm elektronikk for å gi godlyd.

Primare synes jeg passer godt til Audiovector Mi3 sign. I30, jeg antar at det er den du sikter til med 2x100W, har mer enn nok krefter.

Ellers kan Electrocompaniet være en god match. Jeg har hørt flere vellykkede kombinasjoner av EC + AV. Til Mi3 sign. bør du vel ha min. ECI-4 eller ECI-5.
Hei!
Jeg har m3sign. Jeg har forsøkt litt forskjellig utstyr. Bl.a Krell Xi400 uten hell...... Bruker idag EC utstyr, noe jeg synes låter ypperlig. Helt enig at Audiovector har godt av litt varmt klingende elektronikk. Ec 4.7 og AW120DMB er en kongekombinasjon.....

Eirik.U

Medlem
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
2
Kan prøve å deffinere hvordan forsterkerene som er foreslått her vil låte på mi3 signature:

Bladelius Thor II - Veldig bra forsterker, med gode strømreserver.
Kan oppleves som litt "kjedelig" og nøytral i lengden.

Krell kav400 - Velig kald, men god oppløsning.

Thule - Har ikke prøvd noe med thule på mi3, så det kan jeg ikke utale meg om.

Electrocompaniet 4,7 med Primare a30,2 - Dette spiller!! Stor bredde og dybde, og volkaler som låter helt himmelsk.

Mcintosh MA6900- Enormt stort lydbilde, men veldig laydback og til tider kjedelig. Passer best til rock

Primare I30- Stort lydbilde, engasjerenes spillestil. Spesielt god i mellomtonen.

Dette er i korte trekk mine erfaringer på hvordan mi3 sign. spiller med overnevnte forsterkere.

Mvh

U

utgatt60135

Gjest
Du sier Mcintoch og Primare spiller stort. Jeg har hørt Krell mot Leema og Bladelius mot Moon. Krell/Bladelius hadde mye smalere lydbilde enn de andre. Mitt spørsmål er om hvem som skiller seg mest fra gjennomsnittet. Hva tror du?

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Har også hatt Mi3 Signature, men er ikke helt enig i at du ha "mørktklingende" elektronikk for å få dem til å spille bra. Det du skal passe deg for er å ikke kombinere dem med altfor "lystklingende" elektronikk. Har selv hatt meget god erfaring med Arcam, som jeg selv betegner som relativt nøytralt. Ellers er jeg enig i at Primare spiller glimrende med Audiovector.

Når det gjelder Bladelius så er Tyr et meget spennende alternativ. Låter noe "mørkere", eller varmere enn Thor (etter mine ører), og har nok krefter til å banke skikkelig godlyd ut av Mi3 Signature.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
347
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Spurte en gang salgsdirektøren i Audiovector om hva han mente. Dette var hans mening:

Til stereo ville jeg vælge ARCAM eller NAIM - afhængigt af hvor meget du vil/kan ofre.
Alternativer kan være alt lige fra DENSEN, McIntosh, Primare, måske norske HEGEL - men i hvert fald mærker som er dynamiske.

Eirik.U

Medlem
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
2
Jeg kan også varmt ambefale Arcam som flere har nevnt ;D

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
Hvis du biwirer så skal det være en kabel mellom mellomtone/bass terminalene og diskantterminalene. Og høyttalerkablene går dermed til bass, og bass/mellomtone terminalene. 99% av de biwirer som AV gjør dette feil, i tro om at en isolert diskant må spille renere. Resultatet blir da bare en _enda_ lysere høyttaler, med pinglebass forhold til hvis en kobler dette korrekt.

frodesko

Medlem
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Ligger en Accuphase ut tilsalgs som låter kjempe på signaturene dine. Ikke umulig at prisen er god også.
Carry,Bladelius og Coda er ting som også spiller veldig veldig bra med AV.Dette er Forsterkerier som lett selges ved evt. bytte og oppgraderinger.Uansett er det dine ører og beste resultat blir alltid gjennom å teste.

Lanes

Medlem
Ble medlem
30.08.2007
Antall liker
1
Tusen takk for mange fine tips.
Ser at Primare går igjen over hele linja her og tror jeg vil gå for Pre 30 og A30.2 sånn at jeg kan opgradere med en til hvis det blir behov.
Noen som har noe tilsalgs så gi meg et vink.
Ellers har jeg tenkt på nordost kabler blue heaven eller red dawn
Kom gjerne med kommentarer/korrigere meg på tankegangen min.

Noen nevnte jumpers bak høytaler er dette noe som er lydforbedrende?

magnaes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Hei!
Jeg ville holdt meg unna Nordost på Primare/Audiovector. Personlig erfaring tilsier at Wireworld er en mye bedre match.........

O

OldBoy

Gjest
Lanes skrev:
Tusen takk for mange fine tips.
Ser at Primare går igjen over hele linja her og tror jeg vil gå for Pre 30 og A30.2 sånn at jeg kan opgradere med en til hvis det blir behov.
Noen som har noe tilsalgs så gi meg et vink.
Ellers har jeg tenkt på nordost kabler blue heaven eller red dawn
Kom gjerne med kommentarer/korrigere meg på tankegangen min.

Noen nevnte jumpers bak høytaler er dette noe som er lydforbedrende?
Red Dawn burde går bra, men i den prisklassen kan du få veldig mye annet som kan passe vel så bra. Wireworld, blant annet, som tristessor er inne på.

Med hensyn til jumpers har jeg aldri greid å høre noen forskjell, uansett høyttalermerke. Men så har jeg også gamle ører :). Hvis jeg var deg, ville i hvert fall ha prøvd det først, før jeg brukte penger på det.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
nuforceforsterkere funker også ypperlig :)

Topp Bunn