Audiovector Trapeze "Product of the year" hi-fi+ - HiFiHub

Audiovector Trapeze Reimagined er en moderne tolkning av Audiovectors klassiske Trapeze-høyttaler fra slutten av 1970-tallet.

"The first impression is this is a loudspeaker that puts a smile on your face. Audiovector’s Trapeze Ri is at once a serious and accurate portrayer of musical intent, and a charmer with an innate and almost mischievous sense of humour. If you are the kind of music lover that plays Bach’s cerebral Goldberg Variations back to back with pounding Techno played at club levels, Trapeze Ri has got everything you need!" hi-fi+

Les mer om Audiovector Trapeze her

trapeze-vinner-hifi-plus-sentralen.jpg

HiFiHub AS
Trondheimsvegen 55
2050 Jessheim
63976397

Kommentarer

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.731
Husker denne Trapeze fra da jeg begynte å lese danske «High Fidelity» på 80-tallet. Men denne nostalgibølgen på høyttalere har nådd mange produsenter. Jeg er bare litt undrende til hvorfor nå.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.530
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Husker denne Trapeze fra da jeg begynte å lese danske «High Fidelity» på 80-tallet. Men denne nostalgibølgen på høyttalere har nådd mange produsenter. Jeg er bare litt undrende til hvorfor nå.
Kanskje fordi det er blitt akseptabelt å si høyt at man liker at det svinger litt av musikken, at man egentlig ikke liker at det skjærer i ørene når man spiller rock, og at de fleste egentlig ikke liker typisk «hifimesse-musikk»??:)

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
3.070
Jeg bygde den Trapeze du nevner, kanongod høyttaler. I 1981 tror jeg det var. Den blei dessverre solgt, da jeg hadde en omreisende tilværelse på den tiden.

Det er jo den tids konstruktør som står bak Audiovector i dag, Ole Klifoth. F3 lyd het de da. Det var SEAS bass og mellomtone og Dynaudio diskant på den originale. Syns den var penere enn den nye, disse pynteringene ser litt jålete og billige ut. Men det er nå meg da.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.731
Det er jo den tids konstruktør som står bak Audiovector i dag, Ole Klifoth. F3 lyd het de da. Det var
Stemmer. Sikkert derfor den var en hit i danske HF. Og jeg mener den ble lansert som selvbygg av nevnte blad.

kjartanb

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2009
Antall liker
678
Sted
Os
Torget vurderinger
1
Byggede et par Trapeze til en kammerat på 80 tallet, var veldig gode høyttalere. Byggede også Satellitt med bass, kit fra danske High Fidelity (til meg) og Mini Onken (med egget) til en annen kammerat. Alt Ole Klifoth konstruksjoner. Mini onken inspirasjonen kom selvfølgelig fra L'Audiophile i Frankrike. På denne tiden solgte han også diverse L'Audiophile forsterkere. Spillede en del Mini onken (passede dem en sommer) med brokoblede NAD monoblokker, de var veldig dynamiske og generelt gode høyttalere men var svake i bassen. Der var Trapeze en del bedre.
Er også enig med @Elmer, sølvringene er ikke pene.

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Antall liker
6.335
Torget vurderinger
14
219 tusen var en høy pris.
Da bør de låte over snittet bra.

Informasjon om bruker

hifihub
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
709
Link til alle artikler
107
hifihub sine annonser
Bransjenyheter
Ny kollega hos Hifihub! 🐣

Ny kollega hos Hifihub! 🐣

• 9
Det skjer mye hos HiFiHub! Etter 1,5 år med jevn vekst og økt interesse for vårt sortiment, styrker vi nå teamet vårt ytterligere. Vi har gleden av å ønske Mathias Beck velkommen som ny...
Fortsett
Bransjenyheter
Tusen takk for alle de utrolige hyggelig tilbakemeldingene vi fikk på Focal Diva under Oslo HiFi Show! - HiFiHub

Tusen takk for alle de utrolige hyggelig tilbakemeldingene vi fikk på Focal Diva under Oslo HiFi Show! - HiFiHub

• 5
Gikk du glipp av dette eller ønsker du høre mer av Focal Diva, ta kontakt for en privat demo! Book en privat demo Focal Diva Utopia er en høyttaler som virkelig lever opp til navnet sitt. Med...
Fortsett
Bransjenyheter
Takk for nå, velkommen tilbake i april! - HiFiHub

Takk for nå, velkommen tilbake i april! - HiFiHub

• 0
Tusen takk til alle som tok turen innom oss på Oslo HiFi show. Fantastisk helg med utrolig mange hyggelige tilbakemeldinger! Vi er allerede godt i gang med å planlegge neste show, som blir VårHub...
Fortsett
Bransjenyheter
Ta kontakt for et godt tilbud denne helgen! - HiFiHub

Ta kontakt for et godt tilbud denne helgen! - HiFiHub

• 0
Vi kjører kampanjepriser på utvalgte produkter i forbindelse med Oslo HiFi Show! I tillegg finner vi frem den store kalkulatoren og er ekstra rause på pris denne helgen! Ta kontakt! Se noen av...
Fortsett
Bransjenyheter
Audiovector Trapeze Ri på Oslo HiFi Show! - HiFiHub

Audiovector Trapeze Ri på Oslo HiFi Show! - HiFiHub

• 0
Hans Henrik Flinker kan du møte på rom nummer 113 under Oslo HiFi Show lørdag 22. og søndag 23. mars. Han spiller på "Årets Høyttalere", Audiovector Trapeze, med elektronikk fra Burmester...
Fortsett
Bransjenyheter
Magiske K200 fra Kerr Acoustic på Oslo HiFi Show! - HiFiHub

Magiske K200 fra Kerr Acoustic på Oslo HiFi Show! - HiFiHub

• 0
Kom og møt Jes Kerr på rom nummer 111 under Oslo HiFi Show lørdag 22. og søndag 23. mars. Han demonstrerer de magiske K200 på elektronikk fra The Gryphon. Velkommen innom! Les mer om Kerr...
Fortsett
Topp Bunn