T
Tittentei
Gjest
Han skrev "Ifølge AURALiC" - På med brillene!!^
Takk. Jeg synes alltid det er nyttig og etterrettelig å vite kilde opphav til informasjon.
Han skrev "Ifølge AURALiC" - På med brillene!!^
Takk. Jeg synes alltid det er nyttig og etterrettelig å vite kilde opphav til informasjon.
De er (nesten) alltid på fordi det går dårlig uten.Han skrev "Ifølge AURALiC" - På med brillene!!^
.
.
.
Finish:
Nach meinem bescheidenem Dafürhalten ist der AURALiC Taurus in der Welt der
transistorbetriebenen Kopfhörerverstärker ein sehr starker Spielpartner für eine
Vielzahl an Kopfhörern auf dem Markt.
Die Kombination HifiMEN HE-6 symmetrisch, Audez'e LCD-2 symmetrisch und
Audez'e LCD-3 unsymmetrisch betrieben zeigen nach meinem Dafürhalten sehr präzise
wozu dieser Verstärker in der Lage ist und bilden somit ein rundes üppiges Bild.
Meinen Vorzug gebe ich persönlich dem AURALiC Taurus mit angeschlossenem
HiFiMEN HE-6. Diese Kombination hat mir das schlüssigste Bild geliefert und konnte
mich immer wieder verblüffen, wenn es darum ging mich auf die Musik vollkommen
und kompromisslos einzulassen, egal wie komplex das Repertoire auch sein mag.
Der Audez'e LCD-2 zeigt symmetrisch betrieben ähnlich dem HiFiMEN HE-6 sein Können.
In dieser Antriebsweise kann der tendenziell hell abgestimmte LCD-2 (bezogen auf die
anderen Audez'e Modelle) seine Stärken frei entfachen und mit dem nötigen Spielwitz
und seinem Detailreichtum punkten.
Mir hat sich gezeigt, dass der Verstärker in der Kombination mit einem - sagen wir mal
tendenziell eher hell abgestimmten Kopfhörer eine hervorragendes Figur abgibt. Das ist
aber eine sehr persönliche Angelegenheit und sollte individuell entschieden werden.
Schlussendlich ist der AURALiC Taurus ein universeller Verstärker der es schafft das
musikalische Geschehen glaubhaft, angenehm sowie kraftvoll mit einer schönen
Raumabbildung zu vermitteln.
Es muss also nicht unbedingt die Prämisse eines Röhrenverstärkers sein warm und
samtig zu spielen, dieses Vorurteil räumt der AURALiC Taurus nach allen Kräften
aus dem Weg.
Jeg er HELT sikker på at CDW er en KLØPPER i tysk.Men alvorlig talt; hvis det er noen her som er stødige i tysk, så setter også jeg pris på en full oversettelse av de viktigste poengene. Danke schön (eller noe sånt?).
CDWMcInSpots' tysk er etterhvert ganske rusten etter mange års meget mager bruk, men den er fremdeles ofte god nok til å få med seg hovedinnholdet i tekster om emner han kan noe om. Det er verre med helt nye emner. Det går også tidvis skeis hvis språkføringen blir for avansert eller billedrik. Tregt går det uansett.Jeg er HELT sikker på at CDW er en KLØPPER i tysk.
Jeg har den i kombinasjon med AURALiC TAURUS og er strålende fornøyd, men les bruksanvisningen (som er kort og informativ).Noen som vet om Auralic ARK MX+ som ligger på Torget er noe bra?
Kan hende han er som meg, som liker å teste ting i stedet for å bare sitte lese om alt mulig, og da blir det litt bytting av utstyr. Selger hegel hd20 nå jeg, og den mener jeg er ekstremt god. Men kan jo lure litt på den ark mx'en når han velger å gi den bort..Hvorfor noen selger en "...Topp dac selges..." kan nok diskuteres.
fyyy...! ikke lov å kjøpe for så og selge igjen, trudde du visste det..?? thi hi hiKan hende han er som meg, som liker å teste ting i stedet for å bare sitte lese om alt mulig, og da blir det litt bytting av utstyr. Selger hegel hd20 nå jeg, og den mener jeg er ekstremt god. Men kan jo lure litt på den ark mx'en når han velger å gi den bort..Hvorfor noen selger en "...Topp dac selges..." kan nok diskuteres.
Ohhhh! Så du har fått deg LCD-3 nå, grattis! Skal bli stas å høre hva du synes om komboen og LCD-3. Skal leke litt med Equalizer APO, LCD-3 og AURALiC etterhvert. Kan legge ut eventuelle EQ-innstillinger, så kan du prøve dem og se hvis du vil. Mellomtonen i LCD-3 kommer bra frem med AURALiC imo. Hva synes du om LCD-3 kontra LCD-2?Taurusen er på vei oppover kysten, når posten en gang kommer frem så skal den prøve seg på lcd3 og-eller w1000x.
Er AURALiC TAURUS og ARK MX+ hver for seg og i kombinasjon mindre transparent enn Grace Design m903?[...]
Begynner smått og angre på salg av Grace Design m903, da den bør være meget transparent og et godt egnet utgangspunkt.
[...]
Jeg er overraskende enig med skribenten, men finner det skandaløst å anmelde en forsterker på grunnlag av kun en eneste hodefon.Hmmm...hvor god er Taurus'en? Mulig det er heilt på trynet, men jeg er fremdeles bittelitt skeptisk til Kina-elektronikk. Samtidig ser jeg at R.E.S roser den opp i skyene i "Watt"...All sizes | IMG_0002 | Flickr - Photo Sharing!
Erfaringer fra dere som har Taurus?
Tenkte på det samme. Hva med bygge- og komponentkvaliteten? R.E.S nevner noe om en volumkontroll som likner på svenske greier for 10-15 år siden... God lyd er en ting, men det frister ikke å kjøpe en relativt dyr headfi-forsterker eller anna hardware, hvor innmaten ryker idet garantien går ut på dato. Defor spør jeg; hvor god er disse, både lyd- og komponetmessig?Jeg er overraskende enig med skribenten, men finner det skandaløst å anmelde en forsterker på grunnlag av kun en eneste hodefon.Hmmm...hvor god er Taurus'en? Mulig det er heilt på trynet, men jeg er fremdeles bittelitt skeptisk til Kina-elektronikk. Samtidig ser jeg at R.E.S roser den opp i skyene i "Watt"...All sizes | IMG_0002 | Flickr - Photo Sharing!
Alt jeg har sett egenhendig og via innmatbilder tyder på svært god byggekvalitet. Det oser soliditet av Taurus. Jeg har vært gjennom endel utstyr (er vel ikke alee om det, haha) og Taurus er i absolutt toppsjikt. Jeg har lest endel om denneog ikke kommet over noen som har klaget på feil og at noe går i stykker. Min enhet har fungert ypperlig hos meg og jeg regner med at den fungerer i all relevant fremtid. Men det kan jeg selvfølgelig ikke vite - men det er slik den føles - at jeg kan ta den med meg på gamlehjemmet. Og det er forhåpentligvis minst 50 år til - hahaTenkte på det samme. Hva med bygge- og komponentkvaliteten? R.E.S nevner noe om en volumkontroll som likner på svenske greier for 10-15 år siden... God lyd er en ting, men det frister ikke å kjøpe en relativt dyr headfi-forsterker eller anna hardware, hvor innmaten ryker idet garantien går ut på dato. Defor spør jeg; hvor god er disse, både lyd- og komponetmessig?Jeg er overraskende enig med skribenten, men finner det skandaløst å anmelde en forsterker på grunnlag av kun en eneste hodefon.Hmmm...hvor god er Taurus'en? Mulig det er heilt på trynet, men jeg er fremdeles bittelitt skeptisk til Kina-elektronikk. Samtidig ser jeg at R.E.S roser den opp i skyene i "Watt"...All sizes | IMG_0002 | Flickr - Photo Sharing!
Jeg ler meg alltid skakk av folk som er sykelig opptatt av innpakkng. 6moons er et godt eksempel:Den kjennes veldig solid ut, og hvis du ser på omtalen fra 6moons så er det flere bilder av innmaten der: 6moons audio reviews: AURALiC Taurus
Det ser nå ut som det er ett rimelig steg opp fra kina ræl
Jeg mener "REUSABILITY OF PACKING"?????? "EASE OF UNPACKING"??????Quality of packing: Very good.
Reusability of packing: A few times.
Ease of unpacking/repacking: A cinch.
Condition of component received: Flawless.
Completeness of delivery: Perfect.
Human interactions: Good.
Pricing: Good value.
Final comments & suggestions: No remote control could preclude preamp use for some. The line and headphone outputs are simultaneously live. This can make for certain inconvenient scenarios detailed in the review. Dedicated selector switches as Resonessence Labs has them for their Invicta DAC would remedy that.
Taurus er bra med lcd2, både r1 og r2.Kanskje jeg skulle gå får en Auralic taurus da. Hvordan er disse med LCD2 rev2/2,5?
Det er den samme - den er bare lagt ut både i forsterker og hodetelefon-kategorien.enda en på brukten idag, virker som denne er i "vinden" for tiden...!
Jeg har AKG K-701 og Beyerdynamic T1. Begge presenterer musikken svært ba med Lehmannaudio BCL. Hva vil jeg vinne med Taurus sett i forhold til BCL, tror du?ardilla;1612062[B skrev:@VilhelmW[/B] - Hvilke hodefoner skal du bruke?
Alternativer til Taurus kan være Bryston BHA1, Schiit Mjolnir eller Violectric V200.
veldig interessant, kjører selv Lehmannaudio BCL og Audeze Lcd2, håper på svar...!Jeg har AKG K-701 og Beyerdynamic T1. Begge presenterer musikken svært ba med Lehmannaudio BCL. Hva vil jeg vinne med Taurus sett i forhold til BCL, tror du?ardilla;1612062[B skrev:@VilhelmW[/B] - Hvilke hodefoner skal du bruke?
Alternativer til Taurus kan være Bryston BHA1, Schiit Mjolnir eller Violectric V200.
Vel, har ikke hørt noen av kombinasjonene... Men har hørt BCL - det er en god forsterker. Dog - cden er jo ikke spesielt strømstek.Jeg har AKG K-701 og Beyerdynamic T1. Begge presenterer musikken svært ba med Lehmannaudio BCL. Hva vil jeg vinne med Taurus sett i forhold til BCL, tror du?ardilla;1612062[B skrev:@VilhelmW[/B] - Hvilke hodefoner skal du bruke?
Her er en fyr med T1 og Taurus View Profile: Jsmith - Computer AudiophileSparing you a blow-by-blow account through my arsenal of cans, let's jump right into the deep end. The Taurus was truly fabulous on all of them. A good demonstrator will be the Sennheiser HD800. Most agree that its stock voicing exhibits an abundance of treble energy whilst the bass counterpoint is lighter than Beyerdynamic's T1 and significantly outclassed by the Audez'e LCD-2. An aftermarket wiring harness—I get all my braids from ALO Audio's Ken Ball—goes a long way to sort this. Yet nobody will ever mistake an HD800 for an LCD-2. True, the latter is famously chocolaty and dense and thus a bit hooded on top. If you love those orthodynamics as I do, you're by design less smitten with the antithesis of the HD800 (and by extension also the HE6 which are the Sennheisers of planars but got nicely rebalanced as the HE500). Yet in the absence of AKG's K1000 you must admit that the Senns soundstage like demons. And are ultra comfy on the skull. What's an auld gez'er to do about his 800s then?
Og så har du jo et lite videoreview her med T1 og bla Taurus
Am Auralic Taurus läuft der T-1 nahezu perfekt, denn die wunderbare Neutralität des T-1 driftet in dieser Kombination nie ins Lästige ab, und es ergibt sich ein luftiges, räumliches und hochauflösendes Klangbild mit Kraft und Stromreserve ohne Ende.
Ich bin sehr zufrieden.
Hi Peter, me personally, the T1 has very, very well-liked on Brocksieper Earmax SE. When I recently had to visit the T1, the image on AURALiC Taurus was also very successful. I think the T1 is a warm KHV is definitely the beneficial. MFE And on the shiny TA845 T1 unmatched level because of the prominent treble is elegantly staged. As far from me ...: mussweg: Hi Helge, ... I can only confirm! On Auralic Taurus T-1 runs almost perfect, because the wonderful neutrality of the T-1 in this combination never drifts off into the Annoying, and the result is an airy, spatial and high-resolution sound with force and power reserve without end. I am very satisfied. Greetings Jürgen