Aurenders venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    20.04.2024
    Antall liker
    6
    Sted
    Stavanger
    Hva er galt med iFi Zen Stream? Er det brukergrensesnittet du ikke er fornøyd med? (Kjenner ikke produktet)
    Lyd messig så er den bedre en bluesound node.
    Men, det må være noe av det mest buggete og tregete greiene jeg har vært forbi.
    Kan spille opptil 10 låter ish, uten issue, men etter det kan den få drop out der du må reconnecte selv på LAN nettverk.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    546
    Torget vurderinger
    1
    Lyd messig så er den bedre en bluesound node.
    Men, det må være noe av det mest buggete og tregete greiene jeg har vært forbi.
    Kan spille opptil 10 låter ish, uten issue, men etter det kan den få drop out der du må reconnecte selv på LAN nettverk.
    Det var kanskje noe slikt jeg mistenkte. Er generelt skeptisk til å kjøpe streamingprodukter fra mindre selskap som ikke har god meritt i løpende utvikling og vedlikehold/oppdatering slike produkter. Ikke fordi dem ikke vil men rett og slett fordi kontantstrømmen og kundemassen ikke tillater å bruke store ressurser på dette.

Selv store merker som KEF har vært jalla på dette. (I hvert fall førstegenerasjons LSX, LS50w). Og det er ikke tall på tidligere streamingprodukter fra store mainstream-merker som i dag er mer eller mindre EE-avfall.

Når det gjelder streaming, så er toppen av sikre kjøp i så måte Sonos og Bluesound (inkl NAD) som er 100% streamingprodukter med stor kundemasse og ressurser til utvikling og feilretting, og tja.. vi kan nok putte Wiim her også nå. Så følger f.eks Naim, Linn, hvor streaming er en essensiell del av produktene. deretter de vanlige som Yamaha, Denon, KEF som helt sikkert funker men er kanskje litt bob bob til tider.

Av de dedikerte/spesialiserte hi-fi-merkene har man gjerne Aurender, Lumin og Auralic som er best kjent og de har vært rimelig ok i oppfølging og oppdatering av programvaren, selv om Auralic har stort sett fortonet seg som en løpende bugfix av appen deres. Men uansett kan ingen av dem kan måle seg med f.eks Sonos og Bluesound i ressurser og brukeropplevelse i appen + generell kvalitet.

Heldigvis er det noe som heter Roon, og hvis man kjøper et produkt som støtter Roon så har man i hvert fall en slags sikkerhet for at det vil fortsette å fungere med Roon.

Når det gjelder Aurender og deres primære mål; avspilling av lokale filer, så er dette bygget på Music player daemon, som vil fortsette å fungere i all evighet.

Men streamingdelen er dem ikke helt råe på. De støtter riktignok Spotify Connect, samt Tidal via appen deres. Og den nye generasjonen av produktene deres har nå fått Roon. Men dette gjelder ikke A10 og N100.

Hvis du spiller mest lokale filer, så tror jeg N100H kan vært et bra produkt. Men hvis du egentlig streamer fra nettet, så har man veldig større muligheter med f.eks. en Wiim Ultra Mener denne kan bruke USB-dac’er også + støtter også Roon.

For prisen av en A10, (til «god prisen» du nevnte», kan du kjøpe en Wiim ultra (4500), en NAS (4500) hvor du kan lagre musikken din og som kan kjøre Roon (2x16TB blir ca 7000,-), og livstidsabbonement på Roon (9400).

(Ble et lengre svar enn det jeg tenkte og muligens litt upassende i en vennetråd men men..)

OlaR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Antall liker
    510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Selv store merker som KEF har vært jalla på dette. (I hvert fall førstegenerasjons LSX, LS50w). Og det er ikke tall på tidligere streamingprodukter fra store mainstream-merker som i dag er mer eller mindre EE-avfall.
    Jo takk, jeg har LSX på kjøkkenet og LS50W i feriehuset, så det kan jeg underskrive på! 😥 Men særlig LS50W spiller bra.

(Heller ikke passende i en vennetråd, men kunne ikke dy meg...)

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn