Larsemann
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 09.07.2003
- Antall liker
- 0
Jeg har vært så uklok å legge hele CD-samlinga mi over på på en harddisk i ukomprimert wav-format. Tanken var å ha den i original versjon på denne harddisken og så konvertere til andre format etter behov. Det tok jo sin tid å legge den over på harddisk og nå har jeg forsøkt å konvertere den til f.eks. Apple Lossless via iTunes for legge den inn på min AppleTV. Festlig nok er det først på dette stadie jeg oppdaget at wav ikke har tags slik at når jeg legger til eller konverterer wav-filene blir de ett kjempestort album. Det vil jo ta en liten evighet å konvertere å legge inn info album for album. Samlinga ligger nå sirlig sortert etter artist --> album struktur. Er det noen måte jeg kan få laget tag til wav-filene så jeg kan konvertere hele samlinga til f.eks. Apple Lossless i en vending? Alternativt, noen måte å skille opp og legge til tag automatisk etter å ha konvertert? Har forsøkt å google litt, men ikke funnet noen god løsning så langt.
La over CD-ene via iTunes, men grunnet tanken om å ha ett bibliotek for nedlastet mp3 og ett bibliotek som jeg selv har rippet slettet jeg albumene fortløpende fra iTunes slik at evt. tags der er borte...
Håper noen kan hjelpe! Fruen blir frustert om jeg begynner å rippe en gang til for det var ganske mange kvelder...
Mvh Lars Erik
La over CD-ene via iTunes, men grunnet tanken om å ha ett bibliotek for nedlastet mp3 og ett bibliotek som jeg selv har rippet slettet jeg albumene fortløpende fra iTunes slik at evt. tags der er borte...
Håper noen kan hjelpe! Fruen blir frustert om jeg begynner å rippe en gang til for det var ganske mange kvelder...
Mvh Lars Erik