AUVA EQ System Isolator vs Isoacoustics

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
470
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg har nå bestilt meg ett sett med 4stk av AUVA EQ System Isolator som jeg har tenkt å prøve.
Så en video i går der Hans Beekhuyzen anbefalte disse, så jeg tenkte at jeg kunne prøve de, siden de er innenfor "budsjettrammen" til de fleste av oss.

Har noen sammenlignet disse mot Isoacoustics?
De har jo både "demping" til komponenter og høyttalere, på samme måte som Isoacoustics har det.

Isoacoustics sine produkter vet jeg fungerer, bruker både OREA under mine høyttalere og Zazen under min Rega P5, der de utgjorde en forskjell.
Tidligere brukte jeg Sonic Design, og skiftet til OREA under høyttalerne, og fikk mer presis bass og "luftigere" lyd.
Jeg brukte Ikea sin slakterblokk under platespilleren, og opplevde bedre lyd med Isoacoustics Zazen.

AUVA EQ System Isolator

• Liker
Reaksjoner: vim

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
470
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
bruker dem Hawaphon® isolasjon i disse dempeføttene???
Nei, disse føttene bruker Wolfram(Tungsten) og silikon-demping i forskjellige lag imot hverandre, etter det jeg har lest meg til.

Er jo flere måter å dempe lyd/vibrasjoner på, så det blir spennende å se om dette skiller seg mye fra Isoacoustics lydmessig.

Kenjeger

Medlem
Ble medlem
10.04.2006
Antall liker
1
Sted
Tromsø
Jeg har nå bestilt meg ett sett med 4stk av AUVA EQ System Isolator som jeg har tenkt å prøve.
Så en video i går der Hans Beekhuyzen anbefalte disse, så jeg tenkte at jeg kunne prøve de, siden de er innenfor "budsjettrammen" til de fleste av oss.

Har noen sammenlignet disse mot Isoacoustics?
De har jo både "demping" til komponenter og høyttalere, på samme måte som Isoacoustics har det.

Isoacoustics sine produkter vet jeg fungerer, bruker både OREA under mine høyttalere og Zazen under min Rega P5, der de utgjorde en forskjell.
Tidligere brukte jeg Sonic Design, og skiftet til OREA under høyttalerne, og fikk mer presis bass og "luftigere" lyd.
Jeg brukte Ikea sin slakterblokk under platespilleren, og opplevde bedre lyd med Isoacoustics Zazen.

AUVA EQ System Isolator
Var det forskjell i forhold til Isoacoustics?

vim

Innkjøpsansvarlig
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
11.078
Sted
1346
Torget vurderinger
8
Andre med erfaringer her?
Venter på noen sett med Auva EQ og Auva 70.
Ser at Stack Audio har vært flinke til å smøre diverse Youtubere (i likhet med Eversolo bl.a.) så det mangler ikke på positive reviews, som oser av superlativer.

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
470
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Var det forskjell i forhold til Isoacoustics?
Jeg har ikke sammenlignet AUVA versus Isoacoustics, siden jeg bruker Isoacoustics under platespiller og høyttalere, og AUVA under min prosessor. Nylig prøvde jeg å fjerne AUVA, og lydbildet falt litt sammen da jeg fjernet de. Noen komponenter er nok mer følsom enn andre, og effekten var litt bedre da jeg plasserte de rett under chassis til prosessor, versus å plassere de under bena.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Antall liker
3.080
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Så lenge det komprimerer kan jeg ikke forestille meg at det er noen forskjell. Egeland sine er vel et godt alternativ også.

Bruker Isoacoustics sjøl, Gaia III og Aperta Sub.

Sist redigert:

vim

Innkjøpsansvarlig
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
11.078
Sted
1346
Torget vurderinger
8
Så lenge det komprimerer kan jeg ikke forestille meg at det er noen forskjell. Egeland sine er vel et godt alternativ også.

Bruker Isoacoustics sjøl, Gaia III og Aperta.
Hva mener du? At føtter vil «låte» likt bare de komprimerer, eller at plassering skal være uten betydning så lenge de komprimerer?
Vet uansett ikke om jeg er enig. Dvs., min erfaring er at forskjellige føtter definitivt fungerer forskjellig og at enkelt komponenter også kan tjene på å ha føttene plassert iht. hvor f. eks. Trafo sitter. Jo tynnere og flimsy chassis, jo mer følsomt. Men ganske så små forskjeller det er det nok.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Antall liker
3.080
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Jeg mener at så lenge føttene komprimerer tilstrekkelig, så vil det ikke være nevneverdig forskjell på ulike design. Dempeføtter på høyttalere og platespillere har hørbar og målbar effekt. På elektronikk vet jeg ikke hvilket problem demping skal løse.

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
470
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Vil si meg enig med @vim sin påstand om at føtter som komprimerer ikke låter likt, selv om de er vekttilpasset.

Tidligere brukte jeg Sonic Design sine dempeputer under høyttalerne mine, så gikk jeg over til Isoacoustics sine OREA, og det resulterte i mer presis bass og mer etterklang på akustiske instrumenter. Stativene mine har vært uendret hele tiden.

For å få sinnsro kjøpte jeg også Egeland sine vekttilpassede føtter til min Rega P5, og selv om den allerede står på ZaZen, så ble lyden enda mer presis med disse under. Det kan ha noe med å gjøre at hver fot ble tilpasset forskjellige tyngdepunkter i spilleren min.

Nå som vi har Egeland, så er jo disse mer fornuftig priset enn de andre merkene. Han tilpasser også mer nøyaktig, de andre har jo et større slingringsmonn med sine produkter.

vim

Innkjøpsansvarlig
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
11.078
Sted
1346
Torget vurderinger
8
Jeg mener at så lenge føttene komprimerer tilstrekkelig, så vil det ikke være nevneverdig forskjell på ulike design. Dempeføtter på høyttalere og platespillere har hørbar og målbar effekt. På elektronikk vet jeg ikke hvilket problem demping skal løse.
Overhodet ikke min erfaring.

Topp Bunn